Page 59 - KobiEfor Nisan 2023 Sayı 283
P. 59
“Kontrol merkezlerini de kapsayan depo tesisi, İstanbul Havalimanı metrolarının beyni olacak”
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu, Kü- çekmece (Halkalı)-Kayaşehir-Arnavutköy-İstanbul
çükçekmece (Halkalı)-Kayaşehir-Arnavutköy-İstanbul Havalimanı Metro Hattı depo sahasını tamamla-
Havalimanı Metro Hattı depo sahasının hizmete alın- dıklarını aktaran Karaismailoğlu, “Depo sahasıyla
ması törenine katıldı. Şehir içi raylı sistemler ile birlikte sinyalizasyon sisteminin kurulumunu da
birlikte devam eden demiryolu yatırım bütçelerinin burada yaptık. İstanbul Havalimanı Metro hatla-
27 milyar dolara ulaştığını belirten Karaismailoğ- rının kontrol merkezi fonksiyonunu da verdiğimiz
lu, Türkiye Yüzyılı ile Türkiye’yi yepyeni ve tarihi depo tesisi, aynı zamanda İstanbul havalimanı
başlangıca daha hazırladıklarını söyledi. Küçük- metrolarının beyni olacak” dedi.
Dünya Ticaret Örgütü’nün küresel mal ticaretinin leşiminin sağlandığı bu depolarda otomatik olarak
2023’te yavaşlayacağı öngörüsü devam ederken; lo- yönlendirilen stoklama araçları, akıllı stoklama sistemle-
jistik ve taşımacılık sektöründe, tedarik zinciri yöneti- ri, akıllı raflar, kendi rotalarını belirleyen sistemlerin kul-
minde; ‘Depolama Hizmetleri ve Teknolojileri’ne sahip lanımı her geçen gün artarken depolama faaliyetlerinde
olan ve süreci yönetebilen şirketler, geleceğe varlığını verimlilik ve etkinlik
taşıyabilecek. sağlanmaktadır. Lo-
Sistemli bir şekilde gerçekleştirilen depolama jistik sektörünün bir
sayesinde şirketlerin toplam operasyon maliyetleri diğer önemli süreci
büyük ölçüde azalıyor. Bu nedenle depolama hiz- olan taşıma sistem-
metleri; üretici, dağıtıcı ve tedarikçiler için oldukça lerinde ise GPS tek-
önemli. Depolama hizmetlerindeki yeni nesil tekno- nolojisi yardımıyla ta-
lojiler ise depolama hizmetlerini bir üst boyuta ta- lep yönetimi, dağıtım
şıyor, kullanılan yazılımlar ve teknolojiler depolama merkezi ve depolar
ve operasyon süreçlerini daha verimli hale getire- arasında yüksek etkileşim sağlanarak işletmeler araçla-
rek, şirketlere hız, maliyet, esneklik, çeviklik, akıllı- rını rahatlıkla takip ederken nakliye hareketlerini izleye-
lık kazandırıyor, rekabet güçlerini artırıyor, sürdürü- rek gönderiler hakkında sağlıklı bilgi edinebilmektedir.”
lebilirliklerine katkı sunuyor. Lojistik sektörüne yönelik yazılım ve robot üreten
şirketlerin derin öğrenme algoritmalarıyla mal tanım-
Akıllı depolamayla verimlilik artışı lama, analiz etme, sayma, seçme gibi süreçleri robot-
UTİKAD (Uluslararası Taşımacılık ve Lojistik Hiz- ların yapabileceği hale getirdiğini belirten Ulusoy, yazı-
met Üretenleri Derneği) lımlar sayesinde, bir robotun çok kısa sürelerde ürünü
Yönetim Kurulu Başkanı tanımlayabildiğini ve ürünün götürülmesi gereken yere
Ayşem Ulusoy, günümüz- ulaştırılmasını sağladığını aktarıyor. Yazılım şirketlerinin
de depolama sistemle- geliştirdiği yeni yazılımlarla tedarik zinciri ve elleçleme
rinde yüz tanıma, sesli süreçlerinin daha hızlı ve az maliyetli olacağının beklen-
ve ışıklı yönlendirme sis- diğini ifade eden Ulusoy, “Depolama evresinde ürünleri
temleri hâlihazırda kulla- yerleştiren, izleyen ve taşıyan robotlar bir insanın taşıya-
nılırken ilerleyen süreçte mayacağı kadar büyük paketleri kolaylıkla taşımalarıyla
kullanım hacimlerinde iş kolaylaştırıcı bir vasfa sahip olmaktadır. Böylece insan
Ayşem artış beklendiğini söylü- gücü, zaman alıcı fiziksel hareket gerektiren işlerde kul-
Ulusoy
yor: “İnsan-makine etki- lanılmamaktadır” diyor.
Nisan 2023 KobiEfor 59