Page 144 - KobiEfor_Ekim_2010
P. 144

Dünya “Bilgi Toplumu”na dönü-
                             flüyor. Bütün ülkeler bu büyük          BORUSAN TELEKOM
                             tarihsel maratona girmifl du-              KAZANDIRIYOR
                             rumda. Biz 2010 y›l›nda koflan-
                             lar›n içinde 69’uncu s›raday›z.    Borusan Telekom, mev-
                            Ön s›ralar geçmek için depar     cutta kulland›klar› sabit
                           yapmam›z gerek. Depar› devlet     hat telefon numaras›n›
                          yapar ama “e-devlet”imiz de geri-  kendilerine tafl›yan veya
                         den kofluyor.                        kendilerinden yeni telefon
                              Gerçi   evlerimizin  yüzde     numaras› alan kurumlar
                             41.5’unda internet var, günlük  için sabit ücret ve ilk yat›-
                             kullan›m yüzde 60’a ç›km›fl, ifl-  r›m maliyeti ödeme yüküm-
                             yerlerimizin yüzde 31.3’ü bilgi-  lülü¤ünü ortadan kald›ran
                            sayarl› ve dünyadaki alan say›s›-  ‘kazand›ran numara’ hiz-
                          n›n 1/200’ü bize ait ve tüm bunlar  metini veriyor. Borusan Te-
                       yetersiz ama daha düflündürücü olan›,  lekom Genel Müdürü Meh-
                    B‹T teknolojilerini hangi amaçla kulland›-  met Bafler, “Borusan Tele-
                   ¤›m›z.                                    kom olarak kurumsal sabit
                  Hepimizin dilinde “Biliflim” var, tabana yay›l-  telefon hatlar›n›n Borusan
           s›n, kullan›m› arts›n, zenginleflelim gibi özlemler var.  Telekom’a tafl›nmas› ya da
              Ancak biliflim sektörünün ekonomik sonuçlar do-  yeni numaralar›n Borusan
           ¤urmas› için ilk flart›n KOB‹’leri kucaklamas› oldu¤u-  Telekom bloklar›ndan kar-
           nu unutuyoruz. Biliflim sektörü KOB‹’lere yay›lmaks›-  fl›lanmas› hizmetini “Ka-
           z›n ekonomik zenginlik yaratamaz. Oysa KOB‹’lerimi-  zand›ran Numara” olarak
           zin gündeminde bilgisayar sahipli¤i ihtiyaçlar›n en  markalad›k. Müflterilerimiz bu numaralar›ndan
           arkas›nda. Yüzde 35’i bilgisayar nedir, nas›l kullan›-  arand›klar›nda art›k kazan›yor olacaklar” diyor.
           l›r, bilmiyor. Kendine ait web sitesi kurma deste¤i  Kazand›ran Numara hizmetinden faydalanan
           KOB‹’lere 12 y›l önce bafllat›ld› fakat hala yüzde  müflterilerimizden sabit ücret almad›klar›n› belir-
           25’inin böyle bir sitesi yok. Yüzde 50’sinden fazlas›  ten Bafler, “Yan› s›ra müflterilerimizin daha önce
           e-posta kullanmıyor.                              yerleflik operatöre ödedi¤i analog ya da PRI hat-
              KOB‹’lerde ekonomik verimlili¤in art›r›lmas› bafl  lar için al›nan aktivasyon ve kurulum ücretleri de
           gereksinmedir. Verimlilik, h›z kazan›l›rsa, maliyet dü-  al›nm›yor. Arama yönünde ise yüzde 40’a varan
           flürülürse artar. Geliflmifl ekonomilerde verimlili¤in  indirimler sa¤l›yoruz. Toplamda sabit ücretler de
           dayanaklar› aras›nda biliflim sektörünün pay› yüzde  eklenince müflterilerimiz yüzde 50’lere varan in-
           70-80 aras›nda. O halde Türk Biliflim Sektörü’nün ve  dirimler kazan›yorlar” diye konufluyor.
           esas itibar›yle Türkiye’nin ilk ekonomik gündem      Bafler, flunlar› kaydediyor: “fiirketimizin Nisan
           maddesi, biliflim sektöründen azami oranda yararlan-  2010 tarihi itibariyle Vodafone ailesine kat›lmas›
           man›n KOB‹’ler esas al›narak yayg›nlaflt›r›lmas›d›r.  ile Vodafone’un dünya lideri konumunun sa¤lad›-
              Yap›lacak ifl çok basit, bilgisayar kullanmay› ö¤-  ¤› teknolojik güç ve bilgi birikiminden faydalana-
           renmekten, bilenlerin bilmeyenlere ö¤retmesinden  rak bu birliktelikten do¤an sinerji sayesinde ge-
           ibaret. KOB‹’ler kendi aralar›nda bir “Biliflim Sefer-  rek Vodafone Türkiye’nin gerekse Borusan Tele-
           berli¤i” ilan etmeli. Türkiye’nin bir KOB‹ e-dönüflüm  kom’un kurumsal müflterilerine daha genifl bir
           sürecinden geçmesi gerek.                         hizmet yelpazesi sunarak operasyonlar›m›za da-
              Ayr›ca mecburuz. Di¤er sektörlerde 100 bin dola-  ha fazla katma de¤er sa¤lamay› ve müflteri mem-
           ra, Biliflim’de 7-8 bin dolara 1 adet istihdam yarat›-  nuniyetini art›rmay› hedefledik.  Türkiye’deki tüm
           l›yor. Biliflim teknolojileri cihazlar›na yat›r›m, binaya  büyük, orta ve küçük ölçekli flirketin iletiflim ihti-
           ya da geleneksel makineye yap›lan yat›r›ma göre 3  yaçlar›nda öncelikli tercih olma yönündeki vizyo-
           ile 7 kat aras›nda fazla getiri sa¤l›yor. Bilgi teknolo-  numuza uygun olarak bu hizmetleri tüm bu seg-
           jisi alan›nda yap›lan 1 dolar yat›r›m›n, topluma geti-  mentlerdeki müflterilerimize sa¤l›yoruz. Büyük
           risi 2 dolar. Bilgi ve ‹letiflim Teknolojileri firmalar›  kurumlar, Borusan Telekom fiber optik altyap›s›
           sanayi firmalar›n›n 50 y›lda kat etti¤i mesafeyi, 5 y›l  ya da kiral›k hatlar üzerinden, Plazalarda ifl gö-
           içinde alabilmekte. Teknoloji penetrasyonunda her  ren orta ölçekli kurumlar Borusan Telekom fiber
           yüzde 10 art›fl, yani her yüzde 10 daha fazla genifl-  optik altyap›s› üzerinden, di¤er orta ve küçük öl-
           bant, Gayri Safi Milli Has›la’da yüzde 1.2 ile yüzde  çekli flirketler ise ADSL eriflimi üzerinden bu hiz-
           1.4 art›fl yaratmaktad›r. (Kaynak Qiang 2009)      metleri alabilmektedirler. Her segmentin ihtiyac›-
              Biliflim sektörünün önü aç›l›p sektörün potansiye-  na uygun olarak flekillenmekte olan paketlerimi-
           li tam olarak ortaya ç›kt›¤›nda, 2023 y›l› hedeflerine  zi daha da gelifltirerek müflterilerimize hizmet
           ulaflmak mümkün olacak, 160 milyar dolarl›k bir pa-  vermeye devam ediyor olaca¤›z.”
           zar oluflacakt›r.
                                                                                       Ekim 2010 KobiEfor 145
   139   140   141   142   143   144   145   146   147   148   149