Page 102 - KobiEfor_Mayis_2011
P. 102

ARAfiTIRMA



            lefltiriliyor. Sektörde 5 yabanc› firma bulunuyor.  ● Klasik tasarımlar› koruyarak aflmak,
                                                               ● Konforu en üst düzeye ç›karmak,
              Türkiye’de asansör pazar›                        ● Estetik yaratmak,
              Yılda ortalama yüzde 10 büyüyen bir asansör pa-  ● Uygulanacak binanın yapısına ve tarzına özel
            zar›m›z var. Pazar›n büyüklü¤ü  yaklaflık 700 milyon  bir atmosfer kazand›rmak,
            Euro. ‹thalat yok denecek kadar az. Ancak çok nite-  ● Mimari yorumla uyum sa¤lamak,
            likli yüksek katlarda ve gökdelenlerde kullanılan  ● Fonksiyonlar› çeflitlendirmek,
            hızlı asansörler ithal ediliyor. Asansör ve aksamları  ● Binan›n kullan›m amac›na adaptasyon,
            ihracatım›z 2010’da 85.6 milyon Euro, ithalatımız ise  ● Kabin kaplamasında yeni malzemeler ve
            110 milyon Euro civar›nda gerçekleflti.
                                                                sanatsal çal›flmalar,
                                                               ● Enerji tasarrufu,
              Sektörün sorunlar› neler?                        ● Yo¤un kullan›ma yürüyen merdiven sistemiyle
              Türkiye'de sektörün en önemli sorunu denetim.     çal›flan asansör çözümleri,
            Koordinasyon ve denetimler çok düflük seviyede ve   ● Maliyetleri azaltan çözümler.
            verilen cezalar düflük. Yapılan denetimlerde yaklafl›k
            yüzde 25 asansörün kullan›ma uygunsuz oldu¤u       Asansör d›fl ticareti
            saptan›yor. Üretimin yüzde 3’ü Asansör Yönetmeli-  Dünya asansör ticareti 5,1 milyar dolar band›ndan
            ¤i’ne uygun yap›lm›yor. Asansör stokumuz her ge-  geriye do¤rudur. ‹ngiltere 247 milyon dolar ithalat
            çen gün büyüyor ve yafllanıyor. Ya komple yenilen-  ile dünya sıralamasında birincidir. Çin’in ithalat› da
            me ya da emniyetin art›r›lmas› olarak en az 100 bin  215-225 milyon dolar civar›ndad›r. Sektör ithalatında
            asansörün modernize edilmesi gerekiyor.
                                                            önde gelen di¤er ülkeler sırasıyla Rusya, Hollanda
              Sektörün büyümesi nas›l sa¤lan›r?             ve Fransa’dır.
              Sektörde denetim çok zay›f oldu¤u gibi tüketici  Türkiye asansör sektörü ihracatı 2010 yılında yüz-
            bilinci de geliflmemifl durumdad›r. ‹nflaat sektörün-  de 17 oranında artt›. Türkiye’nin asansör ihracatı
            deki geliflmeye endeksli büyüme asansör sanayisi  yaptı¤ı ilk üç ülke ve ihracat miktar› 2010 y›l› itiba-
            için tatmin edici olmaktan uzakt›r. Avrupa’da sektör  r›yla flöyledir:
            hemen hemen modernizasyonla ayakta durmaktadır.    ‹ran               16.7 milyon dolar
            Türkiye’de ise modernize edilmesi gerekli asansör  Suudi Arabistan     7.8 milyon dolar
            say›s› y›ll›k asansör üretiminin yaklafl›k on kat›n›  Irak              6.9 milyon dolar
            bulmaktad›r. Stok 200 bin asansörün ancak yüzde    Almanya               744 bin dolar
            25'i servis konusunda yeterlidir. Bu hizmeti sa¤la-  ‹talya              737 bin dolar
            yacak olanlar›n yeterlilikleriyle ilgili ölçütler belli de-  Çin         763 bin dolar
            ¤ildir.                                            Fransa                522 bin dolar
              Ayr›ca tüketici/kullan›c›n›n bilinçli ve duyarl› hale  Gürcistan ve Libya’ya asansör ihracat›m›z artt›.
            getirilmesiyle servis ve bakım hizmetlerinin geliflme-
            si sektörün genifllemesini sa¤layacakt›r. Tüketicinin
            kaliteyi ve güvenli¤i sat›n almas› gerekmektedir. Pi-
            yasa gözetimi ve denetimlerinin art›r›lmas› bir ihti-
            yaçt›r.
              Sektörü gelifltirecek dinamiklerden biri de mimari
            ve inflaatt›r. ‹nsanlar artan oranda, bina/konut satın
            alırken veya kiralarken, asansör önemli kriterler
            arasında yer almaya bafllam›flt›r. Tüketiciler arıza
            yapmayan, flık, temiz asansörlere sahip olmak iste-
            mektedirler.

              Sektörde inovasyon
              Asansör sektöründe odaklan›lmas› gereken konu-
            lardan biri de yenilikçiliktir. Güvenlik, kalite, konfor
            ve asansör sisteminin binaya de¤er kataca¤› olgusu
            genifl bir inovasyon alan› açmaktad›r. Uzun ömürlü,
            enerji tasarruflu ürünler üretilmesi, “CE” markas›n›n
            bütün ürünlerde aranmas› de sektöre geliflme alan-
            lar› açacakt›r.
              “Gelece¤in asansörleri” kavram›, fonksiyonlardan
            ödün vermeksizin ürüne flu çizgileri kazand›rmaya
            dönüktür:
              ● Maksimum güvenlik,
              ● Maksimum h›z,

           102 KobiEfor May›s 2011
   97   98   99   100   101   102   103   104   105   106   107