Page 44 - KobiEfor_Agustos_2010
P. 44
HABER
Callus. Anadolu’ya yay›l›yor
2003 y›l›ndan bu yana Koç- CALLPEX’TEN
Sistem bünyesinde faaliyet hepsiburada.com’a H‹ZMET
göstermekte olan KoçSistem
D›flkaynak Ça¤r› Merkezi, Tür- Kurucu ortaklar› ara-
kiye’nin en de¤erli ça¤r› mer- s›nda Ali Sabanc›, Haluk
kezi flirketi olma vizyonuyla Emiro¤lu ve Turgut Gür-
Callus Bilgi ve ‹letiflim Hizmet- soy gibi isimlerin yer al-
leri A.fi. adl› yeni bir flirkete d›¤› Callpex, internet
dönüfltürüldü. ‹stanbul’da 650 üzerinden sat›fl yapan
koltuk ile hizmet veren Callus, hepsiburada.com için
L.Burçin Anadolu’da da yat›r›mlar›n› ça¤r› merkezi hizmeti
Sözütok vermeye bafllad›. Call-
sürdürüyor.
Callus Bilgi ve ‹letiflim Hiz- pex, hepsiburada.com’a
metleri fiirket Müdürü L.Burçin Sözütok, “2010 Ma- ça¤r› merkezi ifl ak›fl
y›s ay› itibariyle ‹stanbul ve Samsun organizasyonu- deste¤i sa¤layarak müfl-
muzda toplam bin 150 koltuk kapasitesiyle 32 kuru- teri memnuniyeti süreç-
ma, d›flkaynak ça¤r› merkezi hizmeti sunuyoruz” di- lerinin daha verimli hale
ye konufluyor. Y›ll›k 12 milyon gelen ça¤r› (inbo- gelmesine destek veri-
und) ve 12 milyon giden ça¤r› (outbound) kapasite- yor. Hepsiburada.com
siyle hizmet vermekte olan flirket, gelen ça¤r›lar, d›fl müflterilerine Nisan ay›n-
aramalar, veri temizli¤i ve bilgi girifli gibi hizmetleri dan itibaren hizmet ver-
dört ana ürün bafll›¤› alt›nda veriyor. diklerini ifade eden Call-
Türkiye Ça¤r› Merkezi sektörünün y›ll›k yaklafl›k pex Genel Müdürü O¤uz
büyüme h›z›n›n yüzde 30 oldu¤unu savunan Sözü- Taflkent, sat›fl sonras›
tok, Callus olarak 2010 y›l›nda sektör ortalamas›n›n hizmetlerdeki servis kali-
üzerinde büyüme kaydetmeyi planlad›klar›n› aç›kl›- tesini art›rman›n öncelik-
yor. Sözütok, konuflmas›n› flöyle sürdürüyor: “Sam- li amaçlar› oldu¤unu
sun’da gerçeklefltirdi¤imiz 3 milyon TL de¤erindeki söylüyor. Taflkent’in verdi¤i bilgiye göre Hepsibu-
yat›r›m›m›z›n ard›ndan, bu alanda sektörün en de- rada.com’a telefon yoluyla yap›lan ça¤r›larda
¤erli ve lider flirketi olma arzusu ile yat›r›mlar›m›z› ürün tedarikleri, siparifl süreçleri, ar›zal› ürün ta-
sürdürmeyi amaçl›yoruz. Sektörün geliflimi için; ça¤- kipleri gibi konularda destek veriliyor.
r› merkezi hizmeti sunan kurumlar›n, öncelikle müfl-
teri memnuniyetini ön planda tutarak hizmet verme- meli. Ça¤r› merkezlerinin bir sektör olarak de¤erlen-
si gerekti¤i görüflündeyiz. Bu do¤rultuda; sunulan dirilmesi ve bu sektörde çal›flanlar›n yapt›klar› ifli
hizmetlerin kalitesinin uluslararas› standartlarda ol- geçici olarak de¤il de bafll› bafl›na bir meslek ola-
mas›, hizmetin sürekli¤inin ve çal›flan memnuniyeti- rak kabullenmesi için bu sektörde hizmet veren fir-
nin sa¤lanmas› gibi konulara daha çok önem veril- malara çok ifl düflüyor.”
ARAS’TAN FARKLILIK YARATAN B‹R ‹LK DAHA
Aras Kargo 2005 y›l›nda kendi bünyesinde Aras
Kargo Ça¤r› Merkezi’ni kurarak kargo sektöründe bir
ilki gerçeklefltirdi. Aras Kargo Pazarlama Müdürü Öz-
de Yalç›n, 2008 y›l›nda yeniden yap›lanma çal›flmala-
r› kapsam›nda kadrolar›n› genifllettiklerini, özel e¤i-
timden geçen 50 kiflilik ekiple Aras Kargo’nun binler-
ce müflterisine seslendiklerini anlat›yor. Günde 2 bin
500 ça¤r› ald›klar›n› belirten Yalç›n, Aras Kargo Ça¤r›
Merkezi’nin geliflimi için bir
Özde dizi çal›flma yürüttüklerini
Yalç›n ifade ediyor. Yalç›n, bugün
itibariyle sadece Aras Hol-
ding bünyesindeki tüm flir-
ketlere hizmet verdiklerini,
yak›n gelecekte d›flar›ya da
hizmet vermeyi planlad›kla-
r›n› aç›kl›yor.
44 KobiEfor A¤ustos 2010