Page 147 - KobiEfor_Ekim_2010
P. 147

SEKTÖR/B‹L‹fi‹M




                   KOÇ.NET’TEN 75 B‹N
                      KOB‹’YE DESTEK

                         Koç.net, Türkiye’deki yerleflik olan
                      ve tüm GSM operatörler ve önde ge-
                      len uluslararas› telekom operatörleri
                      ile ara ba¤lant›lara sahip ve flu anda
                      18 ilde 38 POP (point of presence)
                      noktas› ile hizmet veriyor. Firma ay-
                      r›ca yerel a¤›n paylafl›ma aç›lmas›
                      kapsam›nda 6 il, 92 santral sahas›n-
                      da kendi yat›r›m›n› gerçeklefltirerek 2
                      milyon 650 bin aboneye kendi altya-
                      p›s›yla hizmet verebilir durumda.
                         Koç.net Sat›fltan Sorumlu Genel
                      Müdür Yard›mc›s› Harun Tiftikçi,
                      “Koç.net olarak Türkiye’nin lider al-
             ternatif telekomünikasyon operatörü olma hede-
             fi do¤rultusunda güçlendirdi¤imiz altyap›m›z ile
             2 bin 500’ün üzerinde büyük ölçekli flirket ve 75
             bin KOB‹’yi kapsayan kurumsal müflterilere tele-
             fon ve veri hizmetlerini (eriflim ve güvenlik hiz-  2010 gibi temel verimlilik yaz›l›mlar› sunuyoruz. Bi-
             metleri, hosting ve ASP hizmetleri, kampüs çö-  liflim altyap›s›na ciddi bir organizasyon ruhu kazan-
             zümleri, multimedya hizmetleri ve telefon hiz-  d›ran Windows Server 2008 R2 sunucu iflletim siste-
             metleri) birlikte sunuyoruz” diye konufluyor.   mimiz ise iletiflim, paylafl›m ve ortak çal›flma plat-
                                                            formlar›n› hayata geçirerek kurumsal ihtiyaçlara ya-
                                                            n›t veriyor” diyor.
             Microsoft, KOB‹’ler için her y›l                 Kundakç›, Microsoft’un, kaynaklar›n›n ve yat›r›m-
             6.5 milyar dolar harc›yor                      lar›n›n önemli bir bölümünü KOB‹’lerin teknolojiyle
             KOB‹’lerden Sorumlu Microsoft Türkiye Genel Mü-  tan›flmas› için ay›rd›¤›n› söylüyor. KOB‹ pazar› için
           dür Yard›mc›s› Münir Kundakç›, KOB‹’lerin sunucu  her y›l 6.5 milyar dolar harcayarak, 640 bin ifl orta-
           kullan›m›na geçmeleri ve bunu al›flkanl›k haline ge-  ¤›ndan oluflan ekosistemi ile KOB‹’lere zengin ürün-
           tirmelerinin büyük fayda sa¤layaca¤›n› söylüyor.  ler ve uzmanl›k sunduklar›n› dile getiren Kundakç›,
           Microsoft’un KOB‹’lere sundu¤u hizmetleri hat›rlatan  “Microsoft ekosistemi ayn› zamanda Türk biliflim
           Kundakç›, “KOB‹’lerimize çal›flan verimlili¤ini yüksel-  sektörünün önemli bir kesimini temsil ediyor ve bu
           ten, bilgi güvenli¤i ve enerji tasarrufu sa¤layan çev-  ekosistem üzerinden ekonomiye büyük katma de-
           re dostu Windows 7 iflletim sistemimiz ile Office  ¤erler sunuyor” diye konufluyor.

                                                   SAS’TAN, VER‹ ENTEGRASYONU,
                                                 ANAL‹T‹K VE RAPORLAMA H‹ZMET‹

                                                SAS, 1997’den bu yana Türkiye’de faaliyet gösteriyor. SAS Tür-
                                              kiye; bankac›l›k, sigortac›l›k ve telekomünikasyon baflta olmak üze-
                                              re, perakende, enerji, kamu, e¤itim gibi farkl› sektörlerde müflteri
                                              iliflkileri yönetimi, risk yönetimi ve ifl analiti¤i gibi verimlilik art›r›c›
                                              çözümler sunuyor. SAS Türkiye, 2009 y›l›nda toplam yaz›l›m geli-
                                              rinde yüzde 49’luk büyüme oran› elde ederek ülke çap›nda ve sek-
                                              törel alanda kaydedilen büyüme oranlar›n› aflt›.
                                                Türkiye’de de lider konumda olan SAS’›n 2010 y›l› hedefi de yi-
                                              ne bu büyüme oranlar›na ulaflmak. SAS Türkiye Genel Müdürü Gök-
                                              han Nalbanto¤lu, SAS’›n ifl analiti¤i ve ifl zekas› konular›ndaki
                                              ürünlerinin büyük ço¤unlu¤unun, sadece büyük çapl› firmalar tara-
                                              f›ndan de¤il, ayn› zamanda küçük ve orta ölçekli firmalar taraf›n-
                                              dan da kullan›ld›¤›n› aktar›yor. Nalbanto¤lu, bu çözümlerden fay-
                                              dalanan kurumlar›n verilerini analiz edebildi¤ini ve bu analizlerle
                                              daha h›zl› ve etkin kararlar alabildiklerini aktar›yor.

            148 KobiEfor Ekim 2010
   142   143   144   145   146   147   148   149   150   151   152