Page 52 - KobiEfor Aralık 2022
P. 52
.$5$<2/8 7$á,0$&,/,ã,
Alışan Lojistik’in TÜBİTAK tarafından onaylanan projesinin imza töreni gerçekleşti
Türkiye’nin en büyük 500 şirketinden biri olan Alı- programımız sayesinde önümüzdeki dönemde yapay
şan Lojistik, yapay zeka ve ileri teknolojilerle lojisti- zeka uygulamaları ile ülkemizde veriden daha fazla de-
ğin geleceğine yön vermeye devam ediyor. Teknoloji- ğer üretildiğine hep birlikte şahit olacağız” dedi.
ye yaptığı yatırımlarla dikkat çeken Alışan Lojistik’in, TÜBİTAK Başkanı Hasan Mandal’ın da katıldığı tören-
AR-GE Merkezi’nin TÜBİTAK tarafından onaylanan iki de inovasyon ve teknoloji yatırımlarının sektördeki öne-
projesinden biri olan ‘Yapay Zeka Destekli Nakit Akışı mine değinen Alışan Lojistik Bilgi Teknolojileri ve AR-GE
ve Finansal Planlama Projesi’nin de yer aldığı TÜBİ- Direktörü Cüneyt Ergen, şunları söyledi: “İnovasyon ve
TAK Yapay Zeka Ekosistem Çağrısı Sözleşmesi imza teknoloji yatırımları lojistik sektöründe rakipler arasında
töreni, Sanayi ve Teknoloji Bakanı Mustafa Varank’ın fark yaratma anlamında oldukça önemli. Sektörümüzde,
katılımıyla İstanbul Ticaret Odası Bilgiyi Ticarileştirme Bilim ve Sanayi Bakanlığı onaylı 13 Ar-Ge Merkezi var.
Merkezi’nde (BTM) gerçekleştirildi. Teknoloji üreten- Bunlardan ikisi şirketimiz tarafından kuruldu. İstanbul
lerle teknoloji ihtiyacı olanları birleştiren programda, ve Konya bölgesi bu manada üssümüz diyebiliriz. AR-
22 konsorsiyumdan 10 proje onay aldı. GE merkezimizde 50’ye yakın uzman çalışıyor ve sürekli
Finans teknolojileri alanında kabul edilen ve Kon- yeni projeler geliştiriliyor. Bu projelerden ‘Yapay Zekâ
ya Teknik Üniversitesi Yapay Zeka Enstitüsü ve Phe- Destekli Nakit Akışı ve Finansal Planlama’ TÜBİTAK’ın
xum firması ile birlikte yürütülen ‘Yapay Zeka Destekli finans teknolojileri alanında onay alan projelerinden biri
Nakit Akışı ve Finansal Planlama Projesi’ ile tedarikçi oldu ve imza töreni gerçekleşti. Oldukça heyecanlı ve
segmentasyon altyapısı kullanılarak, tedarikçi hizmet gururluyuz. Gerçek ve sanal dünyanın birlikte hareket
alım kalite kriterleri belirlenip akabinde bu kriterler ettiği, kullanıcıların ve ulaşım araçlarının birbirleriyle
sonucunda puanlama yapılması ve proje kapsamında iletişime geçtiği, böylelikle de süreçlerin hatasız ve daha
belirlenecek ödeme ve vade planlarına göre, doğru fi- verimli işlendiği bir çalışma sistemi hedefimiz. Bu yönde
nansal para akışının belirlenmesi amaçlanıyor. teknoloji ve dijitalizasyon anlamında çağın gereklerine
Sanayi ve Teknoloji Bakanı Mustafa Varank, “Milli uygun yeni çalışma ve iş yapış modülleri tasarlayarak
ve özgün olarak geliştireceğimiz bu projelerin ticari- sektöre yön vermeye devam edeceğiz.”
leşmesi ve en kısa sürede özel sektörün kullanımına
taşınması en temel önceliğimiz. Bu doğrultuda du-
yurduğumuz çağrımıza başvurup desteklenmeye hak
kazanan 10 konsorsiyumun temsilcilerini tebrik edi-
yorum. Üretim teknolojilerinden finansal teknolojilere,
iklim değişikliğinden tarım, gıda ve hayvancılığa kadar
öncelikli olarak belirlediğimiz tüm alanlarda yeni ürün
ve hizmetler geliştire-
ceksiniz. Konsorsiyum-
larımızı teşvik etmekte,
teknoloji üretimini des-
teklemekte ve böylece
ulusal yapay zeka eko-
sistemini güçlendirmek-
te kararlıyız. Bu destek
“Sektörün teknolojik yatırımlara ağırlık vermesi ge- ancak sektörün genel görünümüne bakıldığında büyük
rekiyor”: AB lojistik sektörü emisyonlarının; yüzde 71’i ölçekli firmaların bu tür yatırımlara daha fazla ağırlık ver-
kara, yüzde 14 deniz, yüzde 15 hava taşıması kaynaklı diklerini görüyoruz. Küçük ölçekli firmalarda ise tekno-
olarak gerçekleştiğine dikkat çeken Ulusoy, karayolu ta- lojik yatırımlar sınırlı düzeyde kalmaktadır. Önümüzdeki
şımacılığına yönelik alınan önlemlere ek olarak AB’nin dönemde lojistik ve taşımacılık süreçlerinde dijitalleşme
taşımacılık kaynaklı emisyonların azaltılması için or- ve otomasyon uygulamalarını geliştiren kurumların re-
taya koyduğu diğer önlem paketinin, kısa bir süre önce kabet ortamında daha da güçlenmesi beklenebilir. Kar-
AB Komisyonu’nda kabul edilen ve parlamentoda onaya bon emisyonunda karayolu taşımacılığının payının son
gönderilen ‘FUEL EU Tasarısı’ ile denizyolu taşımacılığı- derece yüksek düzeyde olduğu bilinen bir gerçek. Bu ne-
na yönelik olduğunu anlatıyor: “Avrupa Yeşil Mutabakatı denle ulaşımda dijitalleşmeyi yaratacak ve sürdürülebilir
ile belirlenen hedeflere baktığımızda sektörümüzün tek- kaynaklara yönelmeyi sağlayacak bilgi teknolojilerinin
nolojik yatırımlara ağırlık vermesi gerekecektir. Lojistik ivedilikle sektörümüze yayılarak dönüşümün sağlanması
sektörünün teknoloji kullanımı artmaya devam ediyor gerekmektedir.”
52 KobiEfor $UDOÜN