Page 52 - KobiEfor Aralık 2022
P. 52

.$5$<2/8 7$á,0$&,/,ã,




             Alışan Lojistik’in TÜBİTAK tarafından onaylanan projesinin imza töreni gerçekleşti

             Türkiye’nin en büyük 500 şirketinden biri olan Alı-  programımız sayesinde önümüzdeki dönemde yapay
           şan Lojistik, yapay zeka ve ileri teknolojilerle lojisti-  zeka uygulamaları ile ülkemizde veriden daha fazla de-
           ğin geleceğine yön vermeye devam ediyor. Teknoloji-  ğer üretildiğine hep birlikte şahit olacağız” dedi.
           ye yaptığı yatırımlarla dikkat çeken Alışan Lojistik’in,   TÜBİTAK Başkanı Hasan Mandal’ın da katıldığı tören-
           AR-GE Merkezi’nin TÜBİTAK tarafından onaylanan iki   de inovasyon ve teknoloji yatırımlarının sektördeki öne-
           projesinden biri olan  ‘Yapay Zeka Destekli Nakit Akışı   mine değinen Alışan Lojistik Bilgi Teknolojileri ve AR-GE
           ve Finansal Planlama Projesi’nin de yer aldığı TÜBİ-  Direktörü Cüneyt Ergen, şunları söyledi: “İnovasyon ve
           TAK Yapay Zeka Ekosistem Çağrısı Sözleşmesi imza   teknoloji yatırımları lojistik sektöründe rakipler arasında
           töreni, Sanayi ve Teknoloji Bakanı Mustafa Varank’ın   fark yaratma anlamında oldukça önemli. Sektörümüzde,
           katılımıyla İstanbul Ticaret Odası Bilgiyi Ticarileştirme   Bilim ve Sanayi Bakanlığı onaylı 13 Ar-Ge Merkezi var.
           Merkezi’nde (BTM) gerçekleştirildi. Teknoloji üreten-  Bunlardan ikisi şirketimiz tarafından kuruldu. İstanbul
           lerle teknoloji ihtiyacı olanları birleştiren programda,   ve Konya bölgesi bu manada üssümüz diyebiliriz. AR-
           22 konsorsiyumdan 10 proje onay aldı.          GE merkezimizde 50’ye yakın uzman çalışıyor ve sürekli
             Finans teknolojileri alanında kabul edilen ve Kon-  yeni projeler geliştiriliyor. Bu projelerden ‘Yapay Zekâ
           ya Teknik Üniversitesi Yapay Zeka Enstitüsü ve Phe-  Destekli Nakit Akışı ve Finansal Planlama’ TÜBİTAK’ın
           xum firması ile birlikte yürütülen ‘Yapay Zeka Destekli   finans teknolojileri alanında onay alan projelerinden biri
           Nakit Akışı ve Finansal Planlama Projesi’ ile tedarikçi   oldu ve imza töreni gerçekleşti. Oldukça heyecanlı ve
           segmentasyon altyapısı kullanılarak, tedarikçi hizmet   gururluyuz. Gerçek ve sanal dünyanın birlikte hareket
           alım kalite kriterleri belirlenip akabinde bu kriterler   ettiği, kullanıcıların ve ulaşım araçlarının birbirleriyle
           sonucunda puanlama yapılması ve proje kapsamında   iletişime geçtiği, böylelikle de süreçlerin hatasız ve daha
           belirlenecek ödeme ve vade planlarına göre, doğru fi-  verimli işlendiği bir çalışma sistemi hedefimiz. Bu yönde
           nansal para akışının belirlenmesi amaçlanıyor.  teknoloji ve dijitalizasyon anlamında çağın gereklerine
             Sanayi ve Teknoloji Bakanı Mustafa Varank, “Milli   uygun yeni çalışma ve iş yapış modülleri tasarlayarak
           ve özgün olarak geliştireceğimiz bu projelerin ticari-  sektöre yön vermeye devam edeceğiz.”
           leşmesi ve en kısa sürede özel sektörün kullanımına
           taşınması en temel önceliğimiz. Bu doğrultuda du-
           yurduğumuz çağrımıza başvurup desteklenmeye hak
           kazanan 10 konsorsiyumun temsilcilerini tebrik edi-
           yorum. Üretim teknolojilerinden finansal teknolojilere,
           iklim değişikliğinden tarım, gıda ve hayvancılığa kadar
           öncelikli olarak belirlediğimiz tüm alanlarda yeni ürün
           ve hizmetler geliştire-
           ceksiniz. Konsorsiyum-
           larımızı teşvik etmekte,
           teknoloji üretimini des-
           teklemekte ve böylece
           ulusal yapay zeka eko-
           sistemini güçlendirmek-
           te kararlıyız. Bu destek


            “Sektörün teknolojik yatırımlara ağırlık vermesi ge-  ancak sektörün genel görünümüne bakıldığında büyük
         rekiyor”: AB lojistik sektörü emisyonlarının; yüzde 71’i   ölçekli firmaların bu tür yatırımlara daha fazla ağırlık ver-
         kara, yüzde 14 deniz, yüzde 15 hava taşıması kaynaklı   diklerini görüyoruz. Küçük ölçekli firmalarda ise tekno-
         olarak gerçekleştiğine dikkat çeken Ulusoy, karayolu ta-  lojik yatırımlar sınırlı düzeyde kalmaktadır. Önümüzdeki
         şımacılığına yönelik alınan önlemlere ek olarak AB’nin   dönemde lojistik ve taşımacılık süreçlerinde dijitalleşme
         taşımacılık kaynaklı emisyonların azaltılması için or-  ve otomasyon uygulamalarını geliştiren kurumların re-
         taya koyduğu diğer önlem paketinin, kısa bir süre önce   kabet ortamında daha da güçlenmesi beklenebilir. Kar-
         AB Komisyonu’nda kabul edilen ve parlamentoda onaya   bon emisyonunda karayolu taşımacılığının payının son
         gönderilen ‘FUEL EU Tasarısı’ ile denizyolu taşımacılığı-  derece yüksek düzeyde olduğu bilinen bir gerçek. Bu ne-
         na yönelik olduğunu anlatıyor: “Avrupa Yeşil Mutabakatı   denle ulaşımda dijitalleşmeyi yaratacak ve sürdürülebilir
         ile belirlenen hedeflere baktığımızda sektörümüzün tek-  kaynaklara yönelmeyi sağlayacak bilgi teknolojilerinin
         nolojik yatırımlara ağırlık vermesi gerekecektir. Lojistik   ivedilikle sektörümüze yayılarak dönüşümün sağlanması
         sektörünün teknoloji kullanımı artmaya devam ediyor   gerekmektedir.”

          52 KobiEfor $UDOÜN
   47   48   49   50   51   52   53   54   55   56   57