Page 55 - KobiEfor Nisan 2022
P. 55

6 ilde daha yapımı süren 10 proje bittiğinde ekonomiye   lerine desteklerin artırılması ve TÜBİTAK, Bilimsel Ku-
         10.8 milyar TL katkı sağlamalarının yanı sıra 146 milyon   ruluşlar, özel sektör ve üniversite işbirlikleriyle hayata
         saat zamandan, 136 bin ton yakıttan tasarruf edileceği-  geçirilmesi, lojistik merkezleri, fabrika, sanayi, OSB ile
         ni aktardı.                                      limanlara iltisak hattı bağlantılarının sağlanması ama-
            Karaismailoğlu, “Asya ve Avrupa arasında köprü gö-  cıyla toplam iltisak hattı uzunluğunun 580 km’ye çıka-
         revi gören ülkemizin coğrafi konumunun sağladığı fır-  rılması, yolcu memnuniyetini esas alan, modern müş-
         satların ekonomik ve ticari avantajlara dönüşebilmesi   teri ilişki yönetim modeline kavuşulması, yeni kültür
         için demiryollarında yeni bir atılım başlattık. Demiryolu   ve turizm rotalarının oluşturulması, Demiryolu Enerji
         hatlarımızın limanlara, havaalanlarına, lojistik merkez-
                                                          ve İklim Değişikliği Eylem Planı’nın hazırlanması ile
                                lere bağlantısını sağlayarak   karbon salınımını azaltacak stratejilerin belirlenmesi
                                demiryollarımızı kombine
                                                          ve hayata geçirilmesi, Lojistik Master Planı dikkate alı-
                                taşımacılığa uygun yeni bir
                                                          narak lojistik merkezlerin etkinliğinin ve verimliliğinin
                                anlayışla ele aldık. Proje-  artırılması için işletme modellerinin geliştirilmesi, raylı
                                lerimizle sadece doğu-batı
                                                          sistem araç ve alt bileşenlerinin en az yüzde 80 oranın-
                                hattında değil, kuzey-gü-
                                ney kıyılarımız arasında da   da yerli ve millî imkanlarla üretilmesi, karasal taşıma-
                                                          cılık içerisindeki demiryolu yük taşımacılığı oranının
                                demiryolu ulaşımını eko-
                                                          yüzde 11’e çıkarılması için çalışacağız.”
                                nomiye katkı sağlar hale
                  Adil          getirmeyi planladık. Son 19   Karaismailoğlu, orta vadede demiryolu hat uzunlu-
              Karaismailoğlu    yılda demiryollarına adeta   ğunun 21 bin 130 kilometreye çıkarılacağını, ‘Millî Sin-
                                bir aslan payını vererek 222   yal Sistemi’ni yaygınlaştırarak marka haline getirilmesi,
         milyar Lira yatırım yaptık. Cumhuriyetimizin Kurucu-  sinyalli hat oranının yüzde 65’ten yüzde 90’a yükseltil-
         su Mustafa Kemal Atatürk’ün; ‘Demiryolları ümran ve   mesi, TCDD Taşımacılık A.Ş. tarafından taşınan yıllık yük
         refah tevlid eder’ sözüne, Cumhuriyet’in ‘Ana yurdu-  miktarının 50 milyon
         muzun demir ağlarla örülmesi’ vizyonuna sahip çıkan   tona çıkarılması için
         biz olduk. Bu vizyonu yine geliştirenler de Türkiye’nin   çalışacaklarını kaydetti.
