Page 72 - KobiEfor Mayıs 2022
P. 72
+$9$<2/8 7$á,0$&,/,ã,
Havalimanı’nı açacaklarını söyledi. Karaismailoğlu, bu
yılın ilk çeyreğinde geçen yılın aynı dönemine göre uçak
trafiğinin iç hatlarda yüzde 14 artışla 155 bin 913’e, dış
hatlarda yüzde 77.9 artışla 105 bin 372’ye ulaştığını pay-
laştı. Üst geçişlerle birlikte toplam uçak trafiğinin yüzde
44.1 artarak 338 bin 386’ya yükseldiğini aktaran Karais-
mailoğlu, “Türkiye geneli havalimanları iç hat yolcu trafi-
ğinin 15 milyon 953 bin, dış hat yolcu trafiğinin 13 milyon
612 bin olduğu bu dönemde, transit yolcularla birlikte
toplam 29 milyon 633 bin yolcuya hizmet verildi. İç hat üst geçişlerle birlikte toplam uçak trafiğinin yüzde 39.8
yolcu trafiği yüzde 36.9; dış hat yolcu trafiği yüzde 126.3; artış göstererek 120 bin 295’e ulaştığını belirten Karais-
toplam yolcu trafiği yüzde 67.6 artış gösterdi” dedi. mailoğlu, “Koronavirüs salgını sürecinde dünya genelin-
11 milyon 414 bin yolcu İstanbul Havalimanı’nı kul- de ve ülkemizde büyük ölçüde azalan yolcu trafiği, 2022
landı: Karaismailoğlu, aynı dönemde yük trafiğinin de Mart ayında, 2019’un aynı dönemine kıyasla eski seviye-
toplamda 750 bin 586 tona ulaştığını kaydetti: “İstanbul sine oldukça yaklaştı. Bu ayda, Türkiye genelinde hizmet
Havalimanı’nda iç hatlarda 20 bin 985, dış hatlarda 60 veren havalimanlarımızda iç hat yolcu trafiği 5 milyon 705
bin 891 olmak üzere toplamda 81 bin 876 uçak trafiği bin, dış hat yolcu trafiği 5 milyon 213 bin oldu. Böylece,
gerçekleşti. İç hatlarda 2 milyon 923 bin, dış hatlarda 8 transit yolcularla birlikte toplam 10 milyon 960 bin yol-
milyon 490 bin yolcu seyahat etti. Toplamda ise 11 mil- cuya hizmet verildi. Mart’ta hizmet verilen yolcu trafiği
yon 414 bin yolcu İstanbul Havalimanı’nı kullandı.” 2021’in aynı ayına göre iç hatlarda yüzde 25.1, dış hat-
Mart’ta dış hatlar yolcu sayısı % 109.4 arttı: Mart’ta iç larda yüzde 109.4, toplam yolcu trafiğinde de yüzde 55.3
hatlarda uçak trafiğinin yüzde 6.8 artarak 54 bin 537’ye, artış gerçekleşti. İstanbul Havalimanı’nda toplamda 4
dış hatlarda yüzde 65.5 artarak 37 bin 288’e ulaştığını, milyon 369 bin yolcuya hizmet verildi” açıklamasını yaptı.
Uzak Ülkeler Stratejisi ile Türkiye’nin ihracat menzili büyüyor
Türkiye 2021’i ihracatta rekor kırarak kapattı, bu başarılı ihracat performansını artırarak sürdürmesi
rekorda lojistik sektörü önemli bir pay sahibi. 2022’de için yeni pazarlar bulması, yeni ürünler geliştirmesi
de pazar payını artırmak isteyen ihracatçıların önünü ve rekabetçi üretim gücünü yükseltmesi gerekiyor.
açacak bir dizi uygulama gündemde. Yeni Ekonomi Hem Uzak Doğu ülkelerindeki pazarlara girerek ti-
Programı ve Ticaret Bakanlığı’nın uzak ülkelere yö- caret dengesi yakalanmalı hem de daha önce yete-
nelik stratejileri lojistik sektörünü doğrudan etkiliyor. rince tanınmayan Latin Amerika ülkelerindeki büyük
Ticaret Bakanlığı, Türkiye’nin ihracat menzilinin 2 pazarlara ulaşılmalı. Uzak Ülkeler Stratejisi pazar ve
bin km’den 8 bin 500 km’ye çıkarılmasını hedefliyor. ürün çeşitliliğini artıracak, olası dış ticaret dalgalan-
Uzak Ülkeler Stratejisi’nde 18 hedef ülke belirlendi: malarından en az şekilde etkilenmemizi sağlayacak
ABD, Avustralya, Brezilya, Çin, Endonezya, Filipinler, bir programdır” dedi.
Güney Afrika, Güney Kore, Hindistan, Japonya, Kana- “Dinamizm getirecek”: UTİKAD Havayolu Ça-
da, Malezya, Meksika, Nijerya, Pakistan, Şili, Tayland lışma Grubu Üyesi Emre Öztekin, şunları ifade
ve Vietnam. Stratejiyle öncelikli olarak ABD, Uzak etti: “Mal ve hizmet ihracatının menzilini artırmak
Doğu ve Latin Amerika ülkelerine ihracatın artırılma- önemli bir hedef; coğrafi olarak ne kadar uzağa
sı öngörülüyor. gidebilirsek kendi gelişimimizi de özellikle lojistik
“Olumlu sonuçlar alacağız”: UTİKAD Yönetim olarak artırabiliriz. ABD ve Çin, ticari ilişkiler açı-
Kurulu Üyesi ve Havayolu Taşıma Grubu Başka- sından zaten yoğun temasta bulunduğumuz ülke-
nı Mehmet Özal, Pandemi’de ler arasında. Hedef olarak bakılan özellikle Güney
Uzak Doğu’dan Avrupa pazar- Afrika, Güney Kore, Hindistan, Japonya, Kanada
larına erişimin aksamasının, ve Latin Amerika ülkeleriyle olan ilişkilerimizin
Türkiye’nin klasik ihracat pa- artması know-how transferi ve farklı mal/hizmet
zarlarına daha yakın ve tedarik alışverişlerinin dinamizmini beraberinde getire-
sürelerinin avantajlı olması, cektir, gelişmekte olan e-ticaret piyasasına da
kaliteli üretim kapasitesi ne- daha çok entegre olmamızı sağlayacaktır. Serbest
deniyle payını artırmasına yol Mehmet bölgelere yüksek teknoloji içeren yatırımlar çekil-
açtığını söyledi. Ancak 2024’e Özal mesi hedeflenmeli. 2020 hava kargo gelirleri 175
kadar Pandemi’nin etkisinin milyar dolarla rekor kırarken kapasitelerin hâlâ
azalacağı ve birçok sektörde normalleşmenin başla- Pandemi öncesine dönmemiş olması tüm rotalar-
yacağı öngörüldüğüne dikkat çeken Özal, “Ülkemizin daki fiyatlarda yüksek artışlara sebebiyet veriyor.”
72 KobiEfor 0D\ÜV