Page 54 - KobiEfor Nisan 2022
P. 54

'26<$   2(0à5<2/8 7$á,0$&,/,ã,




























           Akıllı, çevreci ulaşım ve lojistik ekosisteminin temel bileşeni;
                               'HPLU\ROX WDå×PDF×O×æ×


                         VUGUOHELOLU JHOHFHæH WDå×U



         Çevreci ve diğer taşıma türlerine göre           Karaismailoğlu, demiryolu yatırım
         daha güvenli bir taşıma modu olan                payını 2023 yılında yüzde 63.4’e
         demiryolu taşımacılığı, uzun dönem               yükselteceklerini, raylı sistem araç
         sabit fiyat garantisi ile de ulaştırma            ve alt bileşenlerinin en az yüzde 80
         ve lojistik sektöründe öne çıkıyor.              oranında yerli ve milli imkanlarla
         Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil                 üretilmesi için çalıştıklarını söyledi.


               lkelerin sınırlarını kapattığı Pandemi süreci-  rinde yaygınlaşan bir taşımacılık türü olan demiryolu
               nin başlangıcında yıldızı daha da parlayan ve   taşımacılığı, kötü hava koşulları ve mevsim şartlarından
         Ütedarik zincirinin devamını sağlayan demiryo-   etkilenmediği için aksaklık yaşanması neredeyse imkan-
         lu taşımacılığı, uluslararası geçişlerde karayolunda   sıza yakın. Kitle taşımacılığına elverişli olması nedeniyle
         geçiş sınırlamaları bulunurken transit geçiş yapa-  de örneğin; karayollarındaki trafik yükü gibi diğer taşıma
         bilmesi nedeniyle tüm ülkelerin tercih ettiği bir ta-  türlerinden kaynaklanan yoğunlukları azaltıcı faydası da
         şıma türü oldu. Karayoluna göre transit süreleri bi-  var. Avrupa ülkeleri, Ortadoğu ülkeleri, Çin, Rusya ve Ba-
         raz daha fazla olmasına karşın sabit bir sefer süresi   ğımsız Devletler Topluluğu gibi birçok ülkeye demiryolu
         sunması ve yüklerin ne zaman teslim edileceğinin   taşımacılığı ile ulaşmak çok daha fazla maliyet avantajı
         kesin olarak bilinmesi nedeniyle de tercih ediliyor.   sunuyor. Demiryolu lojistiği ile hem canlı varlıkların hem
             Ağır tonajlı ve hacimli yükler için çok yüksek ma-  de cansız varlıkların taşınması mümkün.
         liyetler gerektirmeden yapılabilen demiryolu taşı-
         macılığı, güvenilirliği, insana bağımlılığın dolayısıyla   “Demiryolu yatırım payını 2023’te
         hata riskinin asgariye indirilmiş olması, rekabetçi   % 63.4’e yükselteceğiz”
         maliyetler oluşturabilmesi, aynı anda çok fazla yük   Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu, Eu-
         taşınmasına olanak sağlaması, güzergah üzerindeki   rasia Rail Fuarı’nın açılış töreninde; demiryolu yatırım
         avantajları ve çevre dostu bir çözüm olması nedeniy-  payını 2023 yılında yüzde 63.4’e yükselteceklerini, raylı
         le son dönemlerde artarak ilgi gören bir taşıma mo-  sistem araç ve alt bileşenlerinin en az yüzde 80 oranın-
         deli. Dünya iklim kriziyle boğuşurken; Avrupa Yeşil   da yerli ve milli imkanlarla üretilmesi için çalıştıklarını
         Mutabakat’a uyum sürecinde; ulaştırma ve lojistik   söyledi. Karaismailoğlu, toplam 313.7 kilometre kent içi
         sektöründe demiryolu taşımacılığı çevreci özelliğiyle   raylı sistemin Bakanlık tarafından yapıldığını belirten
         diğer taşıma modlarından ayrışarak öne çıkıyor.  Karaismailoğlu, 4 ilde üstlendikleri 7 metro projesiyle
            Son yıllarda popülaritesi artan ve Dünya’nın her ye-  Türkiye ekonomisine 22 milyar TL katkı sağladıklarını,

         54 KobiEfor Nisan 2022
   49   50   51   52   53   54   55   56   57   58   59