Page 143 - KobiEfor_Ekim_2010
P. 143

SEKTÖR/B‹L‹fi‹M





                                                                                          Yap›lacak ifl
                                                                                 çok basit, bilgisayar
                                                                           kullanmay› ö¤renmekten,
                                                                              bilenlerin bilmeyenlere
                                                                               ö¤retmesinden ibaret.
                                                                            KOB‹’ler kendi aralar›nda
                                                                            bir “Biliflim Seferberli¤i”
                                                                          ilan etmeli. Türkiye’nin bir
                                                                        KOB‹ e-dönüflüm sürecinden
                                                                                       geçmesi gerek.














                                    KOB‹’lerin Cansuyu PARA de¤il!..
                             Bilgi ve iletiflim




                                   teknolojileri






                                   l    Haz›rlayan: Kader Karaçay YILMAZ       l

           T       ürkiye siyasetiyle, ekonomisiyle, sivil             cek merkezi kurumlaflmay› gerçekleflti-
                   toplumuyla, üniversiteleri ile
                                                                           remedi. Kamu bizzat kendisini
                   Bilgi ve ‹letiflim Teknolojileri-
                                                                             elektronik ortamda yeniden
                                                                               kurmak ve e-devlet olmaya
                   ne (B‹T) odaklanmak zo-
                   runda. Bu odaklanmay›
                                                                                  içinde oldu ama kamunun
           iyi haz›rlanm›fl bir Biliflim Politi-                                   çal›flmak gibi bir gayret
           kas› eflli¤inde gerçeklefltirmesi,                                        görevi sadece kendiyle
           baflar› için gerekli. Bilgi ve ‹le-                                      s›n›rl› de¤ildi. Hedef e-
           tiflim Teknolojileri konusunda                                            Türkiye ve Bilgi Toplu-
           ciddi bir insan kayna¤› biriktir-                                        mu’ydu, bu konuda ge-
           mifl olan Türkiye bunu baflar-                                             ride kal›nd›. Dünya s›ra-
           d›¤› zaman, diline dolam›fl bu-                                           lamas›ndaki  yerimize
           lundu¤u “Dünyan›n ilk 10 eko-                                           bakarsak bizden önce
           nomisi aras›na girmek”, “Tarihi                                         Bilgi Toplumu’na 70 ülke
           bir dönüflüm yaflamak” “AB üye-                                          geçecek ve s›ra bize gele-
           si olmak” gibi iddialar› havada kal-                                 cek.
           mayacakt›r.                                                           ‹flte bu ba¤lamda Bilgi ve
              Dünya biliflim pazar› h›zla büyürken                           ‹letiflim Teknolojileri Sektörümü-
           Türkiye, kendi lokal krizleri nedeniyle Bili-                 zün önemi ortaya ç›k›yor. Dijital ya-
           flim Sektöründe istenilen ad›mlar› atamad›. Bu             flam›n ve iletiflimin devasa hacmine bakar-
           ad›mlar› planlayacak ve potansiyeli harekete geçire-  sak bu dünya 10 y›l önceki dünyaya hiç benzemiyor.

           144 KobiEfor Ekim 2010
   138   139   140   141   142   143   144   145   146   147   148