Page 61 - KobiEfor Haziran 2023 Sayı 285
P. 61

meslektaşlarımızla beraber sektöre dair paylaşımlarda   Pandemi’de iletişim çalışmalarının öneminin daha
         bulunduğumuz, onların hikayelerini dinlediğimiz ve yeni   önce hiç olmadığı kadar anlaşıldığını, özellikle Teleg-
         istihdam alanları yarattığımız bir etkinlik serimizle beraber   ram, Reddit, Discord, Twitch gibi yeni çağın iletişim ka-
         sektörde önemli bir yere sahibiz. Gelecek dönem planları-  nallarını süreçlerine dahil eden ajansların Pandemi sü-
         mız arasında; ‘Hikayesi Türkiye’de başlayan ve globale uza-  recinden minimum düzeyde etkilendiğini bildiren Özetci,
         nan ajans’ olmak bulunuyor. Yalnızca Türkiye’de değil aktif   sürdürülebilirlik, çevre ve benzeri konulardaki farkında-
         olarak enerjimizi ve tecrübelerimizi farklı ülkelerdeki mar-  lığın bu dönemde önemli ölçüde artış gösterdiğine dik-
         kaların iletişim faaliyetlerine de entegre etmek istiyoruz.”    kat çekiyor: “Birçok markanın bu alanda uzmanlaşmış
            Samet Özetci, global ajans olma yolunda geçmiş dö-  ajanslarla çeşitli iletişim aktivasyonları gerçekleştirdiği-
         nemlerde birçok markanın iletişim sü-                         ni gördük. Geleneksel medya, sanılanın
         reçlerinde dolaylı  veya  doğrudan görev                      aksine hala çok büyük bir alan. Bu ko-
         alan meslektaşlarını ekiplerine kazan-                        nuda tek eksik, dijitalle doğru zaman-
         dırdıklarını, böylece yürüttükleri tüm                        da uygun bir biçimde birleştiremiyor
         işbirlikleri, çalışmalar ve projelerin ye-                    olmak. İletişim çok kapsayıcı bir sektör,
         nilikçi bir vizyonla yaratıldığını aktarıyor:                 bu nedenle 2023’te ve önümüzdeki dö-
         “Pandemi’de kurulan bir ajans olarak                          nemlerde sektörün dijtalleşme ve yeni
         doğrudan adapte olmak durumunda kal-                          teknolojilerle beraber gücüne güç ka-
         mamız bizi farklı kılan önemli bir unsur                      tarak ilerleyeceğini düşünüyorum.”
         oldu. Bu süreçte tüm çalışmalarımızı                             Sürdürülebilirlik vurgusu: Özellikle
         dijitalle entegre ederek hedeflerimize                         son yıllarda küreselleşmenin de etkisiy-
         giden yolu büyük ölçüde gerçekleştir-                         le ekolojik sorunlar, iklim değişiklikleri
         me fırsatı yakaladık. Dijital dönüşüm                         ve çevre sorunlarının hız kazandığını
         fırtınası, dijitalleşmenin öneminin art-                      anımsatan Samet Özetci’nin önerisi; bu
         masında Pandemi süreci kadar etkili                           bağlamda sürdürülebilirliği benimseyen
         oldu. Dijitalleşme ve doğru şekilde yü-                       markalar ve ajansların, sürdürülebilirlik
         rütülen iletişim çalışmaları hiç olma-                        hedefleri ve çevresel sorumlulukları
         dığı kadar önem kazandı. Yeni iletişim                        konusunda kamuoyuna net bir mesaj
         çağının gerekliliklerine uyum sağlayamayan ajanslar ve   iletmeleri gerektiği yönünde: “Bununla beraber, marka-
         markalar görünürlük sağlayamadı. Walther Kranz, bu   ların iletişim çalışmalarında yeşil ve sürdürülebilir uygu-
         noktada yeni dijital çağın iletişimini efektif ve hızla ürete-  lamalar doğru ve şeffaf bir biçimde vurgulanarak, hedef
         bildiğinden dolayı diğer ajanslardan ayrılıyor. “  kitleye markanın çevresel değerlere olan taahhüdünü de
            Pandemi ile yükselen dijitalleşme: Başarılı bir kam-  göstermek gerekir.”
