Page 22 - KobiEfor Şubat 2024
P. 22

HABER




             “Türk öğrenciler bilgilerini uygulayabilmeli”

             Açılışın ardından PISA araştırma-                      çok çok iyi okullar bulunduğu gibi çok
           sını yürüten OECD Eğitim ve Beceriler                    kötülerin de bulunduğunu bu uçuru-
           Direktörü Andreas Schleicher, ‘OECD                      mun kapatılması gerektiğini vurgulayan
           PISA 2022 Sonuçlarından Çıkarımlar:                      Schleicher, daha fazla paranın gerekli
           Dünya Ekonomileri için Beceri Temelli                    ancak yeterli olmadığına işaret etti: “Vi-
                                                            Andreas
           İnsani Gelişmeye Yönelik Temel Bulgu-                    etnam, Türkiye’den daha az harcıyor ama
                                                          Schleicher
           lar’ başlıklı ana tema konuşmasında,                     daha iyi sonuçlar elde ediyor. Okuldışı ve
           Türkiye’nin, son yirmi yılda eğitimde en hızlı ilerleme   okulda öğrenme saatlerinde ülkeler arası çok fark var,
           kaydeden OECD ülkeleri arasında yer aldığını söyledi.   Fas’ta 50 saat, İsviçre’de 30 saat ama daha verimli.
           Schleicher, ancak modern iş piyasalarının beceri ta-  Önemli olan üretkenliği ve verimliliği artırmak. Fas’ta
           leplerinin hızla dönüştüğünü ve Türk öğrencilerin öğ-  ve Filistin’de iyi öğretmen sayısı çok az. Türkiye’nin ga-
           rendiklerini tekrarlamanın ötesinde bilgilerini yaratıcı   yet başarılı, iyi öğretmenleri var.”
           bir şekilde yeni durumlara uygulayabilme yeteneğine   Teknolojinin kullanımı konusunda da mahremiyet
           sahip olmaları gerektiğini ifade etti.         ve yapay zeka etiğini mutlaka düşünmemiz gerekti-
             Türkiye’nin kalite, nitelik ve nicelik anlamında ge-  ğini vurgulayan Schleicher, Türkiye’de birçok gencin
           lişme kaydettiğini de aktaran Schleicher, Türkiye’de   kendisini yalnız bırakılmış hissettiğini, okulun aidiyet
           çok büyük bir cinsiyet uçurumu bulunmasa da okul-  hissi aşıladığını düşünmediğini bildirdi. Mümkün ol-
           lar arası ve öğrenci performansı açısından sosyo-eko-  duğunca okulların açık kalmasını öneren Schleicher,
           nomik uçurumun belirgin olduğunu söyledi. Örneğin;   gelecekte insanların hayatları boyunca öğrenmesi,
           İzlanda’da her okulun iyi olduğunu ancak Türkiye’de   meslekleri içerisinde öğrenmesinin önemine değindi.

            “15 yaşındaki çocukların %44’ü mutsuz”        öğretim reformlarında daha kapsayıcı bir yaklaşım gerek-
            Konferansın açılış konuşmalarının moderasyonunu   tiğini vurgulayan Zisimos, ETF ve Türkiye’deki paydaşları
         üstlenen Gazeteci ve Yazar Ilgaz Gürsoy, 15 yaşındaki öğ-  arasındaki işbirliğinin çok ileri düzeyde olduğunu; eğitim
         rencilerin modern toplum-                        ve öğretimin uluslararasılaştığını, bu durumun, ülkelerin,
         da yerlerini alabilmeleri                        kurumlarının ortaklık ve işbirliği yeteneğine,  kapasitesine
         için gereken temel bilgi ve                      bağlı bulunduğunu aktardı.
         becerilere ne ölçüde sahip                         Kopenhag sürecine ve Türkiye dahil 5 ülkenin birlikte
         olduklarını ölçmeyi hedef-                       hareketini, hedeflerine ulaşmasını öngören Osnabrück
         leyen PISA araştırmasına                         Beyannamesi’ne değinen Zisimos, Avrupa Birliği’nin
         değindi: “Türkiye’de 3 ço-                       (AB) tavsiyelerini de hatırlattı. Mesleki eğitim sisteminin
         cuktan biri matematikte
                                                   Ilgaz  esneklik, cazibe, çeviklik gibi özelliklere haiz olması ge-
         temel yetkinliklere sahip               Görsoy   rektiğini, 2021’den bu yana birçok ülkede mesleki eğitim
         değil. 15 yaşındaki çocuk-                       sistemleriyle ilgili çok büyük gelişmeler olduğunu, bir ta-
         ların %44’ü mutsuz ve yaşamından memnun değil. Bu   kım stratejiler, yasal çerçeveler bulunduğunu belirten Zi-
         rakam OECD ülkelerinde yüzde 18 seviyesinde.”    simos, daha fazla çerçeve ve stratejiler oluşturulmasını,
                                                          mesleki eğitimde mükemmelliyet konusunda daha fazla
            “Türkiye’nin performansı çok iyi,             adım atılmasını önerdi: “Mesleki eğitimin niteliğinin ve
            çok daha iyi olabilir”                        cazibesinin değerlendirilmesi gerekiyor. Türkiye bu alan-
            Konferansta ‘Eğitimde İyi Uygulamalar’ başlıklı konuş-  da iyi performans gösteriyor. Çıraklık ve işyerinde öğre-
         masıyla yer alan Avrupa Eğitim Vakfı (ETF) Politika Da-  nim konusuna çok iyi odaklanmanız gerekiyor.”
         nışmanlığı ve AB Programları Başkanı Georgios Zisimos,   Türkiye’de bu alanda çalışmalar yapıldığını, müfredatın
                                 Türkiye’nin son 20 yılda ba-  revize edildiğini, TÜSİAD’ın bunu vurgulamada çok iyi iş
                                 şarı kaydettiğini, COVID-19   çıkardığını düşünen Zisimos, Türkiye’nin yaşamboyu öğ-
                                 Pandemisi’nde okulları açık   renmede proaktif bir performans sergilediğini ifade etti.
                                 tutabilen ülkelerin PISA   Yaşamboyu öğrenmeye katılımlarda %67’lik artış yaşanan
                                 sonuçlarının çok daha iyi   Türkiye’nin çok iyi performans gösterdiği alanlardan bi-
                                 olduğunu aktardı. Zisimos,   rinin de mükemmelliyetin ve inovasyonun artması oldu-
                                 Pandemi’de, dezavantajlı   ğunu aktaran Zisimos, “Türkiye, mesleki eğitim mükem-
          Georgios
          Zisimos                öğrencilerin avantajlı ya-  melliyeti konusunda çok iyi bir performans gerçekleştirdi.
                                 şıtlarına kıyasla kalitede   Türkiye’nin çok iyi faaliyet gösterdiği bir diğer alan kalite.
         daha belirgin bir düşüş yaşadığını, bunun da öğrencilerin   Kalite güvencesi sürecinin desteklenmesi gerekiyor” dedi.
         başarılarındaki eşitsizlikleri artırdığını belirtti. Eğitim ve   Politikaların stratejik ve hukuki çerçevelerinin oluştu-

         22 KobiEfor ìXEDW
   17   18   19   20   21   22   23   24   25   26   27