Page 20 - KobiEfor Şubat 2024
P. 20

HABER



         TÜSİAD ve OECD’nin
         PISA 2022 sonuçlarını değerlendiren
         konferansı vurguladı:

         7UNL\H·QLQ LKWL\DF×


         DFLO ELU HæLWLP UHIRUPX




         TÜSİAD ve OECD işbirliğiyle; daha
         önce açıklanan OECD PISA 2022
         sonuçlarını değerlendirmek amacıyla
         ‘Eğitime Bakış: PISA 2022 Sonuçlarının
         Ekonomik Kalkınma ve Geleceğin
         Çalışma Hayatı için Önemi’ Konferansı,
         TÜSİAD Konferans Salonu’nda
         gerçekleştirildi. Uzmanlar, PISA                 içerisinde 20’den fazla uluslararası etkinlik düzenle-
         sonuçlarına göre; çok iyi bir gelişim            diğini aktardı. Döngüsel Ekonomi başlangıç etkinliğini
         performansı sergileyen Türkiye’nin               ve Yeşil Geçiş projesinin başlangıcını yaptıklarını kay-
         acilen bir eğitim reformunu hayata               deden Bouali, Net Sıfır’a geçiş ve karbon azaltmayla
         geçirmesi gerektiğine dikkat çekti.              ilgili iddialı bir çalışma gerçekleştirdiklerini de ifade
                                                          etti. OECD’nin üyesi olmayan coğrafyalarla da işbirliği
               ÜSİAD ve OECD işbirliğiyle; daha önce açıklanan   yaptığını söyleyen Bouali, OECD İstanbul olarak bu dö-
               OECD PISA 2022 sonuçlarını değerlendirmek   nemde Batı Balkanlar’a ve Kafkasya’ya odaklandıkları-
         T amacıyla ‘Eğitime Bakış: PISA 2022 Sonuçları-  nı paylaştı. OECD İstanbul’un yaptığı çalışmalar hakkın-
         nın Ekonomik Kalkınma ve Geleceğin Çalışma Hayatı   da bilgiler veren Bouali, OECD ve Milli Eğitim Bakanlığı
         için Önemi’ Konferansı, TÜSİAD Konferans Salonu’nda   işbirliğiyle yapılan projeye de değindi. Bouali, yeşil ve
         gerçekleştirildi. OECD PISA 2022 sonuçlarının eko-  dijital geçişin önemini vurguladı.
         nomik kalkınma ile çalışma hayatı açısından yan-
         sımalarının da ele alındığı Konferans’ta, eğitim ve   “Eğitim reformunu hayata geçirebilmeliyiz”
         iş dünyasından temsilcilerin katılımıyla eğitimin ve   TÜSİAD Yönetim Kurulu Başkanı Orhan Turan, açılış
         çalışma hayatının geleceğine yönelik bir diyalog or-  konuşmasında, etkinliği OECD Paris ve OECD İstanbul
         tamı oluşturuldu.                                                        Merkezi’nin işbirliğiyle ger-
            Açılış konuşmaları ve ana tema konuşmasının ar-                       çekleştirdiklerini belirte-
         dından eğitimde iyi örnekler paylaşıldı. Konferans,                      rek, dünya ekonomisinin
         ‘Değişen Dünyada Kalkınma Hedefiyle Eğitim Siste-                         yaklaşık %90’ını temsil
         mini Yeniden Düşünmek’ başlıklı panel oturumunda                         eden 81 ülkenin yer aldığı
         iş dünyasından ve eğitim alanından yöneticilerin de-                     OECD PISA araştırmasına
         ğerlendirmeleriyle sona erdi.                                            Türkiye’nin 2003’ten iti-
                                                                                  baren aralıksız katıldığını
                                                          Orhan Turan
            “Adil bir yeşil geçiş önemli”                                         aktardı. Eğitim politikala-
            OECD Türkiye Direktörü ve OECD İstanbul Merkezi   rımızda PISA’dan etkin yararlanmamız gerektiğini vur-
         Başkanı Achraf Bouali, açılış konuşmasında, adil bir   gulayan Turan, iş dünyası olarak, yeni müfredat değişik-
                                 yeşil geçişin önemini vur-  liğinin, PISA’nın da işaret ettiği alanlarda ve 21. yüzyılın
                                 gulayarak, OECD’nin eko-  gerektirdiği yetkinlikleri kazandırmaya odaklı şekilde
                                 nomik adil geçişte önemli   hazırlanmasını beklediklerini söyledi: “Erken yaşlardan
                                 bir rolü bulunduğunu söy-  itibaren ezberci değil analitik düşünceye dayanan, nite-
                                 ledi. OECD’nin taahhü-   likli ve kapsayıcı bir eğitim sunmalıyız. Yeni nesilleri biliş-
                                 dünün çok yönlülüğü ve   sel, sosyal ve dijital becerilere sahip, yabancı dile hâkim,
                                 çok taraflılığı geliştirmek   yaratıcı, eleştirel ve disiplinler arası düşünebilen, hayat
                                 olduğunu belirten Bouali,   boyu öğrenme becerisine sahip, farklılıklara ve doğaya
           Achraf Bouali
                                 OECD İstanbul’un 1.5 yıl   duyarlı bireyler olarak hayata hazırlamalıyız.”
         20 KobiEfor ìXEDW
   15   16   17   18   19   20   21   22   23   24   25