Page 41 - KobiEfor_Nisan_2015
P. 41

de¤indi: “Kurucu olan giriflimci      GÜNGÖR KAYMAK
          ruha sahip kiflidir, karizmatiktir,  TÜB‹SAD Yönetim Kurulu Üyesi
          toplum içerisinde do¤al liderdir,
          en önemlisi risk almay› iyi bilir.  Müflteri deneyimine
          Atölyeden fabrikaya geçiflte s›k›n-  yat›r›m önemli
          t›lar bafll›yor. Genel seyir üçüncü                Türkiye’de
          kuflakta ifllerin batt›¤› ya da küçül-            katmade¤erli
          dü¤ü yönünde.”                                  üretim   yap-
            Büyümek ve sürdürülebilir ol-                 makta zorluk
          mak için iflletmenin kurumsallafl-                çekildi¤ini be-
          mas›n›n flart oldu¤unu vurgulayan                lirten  TÜB‹-
          Do¤an, kiflilerin varl›¤›ndan ba-                SAD Yönetim     gerekti¤ini söyledi. KOB‹’lerin
          ¤›ms›z bir yönetim anlay›fl›n›n ol-              Kurulu Üyesi    “Biz teknoloji firmas› de¤iliz” de-
          mas› gerekti¤ini söyledi.                       Güngör Kay-     meyi b›rak›p dijitale ç›kmalar›
                                                          mak, gelecek-   gerekti¤ini vurgulayan Aslanoba,
                 CENG‹Z ULTAV
                   TTGV Baflkan›                           teki tüketicinin  “Bu sizin hava kuvvetlerinizin ol-
                                          beklentilerine kulak verilmesi ge-  mas› gibi. Yoksa sadece kara
                                          rekti¤inin alt›n› çizdi. KOB‹’lerin  kuvvetleriyle hareket etmifl olu-
            KOB‹’ler yat›r›m›n› Y ve      al›flkanl›klar›n› de¤ifltirmesi ge-
            Z kufla¤›na göre yapmal›       rekti¤ini vurgulayan Kaymak, “Tü-  yorsunuz” dedi.
                                                                            Aslanoba, aile ifli olan Erikli
                    TTGV Baflkan› Cengiz   keticinin ne istedi¤ini bilmeden  Su’nun sat›fl›n›n ard›ndan tüm
                  Ultav, önümüzdeki 20 y›-  sadece yapageldi¤imiz ifli yapma-  giriflimlerinin internetle ilgili ol-
                  l›n somutluklar dönemi  ya devam etmek, belli bir süre  du¤unu anlatt›: “60 farkl› tekno-
                  oldu¤unu söyledi. Önce-  sonra yok olmay› göze almakt›r”  loji flirketine yat›r›m yapt›m, bun-
                  likle günümüzde bütün   dedi.  Mevcut teknolojiyle daha az  lar›n 20’si yurtd›fl›nda. Bugüne
                  yat›r›mlar›n art›k Y ve Z  enerji tüketen, daha kolabratif  kadar yaklafl›k 60 milyon dolar
                  kufla¤› için yap›ld›¤›n›,  yaklafl›mlara KOB‹’lerin kafa yor-  seviyesinde yat›r›m yapm›fl du-
                  KOB‹’lerin öncelikle dik-  mas› gerekti¤ini söyleyen Kay-  rumday›m. Teknoloji kullanma-
                  kat etmesi gereken nok-  mak, KOB‹’lerin müflteri deneyi-  yan hiçbir fleyle ilgilenmiyorum.
                  tan›n yeni jenerasyonun  mine yat›r›m yapmas›n›n önemine  E-ticaret çok fazla kötü gösterili-
                  beklentilerini anlamak  de de¤indi.                     yor. Orada varolan teknolojileri
          ve ona göre çal›flmak, ürün ve hiz-                              iyi kullan›rsan›z iflinizi büyütebil-
          met üretmek oldu¤unu aktaran                                    me imkan›n›z çok yüksek.”
          Ultav, kolaborasyon (iflbirli¤i) me-                               Amazon.com ve Alibaba ör-
          selesinin de öne ç›kt›¤›n› kaydetti                             neklerini veren Aslanoba, KO-
          ve KOB‹’lere flunlar› önerdi: “Her                               B‹’lerin kendilerini gelifltirmek
          firma dijital s›n›rlar›, enerji verim-                          anlam›nda takip etmesi gereken
          lili¤i s›n›rlar›n› zorlayacak. fiu an                            ad›mlar› ise flöyle s›ralad›:
          tek bir firman›n bir problemi tek                               “Dünyay› takip etmeniz, baflar›
          bafl›na çözebilmesi mümkün de-                                   hikayelerini anlaman›z, teknolo-
          ¤il. Her türlü iflbirli¤ine aç›k olma-                           ji start-up’lar›na aflina olman›z
          l›. 20 y›ll›k dönemde fildifli kuleler-                          gerekiyor. Start-up’lar›n ço¤u
          de oturan organizasyonlar baflar›-   HASAN ASLANOBA              ‘kervan› yolda düzeriz’ diyorlar.
          s›zl›¤a mahkum. Yar›n ölecekmifl  Aslanoba Grubu Yönetim Kurulu  KOB‹’ler teknoloji devrimini ›s-
          gibi çal›flmak önemli. Çeflitli ürün         Baflkan›              kalamas›nlar.”
          yapabilen çeflitli pazarlara yöne-
          len, iflini çeflitlendiren firmalar ifl  KOB‹’ler dijitale ç›kmal›
          yapacak. fiirketinizi en iyi flekilde               Aslanoba
          organize etmelisiniz.”                          Grubu Yöne-
                                                          tim   Kurulu
                                                          Baflkan› Ha-
                                                          san Aslanoba,
                                                          KOB‹’lerin di-
                                                          jital dünyay›
                                                          yakalamas›

                                                                                      Nisan 2015 KobiEfor 41
   36   37   38   39   40   41   42   43   44   45   46