Page 43 - KobiEfor Ocak 2023
P. 43
'(0à5<2/8 7$á,0$&,/,ã,
'HPLU\ROX 7Då×PDF×O×æ×
GDKD oHYUHFL HNRQRPLN YH JYHQOL
Lojistik ve taşımacılık sektörünün demiryolu taşımacılığının diğer taşıma
önemli modlarından ‘Demiryolu modlarına göre oldukça çevreci,
Taşımacılığı’, çevreci, düşük maliyetli, ekonomik ve güvenli bir taşıma türü
güvenilir, net ve sabit taşıma süreleriyle olmasıyla dikkat çektiğini belirterek,
öne çıkan bir taşıma modeli. UTİKAD limanlarımızla demiryolu bağlantılarının
Yönetim Kurulu Başkanı Ayşem Ulusoy, yaygınlaştırılması ve geliştirilmesinin
Pandemi’de önemi çok daha iyi anlaşılan önemli olduğunu vurguluyor.
andemi’nin başlangıcında ülkeler sınırlarını ka- Kitle taşımacılığına elverişli olması nedeniyle de ör-
pattığında tedarik zincirinin devamını sağlayan neğin; karayollarındaki trafik yükü gibi diğer taşıma
P demiryolu taşımacılığı, uluslararası geçişlerde türlerinden kaynaklanan yoğunlukları azaltıcı faydası
karayolunda geçiş sınırlamaları bulunurken transit ge- da var. Avrupa ülkeleri, Ortadoğu ülkeleri, Çin, Rusya
çiş yapabilmesi nedeniyle tüm ülkelerin tercih ettiği bir ve Bağımsız Devletler Topluluğu gibi birçok ülkeye de-
taşıma türü olmuştu. Bugün gelinen noktada Dünya’da miryolu taşımacılığıyla ulaşmak çok daha fazla maliyet
iklim ve ekonomi krizleri derinleşirken; Avrupa Yeşil avantajı sunuyor. Demiryolu taşımacılığı yeni nesil taşı-
Mutabakatı’na uyum süreci, yeşil ve dijital dönüşüm
hızlanmışken; karayoluna göre transit süreleri biraz Intermodal ve multimodal taşımacılık nedir?
daha fazla olsa da sabit ve net bir sefer süresi sunması,
Intermodal taşımacılık; “Intermodal (modlararası)
yüklerin ne zaman teslim edileceğinin kesin olarak bi-
yük taşımacılığı, mod değiştirirken yükün kendisinin
linmesi; özellikle ağır tonajlı ve hacimli yükler için çok
herhangi bir şekilde elleçlenmeden, birden fazla taşı-
yüksek maliyetler gerektirmeden yapılabilmesi, insana
ma modu (örneğin; demiryolu, gemi, uçak ve kamyon)
bağımlılığın dolayısıyla hata riskinin asgariye indirilmiş
kullanılarak intermodal bir konteyner ve araç içinde
olması, rekabetçi maliyetler oluşturabilmesi, aynı anda
taşınmasını içerir” diye tanımlanıyor.
çok fazla yük taşınmasına olanak sağlaması, karbon
Multimodal taşımacılık şöyle tanımlanıyor: “Mul-
salımını azaltması, diğer taşıma modlarına göre daha
timodal taşımacılık (kombine taşımacılık), tek bir
az emisyon üretmesi, güzergah üzerindeki avantajlarıy-
sözleşme kapsamında, ancak en az iki farklı taşıma
la ‘Demiryolu Taşımacılığı’, düşük maliyetli, güvenilir ve
dolu ile gerçekleştirilen malların taşınmasıdır. Taşı-
çevre dostu bir taşıma modeli olarak öne çıkıyor.
yıcı, birkaç farklı taşıma türüyle (örneğin; demiryolu,
Kötü hava koşulları ve mevsim şartlarından ve tra-
deniz ve karayolu) gerçekleştirmesine rağmen taşı-
fik sorunlarından etkilenmeyen demiryolu taşımacılı-
manın tamamından (hukuken) sorumludur.”
ğında aksaklık yaşanması neredeyse imkansıza yakın.
Ocak 2023 KobiEfor 43