Page 61 - KobiEfor Haziran 2023 Sayı 285
P. 61
meslektaşlarımızla beraber sektöre dair paylaşımlarda Pandemi’de iletişim çalışmalarının öneminin daha
bulunduğumuz, onların hikayelerini dinlediğimiz ve yeni önce hiç olmadığı kadar anlaşıldığını, özellikle Teleg-
istihdam alanları yarattığımız bir etkinlik serimizle beraber ram, Reddit, Discord, Twitch gibi yeni çağın iletişim ka-
sektörde önemli bir yere sahibiz. Gelecek dönem planları- nallarını süreçlerine dahil eden ajansların Pandemi sü-
mız arasında; ‘Hikayesi Türkiye’de başlayan ve globale uza- recinden minimum düzeyde etkilendiğini bildiren Özetci,
nan ajans’ olmak bulunuyor. Yalnızca Türkiye’de değil aktif sürdürülebilirlik, çevre ve benzeri konulardaki farkında-
olarak enerjimizi ve tecrübelerimizi farklı ülkelerdeki mar- lığın bu dönemde önemli ölçüde artış gösterdiğine dik-
kaların iletişim faaliyetlerine de entegre etmek istiyoruz.” kat çekiyor: “Birçok markanın bu alanda uzmanlaşmış
Samet Özetci, global ajans olma yolunda geçmiş dö- ajanslarla çeşitli iletişim aktivasyonları gerçekleştirdiği-
nemlerde birçok markanın iletişim sü- ni gördük. Geleneksel medya, sanılanın
reçlerinde dolaylı veya doğrudan görev aksine hala çok büyük bir alan. Bu ko-
alan meslektaşlarını ekiplerine kazan- nuda tek eksik, dijitalle doğru zaman-
dırdıklarını, böylece yürüttükleri tüm da uygun bir biçimde birleştiremiyor
işbirlikleri, çalışmalar ve projelerin ye- olmak. İletişim çok kapsayıcı bir sektör,
nilikçi bir vizyonla yaratıldığını aktarıyor: bu nedenle 2023’te ve önümüzdeki dö-
“Pandemi’de kurulan bir ajans olarak nemlerde sektörün dijtalleşme ve yeni
doğrudan adapte olmak durumunda kal- teknolojilerle beraber gücüne güç ka-
mamız bizi farklı kılan önemli bir unsur tarak ilerleyeceğini düşünüyorum.”
oldu. Bu süreçte tüm çalışmalarımızı Sürdürülebilirlik vurgusu: Özellikle
dijitalle entegre ederek hedeflerimize son yıllarda küreselleşmenin de etkisiy-
giden yolu büyük ölçüde gerçekleştir- le ekolojik sorunlar, iklim değişiklikleri
me fırsatı yakaladık. Dijital dönüşüm ve çevre sorunlarının hız kazandığını
fırtınası, dijitalleşmenin öneminin art- anımsatan Samet Özetci’nin önerisi; bu
masında Pandemi süreci kadar etkili bağlamda sürdürülebilirliği benimseyen
oldu. Dijitalleşme ve doğru şekilde yü- markalar ve ajansların, sürdürülebilirlik
rütülen iletişim çalışmaları hiç olma- hedefleri ve çevresel sorumlulukları
dığı kadar önem kazandı. Yeni iletişim konusunda kamuoyuna net bir mesaj
çağının gerekliliklerine uyum sağlayamayan ajanslar ve iletmeleri gerektiği yönünde: “Bununla beraber, marka-
markalar görünürlük sağlayamadı. Walther Kranz, bu ların iletişim çalışmalarında yeşil ve sürdürülebilir uygu-
noktada yeni dijital çağın iletişimini efektif ve hızla ürete- lamalar doğru ve şeffaf bir biçimde vurgulanarak, hedef
bildiğinden dolayı diğer ajanslardan ayrılıyor. “ kitleye markanın çevresel değerlere olan taahhüdünü de
Pandemi ile yükselen dijitalleşme: Başarılı bir kam- göstermek gerekir.”
panyaya ulaşmak için birçok etmeni gözönünde bulundur- Dijitalin önemi: Samet Özetci, iletişim stratejilerinin
mak gerektiğine değinen Özetci, bu koşulların markanın belirlenmesinde dijitalin önemini de vurguluyor: “Dijital,
kampanyayı nereye konumlandırdığı, kampanyanın hedef çok geniş bir alanda çok farklı aksiyonlar alabilmemizi
kitlesi, kampanyanın amacı gibi birçok unsuru kapsadığını sağlayan bir dünya. Markaların dijitale olan yatırımları-
ifade ediyor: “Bir ekonomi markası veya bir teknoloji ya da nı gerçekleştirmeleri ve günümüz iletişim teknolojilerini
oyun markasının kampanyasının başarılı olarak algılama- yakalamaları iletişim faaliyetlerindeki etkiyi artıracaktır.
sındaki ölçütler farklı olacaktır. Dikkat edilmesi gerekilen Bu süreçte sanal dünyayla entegre olurken markalar,
nokta; markanın ve çalıştığı ajansının neyi hedeflediği veya belirli bir iletişim stratejisi doğrultusunda iletişim çalış-
neyi hedeflemesi gerektiğidir. Eğer hedeflenen unsur mar- malarını gerçekleştirmeli.”
ka bilinirliğinin artmasıysa; kampanya sayesinde bilinirlik Ajans seçiminde öneriler: Samet Özetci, markaların
belirli bir oranda artmışsa tam olarak başarıdan bahsede- gerçek anlamda marka olabilmeleri için öncelikli ola-
biliriz. Pandemi, daha önce hiç yaşamadığımız bir süreçti, rak toplumlar nezdinde bilinirlik sağlaması gerektiğini
bu nedenle kampanyaların başarı ölçütlerinin değişmesin- söylüyor: “İsterseniz dünyanın en iyi iç iletişimini yapın
de doğrudan etkisinin olduğunu gözlemledik. Bu dönemde veya en iyi ödülünü kazanın, eğer bunu doğru iletişim
insanların gelenekselden dijitale doğru yönelmesi göz ardı araçlarıyla ve stratejisiyle duyuramadıysanız ne yazık ki
edilmemesi gereken bir unsurdu. Başarı kıstasının sağla- tüm emekler boşa gidiyor. Tam da bu noktada ajansla-
nabilmesi için kampanyanın online varlık stratejileri içer- rın önemi ortaya çıkıyor. Şirketler ve KOBİ’ler ajanslarını
mesi, dijital pazarlama kanallarının etkili kullanılması ve seçerken öncelikli olarak yenilikçi ve dijitali gelenekselle
hedef kitleye ulaşmak için uygun dijital platformlarda var doğru bir şekilde harmanlayan ajansları tespit etmeli.
olunması gerekmektedir. Ek olarak kampanya, insanların Geleneksel medya günümüzde hala çok büyük bir güce
güvenliğini ve sağlığını koruma, zorluklarla başa çıkma sahip fakat dijital gerçeğini de unutmamak gerekiyor. Bu
veya dayanıklılık gibi konulara odaklanmalıdır. Böyle dö- nedenle markaların çalışacakları ajanslarda yeniliklere
nemlerde insanların duygusal ve fiziksel ihtiyaçlarına yanıt açık ve dinamik bir yapıya hakim olması ajans seçimini
vermek önemlidir.” yaparken etkileyici unsurlar arasında yer alıyor.”
Haziran 2023 KobiEfor 61