Page 55 - KobiEfor Nisan 2022
P. 55
6 ilde daha yapımı süren 10 proje bittiğinde ekonomiye lerine desteklerin artırılması ve TÜBİTAK, Bilimsel Ku-
10.8 milyar TL katkı sağlamalarının yanı sıra 146 milyon ruluşlar, özel sektör ve üniversite işbirlikleriyle hayata
saat zamandan, 136 bin ton yakıttan tasarruf edileceği- geçirilmesi, lojistik merkezleri, fabrika, sanayi, OSB ile
ni aktardı. limanlara iltisak hattı bağlantılarının sağlanması ama-
Karaismailoğlu, “Asya ve Avrupa arasında köprü gö- cıyla toplam iltisak hattı uzunluğunun 580 km’ye çıka-
revi gören ülkemizin coğrafi konumunun sağladığı fır- rılması, yolcu memnuniyetini esas alan, modern müş-
satların ekonomik ve ticari avantajlara dönüşebilmesi teri ilişki yönetim modeline kavuşulması, yeni kültür
için demiryollarında yeni bir atılım başlattık. Demiryolu ve turizm rotalarının oluşturulması, Demiryolu Enerji
hatlarımızın limanlara, havaalanlarına, lojistik merkez-
ve İklim Değişikliği Eylem Planı’nın hazırlanması ile
lere bağlantısını sağlayarak karbon salınımını azaltacak stratejilerin belirlenmesi
demiryollarımızı kombine
ve hayata geçirilmesi, Lojistik Master Planı dikkate alı-
taşımacılığa uygun yeni bir
narak lojistik merkezlerin etkinliğinin ve verimliliğinin
anlayışla ele aldık. Proje- artırılması için işletme modellerinin geliştirilmesi, raylı
lerimizle sadece doğu-batı
sistem araç ve alt bileşenlerinin en az yüzde 80 oranın-
hattında değil, kuzey-gü-
ney kıyılarımız arasında da da yerli ve millî imkanlarla üretilmesi, karasal taşıma-
cılık içerisindeki demiryolu yük taşımacılığı oranının
demiryolu ulaşımını eko-
yüzde 11’e çıkarılması için çalışacağız.”
nomiye katkı sağlar hale
Adil getirmeyi planladık. Son 19 Karaismailoğlu, orta vadede demiryolu hat uzunlu-
Karaismailoğlu yılda demiryollarına adeta ğunun 21 bin 130 kilometreye çıkarılacağını, ‘Millî Sin-
bir aslan payını vererek 222 yal Sistemi’ni yaygınlaştırarak marka haline getirilmesi,
milyar Lira yatırım yaptık. Cumhuriyetimizin Kurucu- sinyalli hat oranının yüzde 65’ten yüzde 90’a yükseltil-
su Mustafa Kemal Atatürk’ün; ‘Demiryolları ümran ve mesi, TCDD Taşımacılık A.Ş. tarafından taşınan yıllık yük
refah tevlid eder’ sözüne, Cumhuriyet’in ‘Ana yurdu- miktarının 50 milyon
muzun demir ağlarla örülmesi’ vizyonuna sahip çıkan tona çıkarılması için
biz olduk. Bu vizyonu yine geliştirenler de Türkiye’nin çalışacaklarını kaydetti.
demiryolu reformunda çevreci, sürdürülebilir ve kar- Demiryollarının yatırım
bonsuz bir gelecek inşasını planlamak ve adımlarını payını yüzde % 48’e çı-
atmaya başlamak da yine bizlere nasip oldu.” kardıklarını, uzun vade-
12. Ulaştırma ve Haberleşme Şûrası kapsamında de belirlenen öncelikli
demiryolu özelinde çizilen çerçeveye de değinen Kara- hedefin demiryolu hat
ismailoğlu, Türkiye’nin sadece 4 saatlik uçuş süresiyle, uzunluğunun 28 bin
1 milyar 650 milyon insanın yaşadığı, 38 trilyon dolar 590 kilometreye çıka-
Gayri Safi Milli Hasıla’ya sahip ve 7 trilyon 45 milyar do-
rılması olduğunu, 2035’e kadar demiryolundan kaynaklı
lar ticaret hacmi bulunan 67 ülkenin de merkezi konu- emisyonları, 1990’a göre en az yüzde 75 oranında azal-
munda olduğuna dikkati çekti: “Bu stratejik konumu- tılmasının da en önemli gündemleri arasında bulundu-
muzun bize yüklediği misyon ile ülkemizi; demiryolu
ğunu vurguladı: “Demiryolu ağımızı 12 bin 803 kilomet-
başta olmak üzere tüm ulaşım modlarında bölgesel
kesişme ve hub noktası haline getiriyoruz.” reye ulaştırdık. YHT ulaşımını ‘4 destinasyonda 13 il’ ile
ülke nüfusunun yüzde 44’üne ulaştırdık.”
Avrupa Yeşil Mutabakat’a yönelik Ulusal Yeşil Mu-
Ankara-Sivas YHT hattı, Yerköy-Kayseri Hızlı
tabakat Eylem Planı’nı da yayınladıklarını anımsatan
Karaismailoğlu, “Eylem planı çerçevesinde, sürdürüle- Tren Hattı, Ankara-İzmir Hızlı Tren hattı, İpek Demir
Yolu güzergahının Avrupa bağlantısını oluşturan en
bilir ve akıllı taşımacılık, yeşil denizcilik ve yeşil liman
önemli halkalarından biri olan Halkalı-Kapıkule Hızlı
uygulamaları, demir yolu taşımacılığının geliştirilme-
sini hedefliyoruz” dedi ve TCDD için; “Türkiye’nin en Tren Projesi, Bursa-
güvenilir ulaşım markası ve Avrupa’nın en fazla yük Yenişehir-Osmaneli
ve yolcu taşıyan demiryolu markası olacağız. Ekspres hızlı tren hattı, Kon-
hatlarla Avrupa’nın öncü deneyim ve kültür odaklı tu- ya-Karaman-Ulukışla
rizm hatlarına sahip olacağız. Müşteri memnuniyetini Hızlı Tren hattı, Ak-
esas alan modern Müşteri İlişkileri Yönetimi modelini saotomatik-Ulukışla-
kuracağız. TCDD’yi dünyanın en gözde işletmelerinden Yenice Mersin Hızlı Tren Projesi, Adapazarı-Gebze-
biri hâline getireceğiz” dedi. YSS Köprüsü-İstanbul Havalimanı-Halkalı Hızlı Tren
Raylı sistem araç ve alt bileşenlerinin en az yüz- Projesi çalışmalarını aralıksız sürdürdüklerini ifade
de 80 oranında yerli ve milli imkanlarla üretilmesi eden Karaismailoğlu, demiryollarının yolcu ve yük
hedefleniyor: Karaismailoğlu, kısa vadede hedeflerini taşıma kapasitesini artırdıklarını, yük taşımacılığında
şöyle açıkladı: “Milli demiryolu sanayisinin geliştirilme- demiryolunun payını ilk etapta yüzde 5’ten yüzde 10’a
si, sektörün ihtiyaç duyduğu Ar-Ge ve teknoloji proje- çıkarmayı hedeflediklerini söyledi.
Nisan 2022 KobiEfor 55