Page 81 - KobiEfor_Eylul_2010
P. 81
laka dan›flman olarak tecrübeli bir insan
havuzuna ihtiyaç var. Do¤ru profesyonel-
lerle çal›fl›lmas› gerekiyor. Dünya çok kü-
çüldü, k›sa vadeli bakmamal›. Çocuklara
yetkiyi vermekte gecikmemeli. Bir de Tür-
kiye’de kopya sanayileflme popüler oldu,
oysa daha farkl›, katmade¤erli üretim,
yeni teknolojilere aç›k olmak flart. Amac›-
m›z KOB‹’leri daha yüksek standartlara ç›karmak.”
“Reklam, reklamverenin hedefleri kadard›r” diyen
Baflartan KOB‹’lerde reklam stratejileri konusunda
yaflanan s›k›nt›lara ise flöyle de¤iniyor: “KOB‹ ürünü-
nü üretti¤inde birinci alg› ambalajdan bafllar. Bir de
KOB‹’lerde isim problemi yafl›yoruz. Kurulan flirketin
ad› aile soyad› ve marka da ayn› isimde oluyor, bu
da markan›n benimsenmesini, kal›c› olmas›n› önlü-
yor. Kuruluflun faaliyete bafllad›¤› ilk günden itiba-
ren reklam bütçesi ayr›lmal›. KOB‹’ler yurtd›fl› örnek-
lerini çok iyi takip etsinler. Önce imaj dedi¤imiz mar-
kan›n kimli¤ini oturtmak laz›m. Firman›n iyi bir web yor. ‹fle göre vas›fl› ve
sayfas› olmal›.” kaliteli eleman ifle al-
Reklam›n ürünün bilinç arkas›nda olan faydas›n› ma prensibiyle çal›flan
öne ç›kard›¤›n› belirten Baflartan, marka güvenirlili- Baflartan, 30 markaya
¤ini sa¤laman›n 2-5 y›l aras›nda bir süreç oldu¤unu hizmet vermeyi ve en
vurguluyor.
yarat›c› ajans olmay›
hedefliyor. Baflartan
hedeflerini flöyle aç›kl›-
Hedef, en yarat›c› ajans olmak yor: “Uluslararas› mar-
Çizgi üstü reklamc›l›k hizmeti verdiklerini anlatan kalar› Türkiye’de tem-
Baflartan, reklam›n yan› s›ra prodüksiyon, halkla ilifl- sil etmeyi ve Türk mar-
kiler, medya sat›nalma ve planlama, kriz yönetimi, kalar›n› dünya ligine ç›karmay› hedefliyoruz.”
organizasyon, uluslararas› tan›t›m, faaliyet raporu,
uluslararas› fuarlarda marka tan›t›m› hizmetleri de Ürüne inanmam flart!
sunduklar›n› dile getiriyor. 16 kifliyle hizmet veren Tekstil, g›da ve otomotiv sektöründe yeni marka-
ajans, h›zla büyüyor. Baflartan, uluslararas› ortakl›k- larla çal›flmak isteyen Turan Baflartan’›n bir firma,
lar kurmak üzere görüflmelerinin sürdü¤ünü aç›kl›-
marka ve ürünle çal›flmaya bafllamas› için önce o
ürünün çok sa¤lam olmas› ve ürünü mutlaka görme-
si, dokunmas›, tatmas›, denemesi, üretim yerini gör-
H‹ZMET VERD‹⁄‹ KURUM mesi flart. Baflartan’a göre reklamc›n›n as›l ifli KO-
VE MARKALAR B‹’lerin tan›t›mdan beklentileriyle gerçekte o ürünün
nas›l tan›t›lmas› gerekti¤i çat›flmas›n› çözmek. ‹yi
l Koç Holding Kurumsal reklam›n o markaya geri dönüflüm sa¤layan tan›t›m
l Arçelik A.fi. Kurumsal faaliyeti oldu¤unu belirten Baflartan, kampanyan›n
l Arçelik ‹hracat baflar›s›n›n markan›n bilinirlili¤i, tercihi, sat›fl ucun-
l Beko Kurumsal daki baflar›s›yla ölçülebildi¤ini kaydediyor. Baflartan,
l Grundig flunlar› söylüyor: “Gece televizyonda ürünün rekla-
l Yap› Kredi Sigorta m›n› izlersiniz, sabah gazete de görürsünüz, soka¤a
l Yap› Kredi Emeklilik ç›kt›¤›n›zda outdoorla alg›lars›n›z. Ama al›flverifl mer-
l Nobel ‹laç kezine girdi¤inizde orada da rafta ürünün önplana
l Abbott ‹laç ç›kmas› gerekir. Sat›fl ucu noktas›nda da ürünü des-
l Setur teksiz, ç›plak b›rakmamak gerek. Sat›fl ucunda ürü-
l Setair nün ambalaj› hat›rlanabilir ve alg›lanabilir tarzda ol-
l Rönesans Holding-Optimum AVM-Kozzy AVM mal›. ‹yi reklam, arkan›z› döndü¤ünüz zaman bile
l Karizma Turizm-Halat Restaurant-Cafe De Levant hat›rlanabilen ve tarif edilebilen reklamd›r. Örne¤in;
l Turmepa Demirdöküm. Eski ajans›mda ‹brahim Tatl›ses’le Me-
l Pierre Cardin Çoraplar› rinos reklam› yapt›k, yeni fabrikalar kuruldu. Colin
l Blomberg Jeans’la çal›flt›m. ‹nova Kozmetik, 1 y›l boyunca tek
l Suav-Küsav kanalda gösterildi, sat›fl rekoru k›rd›, yabanc› marka-
larla ayn› alg›ya eriflti.”
Eylül 2010 KobiEfor 81