Page 83 - KobiEfor_Haziran_2010
P. 83
ürünün kalitesine inanmak çok
önemli. Pazarlama kanallar›n›n
da iyi yönetildi¤ine inanmam›z
gerekiyor. Müflterimizin reklama
ve iletiflimin gücüne inanmas› da
çok önemli. Çünkü iletiflim yat›r›-
m› sonuçta yine müflteriye fayda
olarak dönecektir. Reklam› çok
iyi yaparsan›z, çok baflar›l› olur
ama pazarlama kanallar› t›kal›ysa
da¤›t›m yeterli de¤ilse o zaman
reklam da suç aramamak laz›m.
Birlikte yola ç›kt›klar› markalarla Med Partners’›n da büyüdü¤ünü kaydeden Akay,
Müflteriye pazarlama kanallar›
bugün 30 müflteriye ulaflt›klar›n› söylüyor.
konusunda da yard›mc› olmaya
çal›fl›yoruz.” niyoruz. ‹letiflime dair her hizme- Amac›m›z, bütçenin kendi bütçe-
Genelde her sektörde birbiri- ti kendi bünyemizde bulundur- miz de¤il de müflterinin bütçesi
nin ayn› ürün gam›nda olmayan may› seviyoruz. Elbette ki iflin uz- oldu¤unu asla unutmamak ve
hizmet ve markalarla çal›flt›klar›n› manlar›yla çal›fl›yoruz, bütünlük reklam›n ve hizmetin baflar›s›n›
belirten Akay, müflterileri aras›n- çok önemli. Her hizmet ayr› yer- ölçebilecek sat›fllar ortaya koy-
da birbirine rakip firmalar olma- den al›nd›¤› zaman, ne kadar ko- mak. Baflar›m›z›, müflterinin sa-
d›¤›n› kaydediyor. Ayn› sektörde nusunda uzmanlarla çal›fl›lsa da t›fllar›n›n artmas› ve hizmetin da-
farkl› ürün gam›ndaki müflterilere firmalar ve kifliler aras›nda ko- ha çok tan›nmas›yla ölçebiliyo-
hizmet verdiklerini aktaran Akay, pukluklar oluyor, bu da iflin ba- ruz. Reklam asl›nda hayal kura-
televizyonu flu anda en güçlü flar›s›n› etkiliyor. Biz o kopuklu¤u bilmek, bunlar› gerçe¤e dönüfltü-
mecra olarak görse de internetin tüm iletiflim hizmetlerini tek çat› rebilmek, ticarilefltirebilmek ve
gelece¤in yükselen mecras› oldu- alt›nda toplayarak ortadan kald›- inand›r›c› etki ve talep yaratmak-
¤una iflaret ediyor. r›yoruz, böylece müflterilerimizle t›r.”
uzun soluklu çal›fl›yoruz.” Akay, baflar›l› bir kampanya
‹letiflim hizmetinde için ilk önce, stratejik düflünmek,
bütünlükten yana Kampanyan›n baflar›s› iyi hayal kurmak, çal›fl›rken sade-
Akay’a göre kendine özgü ta- Message (mesaj), mission ce akl› de¤il, yüre¤i de ortaya
raflar› olmas› gereken reklam, il- (misyon), missiorment (ölçülebilir koymak ve iletiflimcinin kendisini
gi çekici, flafl›rt›c› ve ürünü bir olmas›), media (medya) ve tabi- markan›n partneri olarak görmesi
kere kulland›rmaya yönelik bir i sonunda ve en önemlisi money gerekti¤ini vurguluyor.
çal›flma. Çal›flt›klar› müflteriyle (bütçe) olmak üzere reklamda
birliktelikleri sürdü¤ü müddetçe 5M kural›ndan sözeden Akay, Maliyetten çok
o markay› ve hizmeti tutundur- flunlar› kaydediyor: “O bütçeyi fayda önemli
man›n çok önemli oldu¤una ina- çok iyi de¤erlendirmek önemli. KOB‹’lerin ajans seçerken yal-
nan Akay, flunlar› dile getiriyor: n›zca maliyet kriterlerine dikkat
“O süreç beraber yola ç›k›lan bir ettiklerine iflaret eden Akay, KO-
süreç. Amaç sadece hedef kitleyi B‹’lerin kafas›nda standart ra-
bir kez kap›ya getirmek de¤il. O kamlar belirledi¤ini ancak bu ra-
ürünün ve markan›n her zaman kamlarla arzu edilen ifl kalitesine
için gündemde olmas›n› sa¤la- ulafl›lamayaca¤›n› düflünüyor. Mi-
mak ve onlar›n sat›fllar›na yans›- nimize edilmifl fiyatlar›n bulundu-
yacak flekilde bir çözüm ortakl›¤› ¤u fiyat tarifesiyle kendilerine ge-
yapmak. Halkla iliflkiler ve rek- len KOB‹’lerin bu fiyatlar›n üstü-
lam ayr›lmaz bir bütün. Bu iflle ne ç›kacak çal›flmalarda tereddüt
görevli uzman kadrolar›m›z var. yaflad›klar›n› anlatan Akay, o za-
Bu iki uzman kadro birbiriyle o man ajans›n da kendini s›n›rlan-
kadar iyi bütünlefliyor ki markay› m›fl hissetti¤ini kaydediyor.
bir yere tafl›mak için hatta medya Akay, KOB‹’lerin bütçeyi de¤il,
sat›n almas›n›n da ayn› ajans ta- iflin kalitesini ve baflar›s›n› k›stas
raf›ndan yap›lmas›ndan yanay›m. olarak almalar›n› istiyor. Bu nok-
Biz komple bir hizmet veriyoruz, tada hedef kitle analizlerinin iyi
rasyonel çözümler üretiyoruz. yap›lmas›n›n önemine de¤inen
Hiçbir zaman için sadece reklam Akay, iletiflimde baflar› için bilgi,
faaliyetleriyle de¤il, müflterinin cesaret, yetenek ve istek kavram-
pazarlama stratejileriyle de ilgile- lar›n›n öne ç›kt›¤›n› düflünüyor.
Haziran 2010 KobiEfor 83