Page 81 - KobiEfor_Eylul_2010
P. 81

laka dan›flman olarak tecrübeli bir insan
           havuzuna ihtiyaç var. Do¤ru profesyonel-
           lerle çal›fl›lmas› gerekiyor. Dünya çok kü-
           çüldü, k›sa vadeli bakmamal›. Çocuklara
           yetkiyi vermekte gecikmemeli. Bir de Tür-
           kiye’de kopya sanayileflme popüler oldu,
           oysa daha farkl›, katmade¤erli üretim,
           yeni teknolojilere aç›k olmak flart. Amac›-
           m›z KOB‹’leri daha yüksek standartlara ç›karmak.”
              “Reklam, reklamverenin hedefleri kadard›r” diyen
           Baflartan KOB‹’lerde reklam stratejileri konusunda
           yaflanan s›k›nt›lara ise flöyle de¤iniyor: “KOB‹ ürünü-
           nü üretti¤inde birinci alg› ambalajdan bafllar. Bir de
           KOB‹’lerde isim problemi yafl›yoruz. Kurulan flirketin
           ad› aile soyad› ve marka da ayn› isimde oluyor, bu
           da markan›n benimsenmesini, kal›c› olmas›n› önlü-
           yor. Kuruluflun faaliyete bafllad›¤› ilk günden itiba-
           ren reklam bütçesi ayr›lmal›. KOB‹’ler yurtd›fl› örnek-
           lerini çok iyi takip etsinler. Önce imaj dedi¤imiz mar-
           kan›n kimli¤ini oturtmak laz›m. Firman›n iyi bir web  yor. ‹fle göre vas›fl› ve
           sayfas› olmal›.”                                 kaliteli eleman ifle al-
              Reklam›n ürünün bilinç arkas›nda olan faydas›n›  ma prensibiyle çal›flan
           öne ç›kard›¤›n› belirten Baflartan, marka güvenirlili-  Baflartan, 30 markaya
           ¤ini sa¤laman›n 2-5 y›l aras›nda bir süreç oldu¤unu  hizmet vermeyi ve en
           vurguluyor.
                                                            yarat›c› ajans olmay›
                                                            hedefliyor. Baflartan
                                                            hedeflerini flöyle aç›kl›-
              Hedef, en yarat›c› ajans olmak                yor: “Uluslararas› mar-
              Çizgi üstü reklamc›l›k hizmeti verdiklerini anlatan  kalar› Türkiye’de tem-
           Baflartan, reklam›n yan› s›ra prodüksiyon, halkla ilifl-  sil etmeyi ve Türk mar-
           kiler, medya sat›nalma ve planlama, kriz yönetimi,  kalar›n› dünya ligine ç›karmay› hedefliyoruz.”
           organizasyon, uluslararas› tan›t›m, faaliyet raporu,
           uluslararas› fuarlarda marka tan›t›m› hizmetleri de  Ürüne inanmam flart!
           sunduklar›n› dile getiriyor. 16 kifliyle hizmet veren  Tekstil, g›da ve otomotiv sektöründe yeni marka-
           ajans, h›zla büyüyor. Baflartan, uluslararas› ortakl›k-  larla çal›flmak isteyen Turan Baflartan’›n bir firma,
           lar kurmak üzere görüflmelerinin sürdü¤ünü aç›kl›-
                                                            marka ve ürünle çal›flmaya bafllamas› için önce o
                                                            ürünün çok sa¤lam olmas› ve ürünü mutlaka görme-
                                                            si, dokunmas›, tatmas›, denemesi, üretim yerini gör-
             H‹ZMET VERD‹⁄‹ KURUM                           mesi flart. Baflartan’a göre reklamc›n›n as›l ifli KO-
             VE MARKALAR                                    B‹’lerin tan›t›mdan beklentileriyle gerçekte o ürünün
                                                            nas›l tan›t›lmas› gerekti¤i çat›flmas›n› çözmek. ‹yi
             l Koç Holding Kurumsal                         reklam›n o markaya geri dönüflüm sa¤layan tan›t›m
             l Arçelik A.fi. Kurumsal                        faaliyeti oldu¤unu belirten Baflartan, kampanyan›n
             l Arçelik ‹hracat                              baflar›s›n›n markan›n bilinirlili¤i, tercihi, sat›fl ucun-
             l Beko Kurumsal                                daki baflar›s›yla ölçülebildi¤ini kaydediyor. Baflartan,
             l Grundig                                      flunlar› söylüyor: “Gece televizyonda ürünün rekla-
             l Yap› Kredi Sigorta                           m›n› izlersiniz, sabah gazete de görürsünüz, soka¤a
             l Yap› Kredi Emeklilik                         ç›kt›¤›n›zda outdoorla alg›lars›n›z. Ama al›flverifl mer-
             l Nobel ‹laç                                   kezine girdi¤inizde orada da rafta ürünün önplana
             l Abbott ‹laç                                  ç›kmas› gerekir. Sat›fl ucu noktas›nda da ürünü des-
             l Setur                                        teksiz, ç›plak b›rakmamak gerek. Sat›fl ucunda ürü-
             l Setair                                       nün ambalaj› hat›rlanabilir ve alg›lanabilir tarzda ol-
             l Rönesans Holding-Optimum AVM-Kozzy AVM       mal›. ‹yi reklam, arkan›z› döndü¤ünüz zaman bile
             l Karizma Turizm-Halat Restaurant-Cafe De Levant  hat›rlanabilen ve tarif edilebilen reklamd›r. Örne¤in;
             l Turmepa                                      Demirdöküm. Eski ajans›mda ‹brahim Tatl›ses’le Me-
             l Pierre Cardin Çoraplar›                      rinos reklam› yapt›k, yeni fabrikalar kuruldu. Colin
             l Blomberg                                     Jeans’la çal›flt›m. ‹nova Kozmetik, 1 y›l boyunca tek
             l Suav-Küsav                                   kanalda gösterildi, sat›fl rekoru k›rd›, yabanc› marka-
                                                            larla ayn› alg›ya eriflti.”
                                                                                        Eylül 2010 KobiEfor 81
   76   77   78   79   80   81   82   83   84   85   86