Page 40 - KobiEfor_Nisan_2015
P. 40
KAPAK
TAHS‹N ÖZT‹RYAK‹
T‹M Baflkan Vekili
KOB‹’ler Türkiye’nin
sanayi haf›zas›, bu yüzden HAKAN GÜLDA⁄
URGE’ler’i ço¤altmal›y›z Dünya Gazetesi Genel Yay›n
Yönetmeni
KOB‹’lerin Türki- “Türkiye’de Orta Gelir
ye’nin sanayi haf›za- Tuza¤›’ndan kurtulma
s› oldu¤unu söyle- mitingleri
yen Türkiye ‹hracat- ce¤i pazarlar› inceleyerek onlar› düzenlenmeli”
ç›lar Meclisi (T‹M) KOB‹’lere getiriyoruz. Bunu da
Baflkan Vekili Tah- URGE projeleri kapsam›nda ya- “Yüksek Katmade-
sin Öztiryaki, flunla- p›yoruz. Tasar›m yar›flmalar›, ¤erli Üretimde Biliflim,
r› kaydetti: “Bugün proje pazar› yar›flmalar› yap›yo- Teknoloji, Standart,
dünyada bir çöküfl ruz, inovasyon haftalar› düzenli- Kalite, Tasar›m ve
varsa bu KOB‹’lerin yoruz. Bunlar tasar›m, marka- Marka” konulu oturu-
zay›flamas›ndan laflma ad›na at›lan tohumlard›r. ma Dünya Gazetesi
kaynaklan›yor. Ekonomi topar- Baflar›lar› olan insanlar› bu et- Genel Yay›n Yönetmeni
land›¤›nda da KOB‹’lerin iyilefl- kinliklere getirerek konuflmala- Hakan Gülda¤ bafl-
meye bafllad›¤›n› görürüz. KO- r›n› sa¤l›yoruz ve kendi KOB‹’le- kanl›k etti. Oturumda
B‹’ler sanayimizin önemli dina- rimizi cesaretlendiriyoruz. Birli- KOB‹’lerin teknolojiye, dijital dün-
mikleri. KOB‹’lerin ekonomiden ¤imizin üniversitelerle iliflkileri- yaya bak›fl aç›lar› ele al›nd›, katet-
ve ihracattan ald›klar› pay art›- ni kurguluyoruz. ‹novasyon de- meleri gereken yol masaya yat›r›l-
yor. Bu Türkiye ekonomisi aç›- mek düflüncenin hayata geçme- d›. Hakan Gülda¤; “Türkiye’de ‘Or-
s›ndan çok de¤erli. T‹M olarak si demek. ‹novatim ad›nda 145 ta Gelir Tuza¤›’ndan kurtulma mi-
KOB‹’lerin ihracatlar›n› destek- üniversitede temsilciliklerimizi tingleri düzenlenmeli” dedi
lemek için KOB‹’lerin gidemeye- oluflturuyoruz.”
A. HAMD‹ DO⁄AN
KalDer Baflkan›
Kurumsallaflman›n
önemi: Vizyoner çevik
iflletmeler ço¤almal›
Bir sivil
toplum kuru-
luflu olarak
KalDer’in
amac›n›n Tür-
kiye’nin ya-
flam kalitesini
yükseltmek
oldu¤unu be-
lirten KalDer
I. OTURUM Baflkan›
A.Hamdi Do¤an, “Vizyoner, yarat›-
c› çal›flmalarla toplum içinde de-
Yüksek Katmade¤erli Üretimde ¤er üreten ‘çevik’ iflletmelerle ve
Biliflim, Teknoloji, Standart, Kalite, bu iflletmelerin yönetimde, üre-
timde uygulad›¤› kalite anlay›fl› ör-
Tasar›m ve Marka nek model olarak e¤itim kurumla-
r›ndan, toplumun en alt katmanla-
r›na kadar yay›lmas›yla ‘Orta Gelir
Tuza¤›’ afl›l›r” dedi. Do¤an, Türki-
ye’de KOB‹’lerin yüzde 60’›ndan
fazlas›n›n ifl yapma biçimini aile-
sinden, bir k›sm›n›n üstlerinden,
bir k›sm›n›n ortaklardan, bir k›s-
m›n›n da d›flar›dan ö¤rendi¤ine
40 KobiEfor Nisan 2015