Page 20 - KobiEfor Şubat 2024
P. 20
HABER
TÜSİAD ve OECD’nin
PISA 2022 sonuçlarını değerlendiren
konferansı vurguladı:
7UNL\H·QLQ LKWL\DF×
DFLO ELU HæLWLP UHIRUPX
TÜSİAD ve OECD işbirliğiyle; daha
önce açıklanan OECD PISA 2022
sonuçlarını değerlendirmek amacıyla
‘Eğitime Bakış: PISA 2022 Sonuçlarının
Ekonomik Kalkınma ve Geleceğin
Çalışma Hayatı için Önemi’ Konferansı,
TÜSİAD Konferans Salonu’nda
gerçekleştirildi. Uzmanlar, PISA içerisinde 20’den fazla uluslararası etkinlik düzenle-
sonuçlarına göre; çok iyi bir gelişim diğini aktardı. Döngüsel Ekonomi başlangıç etkinliğini
performansı sergileyen Türkiye’nin ve Yeşil Geçiş projesinin başlangıcını yaptıklarını kay-
acilen bir eğitim reformunu hayata deden Bouali, Net Sıfır’a geçiş ve karbon azaltmayla
geçirmesi gerektiğine dikkat çekti. ilgili iddialı bir çalışma gerçekleştirdiklerini de ifade
etti. OECD’nin üyesi olmayan coğrafyalarla da işbirliği
ÜSİAD ve OECD işbirliğiyle; daha önce açıklanan yaptığını söyleyen Bouali, OECD İstanbul olarak bu dö-
OECD PISA 2022 sonuçlarını değerlendirmek nemde Batı Balkanlar’a ve Kafkasya’ya odaklandıkları-
T amacıyla ‘Eğitime Bakış: PISA 2022 Sonuçları- nı paylaştı. OECD İstanbul’un yaptığı çalışmalar hakkın-
nın Ekonomik Kalkınma ve Geleceğin Çalışma Hayatı da bilgiler veren Bouali, OECD ve Milli Eğitim Bakanlığı
için Önemi’ Konferansı, TÜSİAD Konferans Salonu’nda işbirliğiyle yapılan projeye de değindi. Bouali, yeşil ve
gerçekleştirildi. OECD PISA 2022 sonuçlarının eko- dijital geçişin önemini vurguladı.
nomik kalkınma ile çalışma hayatı açısından yan-
sımalarının da ele alındığı Konferans’ta, eğitim ve “Eğitim reformunu hayata geçirebilmeliyiz”
iş dünyasından temsilcilerin katılımıyla eğitimin ve TÜSİAD Yönetim Kurulu Başkanı Orhan Turan, açılış
çalışma hayatının geleceğine yönelik bir diyalog or- konuşmasında, etkinliği OECD Paris ve OECD İstanbul
tamı oluşturuldu. Merkezi’nin işbirliğiyle ger-
Açılış konuşmaları ve ana tema konuşmasının ar- çekleştirdiklerini belirte-
dından eğitimde iyi örnekler paylaşıldı. Konferans, rek, dünya ekonomisinin
‘Değişen Dünyada Kalkınma Hedefiyle Eğitim Siste- yaklaşık %90’ını temsil
mini Yeniden Düşünmek’ başlıklı panel oturumunda eden 81 ülkenin yer aldığı
iş dünyasından ve eğitim alanından yöneticilerin de- OECD PISA araştırmasına
ğerlendirmeleriyle sona erdi. Türkiye’nin 2003’ten iti-
baren aralıksız katıldığını
Orhan Turan
“Adil bir yeşil geçiş önemli” aktardı. Eğitim politikala-
OECD Türkiye Direktörü ve OECD İstanbul Merkezi rımızda PISA’dan etkin yararlanmamız gerektiğini vur-
Başkanı Achraf Bouali, açılış konuşmasında, adil bir gulayan Turan, iş dünyası olarak, yeni müfredat değişik-
yeşil geçişin önemini vur- liğinin, PISA’nın da işaret ettiği alanlarda ve 21. yüzyılın
gulayarak, OECD’nin eko- gerektirdiği yetkinlikleri kazandırmaya odaklı şekilde
nomik adil geçişte önemli hazırlanmasını beklediklerini söyledi: “Erken yaşlardan
bir rolü bulunduğunu söy- itibaren ezberci değil analitik düşünceye dayanan, nite-
ledi. OECD’nin taahhü- likli ve kapsayıcı bir eğitim sunmalıyız. Yeni nesilleri biliş-
dünün çok yönlülüğü ve sel, sosyal ve dijital becerilere sahip, yabancı dile hâkim,
çok taraflılığı geliştirmek yaratıcı, eleştirel ve disiplinler arası düşünebilen, hayat
olduğunu belirten Bouali, boyu öğrenme becerisine sahip, farklılıklara ve doğaya
Achraf Bouali
OECD İstanbul’un 1.5 yıl duyarlı bireyler olarak hayata hazırlamalıyız.”
20 KobiEfor ìXEDW