Page 146 - KobiEfor_Mart_2010
P. 146

DOSYA/LOJ‹ST‹K




               BALNAK, 2010 YILINDA YEN‹
                    ATILIMLAR PEfi‹NDE

                                    Geçen y›l› 110 milyon
                                  Euro ciro ile kapatan
                                  Balnak, bu y›l için 125
                                  milyon Euro ciro hedef-
                                  liyor. 2009 y›l›nda mali-
                                  yetleri kontrol alt›na al-
                                  d›klar›n› ifade eden
                                  Balnak Baflkan Yard›m-      Etik lojistik,
                                  c›s› Kosta Sandalc›, bu    krizi f›rsata çevirdi
                                  dönemde 22 milyon
                                  Euro tutar›nda bir ta-       Etik Lojistik Genel Müdürü Bülent Karakoyunlu,
                                  sarruf  sa¤lad›klar›n›     krize ayak uydurarak yapt›klar› altyap› de¤ifliklikle-
                                  söylüyor. Krizi iyi yöne-  rinin meyvelerini k›sa sürede toplad›klar›n› söylü-
                                  terek f›rsata çevirdikle-  yor. 2008 sonu ve 2009’un bafl›nda ifl hacimlerinin
                                  rini belirten Sandalc›,    verimlilik aç›s›ndan artt›¤›n› kaydeden Karakoyunlu,
                                  stratejilerini de¤ifltire-  krizi f›rsata çevirdiklerini dile getiriyor. fiirket olarak
                                  rek yurtd›fl›ndaki ifl       krizde sabit ve de¤iflken giderlerini kontrol alt›nda
                                  hacmini bat›dan do¤u-      tuttuklar›na iflarete eden Karakoyunlu, “Yeni ve
             ya çevirdiklerini kaydediyor. Krize nakitle girdik-  mevcut projelerin yönetiminde müflteri memnuniye-
             lerini ifade eden Sandalc›, maliyetleri kontrol al-  tini düflürmeden uygun maliyet yap›s› ile çal›flmala-
             t›na alarak tasarruf sa¤lad›klar›n›, cironun 2009  r›m›z› kontrollü ve zaman›nda hayata geçiriyoruz.
             y›l›nda 2008 y›l›na oranla yüzde 10 seviyelerin-  2007 y›l›ndan itibaren yat›r›mlara devam etti¤imiz
             de düflmesine ra¤men karl›l›¤›n artt›¤›n› vurgu-  için 2009 y›l›na yönelik ekstra bir talep gelmedi¤i
             luyor. Sandalc› kriz sürecinde maafllarda art›fl ya  sürece yeni bir yat›r›ma girmeyi düflünmüyoruz. Fa-
             da azalma yapmad›klar›n› söylüyor. Lojistik sek-  kat müflteri aç›s›ndan projelerimiz artarak devam
             törünün kriz döneminde Türkiye’de yüzde 25 ile  ediyor” diyor.
             30 seviyelerinde küçüldü¤üne dikkat çeken         2008 y›l› ve daha öncesinde yükselen emtia fi-
             Sandalc›, W de¤il V olarak bir kriz yaflan›ld›¤›n›  yatlar›n›n maliyetleri art›rd›¤›n› kaydeden Karako-
             bu krizin de 2010 y›l›n›n eylül döneminde bite-  yunlu, bu art›fla ilaveten piyasalarda spekülatif ba-
             bilece¤ini kaydediyor.                          lonlar olufltu¤unu ifade ediyor. “2009 y›l›nda fiyat-
               Balnak olarak 2009 y›l›nda rotay› bat›ndan    lar›n olmas› gereken seviyelere geriledi¤ini görüyo-
             do¤uya çevirdiklerini ve yak›n bir dönemde      ruz” diyen Karakoyunlu, kriz pani¤inde risk alg›la-
             fianghay, Kuzey Afrika, Libya, Fas ve M›s›r’a yö-  yan firmalar›n ve tüketicilerin tüketim k›s›tlamas›
             nelik yeni oluflumlar yaratacaklar›n› söyleyen   yapt›¤›n›, bunun da ciro ve karl›l›¤a ulaflmada flir-
             Sandalc›, konuyla ilgili olarak flu bilgileri veri-  ketlere sorun yaflatt›¤›n› ifade ediyor. Bülent Kara-
             yor: “Bu y›l›n ikinci çeyre¤inde Libya’da, üçüncü  koyunlu, kriz ortam›nda kendilerinin de May›s
             çeyre¤indeyse Kuzey Irak’ta konumlanmay›        2009’dan itibaren tafllar› yerine oturttuklar›n› ve bu
             planl›yoruz. ‹nflaat sektörünün h›zl› geliflimi ne-  y›l› yüzde 8-10 aras›nda bir büyüme ile kapatmay›
             deniyle bu ülkelerde yeni bir yap›lanma içine gi-  öngördüklerini aktar›yor
             rece¤iz. Sanghay’daki oluflumumuz nedeniyle        Türkiye’nin lokasyon olarak lojisti¤e elveriflli bir
             Çin’e yap›lan tafl›malar›m›z yüzde 30 civar›nda  konumda oldu¤unu belirten Karakoyunlu, son befl
             artt›. Di¤er yandan, Türkiye’nin özellikle komflu  y›ld›r konuflulan bir sektör haline gelen lojistikte in-
             ülkelerle olan ticaretinde s›n›fta kald›¤›n› düflü-  san kayna¤› olmay›fl› ve altyap› eksikli¤inin en
             nüyorum. Türkiye do¤al bir köprü konumunda      önemli sorunlar›n bafl›nda geldi¤ini vurguluyor.
             ve 30 milyar dolarl›k bir lojistik pazar›na sahip.  Özellikle Karayollar› Tafl›ma Kanunu’nun ç›kar›lma-
             Zaten yabanc› yat›r›mc›lar da bu düflünceden     s›n›n sektör ad›na iyi bir çal›flma oldu¤una de¤inen
             yola ç›karak Türkiye’ye yat›r›m yap›yor. Türki-  Karakoyunlu, bu çal›flma paralelli¤inde firmalar›n li-
             ye’de bu devler aras›nda biz de Balnak olarak   sans, yetki belgeleri, UDY-ODY-SRC belgelerinin
             en büyükler aras›nday›z.”                       sektörün kontrol ve kay›talt›na al›nabilmesi ad›na
                                                             gerekli oldu¤unu ifade ediyor.
           146 KobiEfor Mart 2009
   141   142   143   144   145   146   147   148   149   150   151