Page 43 - KobiEfor Ocak 2023
P. 43

'(0à5<2/8 7$á,0$&,/,ã,





























                             'HPLU\ROX 7Då×PDF×O×æ×


                GDKD oHYUHFL  HNRQRPLN YH JYHQOL



          Lojistik ve taşımacılık sektörünün              demiryolu taşımacılığının diğer taşıma
          önemli modlarından ‘Demiryolu                   modlarına göre oldukça çevreci,
          Taşımacılığı’, çevreci, düşük maliyetli,        ekonomik ve güvenli bir taşıma türü
          güvenilir, net ve sabit taşıma süreleriyle      olmasıyla dikkat çektiğini belirterek,
          öne çıkan bir taşıma modeli.  UTİKAD            limanlarımızla demiryolu bağlantılarının
          Yönetim Kurulu Başkanı Ayşem Ulusoy,            yaygınlaştırılması ve geliştirilmesinin
          Pandemi’de önemi çok daha iyi anlaşılan         önemli olduğunu vurguluyor.

               andemi’nin başlangıcında ülkeler sınırlarını ka-  Kitle taşımacılığına elverişli olması nedeniyle de ör-
               pattığında tedarik zincirinin devamını sağlayan   neğin; karayollarındaki trafik yükü gibi diğer taşıma
         P demiryolu taşımacılığı, uluslararası geçişlerde   türlerinden kaynaklanan yoğunlukları azaltıcı faydası
          karayolunda geçiş sınırlamaları bulunurken transit ge-  da var. Avrupa ülkeleri, Ortadoğu ülkeleri, Çin, Rusya
          çiş yapabilmesi nedeniyle tüm ülkelerin tercih ettiği bir   ve Bağımsız Devletler Topluluğu gibi birçok ülkeye de-
          taşıma türü olmuştu. Bugün gelinen noktada Dünya’da   miryolu taşımacılığıyla ulaşmak çok daha fazla maliyet
          iklim ve ekonomi krizleri derinleşirken; Avrupa Yeşil   avantajı sunuyor. Demiryolu taşımacılığı yeni nesil taşı-
          Mutabakatı’na uyum süreci, yeşil ve dijital dönüşüm
          hızlanmışken; karayoluna göre transit süreleri biraz   Intermodal ve multimodal taşımacılık nedir?
          daha fazla olsa da sabit ve net bir sefer süresi sunması,
                                                             Intermodal taşımacılık; “Intermodal (modlararası)
          yüklerin ne zaman teslim edileceğinin kesin olarak bi-
                                                           yük taşımacılığı, mod değiştirirken yükün kendisinin
          linmesi; özellikle ağır tonajlı ve hacimli yükler için çok
                                                           herhangi bir şekilde elleçlenmeden, birden fazla taşı-
          yüksek maliyetler gerektirmeden yapılabilmesi, insana
                                                           ma modu (örneğin; demiryolu, gemi, uçak ve kamyon)
          bağımlılığın dolayısıyla hata riskinin asgariye indirilmiş
                                                           kullanılarak intermodal bir konteyner ve araç içinde
          olması, rekabetçi maliyetler oluşturabilmesi, aynı anda
                                                           taşınmasını içerir” diye tanımlanıyor.
          çok fazla yük taşınmasına olanak sağlaması, karbon
                                                             Multimodal taşımacılık şöyle tanımlanıyor: “Mul-
          salımını azaltması, diğer taşıma modlarına göre daha
                                                           timodal taşımacılık (kombine taşımacılık), tek bir
          az emisyon üretmesi, güzergah üzerindeki avantajlarıy-
                                                           sözleşme kapsamında, ancak en az iki farklı taşıma
          la ‘Demiryolu Taşımacılığı’, düşük maliyetli, güvenilir ve
                                                           dolu ile gerçekleştirilen malların taşınmasıdır. Taşı-
          çevre dostu bir taşıma modeli olarak öne çıkıyor.
                                                           yıcı, birkaç farklı taşıma türüyle (örneğin; demiryolu,
            Kötü hava koşulları ve mevsim şartlarından ve tra-
                                                           deniz ve karayolu) gerçekleştirmesine rağmen taşı-
          fik sorunlarından etkilenmeyen demiryolu taşımacılı-
                                                           manın tamamından (hukuken) sorumludur.”
          ğında aksaklık yaşanması neredeyse imkansıza yakın.
                                                                                      Ocak 2023 KobiEfor 43
   38   39   40   41   42   43   44   45   46   47   48