Page 38 - KobiEfor_Nisan_2015
P. 38
KAPAK
ERDAL BAHÇIVAN birikim süre-
‹SO Yönetim Kurulu Baflkan› cine de imkan
sa¤l›yor.”
Kalk›nma oda¤›nda Oluflturula-
sanayi olmal› cak yeni eko-
nomik kalk›n-
2. Gün aç›l›fl›nda konuflan ‹s- ma modelin-
tanbul Sanayi Odas› (‹SO) Yöne- de Türkiye’nin
tim Kurulu Baflkan› Erdal Bah- KOB‹ gerçe¤i-
ç›van, küresel ekonomik kriz nin mutlaka
n› belirtti: “Yeni hedef: yüksek sonras› dünya ekonomisinde
gelirli ülke s›n›f›na ulaflmak. yeni bir evreye girildi¤ini belir- gözönünde
Peki bunu nas›l baflaraca¤›z. terek, küresel risklerin artt›¤› bulundurmas› gere¤inden sö-
Yüksek ama istikrarl› ve denge- bu dönemde “finansal istikrar” zeden Bahç›van, ekonominin
li, yani kal›c› bir büyüme ile ya- konusunu vurgulad›. Bahç›van, omurgas›n› oluflturan KOB‹’le-
paca¤›z. ‘Orta Gelir Tuza¤›’ndan “Birkaç kuflak devam eden ve rin bugün art›k, bütün dünyada,
kurtulman›n zaman› geldi. Bi- öngörülemeyen kur, öngörüle- her zamankinden daha önemli
zim yeni bir baflar› hikayesine meyen enflasyon, öngörüleme- hale geldi¤ine, küresel rekabe-
ihtiyac›m›z var. Üst gelir seviye- yen faiz döneminden sonra ya- tin asli unsurlar› olarak, eko-
sine ulaflmam›z için gerekli re- kalanan bu istikrar dönemi Tür- nomi gündeminin merkezine
formlar› yapar ve her y›l ortala- kiye’nin büyümesinde ve eko- oturdu¤una iflaret etti: “Öyle ki,
ma yüzde 4’lük büyüme sa¤lar- nomik geliflmesindeki en temel giriflimcilik, inovasyon, yenilik-
sak hedefimize ulaflaca¤›z. Bu unsurdur. Bu çok önemli de¤er çilik, verimlilik, esneklik gibi
noktada reel sektörün önünü ve avantaj›m›za dikkatinizi çe- rekabetçi özellikler KOB‹’ler
açmak çok önemli. Kay›td›fl›n› kerken son y›llarda Türkiye’nin ekseninde tart›fl›l›yor. Malu-
azaltacak reformlar› biran önce uluslararas› alanda rekabet et- munuz oldu¤u üzere Türkiye bu
devreye almak gerekiyor. Re- mek zorunda oldu¤u aktör say›- y›l G20 dönem baflkanl›¤›n› üst-
formlar içerisinde makro dü- s›n›n da artmakta oldu¤unu ha- lenmifl bulunuyor. Yürütme Ku-
zenlemeler kadar mikro düzen- t›rlatmak isterim” dedi. rulu Üyesi olarak benim de
lemelerin büyük önemi var. KO- Bahç›van, Türkiye için ‘Orta içinde bulundu¤um, G20’nin bir
B‹’leri verimli k›lacak çal›flma- Gelir Tuza¤›’n› aflmaya yönelik, kolu olan B20 bünyesinde olufl-
lara ihtiyaç var. Hükümet’in dö- oda¤›nda sanayinin oldu¤u yeni turulan befl çal›flma grubundan
nüflüm programlar› bu hedefle bir ekonomik kalk›nma modeline bir tanesi ‘KOB‹’ler ve Giriflim-
örtüflüyor ve bunun uygulanma- ihtiyaç duyuldu¤una dikkat çekti: cilik’ ad›n› tafl›maktad›r. KO-
s› gerekiyor. Daha çok yerli kat- “Bir ekonominin belirli bir kifli B‹’lere bu düzeyde ilk defa bu
k›l› üretim modeline ihtiyac›m›z bafl›na gelir düzeyine ulaflt›ktan kadar önem verildi¤ini burada
var. Bir eflikteyiz ve bizim bu sonra orada s›k›fl›p kalmas› hali- sizlerle paylaflmak istiyorum.
eflikten geçerek yüksek gelir ne ‘Orta Gelir Tuza¤›’ denir. Bu Bu da göstermektedir ki KO-
düzeyine ç›kmam›z› sa¤layacak tuza¤a düflen ülkelerde; tasar- B‹’ler sadece Türkiye’de de¤il,
olan da KOB‹’lerdir. ruflar ve dolay›s›yla yat›r›mlar küresel ölçekte büyük bir önem
Türkiye imzas›n› dünyaya düflük düzeyde kal›r. ‹malat sa- kazan›yor.”
açan sektörlerimiz gün geçtikçe nayisinde geliflme yavafl yürür. ‹SO olarak 7 üniversite ile sa-
çeflitleniyor. Tekstilden, inflaa- Sanayide ise çeflitlenme ortaya nayi platformu oluflturduklar›
ta, elektronik eflyadan, g›daya ç›kmaz. Bir ülke ekonomisinde bilgisini de veren Bahç›van, bu
küresel çapta liderli¤e oynayan bu olumsuzluklar›n hepsinin bir- platform bünyesinde KOB‹’lerin
Türk firmalar› tüm dünyada ko- den görünmesi sözkonusu olabi- sorunlar›n› çözmeye yönelik ça-
nufluluyor. Küresel ekonominin lece¤i gibi bir kaç›n›n ortaya ç›k- l›flmalar yürüttüklerini anlatt›.
en büyük 250 inflaat firmas›ndan mas› halinde de ekonomi Orta Bahç›van, “Büyüyen ifl, büyüyen
38’i Türk. Ülkemiz Avrupa’n›n en Gelir Tuza¤›’na düflebilir. afl herkese mutluluk getirecek-
büyük ev tekstili üreticisi konu- ‘Orta Gelir Tuza¤›’na yakalan- tir” dedi.
munda. Tüm dünyaya 20 bin madan yüksek gelirli ülkeler
farkl› mal sat›yor. Hizmet sektö- aras›na kat›lan ülkelerin dene-
ründe baflar› grafi¤i gittikçe yimlerine bakt›¤›m›zda; sanayi
yükseliyor. Dünyan›n en çok zi- kalk›nma sürecinde merkezi bir
yaret edilen 6. ülkesi konumun- rol üstleniyor. Öte yandan sana-
da. Türkiye önümüzdeki 10 y›l yi, ekonomik yap›n›n dönüflümü-
içinde dünyan›n say›l› turizm, fi- nü sa¤layan sürükleyici sektör
nans ve gayrimenkul merkezle- olman›n yan›s›ra yüksek oranl›
rinden biri olma yolunda emin yat›r›mlar ile h›zl› bir sermaye
ad›mlarla ilerliyor.”
38 KobiEfor Nisan 2015