Page 60 - KobiEfor Haziran 2023 Sayı 285
P. 60

AJANS



           :DOWKHU .UDQ]·×Q JHOHFHN KHGHIL  JOREDO DMDQV ROPDN


         Walther Kranz Kurucu Ortağı ve                   Türkiye’de değil aktif olarak enerjimizi
         CEO’su Samet Özetci, “Gelecek                    ve tecrübelerimizi farklı ülkelerdeki
         dönem planlarımız arasında; ‘Hikayesi            markaların iletişim faaliyetlerine de
         Türkiye’de başlayan ve globale uzanan            entegre etmek istiyoruz” diyor.
         ajans’ olmak bulunuyor. Yalnızca                  5|SRUWDM  'HQL] <$1,.7$ú


                                                            8 farklı sektörde 27 markaya iletişim danışmanlığı:
                                                          Walther Kranz’ın sektöre girişinin henüz ikinci yılı olmasına
                                                          rağmen 40 kişiyi aşan ekibiyle birçok global ve yerel mar-
                                                          kanın 360 derece iletişim faaliyetlerini yönettiğini belirten
                                                          Samet Özetci, yalnızca geleneksel medyada değil günümüz
                                                          yeni medya çağında TikTok, Twitch ve Instagram gibi birçok
                                                          dijital platformda iletişim ürettiklerini ve çalıştıkları mar-
                                                          kalara değer kazandırdıklarını söylüyor: ‘Müşteri portföyü-
                                                          müzde kripto para, otomotiv, siber güvenlik, lojistik, oyun,
                                                          telekomünikasyon, finans, ekonomi, blokzincir teknoloji-
                                                          leri ve Web3 sektörlerindeki markaların; stratejik iletişim,
                                                          medya iletişimi, lider iletişimi, pazarlama iletişimi, etkinlik
                                                          yönetimi, sosyal medya yönetimi ve dijital pazarlama alan-
                                                          larındaki iletişim süreçlerini doğrudan yönetiyoruz.  2023
                                                          itibarıyla 8 farklı sektörde toplamda 27 markaya iletişim
                                                          danışmanlığı sağlıyoruz. Farklı alanlarda faaliyet gösteren
                                                          ajanslarımıza yaptığımız yatırımlarla birlikte markalarımı-
                                                          za geniş kapsamlı bir iletişim deneyimi sunuyoruz. Soprano
                                                          Media, markalara medya planlama, sponsorluk yönetimi,
                                                          açıkhava reklamcılığı ve dijital pazarlama alanlarında hizmet
                                                          sağlarken; The SoCreate, NFT’ler ve meta veri deposu gibi
                                                          web3 etki alanlarında markalara ve yaratıcılara strateji ve
           Samet                                          uygulama desteği sunuyoruz. Kreatif bir ajans olarak Layer
           Özetci                                         Stüdyo ise tüm sosyal medya platformları için içerik üretici-
                                                          lerine profesyonel destek sağlamak amacıyla kuruldu.”
                odern çağda dijitalle gelenekseli bir araya geti-  Pandemi’nin başta iletişim sektörü olmak üzere bir-
                ren yeni nesil iletişim ajansı olduklarını belirten   çok alanda yeniliklere uyum sağlamanın önemini bir kez
         MWalther Kranz Kurucu Ortağı ve CEO’su Samet     daha gösterdiğini kaydeden Özetci, “Walther Kranz, Pan-
         Özetci, Walther Kranz İletişim Ajansı’nı 2021’in ilk çey-  demi sürecinde büyüme sağlayan bir ajans bu nedenle o
         reğinde global ve yerel markaların iletişim süreçlerini   dönemlerde yaşanan krizleri iyi bir fırsata çevirmeyi başar-
         yönetmek üzere, partneri Bilal Boğa ile beraber kur-  dık. Pandemi döneminde, iletişim çalışmalarımızda dijitale
         duklarını anlatıyor: “Ajansımızı kurmadan önce sektörde   önem vererek Discord, Telegram, Ekşi Sözlük gibi mecra-
         birçok markanın Türkiye iletişimlerinde doğrudan görev   larda aktif olduğumuz bir süreç geçirdik. Böylece danış-
         aldık. Böylece, farklı sektörleri ve dinamikleri deneyim-  manlığını yürüttüğümüz tüm markalarımız insan sağlığını
         leyerek iletişim ekosistemini de yakından gözlemleme   tehdit etmeyecek, mümkün olduğunca uzaktan ve çevrimi-
         ve tanıma fırsatımız oldu. Elde ettiğimiz deneyimler so-  çi platformlardan iletişim aktivasyonlarını gerçekleştirerek
         nucunda ajansımızı sektörle buluşturmak için ilk adımı   bu olumsuz süreçten minimum düzeyde etkilendi” diyor.
         atarak Walther Kranz çatısı altında buluştuk.”     Globale uzanma hedefi:  Ajans olarak sektöre adım
            Samet Özetci, Ajansı kurma serüvenlerindeki en   attıkları günden bu yana birçok farklı alanda iletişim ger-
         önemli motivasyonlarından birinin markalara dijital   çekleştirdiklerini belirten Özetci, Walther Kranz’ın sektör-
         çağın iletişim anlayışıyla geleneksel medyanın gücü-  deki iki önemli konumuna değiniyor: “Bunlardan ilki; yeni
         nü entegre ederek efektif, dinamik ve etkili bir iletişim   dijital medya ile halkla ilişkiler sektörünün geleneksel ya-
         sağlamak olduğunu belirtiyor: “Ajans ismimizi belir-  pısını harmanlayarak efektif ve dinamik bir iletişim ortamı
         lerken geçmiş dönemlerde Türkiye’ye gelerek iletişi-  sağlamamız oldu. Böylece markalarımıza katmadeğerli
         min yapıtaşlarından biri olan dil alanındaki çalışma-  işler sunma fırsatı elde ettik. İkincisinde ise çeşitli üniver-
         lara önemli katkılarda bulunan Alman Dilbilimci ve   sitelerde eğitim gören iletişim öğrencileriyle olan iletişi-
         Felsefe Tarihçisi Walther Kranz’dan etkilendik.”    mimiz. Her ayın son Cuma günü birbirinden değerli genç
         60 KobiEfor Haziran 2023
   55   56   57   58   59   60   61   62   63   64   65