Page 44 - KobiEfor Ocak 2023
P. 44
'(0à5<2/8 7$á,0$&,/,ã,
“Metro yatırımlarımız hızla devam ediyor”
sistemler sayesinde özellikle büyükşehirlerde yaşanan
trafik tıkanıklıkları çözülürken, karbon emisyonunda
da yılda 73 bin ton azalma olacağını söyledi.
Ekonomik kazanç 2.7 milyar Euro olacak
Türkiye genelinde 12 ilde toplam 811.4 km şehir
içi raylı sistem hattı hizmet verdiğini, bunun 312.2
km’sinin Bakanlık tarafından işletildiğini paylaşan
Recep Adil Bakan Karaismailoğlu, Gebze OSB-Darıca Sahil Met-
Tayyip Karaismailoğlu
Erdoğan ro Hattı ile ilgili de açıklama yaparak, çalışmalarının
hızla ilerlediğini, metro hattında 2 TBM ile başlatılan
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu, 6 bin 830 m’lik TBM kazılarının aralıksız çalışmayla
2 Ekim’de Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’ın 18 ay gibi rekor sürede bitirildiğini duyurdu: “Hattı-
teşrifleriyle açılan Pendik-Tavşantepe-Sabiha Gök- mızda 15.4 km uzunluğundaki tünel kazılarını ta-
çen Havalimanı Metro Hattı’nda 2 ayda 1.4 milyona mamladık. Proje ile Gebze Organize Sanayi Bölgesi
yakın yolcunun seyahat ettiğini açıkladı. İstanbul’da ve Gebze-Darıca ilçeleri arasındaki karayolu bağlan-
diğer metro yatırımlarının da hızla sürdüğünü be- tısına alternatif bir tercih oluşturarak ulaşım ağını
lirten Karaismailoğlu, şu bilgileri verdi: “Saatte 120 geliştireceğiz. Metro hattı Gebze Gar İstasyonu ile
km’yle Türkiye’nin en hızlı metrosu ünvanına sahip, Marmaray’ın Gebze İstasyonu’na ve Adliye İstasyonu
dünyanın sayılı metrolarından olacak 37.5 km’lik Beşik- ile Sabiha Gökçen Metro hattına entegre olacaktır.
taş (Gayrettepe)-Kağıthane–Eyüp-İstanbul Havalimanı Ulaşım hızlı, konforlu ve güvenli olmasının yanında
Metrosu’nun, Kağıthane-Havalimanı kesiminin yapımını ekonomiye de katkı sağlayacak. Metro Hattının ta-
tamamlandık. Sinyalizasyon testleri biter bitmez önü- mamlanmasıyla 2022-2047 yılları arasındaki karayo-
müzdeki günlerde açacağız. Gayrettepe-Kağıthane lu bakım ve işletme kazancı 356 milyon Euro, trafik
arasını ise 2023 Nisanı itibariyle işletmeye açacağız. kazalarının engellenmesi sonucu elde edilen kazancı
Başakşehir-Çam ve Sakura Şehir Hastanesi-Kayaşe- 7.5 milyon Euro, dışsal fayda (hava kirliliği, iklim de-
hir Metrosu’nun yapımını tamamladık, yakında bu hat- ğişikliği, gürültü, doğa ve yeşil arazi maliyeti, biyolojik
tımızı da açacağız. Mevcut Kirazlı-Başakşehir Hattı’nın çeşitlilik, toprak ve su kirliliği) 9.5 milyon Euro, za-
doğrudan Bakırköy İDO ile bağlantısını sağlayacak Ba- man kazancı 2.3 milyar euro olmak üzere metro hat-
kırköy (İDO)-Bahçelievler-Güngören–Bağcılar(Kirazlı) tının 25 yıllık vizyonda toplam ekonomik kazancı 2.7
Metrosu’nun, yüzde 72’ye yakın fiziki gerçekleşmesi milyar euro olacak. Hatta kullanılacak trenlerde de
var. Bu hattın da 2023’te hizmete alınması hedefleni- yüzde 60 yerlilik şartı getirirken, trenler tam sürücü-
yor. Bir diğer hattımız da 31.5 km’lik Küçükçekmece süz olarak modern teknolojiye uygun tasarlanacak.
(Halkalı)-Başakşehir-Arnavutköy-İstanbul Havalimanı Ayrıca sözleşme kapsamında, OSB İstasyonu’nun
2
Metrosu. Tünel kazma işimizin yüzde 80’ini tamamla- yaklaşık 1 km kuzeyinde, toplam 92 bin 984 m alan
dık. Projenin tamamını da 2023’te bitirmeyi planlıyo- üzerinde 17 adet metro aracı kapasiteli depo ve ba-
ruz. Kazlıçeşme–Sirkeci Raylı Sistem ve Yaya Odaklı kım alanı da inşa ediliyor.”
Yeni nesil ulaşım projelerinde çalışmaları da devam
ediyor, 2023’ün ilk yarısında tamamlamayı hedefledik.”
6 ilde 12 proje var: Türkiye’nin dört bir yanında ya-
tırımların devam ettiğini, 6 ilde daha yapımı süren 12
projenin olduğunu kaydeden Karaismailoğlu, bu pro-
jelerin bitmesiyle ekonomiye yılda 11.1 milyar TL katkı
sağlamalarının yanı sıra 146 milyon saat zamandan,
136 bin ton yakıttan tasarruf edileceğini, kent içi raylı
macılık çözümlerinden; intermodal taşımacılık (mod- “Daha çevreci, ekonomik ve güvenli bir
lararası yük taşımacılığı) ve multimodal taşımacılık taşıma türü”
(kombine taşımacılık) da en çok tercih edilen taşıma UTİKAD (Uluslararası Taşımacılık ve Lojistik Hiz-
modlarından biri. Dünya’da olduğu gibi Türkiye’de de met Üretenleri Derneği) Yönetim Kurulu Başkanı Ay-
son yıllarda yapılan yatırımlarla daha fazla önem veri- şem Ulusoy, “Demiryolu yük taşımacılığı, diğer taşıma
len demiryolu taşımacılığı, çevreci özelliğiyle yeşil lojis- modlarına göre daha çevreci, ekonomik ve güvenli bir
tiğin parlayan yıldızı olmaya devam ediyor. taşıma türü olması ile öne çıkmaktadır. Türkiye’nin dış
44 KobiEfor Ocak 2023