Page 54 - KobiEfor Nisan 2022
P. 54
'26<$ 2(0à5<2/8 7$á,0$&,/,ã,
Akıllı, çevreci ulaşım ve lojistik ekosisteminin temel bileşeni;
'HPLU\ROX WDå×PDF×O×æ×
VUGUOHELOLU JHOHFHæH WDå×U
Çevreci ve diğer taşıma türlerine göre Karaismailoğlu, demiryolu yatırım
daha güvenli bir taşıma modu olan payını 2023 yılında yüzde 63.4’e
demiryolu taşımacılığı, uzun dönem yükselteceklerini, raylı sistem araç
sabit fiyat garantisi ile de ulaştırma ve alt bileşenlerinin en az yüzde 80
ve lojistik sektöründe öne çıkıyor. oranında yerli ve milli imkanlarla
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil üretilmesi için çalıştıklarını söyledi.
lkelerin sınırlarını kapattığı Pandemi süreci- rinde yaygınlaşan bir taşımacılık türü olan demiryolu
nin başlangıcında yıldızı daha da parlayan ve taşımacılığı, kötü hava koşulları ve mevsim şartlarından
Ütedarik zincirinin devamını sağlayan demiryo- etkilenmediği için aksaklık yaşanması neredeyse imkan-
lu taşımacılığı, uluslararası geçişlerde karayolunda sıza yakın. Kitle taşımacılığına elverişli olması nedeniyle
geçiş sınırlamaları bulunurken transit geçiş yapa- de örneğin; karayollarındaki trafik yükü gibi diğer taşıma
bilmesi nedeniyle tüm ülkelerin tercih ettiği bir ta- türlerinden kaynaklanan yoğunlukları azaltıcı faydası da
şıma türü oldu. Karayoluna göre transit süreleri bi- var. Avrupa ülkeleri, Ortadoğu ülkeleri, Çin, Rusya ve Ba-
raz daha fazla olmasına karşın sabit bir sefer süresi ğımsız Devletler Topluluğu gibi birçok ülkeye demiryolu
sunması ve yüklerin ne zaman teslim edileceğinin taşımacılığı ile ulaşmak çok daha fazla maliyet avantajı
kesin olarak bilinmesi nedeniyle de tercih ediliyor. sunuyor. Demiryolu lojistiği ile hem canlı varlıkların hem
Ağır tonajlı ve hacimli yükler için çok yüksek ma- de cansız varlıkların taşınması mümkün.
liyetler gerektirmeden yapılabilen demiryolu taşı-
macılığı, güvenilirliği, insana bağımlılığın dolayısıyla “Demiryolu yatırım payını 2023’te
hata riskinin asgariye indirilmiş olması, rekabetçi % 63.4’e yükselteceğiz”
maliyetler oluşturabilmesi, aynı anda çok fazla yük Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu, Eu-
taşınmasına olanak sağlaması, güzergah üzerindeki rasia Rail Fuarı’nın açılış töreninde; demiryolu yatırım
avantajları ve çevre dostu bir çözüm olması nedeniy- payını 2023 yılında yüzde 63.4’e yükselteceklerini, raylı
le son dönemlerde artarak ilgi gören bir taşıma mo- sistem araç ve alt bileşenlerinin en az yüzde 80 oranın-
deli. Dünya iklim kriziyle boğuşurken; Avrupa Yeşil da yerli ve milli imkanlarla üretilmesi için çalıştıklarını
Mutabakat’a uyum sürecinde; ulaştırma ve lojistik söyledi. Karaismailoğlu, toplam 313.7 kilometre kent içi
sektöründe demiryolu taşımacılığı çevreci özelliğiyle raylı sistemin Bakanlık tarafından yapıldığını belirten
diğer taşıma modlarından ayrışarak öne çıkıyor. Karaismailoğlu, 4 ilde üstlendikleri 7 metro projesiyle
Son yıllarda popülaritesi artan ve Dünya’nın her ye- Türkiye ekonomisine 22 milyar TL katkı sağladıklarını,
54 KobiEfor Nisan 2022