Page 38 - KobiEfor_Nisan_2015
P. 38

KAPAK


                                           ERDAL BAHÇIVAN                                birikim süre-
                                           ‹SO Yönetim Kurulu Baflkan›                    cine de imkan
                                                                                         sa¤l›yor.”
                                           Kalk›nma oda¤›nda                               Oluflturula-
                                           sanayi olmal›                                 cak yeni eko-
                                                                                         nomik kalk›n-
                                             2. Gün aç›l›fl›nda konuflan ‹s-               ma modelin-
                                           tanbul Sanayi Odas› (‹SO) Yöne-               de Türkiye’nin
                                           tim Kurulu Baflkan› Erdal Bah-                 KOB‹ gerçe¤i-
                                           ç›van, küresel ekonomik kriz                  nin mutlaka
          n› belirtti: “Yeni hedef: yüksek  sonras› dünya ekonomisinde
          gelirli ülke s›n›f›na ulaflmak.   yeni bir evreye girildi¤ini belir-            gözönünde
          Peki bunu nas›l baflaraca¤›z.     terek, küresel risklerin artt›¤›  bulundurmas› gere¤inden sö-
          Yüksek ama istikrarl› ve denge-  bu dönemde “finansal istikrar”  zeden Bahç›van, ekonominin
          li, yani kal›c› bir büyüme ile ya-  konusunu vurgulad›. Bahç›van,  omurgas›n› oluflturan KOB‹’le-
          paca¤›z. ‘Orta Gelir Tuza¤›’ndan  “Birkaç kuflak devam eden ve   rin bugün art›k, bütün dünyada,
          kurtulman›n zaman› geldi. Bi-    öngörülemeyen kur, öngörüle-   her zamankinden daha önemli
          zim yeni bir baflar› hikayesine   meyen enflasyon, öngörüleme-   hale geldi¤ine, küresel rekabe-
          ihtiyac›m›z var. Üst gelir seviye-  yen faiz döneminden sonra ya-  tin asli unsurlar› olarak, eko-
          sine ulaflmam›z için gerekli re-  kalanan bu istikrar dönemi Tür-  nomi gündeminin merkezine
          formlar› yapar ve her y›l ortala-  kiye’nin büyümesinde ve eko-  oturdu¤una iflaret etti: “Öyle ki,
          ma yüzde 4’lük büyüme sa¤lar-    nomik geliflmesindeki en temel  giriflimcilik, inovasyon, yenilik-
          sak hedefimize ulaflaca¤›z. Bu    unsurdur.  Bu çok önemli de¤er  çilik, verimlilik, esneklik gibi
          noktada reel sektörün önünü      ve avantaj›m›za dikkatinizi çe-  rekabetçi özellikler KOB‹’ler
          açmak çok önemli. Kay›td›fl›n›    kerken son y›llarda Türkiye’nin  ekseninde tart›fl›l›yor. Malu-
          azaltacak reformlar› biran önce  uluslararas› alanda rekabet et-  munuz oldu¤u üzere Türkiye bu
          devreye almak gerekiyor. Re-     mek zorunda oldu¤u aktör say›-  y›l G20 dönem baflkanl›¤›n› üst-
          formlar içerisinde makro dü-     s›n›n da artmakta oldu¤unu ha-  lenmifl bulunuyor. Yürütme Ku-
          zenlemeler kadar mikro düzen-    t›rlatmak isterim” dedi.       rulu Üyesi olarak benim de
          lemelerin büyük önemi var. KO-     Bahç›van, Türkiye için ‘Orta  içinde bulundu¤um, G20’nin bir
          B‹’leri verimli k›lacak çal›flma-  Gelir Tuza¤›’n› aflmaya yönelik,  kolu olan B20 bünyesinde olufl-
          lara ihtiyaç var. Hükümet’in dö-  oda¤›nda sanayinin oldu¤u yeni  turulan befl çal›flma grubundan
          nüflüm programlar› bu hedefle     bir ekonomik kalk›nma modeline  bir tanesi ‘KOB‹’ler ve Giriflim-
          örtüflüyor ve bunun uygulanma-    ihtiyaç duyuldu¤una dikkat çekti:  cilik’ ad›n› tafl›maktad›r. KO-
          s› gerekiyor.  Daha çok yerli kat-  “Bir ekonominin belirli bir kifli  B‹’lere bu düzeyde ilk defa bu
          k›l› üretim modeline ihtiyac›m›z  bafl›na gelir düzeyine ulaflt›ktan  kadar önem verildi¤ini burada
          var. Bir eflikteyiz ve bizim bu   sonra orada s›k›fl›p kalmas› hali-  sizlerle paylaflmak istiyorum.
          eflikten geçerek yüksek gelir     ne ‘Orta Gelir Tuza¤›’ denir. Bu  Bu da göstermektedir ki KO-
          düzeyine ç›kmam›z› sa¤layacak    tuza¤a düflen ülkelerde; tasar-  B‹’ler sadece Türkiye’de de¤il,
          olan da KOB‹’lerdir.             ruflar ve dolay›s›yla yat›r›mlar  küresel ölçekte büyük bir önem
            Türkiye imzas›n› dünyaya       düflük düzeyde kal›r. ‹malat sa-  kazan›yor.”
          açan sektörlerimiz gün geçtikçe  nayisinde geliflme yavafl yürür.   ‹SO olarak 7 üniversite ile sa-
          çeflitleniyor. Tekstilden, inflaa-  Sanayide ise çeflitlenme ortaya  nayi platformu oluflturduklar›
          ta, elektronik eflyadan, g›daya   ç›kmaz. Bir ülke ekonomisinde  bilgisini de veren Bahç›van, bu
          küresel çapta liderli¤e oynayan  bu olumsuzluklar›n hepsinin bir-  platform bünyesinde KOB‹’lerin
          Türk firmalar› tüm dünyada ko-   den görünmesi sözkonusu olabi-  sorunlar›n› çözmeye yönelik ça-
          nufluluyor. Küresel ekonominin    lece¤i gibi bir kaç›n›n ortaya ç›k-  l›flmalar yürüttüklerini anlatt›.
          en büyük 250 inflaat firmas›ndan  mas› halinde de ekonomi Orta   Bahç›van, “Büyüyen ifl, büyüyen
          38’i Türk. Ülkemiz Avrupa’n›n en  Gelir Tuza¤›’na düflebilir.    afl herkese mutluluk getirecek-
          büyük ev tekstili üreticisi konu-  ‘Orta Gelir Tuza¤›’na yakalan-  tir” dedi.
          munda. Tüm dünyaya 20 bin        madan yüksek gelirli ülkeler
          farkl› mal sat›yor. Hizmet sektö-  aras›na kat›lan ülkelerin dene-
          ründe baflar› grafi¤i gittikçe    yimlerine bakt›¤›m›zda; sanayi
          yükseliyor. Dünyan›n en çok zi-  kalk›nma sürecinde merkezi bir
          yaret edilen 6. ülkesi konumun-  rol üstleniyor. Öte yandan sana-
          da. Türkiye önümüzdeki 10 y›l    yi, ekonomik yap›n›n dönüflümü-
          içinde dünyan›n say›l› turizm, fi-  nü sa¤layan sürükleyici sektör
          nans ve gayrimenkul merkezle-    olman›n yan›s›ra yüksek oranl›
          rinden biri olma yolunda emin    yat›r›mlar ile h›zl› bir sermaye
          ad›mlarla ilerliyor.”
          38 KobiEfor Nisan 2015
   33   34   35   36   37   38   39   40   41   42   43