Page 144 - KobiEfor_Ekim_2010
P. 144
Dünya “Bilgi Toplumu”na dönü-
flüyor. Bütün ülkeler bu büyük BORUSAN TELEKOM
tarihsel maratona girmifl du- KAZANDIRIYOR
rumda. Biz 2010 y›l›nda koflan-
lar›n içinde 69’uncu s›raday›z. Borusan Telekom, mev-
Ön s›ralar geçmek için depar cutta kulland›klar› sabit
yapmam›z gerek. Depar› devlet hat telefon numaras›n›
yapar ama “e-devlet”imiz de geri- kendilerine tafl›yan veya
den kofluyor. kendilerinden yeni telefon
Gerçi evlerimizin yüzde numaras› alan kurumlar
41.5’unda internet var, günlük için sabit ücret ve ilk yat›-
kullan›m yüzde 60’a ç›km›fl, ifl- r›m maliyeti ödeme yüküm-
yerlerimizin yüzde 31.3’ü bilgi- lülü¤ünü ortadan kald›ran
sayarl› ve dünyadaki alan say›s›- ‘kazand›ran numara’ hiz-
n›n 1/200’ü bize ait ve tüm bunlar metini veriyor. Borusan Te-
yetersiz ama daha düflündürücü olan›, lekom Genel Müdürü Meh-
B‹T teknolojilerini hangi amaçla kulland›- met Bafler, “Borusan Tele-
¤›m›z. kom olarak kurumsal sabit
Hepimizin dilinde “Biliflim” var, tabana yay›l- telefon hatlar›n›n Borusan
s›n, kullan›m› arts›n, zenginleflelim gibi özlemler var. Telekom’a tafl›nmas› ya da
Ancak biliflim sektörünün ekonomik sonuçlar do- yeni numaralar›n Borusan
¤urmas› için ilk flart›n KOB‹’leri kucaklamas› oldu¤u- Telekom bloklar›ndan kar-
nu unutuyoruz. Biliflim sektörü KOB‹’lere yay›lmaks›- fl›lanmas› hizmetini “Ka-
z›n ekonomik zenginlik yaratamaz. Oysa KOB‹’lerimi- zand›ran Numara” olarak
zin gündeminde bilgisayar sahipli¤i ihtiyaçlar›n en markalad›k. Müflterilerimiz bu numaralar›ndan
arkas›nda. Yüzde 35’i bilgisayar nedir, nas›l kullan›- arand›klar›nda art›k kazan›yor olacaklar” diyor.
l›r, bilmiyor. Kendine ait web sitesi kurma deste¤i Kazand›ran Numara hizmetinden faydalanan
KOB‹’lere 12 y›l önce bafllat›ld› fakat hala yüzde müflterilerimizden sabit ücret almad›klar›n› belir-
25’inin böyle bir sitesi yok. Yüzde 50’sinden fazlas› ten Bafler, “Yan› s›ra müflterilerimizin daha önce
e-posta kullanmıyor. yerleflik operatöre ödedi¤i analog ya da PRI hat-
KOB‹’lerde ekonomik verimlili¤in art›r›lmas› bafl lar için al›nan aktivasyon ve kurulum ücretleri de
gereksinmedir. Verimlilik, h›z kazan›l›rsa, maliyet dü- al›nm›yor. Arama yönünde ise yüzde 40’a varan
flürülürse artar. Geliflmifl ekonomilerde verimlili¤in indirimler sa¤l›yoruz. Toplamda sabit ücretler de
dayanaklar› aras›nda biliflim sektörünün pay› yüzde eklenince müflterilerimiz yüzde 50’lere varan in-
70-80 aras›nda. O halde Türk Biliflim Sektörü’nün ve dirimler kazan›yorlar” diye konufluyor.
esas itibar›yle Türkiye’nin ilk ekonomik gündem Bafler, flunlar› kaydediyor: “fiirketimizin Nisan
maddesi, biliflim sektöründen azami oranda yararlan- 2010 tarihi itibariyle Vodafone ailesine kat›lmas›
man›n KOB‹’ler esas al›narak yayg›nlaflt›r›lmas›d›r. ile Vodafone’un dünya lideri konumunun sa¤lad›-
Yap›lacak ifl çok basit, bilgisayar kullanmay› ö¤- ¤› teknolojik güç ve bilgi birikiminden faydalana-
renmekten, bilenlerin bilmeyenlere ö¤retmesinden rak bu birliktelikten do¤an sinerji sayesinde ge-
ibaret. KOB‹’ler kendi aralar›nda bir “Biliflim Sefer- rek Vodafone Türkiye’nin gerekse Borusan Tele-
berli¤i” ilan etmeli. Türkiye’nin bir KOB‹ e-dönüflüm kom’un kurumsal müflterilerine daha genifl bir
sürecinden geçmesi gerek. hizmet yelpazesi sunarak operasyonlar›m›za da-
Ayr›ca mecburuz. Di¤er sektörlerde 100 bin dola- ha fazla katma de¤er sa¤lamay› ve müflteri mem-
ra, Biliflim’de 7-8 bin dolara 1 adet istihdam yarat›- nuniyetini art›rmay› hedefledik. Türkiye’deki tüm
l›yor. Biliflim teknolojileri cihazlar›na yat›r›m, binaya büyük, orta ve küçük ölçekli flirketin iletiflim ihti-
ya da geleneksel makineye yap›lan yat›r›ma göre 3 yaçlar›nda öncelikli tercih olma yönündeki vizyo-
ile 7 kat aras›nda fazla getiri sa¤l›yor. Bilgi teknolo- numuza uygun olarak bu hizmetleri tüm bu seg-
jisi alan›nda yap›lan 1 dolar yat›r›m›n, topluma geti- mentlerdeki müflterilerimize sa¤l›yoruz. Büyük
risi 2 dolar. Bilgi ve ‹letiflim Teknolojileri firmalar› kurumlar, Borusan Telekom fiber optik altyap›s›
sanayi firmalar›n›n 50 y›lda kat etti¤i mesafeyi, 5 y›l ya da kiral›k hatlar üzerinden, Plazalarda ifl gö-
içinde alabilmekte. Teknoloji penetrasyonunda her ren orta ölçekli kurumlar Borusan Telekom fiber
yüzde 10 art›fl, yani her yüzde 10 daha fazla genifl- optik altyap›s› üzerinden, di¤er orta ve küçük öl-
bant, Gayri Safi Milli Has›la’da yüzde 1.2 ile yüzde çekli flirketler ise ADSL eriflimi üzerinden bu hiz-
1.4 art›fl yaratmaktad›r. (Kaynak Qiang 2009) metleri alabilmektedirler. Her segmentin ihtiyac›-
Biliflim sektörünün önü aç›l›p sektörün potansiye- na uygun olarak flekillenmekte olan paketlerimi-
li tam olarak ortaya ç›kt›¤›nda, 2023 y›l› hedeflerine zi daha da gelifltirerek müflterilerimize hizmet
ulaflmak mümkün olacak, 160 milyar dolarl›k bir pa- vermeye devam ediyor olaca¤›z.”
zar oluflacakt›r.
Ekim 2010 KobiEfor 145