Page 44 - KobiEfor_Nisan_2015
P. 44
KAPAK
MURAT AKYÜZ
‹KM‹B Baflkan›
‹hracatta baflar›n›n
kilit noktalar›ndan biri
farkl›laflmakt›r
Günümüzde kimya
II. OTURUM ÇET‹N GÜRCÜN sektörünün tüm sa-
TÜRSAB Genel Sekreteri nayilere girdi¤ini be-
lirten ‹KM‹B Baflkan›
‹hracat ve Sektörel Hizmet ihracatç›lar› Murat Akyüz, sektör-
Ç›k›fl Yollar› birli¤i kurulmal› de faaliyet gösteren
Türkiye’nin firmalar›n ço¤unun
son 10 y›l›na KOB‹ statüsünde ol-
NA‹L SANLI bak›ld›¤›nda du¤unu söyledi:
TÜRMOB Baflkan› turizm sektö- “1000’i aflk›n KOB‹
rünün yaratt›- bize güç kat›yor. Bir-
‹flletmeler Mali Müflavirlik ¤› fark›n her- çok sektöre hizmet sunan kimya
deste¤i almal› kes taraf›n- sektörü 10 y›lda ciddi büyüme
“‹hracat ve Sektö- dan bilindi¤ini gerçeklefltirdi. Kimya, Türkiye
rel Ç›k›fl Yollar›” ko- vurgulayan ekonomisinde önemli bir pay al›-
nulu oturuma TÜR- TÜRSAB Ge- yor.” Bu y›l 19 milyar dolar ihra-
MOB Baflkan› Nail nel Sekreteri cat hedeflediklerini aktaran Ak-
Sanl› baflkanl›k etti. Çetin Gürcün, turizm sektörünün yüz, URGE ile önemli aktiviteler
Günümüzde ekono- d›fl ticaret a盤›n›n büyük k›sm›n› yapt›klar›n› anlatt›. 2023’te 50
milerin birbirine ba¤- kapatt›¤›n› söyledi ve bu nedenle milyar dolarl›k kimya ihracat› he-
l› ve ülkelerin birbir- sektörün önünün aç›lmas›n› ve defleri bulundu¤unu ifade eden
lerine ihtiyac› bulun- gelifltirilmesini istedi. Seyahat Akyüz, ihracatta özellikle Latin
du¤unu vurgulayan acentelerinin destek ve teflvik- Amerika pazar›na odakland›kla-
Sanl›, Türkiye’de KO- lerden özellikle KOSGEB imkan- r›n› kaydetti. Akyüz, fuarlarla he-
B‹’lerin s›k›nt›lar›ndan sözetti: lar›ndan çok fazla faydalanama- def pazarlar› yak›ndan görüp yeni
“Organizasyon, pazarlama, nite- d›¤›n› belirten Gürcün, seyahat ifl ba¤lant›lar› kurduklar›, firma-
likli personel, finansman ve fi- acentelerinin daha etkili olabil- lar›n tek bafl›na cesaret edeme-
nansman kaynaklar›na ulaflma, meleri için desteklerin daha et- yece¤i organizasyonlara sivil top-
KOB‹’lerin sorunlar› aras›nda ilk kin, daha spesifik olarak ortaya lum örgütleri olarak faydal› ol-
s›ralarda yeralmaktad›r.” konmas› gerekti¤ini kaydetti. duklar› bilgisini verdi. ‹hracatta
Sadece Türkiye’de de¤il, bütün Gürcün, Türkiye turizminin yal- baflar›n›n kilit noktalar›ndan biri-
dünyada KOB‹’lerin s›k›nt›lar› bu- n›zca ‘deniz, kum, günefl’ten iba- nin farkl›laflmak oldu¤una de¤i-
lundu¤unu vurgulayan Sanl›, ‘Or- ret olmad›¤›n›, çok fazla alterna- nen Akyüz, bunun için Ar-Ge ve
ta Gelir Tuza¤›’n›n belirli bir dur- tif turizm seçene¤i bulundu¤unu tasar›m gerekti¤ini söyledi. Ar-
gunluk süreci oldu¤unu kaydede- ifade etti. Gürcün, h›zla bir hiz- Ge faaliyetlerinin firmalar›n re-
rek, yüksek gelirli ekonomilerde met ihracatç›lar› birli¤i olufltu- kabet gücünü artt›rd›¤›n› vurgu-
gayri safi milli has›lan›n 12.650 rulmas› gerekti¤ini önerdi: layan Akyüz, “Önümüzdeki gün-
dolar›n üstünde oldu¤unu anlatt›. “Yurtd›fl›na daha fazla hizmet lerde gündemimiz Ar-Ge ve ino-
Bütün iflletmelerin mali müflavir- ve mal satmam›z gerekiyor. Tür- vasyon olacak. Amac›m›z; kilog-
lik deste¤i almalar›n›n önemine kiye’nin sahip oldu¤u kültürel, ram› 1.5 dolarl›k ürün ihracat›
de dikkat çeken Sanl›, KOSGEB ve do¤al de¤erleri, hedef pazarlar›n de¤il, kilogram› 6-7 dolarl›k kat-
TOSYÖV ile ortak çal›flmalara aç›k ulafl›m›nda merkezi olmas›yla made¤erli ürün ihraç etmek ola-
olduklar›n› ifade etti. turizm sektörü öne ç›k›yor.” cakt›r” dedi.
44 KobiEfor Nisan 2015