Page 70 - KobiEfor Temmuz 2022
P. 70

'(1à=<2/8 7$á,0$&,/,ã,































                                 Türkiye’nin en stratejik sektörlerinden;
                 'HQL]\ROX 7Då×PDF×O×æ×  K×]OD \HåLO G|QåPHOL




               Dünya’da 2020’de taşınan yüklerin                Demiryolu ve denizyolu bağlantılarının
               yaklaşık yüzde 89’u, Türkiye’de                  güçlendirilmesi, limanların ‘yeşil
               ise ithalatın yüzde 94’ü, ihracatın              limanlar’a dönüştürülmesi ve Avrupa
               yüzde 82’si ‘Denizyolu Taşımacılığı’             Yeşil Mutabakatı’na uyum ve
               ile gerçekleştiriliyor. Bu da hem                mega limanların hayata geçirilmesi ise
               küresel ticarette hem Türkiye’de                 sektörün geleceği açısından
               ‘Denizyolu Taşımacılığı’nın en stratejik         bugünden atılması gereken adımların
               sektörlerden biri olmasını sağlıyor.             başında geliyor.


                    icaretin küreselleşmesinde öncü ve önemli role   “Transit taşımacılık faaliyetleri
                    sahip ‘Denizyolu Taşımacılığı’ genellikle büyük   açısından gelişim alanları mevcut”
               Thacimli, birim fiyatı ve zaman duyarlılığı düşük   UTİKAD Yönetim Kurulu Başkanı Ayşem Ulusoy,
               yüklerin taşınmasında tercih ediliyor. Konteynerleş-  coğrafi bakımdan bir yarımada olan Türkiye’nin Av-
               meyle birlikte ‘Denizyolu Taşımacılığı’ kombine taşı-  rupa, Asya ve Afrika’nın kavşak noktasında konum-
               macılığın gelişimine de katkı sağlıyor. Uluslararası              landığını, bu sebeple Türkiye’nin
               Taşımacılık ve Lojistik Hizmet Üretenleri Derneği                 dış ticaretinde önemli paya sa-
               UTİKAD’ın yayınladığı UTİKAD Lojistik Sektörü Rapo-               hip ‘Denizyolu Taşımacılığı’nın
               ru 2021’de, 2020’de Dünya’da taşınan yüklerin hacim               önünde özellikle transit taşıma-
               olarak yüzde 89’unun denizyoluyla gerçekleştiği ifade             cılık faaliyetleri açısından gelişim
               ediliyor. Bu da denizyolu taşımacılığının küresel tica-           alanlarının mevcut bulunduğu-
               rette en stratejik sektörlerden biri olmasını sağlıyor.           nu söyledi: “UNCTAD tarafından
                  Türkiye denizyolu taşımacılığının önünde yapıl-  Ayşem         hazırlanan ‘Review of Maritime
               ması gerekenlerin en başında denizyolu ile demir-  Ulusoy         Transport 2021’ raporu, korona-
               yolu bağlantılarının güçlendirilmesi ve özellikle                 virüs Pandemisi denizyolu taşı-
               Organize Sanayi Bölgeleri’nde (OSB’ler) denizyolu   macılığını sekteye uğratsa da bu düşüşün beklenen
               ve demiryolu bağlantılarının tamamlanması yer   kadar dramatik gerçekleşmediğine işaret ediyor. 2020
               alırken, gelecek için bugünden atılması gereken   yılı ilk yarısında sekteye uğrayan bu taşımacılık türü
               adımların başında limanların ‘yeşil limanlar’a dö-  yılın ikinci yarısında toparlanmaya başlayınca, 2021’de
               nüştürülmesi, Avrupa Yeşil Mutabakatı’na hızlıca   mal ticareti ve dünya üretimindeki toparlanmaya pa-
               uyum geliyor.                                   ralel olarak denizyolu ticareti yüzde 4.3 artış gösterdi.
               70 KobiEfor Temmuz 2022
   65   66   67   68   69   70   71   72   73   74   75