Page 41 - KobiEfor_Nisan_2015
P. 41
de¤indi: “Kurucu olan giriflimci GÜNGÖR KAYMAK
ruha sahip kiflidir, karizmatiktir, TÜB‹SAD Yönetim Kurulu Üyesi
toplum içerisinde do¤al liderdir,
en önemlisi risk almay› iyi bilir. Müflteri deneyimine
Atölyeden fabrikaya geçiflte s›k›n- yat›r›m önemli
t›lar bafll›yor. Genel seyir üçüncü Türkiye’de
kuflakta ifllerin batt›¤› ya da küçül- katmade¤erli
dü¤ü yönünde.” üretim yap-
Büyümek ve sürdürülebilir ol- makta zorluk
mak için iflletmenin kurumsallafl- çekildi¤ini be-
mas›n›n flart oldu¤unu vurgulayan lirten TÜB‹-
Do¤an, kiflilerin varl›¤›ndan ba- SAD Yönetim gerekti¤ini söyledi. KOB‹’lerin
¤›ms›z bir yönetim anlay›fl›n›n ol- Kurulu Üyesi “Biz teknoloji firmas› de¤iliz” de-
mas› gerekti¤ini söyledi. Güngör Kay- meyi b›rak›p dijitale ç›kmalar›
mak, gelecek- gerekti¤ini vurgulayan Aslanoba,
CENG‹Z ULTAV
TTGV Baflkan› teki tüketicinin “Bu sizin hava kuvvetlerinizin ol-
beklentilerine kulak verilmesi ge- mas› gibi. Yoksa sadece kara
rekti¤inin alt›n› çizdi. KOB‹’lerin kuvvetleriyle hareket etmifl olu-
KOB‹’ler yat›r›m›n› Y ve al›flkanl›klar›n› de¤ifltirmesi ge-
Z kufla¤›na göre yapmal› rekti¤ini vurgulayan Kaymak, “Tü- yorsunuz” dedi.
Aslanoba, aile ifli olan Erikli
TTGV Baflkan› Cengiz keticinin ne istedi¤ini bilmeden Su’nun sat›fl›n›n ard›ndan tüm
Ultav, önümüzdeki 20 y›- sadece yapageldi¤imiz ifli yapma- giriflimlerinin internetle ilgili ol-
l›n somutluklar dönemi ya devam etmek, belli bir süre du¤unu anlatt›: “60 farkl› tekno-
oldu¤unu söyledi. Önce- sonra yok olmay› göze almakt›r” loji flirketine yat›r›m yapt›m, bun-
likle günümüzde bütün dedi. Mevcut teknolojiyle daha az lar›n 20’si yurtd›fl›nda. Bugüne
yat›r›mlar›n art›k Y ve Z enerji tüketen, daha kolabratif kadar yaklafl›k 60 milyon dolar
kufla¤› için yap›ld›¤›n›, yaklafl›mlara KOB‹’lerin kafa yor- seviyesinde yat›r›m yapm›fl du-
KOB‹’lerin öncelikle dik- mas› gerekti¤ini söyleyen Kay- rumday›m. Teknoloji kullanma-
kat etmesi gereken nok- mak, KOB‹’lerin müflteri deneyi- yan hiçbir fleyle ilgilenmiyorum.
tan›n yeni jenerasyonun mine yat›r›m yapmas›n›n önemine E-ticaret çok fazla kötü gösterili-
beklentilerini anlamak de de¤indi. yor. Orada varolan teknolojileri
ve ona göre çal›flmak, ürün ve hiz- iyi kullan›rsan›z iflinizi büyütebil-
met üretmek oldu¤unu aktaran me imkan›n›z çok yüksek.”
Ultav, kolaborasyon (iflbirli¤i) me- Amazon.com ve Alibaba ör-
selesinin de öne ç›kt›¤›n› kaydetti neklerini veren Aslanoba, KO-
ve KOB‹’lere flunlar› önerdi: “Her B‹’lerin kendilerini gelifltirmek
firma dijital s›n›rlar›, enerji verim- anlam›nda takip etmesi gereken
lili¤i s›n›rlar›n› zorlayacak. fiu an ad›mlar› ise flöyle s›ralad›:
tek bir firman›n bir problemi tek “Dünyay› takip etmeniz, baflar›
bafl›na çözebilmesi mümkün de- hikayelerini anlaman›z, teknolo-
¤il. Her türlü iflbirli¤ine aç›k olma- ji start-up’lar›na aflina olman›z
l›. 20 y›ll›k dönemde fildifli kuleler- gerekiyor. Start-up’lar›n ço¤u
de oturan organizasyonlar baflar›- HASAN ASLANOBA ‘kervan› yolda düzeriz’ diyorlar.
s›zl›¤a mahkum. Yar›n ölecekmifl Aslanoba Grubu Yönetim Kurulu KOB‹’ler teknoloji devrimini ›s-
gibi çal›flmak önemli. Çeflitli ürün Baflkan› kalamas›nlar.”
yapabilen çeflitli pazarlara yöne-
len, iflini çeflitlendiren firmalar ifl KOB‹’ler dijitale ç›kmal›
yapacak. fiirketinizi en iyi flekilde Aslanoba
organize etmelisiniz.” Grubu Yöne-
tim Kurulu
Baflkan› Ha-
san Aslanoba,
KOB‹’lerin di-
jital dünyay›
yakalamas›
Nisan 2015 KobiEfor 41