Page 83 - KobiEfor_Haziran_2010
P. 83

ürünün kalitesine inanmak çok
            önemli. Pazarlama kanallar›n›n
            da iyi yönetildi¤ine inanmam›z
            gerekiyor. Müflterimizin reklama
            ve iletiflimin gücüne inanmas› da
            çok önemli. Çünkü iletiflim yat›r›-
            m› sonuçta yine müflteriye fayda
            olarak dönecektir. Reklam› çok
            iyi yaparsan›z, çok baflar›l› olur
            ama pazarlama kanallar› t›kal›ysa
            da¤›t›m yeterli de¤ilse o zaman
            reklam da suç aramamak laz›m.
                                            Birlikte yola ç›kt›klar› markalarla Med Partners’›n da büyüdü¤ünü kaydeden Akay,
            Müflteriye pazarlama kanallar›
                                            bugün 30 müflteriye ulaflt›klar›n› söylüyor.
            konusunda da yard›mc› olmaya
            çal›fl›yoruz.”                   niyoruz. ‹letiflime dair her hizme-  Amac›m›z, bütçenin kendi bütçe-
              Genelde her sektörde birbiri-  ti kendi bünyemizde bulundur-  miz de¤il de müflterinin bütçesi
            nin ayn› ürün gam›nda olmayan   may› seviyoruz. Elbette ki iflin uz-  oldu¤unu asla unutmamak ve
            hizmet ve markalarla çal›flt›klar›n›  manlar›yla çal›fl›yoruz, bütünlük  reklam›n ve hizmetin baflar›s›n›
            belirten Akay, müflterileri aras›n-  çok önemli. Her hizmet ayr› yer-  ölçebilecek sat›fllar ortaya koy-
            da birbirine rakip firmalar olma-  den al›nd›¤› zaman, ne kadar ko-  mak. Baflar›m›z›, müflterinin sa-
            d›¤›n› kaydediyor. Ayn› sektörde  nusunda uzmanlarla çal›fl›lsa da  t›fllar›n›n artmas› ve hizmetin da-
            farkl› ürün gam›ndaki müflterilere  firmalar ve kifliler aras›nda ko-  ha çok tan›nmas›yla ölçebiliyo-
            hizmet verdiklerini aktaran Akay,  pukluklar oluyor, bu da iflin ba-  ruz. Reklam asl›nda hayal kura-
            televizyonu flu anda en güçlü    flar›s›n› etkiliyor. Biz o kopuklu¤u  bilmek, bunlar› gerçe¤e dönüfltü-
            mecra olarak görse de internetin  tüm iletiflim hizmetlerini tek çat›  rebilmek, ticarilefltirebilmek ve
            gelece¤in yükselen mecras› oldu-  alt›nda toplayarak ortadan kald›-  inand›r›c› etki ve talep yaratmak-
            ¤una iflaret ediyor.             r›yoruz, böylece müflterilerimizle  t›r.”
                                            uzun soluklu çal›fl›yoruz.”        Akay, baflar›l› bir kampanya
              ‹letiflim hizmetinde                                           için ilk önce, stratejik düflünmek,
              bütünlükten yana                Kampanyan›n baflar›s›          iyi hayal kurmak, çal›fl›rken sade-
              Akay’a göre kendine özgü ta-    Message (mesaj), mission      ce akl› de¤il, yüre¤i de ortaya
            raflar› olmas› gereken reklam, il-  (misyon), missiorment (ölçülebilir  koymak ve iletiflimcinin kendisini
            gi çekici, flafl›rt›c› ve ürünü bir  olmas›), media (medya) ve tabi-  markan›n partneri olarak görmesi
            kere kulland›rmaya yönelik bir  i sonunda ve en önemlisi money  gerekti¤ini vurguluyor.
            çal›flma. Çal›flt›klar› müflteriyle  (bütçe) olmak üzere reklamda
            birliktelikleri sürdü¤ü müddetçe  5M kural›ndan sözeden Akay,     Maliyetten çok
            o markay› ve hizmeti tutundur-  flunlar› kaydediyor: “O bütçeyi    fayda önemli
            man›n çok önemli oldu¤una ina-  çok iyi de¤erlendirmek önemli.    KOB‹’lerin ajans seçerken yal-
            nan Akay, flunlar› dile getiriyor:                               n›zca maliyet kriterlerine dikkat
            “O süreç beraber yola ç›k›lan bir                               ettiklerine iflaret eden Akay, KO-
            süreç. Amaç sadece hedef kitleyi                                B‹’lerin kafas›nda standart ra-
            bir kez kap›ya getirmek de¤il. O                                kamlar belirledi¤ini ancak bu ra-
            ürünün ve markan›n her zaman                                    kamlarla arzu edilen ifl kalitesine
            için gündemde olmas›n› sa¤la-                                   ulafl›lamayaca¤›n› düflünüyor. Mi-
            mak ve onlar›n sat›fllar›na yans›-                               nimize edilmifl fiyatlar›n bulundu-
            yacak flekilde bir çözüm ortakl›¤›                               ¤u fiyat tarifesiyle kendilerine ge-
            yapmak. Halkla iliflkiler ve rek-                                len KOB‹’lerin bu fiyatlar›n üstü-
            lam ayr›lmaz bir bütün. Bu iflle                                 ne ç›kacak çal›flmalarda tereddüt
            görevli uzman kadrolar›m›z var.                                 yaflad›klar›n› anlatan Akay, o za-
            Bu iki uzman kadro birbiriyle o                                 man ajans›n da kendini s›n›rlan-
            kadar iyi bütünlefliyor ki markay›                               m›fl hissetti¤ini kaydediyor.
            bir yere tafl›mak için hatta medya                               Akay, KOB‹’lerin bütçeyi de¤il,
            sat›n almas›n›n da ayn› ajans ta-                               iflin kalitesini ve baflar›s›n› k›stas
            raf›ndan yap›lmas›ndan yanay›m.                                 olarak almalar›n› istiyor. Bu nok-
            Biz komple bir hizmet veriyoruz,                                tada hedef kitle analizlerinin iyi
            rasyonel çözümler üretiyoruz.                                   yap›lmas›n›n önemine de¤inen
            Hiçbir zaman için sadece reklam                                 Akay, iletiflimde baflar› için bilgi,
            faaliyetleriyle de¤il, müflterinin                               cesaret, yetenek ve istek kavram-
            pazarlama stratejileriyle de ilgile-                            lar›n›n öne ç›kt›¤›n› düflünüyor.
                                                                                      Haziran 2010 KobiEfor 83
   78   79   80   81   82   83   84   85   86   87   88