         demiryolu reformunda çevreci, sürdürülebilir ve kar-  Demiryollarının yatırım
         bonsuz bir gelecek inşasını planlamak ve adımlarını   payını yüzde % 48’e çı-
         atmaya başlamak da yine bizlere nasip oldu.”     kardıklarını, uzun vade-
            12. Ulaştırma ve Haberleşme Şûrası kapsamında   de belirlenen öncelikli
         demiryolu özelinde çizilen çerçeveye de değinen Kara-  hedefin demiryolu hat
         ismailoğlu, Türkiye’nin sadece 4 saatlik uçuş süresiyle,   uzunluğunun 28 bin
         1 milyar 650 milyon insanın yaşadığı, 38 trilyon dolar   590 kilometreye çıka-
         Gayri Safi Milli Hasıla’ya sahip ve 7 trilyon 45 milyar do-
                                                          rılması olduğunu, 2035’e kadar demiryolundan kaynaklı
         lar ticaret hacmi bulunan 67 ülkenin de merkezi konu-  emisyonları, 1990’a göre en az yüzde 75 oranında azal-
         munda olduğuna dikkati çekti: “Bu stratejik konumu-  tılmasının da en önemli gündemleri arasında bulundu-
         muzun bize yüklediği misyon ile ülkemizi; demiryolu
                                                          ğunu vurguladı: “Demiryolu ağımızı 12 bin 803 kilomet-
         başta olmak üzere tüm ulaşım modlarında bölgesel
         kesişme ve hub noktası haline getiriyoruz.”      reye ulaştırdık. YHT ulaşımını ‘4 destinasyonda 13 il’ ile
                                                          ülke nüfusunun yüzde 44’üne ulaştırdık.”
            Avrupa Yeşil Mutabakat’a yönelik Ulusal Yeşil Mu-
                                                            Ankara-Sivas YHT hattı, Yerköy-Kayseri Hızlı
         tabakat Eylem Planı’nı da yayınladıklarını anımsatan
         Karaismailoğlu, “Eylem planı çerçevesinde, sürdürüle-  Tren Hattı, Ankara-İzmir Hızlı Tren hattı, İpek Demir
                                                          Yolu güzergahının Avrupa bağlantısını oluşturan en
         bilir ve akıllı taşımacılık, yeşil denizcilik ve yeşil liman
                                                          önemli halkalarından biri olan Halkalı-Kapıkule Hızlı
         uygulamaları, demir yolu taşımacılığının geliştirilme-
         sini hedefliyoruz” dedi ve TCDD için; “Türkiye’nin en   Tren Projesi, Bursa-
         güvenilir ulaşım markası ve Avrupa’nın en fazla yük   Yenişehir-Osmaneli
         ve yolcu taşıyan demiryolu markası olacağız. Ekspres   hızlı tren hattı, Kon-
         hatlarla Avrupa’nın öncü deneyim ve kültür odaklı tu-  ya-Karaman-Ulukışla
         rizm hatlarına sahip olacağız. Müşteri memnuniyetini   Hızlı Tren hattı, Ak-
         esas alan modern Müşteri İlişkileri Yönetimi modelini   saotomatik-Ulukışla-
         kuracağız. TCDD’yi dünyanın en gözde işletmelerinden   Yenice Mersin Hızlı Tren Projesi, Adapazarı-Gebze-
         biri hâline getireceğiz” dedi.                   YSS Köprüsü-İstanbul Havalimanı-Halkalı Hızlı Tren
            Raylı sistem araç ve alt bileşenlerinin en az yüz-  Projesi çalışmalarını aralıksız sürdürdüklerini ifade
         de 80 oranında yerli ve milli imkanlarla üretilmesi   eden Karaismailoğlu, demiryollarının yolcu ve yük
         hedefleniyor: Karaismailoğlu, kısa vadede hedeflerini   taşıma kapasitesini artırdıklarını, yük taşımacılığında
         şöyle açıkladı: “Milli demiryolu sanayisinin geliştirilme-  demiryolunun payını ilk etapta yüzde 5’ten yüzde 10’a
         si, sektörün ihtiyaç duyduğu Ar-Ge ve teknoloji proje-  çıkarmayı hedeflediklerini söyledi.
                                                                                     Nisan 2022 KobiEfor 55
   50   51   52   53   54   55   56   57   58   59   60