Page 146 - KobiEfor_Mart_2010
P. 146
DOSYA/LOJ‹ST‹K
BALNAK, 2010 YILINDA YEN‹
ATILIMLAR PEfi‹NDE
Geçen y›l› 110 milyon
Euro ciro ile kapatan
Balnak, bu y›l için 125
milyon Euro ciro hedef-
liyor. 2009 y›l›nda mali-
yetleri kontrol alt›na al-
d›klar›n› ifade eden
Balnak Baflkan Yard›m- Etik lojistik,
c›s› Kosta Sandalc›, bu krizi f›rsata çevirdi
dönemde 22 milyon
Euro tutar›nda bir ta- Etik Lojistik Genel Müdürü Bülent Karakoyunlu,
sarruf sa¤lad›klar›n› krize ayak uydurarak yapt›klar› altyap› de¤ifliklikle-
söylüyor. Krizi iyi yöne- rinin meyvelerini k›sa sürede toplad›klar›n› söylü-
terek f›rsata çevirdikle- yor. 2008 sonu ve 2009’un bafl›nda ifl hacimlerinin
rini belirten Sandalc›, verimlilik aç›s›ndan artt›¤›n› kaydeden Karakoyunlu,
stratejilerini de¤ifltire- krizi f›rsata çevirdiklerini dile getiriyor. fiirket olarak
rek yurtd›fl›ndaki ifl krizde sabit ve de¤iflken giderlerini kontrol alt›nda
hacmini bat›dan do¤u- tuttuklar›na iflarete eden Karakoyunlu, “Yeni ve
ya çevirdiklerini kaydediyor. Krize nakitle girdik- mevcut projelerin yönetiminde müflteri memnuniye-
lerini ifade eden Sandalc›, maliyetleri kontrol al- tini düflürmeden uygun maliyet yap›s› ile çal›flmala-
t›na alarak tasarruf sa¤lad›klar›n›, cironun 2009 r›m›z› kontrollü ve zaman›nda hayata geçiriyoruz.
y›l›nda 2008 y›l›na oranla yüzde 10 seviyelerin- 2007 y›l›ndan itibaren yat›r›mlara devam etti¤imiz
de düflmesine ra¤men karl›l›¤›n artt›¤›n› vurgu- için 2009 y›l›na yönelik ekstra bir talep gelmedi¤i
luyor. Sandalc› kriz sürecinde maafllarda art›fl ya sürece yeni bir yat›r›ma girmeyi düflünmüyoruz. Fa-
da azalma yapmad›klar›n› söylüyor. Lojistik sek- kat müflteri aç›s›ndan projelerimiz artarak devam
törünün kriz döneminde Türkiye’de yüzde 25 ile ediyor” diyor.
30 seviyelerinde küçüldü¤üne dikkat çeken 2008 y›l› ve daha öncesinde yükselen emtia fi-
Sandalc›, W de¤il V olarak bir kriz yaflan›ld›¤›n› yatlar›n›n maliyetleri art›rd›¤›n› kaydeden Karako-
bu krizin de 2010 y›l›n›n eylül döneminde bite- yunlu, bu art›fla ilaveten piyasalarda spekülatif ba-
bilece¤ini kaydediyor. lonlar olufltu¤unu ifade ediyor. “2009 y›l›nda fiyat-
Balnak olarak 2009 y›l›nda rotay› bat›ndan lar›n olmas› gereken seviyelere geriledi¤ini görüyo-
do¤uya çevirdiklerini ve yak›n bir dönemde ruz” diyen Karakoyunlu, kriz pani¤inde risk alg›la-
fianghay, Kuzey Afrika, Libya, Fas ve M›s›r’a yö- yan firmalar›n ve tüketicilerin tüketim k›s›tlamas›
nelik yeni oluflumlar yaratacaklar›n› söyleyen yapt›¤›n›, bunun da ciro ve karl›l›¤a ulaflmada flir-
Sandalc›, konuyla ilgili olarak flu bilgileri veri- ketlere sorun yaflatt›¤›n› ifade ediyor. Bülent Kara-
yor: “Bu y›l›n ikinci çeyre¤inde Libya’da, üçüncü koyunlu, kriz ortam›nda kendilerinin de May›s
çeyre¤indeyse Kuzey Irak’ta konumlanmay› 2009’dan itibaren tafllar› yerine oturttuklar›n› ve bu
planl›yoruz. ‹nflaat sektörünün h›zl› geliflimi ne- y›l› yüzde 8-10 aras›nda bir büyüme ile kapatmay›
deniyle bu ülkelerde yeni bir yap›lanma içine gi- öngördüklerini aktar›yor
rece¤iz. Sanghay’daki oluflumumuz nedeniyle Türkiye’nin lokasyon olarak lojisti¤e elveriflli bir
Çin’e yap›lan tafl›malar›m›z yüzde 30 civar›nda konumda oldu¤unu belirten Karakoyunlu, son befl
artt›. Di¤er yandan, Türkiye’nin özellikle komflu y›ld›r konuflulan bir sektör haline gelen lojistikte in-
ülkelerle olan ticaretinde s›n›fta kald›¤›n› düflü- san kayna¤› olmay›fl› ve altyap› eksikli¤inin en
nüyorum. Türkiye do¤al bir köprü konumunda önemli sorunlar›n bafl›nda geldi¤ini vurguluyor.
ve 30 milyar dolarl›k bir lojistik pazar›na sahip. Özellikle Karayollar› Tafl›ma Kanunu’nun ç›kar›lma-
Zaten yabanc› yat›r›mc›lar da bu düflünceden s›n›n sektör ad›na iyi bir çal›flma oldu¤una de¤inen
yola ç›karak Türkiye’ye yat›r›m yap›yor. Türki- Karakoyunlu, bu çal›flma paralelli¤inde firmalar›n li-
ye’de bu devler aras›nda biz de Balnak olarak sans, yetki belgeleri, UDY-ODY-SRC belgelerinin
en büyükler aras›nday›z.” sektörün kontrol ve kay›talt›na al›nabilmesi ad›na
gerekli oldu¤unu ifade ediyor.
146 KobiEfor Mart 2009