Page 151 - KobiEfor_Ekim_2010
P. 151
SEKTÖR/B‹L‹fi‹M
Helyum Biliflim’den yeni ürün ata¤›
En h›zl› büyüyen bili-
flim firmas› Helyum Bili-
flim Hizmetleri, piyasaya
HALKBANK’TAN B‹L‹fi‹M sunaca¤› Bloxx ‹çerik Fil-
treleme, SurGATE Mail
KOB‹’LER‹NE KRED‹ Güvenli¤i ve Infowatch
DLP Çözümleri ile reka-
Halkbank, 2009 y›l beti zorlamaya haz›rlan›-
sonu itibar›yla kredileri- yor. Helyum Pazarlama
ni yüzde 25.6 oran›nda Müdürü Neslihan Aksun,
art›r›rken bankac›l›k sek- ‹stanbul’da küçük bir
törünün kredilerdeki ar- ofiste dört y›l önce kuru-
t›fl oran› yüzde 6.9 düze- lan Helyum Biliflim Hiz-
yinde kald›. Bankan›n metleri’nin h›zl› bir bü-
kredilerdeki pazar pay› yüme sürecine girdi¤ini
yüzde 6.8’den yüzde 8.1 ve 2007’den bu yana yenileme lisanslar› dahil birey-
düzeyine ulaflt›. 2010’un sel ve kurumsalda 1 milyon kullan›c›ya Kaspersky
ilk yar›s›nda ise toplam ürünlerini sunduklar›n› duyuruyor.
krediler 2009 y›l sonuna Kaspersky’nin bireyselde tek kurumsalda ise iki
göre yüzde 18 art›flla distribütöründen biri olan Helyum, as›l büyümesini
37.5 milyar TL oldu. Kul- ise bu y›l bekliyor. Zira firman›n küresel kriz dönemi
land›r›lan kredilerden en olan 2009’da 8 milyon TL olan cirosunun bu y›l ye-
büyük pay› KOB‹’ler ald›. ni ürünlerin de etkisiyle 15 milyon TL’ye ç›kmas›
KOB‹ ve esnaf kredilerini de içeren ticari kre- bekleniyor.
diler alt› ay içinde yüzde 15.4 art›fl sergiledi. Aksun, “‹nternet güvenli¤i konusunda uzmanla-
Halkbank Haziran 2010 itibariyle ticari, sanayi flan flirketimiz, Kaspersky ürünlerinin yan› s›ra yeni
ve fon kredileri kapsam›nda KOB‹’lere 13.7 mil- ürünlerle de müflteri say›s›n› art›racak. ‹ngiltere’den
yar TL kredi kulland›r›ld›. ‹stihdam ve flubelefl- Bloxx ‹çerik Filtreleme, Türkiye’den SurGATE Mail
me konular›nda ciddi bir at›l›m içinde olan ban- Güvenli¤i ve yine Rusya’dan Infowatch DLP çözüm-
ka, 2008 y›l sonunda 622 olan flube say›s›n› leri gibi yeni ürünleri piyasaya sürece¤iz. Hedef kit-
2009’da 46 yeni flube açarak 668’e yükseltti. lemizde kullan›c› s›n›rlamas› olmadan tüm KOB‹’leri
2010 y›l›na da 30’u ‹stanbul’da olmak üzere 60 hedefliyoruz” diyor.
yeni flube açma hedefiyle girdi. Bankan›n, farkl› Kendi da¤›t›m kanal›yla müflteriye ulaflan Helyum
sektörlere yönelik KOB‹’ler için haz›rlanan 50’ye Biliflim’in ‹stanbul d›fl›nda Ankara, ‹zmir ve Trab-
yak›n kredili ürün çeflidi bulunuyor. KOB‹’ler için zon’da bölge ofisleri bulunuyor.
biliflim ve Ar-Ge’nin önemini bilen banka, ISO Aksun, yeni dönemle birlikte K›br›s ve Antalya’ya
Kalite Belgesi Kredisi, Yaz›l›m Gelifltirme Kredisi bölge ofisi açacaklar›n› duyuruyor. Aksun, “Da¤›t›m
gibi bu alana özel kredi çeflitlerinin yan› s›ra a¤›m›z› tüm Türkiye’de güçlendirerek hiçbir flekilde
tüm Ar-Ge projelerine özel olarak proje baz›nda anlaflmal› teknoloji ifl ortaklar› kanal› ve anlaflmal›
destek veriyor. ma¤aza zincirleri d›fl›ndaki kurum ve bireylere sat›fl
yapmama karar›nday›z” diye konufluyor.
KOÇS‹STEM, KOB‹’LER‹N MAL‹YETLER‹N‹
KONTROL ALTINDA TUTUYOR
Müflterilerinin bilgi teknolojisi çözümlerine iliflkin ihtiyaç ve beklentilerini kar-
fl›layan Koç Sistem, 2010 y›l› Temmuz sonu itibariyle, 213 milyon TL ciro elde
etti. Bu rakam, geçen senenin ayn› dönemine göre yüzde 50’nin üzerinde bir
büyümeyi ifade ediyor. KoçSistem Müflteri ‹liflkileri Grup Yöneticisi Asl›han Gü-
reflçier, ülke ekonomisinde son derece önemli yer tutan KOB‹’lerde, yöneticile-
rin büyük bir k›sm›n›n flirketlerindeki teknolojik altyap›ya güvenmedi¤ini gör-
düklerini söylüyor.
KoçSistem olarak, KOB‹’lerin hem genel ifl süreçleri hem de bilgi teknolojile-
ri kullan›m›na iliflkin maliyetlerini azaltmak ve verimliliklerini art›rmak için çeflit-
li çözüm ve hizmetler sunduklar›n› dile getiren Güreflçier, KoçSistem Veri Mer-
kezi Hizmetleri ile KOB‹’ler maliyetlerini kontrol alt›nda tuttuklar›n› dile getiriyor.
152 KobiEfor Ekim 2010