         panyaya ulaşmak için birçok etmeni gözönünde bulundur-  Dijitalin önemi: Samet Özetci, iletişim stratejilerinin
         mak gerektiğine değinen Özetci, bu koşulların markanın   belirlenmesinde dijitalin önemini de vurguluyor: “Dijital,
         kampanyayı nereye konumlandırdığı, kampanyanın hedef   çok geniş bir alanda çok farklı aksiyonlar alabilmemizi
         kitlesi, kampanyanın amacı gibi birçok unsuru kapsadığını   sağlayan bir dünya. Markaların dijitale olan yatırımları-
         ifade ediyor: “Bir ekonomi markası veya bir teknoloji ya da   nı gerçekleştirmeleri ve günümüz iletişim teknolojilerini
         oyun markasının kampanyasının başarılı olarak algılama-  yakalamaları iletişim faaliyetlerindeki etkiyi artıracaktır.
         sındaki ölçütler farklı olacaktır. Dikkat edilmesi gerekilen   Bu süreçte sanal dünyayla entegre olurken markalar,
         nokta; markanın ve çalıştığı ajansının neyi hedeflediği veya   belirli bir iletişim stratejisi doğrultusunda iletişim çalış-
         neyi hedeflemesi gerektiğidir. Eğer hedeflenen unsur mar-  malarını gerçekleştirmeli.”
         ka bilinirliğinin artmasıysa; kampanya sayesinde bilinirlik   Ajans seçiminde öneriler: Samet Özetci, markaların
         belirli bir oranda artmışsa tam olarak başarıdan bahsede-  gerçek anlamda marka olabilmeleri için öncelikli ola-
         biliriz. Pandemi, daha önce hiç yaşamadığımız bir süreçti,   rak toplumlar nezdinde bilinirlik sağlaması gerektiğini
         bu nedenle kampanyaların başarı ölçütlerinin değişmesin-  söylüyor: “İsterseniz dünyanın en iyi iç iletişimini yapın
         de doğrudan etkisinin olduğunu gözlemledik. Bu dönemde   veya en iyi ödülünü kazanın, eğer bunu doğru iletişim
         insanların gelenekselden dijitale doğru yönelmesi göz ardı   araçlarıyla ve stratejisiyle duyuramadıysanız ne yazık ki
         edilmemesi gereken bir unsurdu. Başarı kıstasının sağla-  tüm emekler boşa gidiyor. Tam da bu noktada ajansla-
         nabilmesi için kampanyanın online varlık stratejileri içer-  rın önemi ortaya çıkıyor. Şirketler ve KOBİ’ler ajanslarını
         mesi, dijital pazarlama kanallarının etkili kullanılması ve   seçerken öncelikli olarak yenilikçi ve dijitali gelenekselle
         hedef kitleye ulaşmak için uygun dijital platformlarda var   doğru bir şekilde harmanlayan ajansları tespit etmeli.
         olunması gerekmektedir. Ek olarak kampanya, insanların   Geleneksel medya günümüzde hala çok büyük bir güce
         güvenliğini ve sağlığını koruma, zorluklarla başa çıkma   sahip fakat dijital gerçeğini de unutmamak gerekiyor. Bu
         veya  dayanıklılık gibi konulara  odaklanmalıdır. Böyle dö-  nedenle markaların çalışacakları ajanslarda yeniliklere
         nemlerde insanların duygusal ve fiziksel ihtiyaçlarına yanıt   açık ve dinamik bir yapıya hakim olması ajans seçimini
         vermek önemlidir.”                               yaparken etkileyici unsurlar arasında yer alıyor.”
                                                                                    Haziran 2023 KobiEfor 61
   56   57   58   59   60   61   62   63   64   65   66