Page 45 - KobiEfor_Nisan_2015
P. 45

N‹L KESK‹N KELEfi                  RIDVAN MERTÖZ             düflündü¤ümüzde asl›nda bu ra-
           DHL Express Türkiye Pazarlama,         ‹DDM‹B Baflkan›          kam daha da yüksek.”  Mertöz,
             Müflteri ‹liflkileri ve ‹letiflim                               “KOSGEB’in destek kaynaklar›
                    Direktörü               KOSGEB’e ve TÜB‹TAK’a         artt›r›lmadan, hizmet sektörünü
                                            çok önemli görevler           de kapsama almas› kendisi için de
                     “KOB‹ Express          düflüyor                       imalatç› KOB‹ için de iyi olmad›,
                     Çözüm Paketi                           ‹DDM‹B        kaynak yetersizli¤i destek etkinli-
                     gelifltirdik”                         Baflkan› R›dvan  ¤ini düflürdü” dedi.
                     DHL Express Türki-                   Mertöz, Birlik    KOB‹’lerin projelerinin TÜB‹-
                   ye Pazarlama, Müflteri                  üyelerinin yüz-  TAK’tan geri döndü¤ünü de akta-
                   ‹liflkileri ve ‹letiflim Di-             de 95’inin KO-  ran Mertöz, TÜB‹TAK’›n KOB‹ pro-
                   rektörü Nil Keskin Ke-                 B‹’lerden olufl-  jelerini önemsemesi gerekti¤ini
                   lefl, KOB‹’lere yönelik                 tu¤unu belirte-  söyledi ve “Üniversitelerin kam-
                   global araflt›rma bul-                  rek, yeni pa-   püslerinden sahalara inmesinin
                   gular›ndan sözetti:                    zarlara ulafl-   de zaman› geldi” dedi.
                     “KOB‹’ler uluslara-                  mak için daha
          ras› ticaret yoluyla rekabet güçle-             fazla kofltukla-      SÜHEYL BAYBALI
          rini artt›rabilir. Geliflmekte olan  r›n› aktard›. Mertöz, Türkiye’nin  TAYSAD Genel Koordinatörü
          pazarlardaki KOB‹’lerin G7 pazar-  ‘Orta Gelir Tuza¤›’ndan ç›kmas›
          lar›ndaki KOB‹’lere k›yasla ulus-  için KOSGEB’e çok önemli görev-  Avrupa 4. Sanayi Devrimi
          lararas› ticaret e¤ilimi daha yük-  ler düfltü¤ünü söyledi. ‹hracatç›-  aflamas›na geldi
          sek. KOB‹’ler uluslararas› ticarete  lar Birli¤i olarak Ar-Ge proje pa-  TAYSAD  Genel
          giderek daha fazla odaklan›yor.”  zar› yar›flmalar› düzenlediklerini  Koordinatörü Süheyl
            Kelefl, KOB‹’lere sunduklar›   aktaran Mertöz, tasar›m yar›flma-  Baybal›, “4. sanayi
          çözüm paketini de onlar›n ihtiya-  s› haz›rl›klar› da yapt›klar›n› anlat-  devrimindeyiz. Akla
          c›na yönelik gelifltirdiklerini ifade  t›. Son 10 y›l›n rakamlar›na bak›l-  ilk önce üretim gel-
          etti ve KOB‹ Express Çözüm Pa-  d›¤›nda sanayinin milli gelir için-  meli. Üretimde ifl
          keti’ni anlatt›: “KOB‹’ler d›fl pa-  deki pay›n›n giderek düfltü¤ü bil-  yapma flekli nas›l
          zarlara aç›l›rken bilgi edinmek is-  gisini veren Mertöz, bu durumun  de¤iflecek bunu çok
          tiyor. Bir KOB‹ destek hizmet hat-  da Türkiye’nin ‘Orta Gelir Tuza-  iyi alg›lamam›z gere-
          t›m›z var: KOB‹ Express Destek  ¤›’ndan ç›kmas›n› zorlaflt›rd›¤›n›  kiyor. 4. sanayi dev-
          Hatt›. Çözüm paketimiz içinde En-  kaydetti: “Sanayiye ve üretime  rimi internetle olu-
          düstriyel Rehberler, Mikro ‹hra-  önem verilmesi gereklidir. Merdi-  flan üretim demek. 4. sanayi dev-
          cat, E-Com Çözümleri (MyDHL),   venalt› üretim yerine katmade-  rimi kap›m›zda. Dijital ortamla
          KOB‹ Express Seminerleri, Pro-  ¤erli ürün üretimi konusunda he-  birlikte KOB‹’lerin ifl yapma mali-
          aktif Teslimat Bildirimi, E-Mail  pimizin hassas olmas› gerekir.  yeti düflecek. Ortak imkanlar ya-
          Kontak Stratejisi de yeral›yor. KO-  KOB‹’lerin ihracattaki pay› yüzde  rat›lacak” dedi.
          B‹ Express Çözüm Paketimiz’i ge-  60, baflka ülkelerde bu oran daha  Hizmet sektörünün bu ilerle-
          lifltirmeye devam ediyoruz” dedi.  yüksek. Yan sanayi ürünlerini de  melerden faydalanarak 4. sanayi




























                                                                                     Nisan 2015 KobiEfor 45
   40   41   42   43   44   45   46   47   48   49   50