Page 44 - KobiEfor_Agustos_2010
P. 44

HABER



              Callus. Anadolu’ya yay›l›yor
                                2003 y›l›ndan bu yana Koç-               CALLPEX’TEN
                             Sistem bünyesinde faaliyet         hepsiburada.com’a H‹ZMET
                             göstermekte olan KoçSistem
                             D›flkaynak Ça¤r› Merkezi, Tür-      Kurucu ortaklar› ara-
                             kiye’nin en de¤erli ça¤r› mer-   s›nda Ali Sabanc›, Haluk
                             kezi flirketi olma vizyonuyla     Emiro¤lu ve Turgut Gür-
                             Callus Bilgi ve ‹letiflim Hizmet-  soy gibi isimlerin yer al-
                             leri A.fi. adl› yeni bir flirkete  d›¤› Callpex, internet
                             dönüfltürüldü. ‹stanbul’da 650    üzerinden sat›fl yapan
                             koltuk ile hizmet veren Callus,  hepsiburada.com için
                     L.Burçin  Anadolu’da da yat›r›mlar›n›    ça¤r› merkezi hizmeti
                     Sözütok                                  vermeye bafllad›. Call-
                             sürdürüyor.
                                Callus Bilgi ve ‹letiflim Hiz-  pex, hepsiburada.com’a
           metleri fiirket Müdürü L.Burçin Sözütok, “2010 Ma-  ça¤r› merkezi ifl ak›fl
           y›s ay› itibariyle ‹stanbul ve Samsun organizasyonu-  deste¤i sa¤layarak müfl-
           muzda toplam bin 150 koltuk kapasitesiyle 32 kuru-  teri memnuniyeti süreç-
           ma, d›flkaynak ça¤r› merkezi  hizmeti sunuyoruz” di-  lerinin daha verimli hale
           ye konufluyor.  Y›ll›k 12 milyon gelen ça¤r› (inbo-  gelmesine destek veri-
           und) ve 12 milyon giden ça¤r› (outbound) kapasite-  yor. Hepsiburada.com
           siyle hizmet vermekte olan flirket, gelen ça¤r›lar, d›fl  müflterilerine Nisan ay›n-
           aramalar, veri temizli¤i ve bilgi girifli gibi hizmetleri  dan itibaren hizmet ver-
           dört ana ürün bafll›¤› alt›nda veriyor.             diklerini ifade eden Call-
              Türkiye Ça¤r› Merkezi sektörünün y›ll›k yaklafl›k  pex Genel Müdürü O¤uz
           büyüme h›z›n›n yüzde 30 oldu¤unu savunan Sözü-     Taflkent, sat›fl sonras›
           tok, Callus olarak 2010 y›l›nda sektör ortalamas›n›n  hizmetlerdeki servis kali-
           üzerinde büyüme kaydetmeyi planlad›klar›n› aç›kl›-  tesini art›rman›n öncelik-
           yor. Sözütok, konuflmas›n› flöyle sürdürüyor: “Sam-  li amaçlar› oldu¤unu
           sun’da gerçeklefltirdi¤imiz 3 milyon TL de¤erindeki  söylüyor. Taflkent’in verdi¤i bilgiye göre Hepsibu-
           yat›r›m›m›z›n ard›ndan, bu alanda sektörün en de-  rada.com’a telefon yoluyla yap›lan ça¤r›larda
           ¤erli ve lider flirketi olma arzusu ile yat›r›mlar›m›z›  ürün tedarikleri, siparifl süreçleri, ar›zal› ürün ta-
           sürdürmeyi amaçl›yoruz. Sektörün geliflimi için; ça¤-  kipleri gibi konularda destek veriliyor.
           r› merkezi hizmeti sunan kurumlar›n, öncelikle müfl-
           teri memnuniyetini ön planda tutarak hizmet verme-  meli. Ça¤r› merkezlerinin bir sektör olarak de¤erlen-
           si gerekti¤i görüflündeyiz. Bu do¤rultuda; sunulan  dirilmesi ve bu sektörde çal›flanlar›n yapt›klar› ifli
           hizmetlerin kalitesinin uluslararas› standartlarda ol-  geçici olarak de¤il de  bafll› bafl›na bir meslek ola-
           mas›, hizmetin sürekli¤inin ve çal›flan memnuniyeti-  rak kabullenmesi için bu sektörde hizmet veren fir-
           nin sa¤lanmas› gibi konulara daha çok önem veril-  malara çok ifl düflüyor.”

                           ARAS’TAN FARKLILIK YARATAN B‹R ‹LK DAHA

                                                           Aras Kargo 2005 y›l›nda kendi bünyesinde Aras
                                                        Kargo Ça¤r› Merkezi’ni kurarak kargo sektöründe bir
                                                        ilki gerçeklefltirdi. Aras Kargo Pazarlama Müdürü Öz-
                                                        de Yalç›n, 2008 y›l›nda yeniden yap›lanma çal›flmala-
                                                        r› kapsam›nda kadrolar›n› genifllettiklerini, özel e¤i-
                                                        timden geçen 50 kiflilik ekiple Aras Kargo’nun binler-
                                                        ce müflterisine seslendiklerini anlat›yor. Günde 2 bin
                                                        500 ça¤r› ald›klar›n› belirten Yalç›n, Aras Kargo Ça¤r›
                                                                              Merkezi’nin geliflimi için bir
                                                      Özde                    dizi çal›flma yürüttüklerini
                                                      Yalç›n                  ifade ediyor. Yalç›n, bugün
                                                                              itibariyle sadece Aras Hol-
                                                                              ding bünyesindeki tüm flir-
                                                                              ketlere hizmet verdiklerini,
                                                                              yak›n gelecekte d›flar›ya da
                                                                              hizmet vermeyi planlad›kla-
                                                                              r›n› aç›kl›yor.


           44 KobiEfor A¤ustos 2010
   39   40   41   42   43   44   45   46   47   48   49