Page 45 - KobiEfor_Nisan_2015
P. 45
N‹L KESK‹N KELEfi RIDVAN MERTÖZ düflündü¤ümüzde asl›nda bu ra-
DHL Express Türkiye Pazarlama, ‹DDM‹B Baflkan› kam daha da yüksek.” Mertöz,
Müflteri ‹liflkileri ve ‹letiflim “KOSGEB’in destek kaynaklar›
Direktörü KOSGEB’e ve TÜB‹TAK’a artt›r›lmadan, hizmet sektörünü
çok önemli görevler de kapsama almas› kendisi için de
“KOB‹ Express düflüyor imalatç› KOB‹ için de iyi olmad›,
Çözüm Paketi ‹DDM‹B kaynak yetersizli¤i destek etkinli-
gelifltirdik” Baflkan› R›dvan ¤ini düflürdü” dedi.
DHL Express Türki- Mertöz, Birlik KOB‹’lerin projelerinin TÜB‹-
ye Pazarlama, Müflteri üyelerinin yüz- TAK’tan geri döndü¤ünü de akta-
‹liflkileri ve ‹letiflim Di- de 95’inin KO- ran Mertöz, TÜB‹TAK’›n KOB‹ pro-
rektörü Nil Keskin Ke- B‹’lerden olufl- jelerini önemsemesi gerekti¤ini
lefl, KOB‹’lere yönelik tu¤unu belirte- söyledi ve “Üniversitelerin kam-
global araflt›rma bul- rek, yeni pa- püslerinden sahalara inmesinin
gular›ndan sözetti: zarlara ulafl- de zaman› geldi” dedi.
“KOB‹’ler uluslara- mak için daha
ras› ticaret yoluyla rekabet güçle- fazla kofltukla- SÜHEYL BAYBALI
rini artt›rabilir. Geliflmekte olan r›n› aktard›. Mertöz, Türkiye’nin TAYSAD Genel Koordinatörü
pazarlardaki KOB‹’lerin G7 pazar- ‘Orta Gelir Tuza¤›’ndan ç›kmas›
lar›ndaki KOB‹’lere k›yasla ulus- için KOSGEB’e çok önemli görev- Avrupa 4. Sanayi Devrimi
lararas› ticaret e¤ilimi daha yük- ler düfltü¤ünü söyledi. ‹hracatç›- aflamas›na geldi
sek. KOB‹’ler uluslararas› ticarete lar Birli¤i olarak Ar-Ge proje pa- TAYSAD Genel
giderek daha fazla odaklan›yor.” zar› yar›flmalar› düzenlediklerini Koordinatörü Süheyl
Kelefl, KOB‹’lere sunduklar› aktaran Mertöz, tasar›m yar›flma- Baybal›, “4. sanayi
çözüm paketini de onlar›n ihtiya- s› haz›rl›klar› da yapt›klar›n› anlat- devrimindeyiz. Akla
c›na yönelik gelifltirdiklerini ifade t›. Son 10 y›l›n rakamlar›na bak›l- ilk önce üretim gel-
etti ve KOB‹ Express Çözüm Pa- d›¤›nda sanayinin milli gelir için- meli. Üretimde ifl
keti’ni anlatt›: “KOB‹’ler d›fl pa- deki pay›n›n giderek düfltü¤ü bil- yapma flekli nas›l
zarlara aç›l›rken bilgi edinmek is- gisini veren Mertöz, bu durumun de¤iflecek bunu çok
tiyor. Bir KOB‹ destek hizmet hat- da Türkiye’nin ‘Orta Gelir Tuza- iyi alg›lamam›z gere-
t›m›z var: KOB‹ Express Destek ¤›’ndan ç›kmas›n› zorlaflt›rd›¤›n› kiyor. 4. sanayi dev-
Hatt›. Çözüm paketimiz içinde En- kaydetti: “Sanayiye ve üretime rimi internetle olu-
düstriyel Rehberler, Mikro ‹hra- önem verilmesi gereklidir. Merdi- flan üretim demek. 4. sanayi dev-
cat, E-Com Çözümleri (MyDHL), venalt› üretim yerine katmade- rimi kap›m›zda. Dijital ortamla
KOB‹ Express Seminerleri, Pro- ¤erli ürün üretimi konusunda he- birlikte KOB‹’lerin ifl yapma mali-
aktif Teslimat Bildirimi, E-Mail pimizin hassas olmas› gerekir. yeti düflecek. Ortak imkanlar ya-
Kontak Stratejisi de yeral›yor. KO- KOB‹’lerin ihracattaki pay› yüzde rat›lacak” dedi.
B‹ Express Çözüm Paketimiz’i ge- 60, baflka ülkelerde bu oran daha Hizmet sektörünün bu ilerle-
lifltirmeye devam ediyoruz” dedi. yüksek. Yan sanayi ürünlerini de melerden faydalanarak 4. sanayi
Nisan 2015 KobiEfor 45