Page 50 - KobiEfor Aralık 2022
P. 50

.$5$<2/8 7$á,0$&,/,ã,




           TOBBUND’nin ‘Kolay Transit Merkezi’ projesinin ilk ayağı Edirne’de hayata geçiyor

             TOBB (Türkiye Odalar ve Borsalar Bir-                 bulunan doğrudan gelerek Türkiye’de ilk
           liği) ve UND (Uluslararası Nakliyeciler                 defa TOBBUND’nin sahip olduğu izinli gön-
           Derneği) iştiraki olan TOBBUND ‘Kolay                   derici yetkisi sayesinde transit beyanname-
           Transit Merkezi’ sayesinde teslim sürele-               si işlemlerini hızlı, kolay ve etkin bir şekilde
           rini 1 güne kadar kısaltan yeni hizmetiyle              tamamlayabilecekler.
                                                                             2
           Türk lojistik sektörünün ve nakliyecilerin                 14 bin m  üzerine kurulu modern tesis,
           yanında olmaya devam ediyor. TOBBUND,                   sahip olduğu izinli gönderici yetkisi saye-
           10 yıllık hizmet tecrübesi ve birikimini yeni           sinde, TOBBUND teminatını kullanan nak-
           nesil transit sistemine adapte etmek için               liyecilere ait yüzlerce tır her gün İstanbul
           ‘Kolay Transit Merkezi’ projesinin ilk aya-             trafiğinden çekilerek, kolay transit merke-
           ğını Edirne’de hayata geçiriyor.                        zinde beyanname, tescil ve mühürleme iş-
             Uluslararası karayolu taşımacılığı yapan              lemlerini yaklaşık 1 saat içerisinde tamam-
           firmalar, iç gümrüklerde transit işlemleri için süre har-  layarak sınır kapısına gidebilecekler. Tesis kapasitesi
           camadan, İstanbul trafiğine girmeden; Kapıkule, Ham-  başlangıçta 250 araç. 2023’te yapılacak arazi genişlet-
           zabeyli ve İpsala sınır kapılarına çok yakın mesafede   me çalışmasıyla birlikte bu kapasite 2 katına çıkacak.

         salgın öncesi dönemle karşılaştırıldığında 2022 Kasım   Özellikle İpek Yolu’nun üstünde olan ülkemizden geçiş-
         ayı itibarıyla uluslararası taşıma faaliyeti gerçekleştir-  lerin kolaylaştırılması, birçok ülkeden gelen malın kon-
         mek için yetki belgesi alan firma sayısının yüzde 50 ar-  solide olarak nihai varış noktasına ulaşması için Gümrük
         tış gösterdiğini, ayrıca Bakanlığın otomasyon sistemine   Yönetmeliği’nde düzenlemelerin yapılması taşıma sektö-
         yapılan araç kayıt sayısının 55 bin arttığını ve firmalara   ründe olumlu yansımalar yarattı. Kamu idaresinin ulus-
         kayıtlı taşıt sayısının ortalama yüzde 33 artış gösterdiği-  lararası düzeyde bu ve benzeri girişimleri karayolu taşı-
         ni,  uluslararası karayolu taşımacılığında 2022’nin ilk 10   macılığındaki iddiamızı ve gücümüzü perçinleyecektir.”
         aylık döneminde ise yüzde 15 artış yaşandığını bildiriyor:   Karayolu taşımacılığında dijital ve yeşil dönüşüm:
         “Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı’nın verilerine göre son iki   Avrupa Birliği’nin Paris İklim Antlaşması’na uygun ola-
         haftada Azerbaycan’dan 3 bin adet 3. ülke ve 3 bin adet   rak 2050 yılında sıfır emisyonlu bir kıta olma hedefini
         transit, Gürcistan’dan 3 bin adet 3. ülke, Belarus’tan bin   açıkladığını ve bu hedef doğrultusunda sektörel bazda
         adet boş giriş yük alma ve 500 adet 3. ülke, Estonya’dan   stratejiler oluşturduğunu anımsatan Ulusoy,  şunları
         200 adet tek tip, Yunanistan’dan 3 bin adet ikili geçiş bel-  kaydediyor:“‘Yeni Ekonomik Model’, 14 Temmuz 2021‘de
         gesi ilave olarak alındı. Bu rakamlar sonucunda 2022’de   ‘FIT for 55’ isimli tasarı ile yayımlandı ve AB alt komis-
         21 farklı ülkeden alınan ilave geçiş belgesi sayısı 320 bini,   yonları tarafından onaylandı. AB Yeşil Mutabakatı, yalnız-
         toplam geçiş belgesi sayısı ise 1.6 milyonu aştı.”   ca belli bir sektörü değil başta enerji olmak üzere tarım,
            Türkiye’den karayolu ile yapılan ihracat taşımalarında   sanayi, lojistik gibi pek çok sektörü etkileyecek. Süreç
         Irak, Almanya ve Romanya’nın hem taşınan yükün değeri   içinde hizmet sektörü içinde bulunan çalışma alanlarının
         hem de ağırlığı bakımından ilk 5’te yer alan ülkeler ol-  dahi bu değişimin dışında kalamayacağı açıkça görülü-
         duğunu paylaşan Ulusoy, “İhracatta değer bazında birinci   yor. Taşımacılık tarafında da Dünya’da yıllık olarak ger-
         ülke olan Almanya ithalatta da değer bazında birinci ülke   çekleşen sera gazı emisyon miktarının neredeyse yüzde
         konumundadır. Karayolu ile ithalatta Türkiye’nin sınır   30’u taşımacılık ve lojistik kaynaklı.Bu büyük bir oran ve
         komşularıyla hacimli ancak değeri düşük ürünlerde ka-  Avrupa Birliği, taşımacılık kaynaklı emisyonların azal-
         rayoluyla taşıma yapılmaktadır” diyor. Ulusoy, Ulaştırma   tılması için bir dizi önlemler ve kurallar paketi üzerinde
         ve Altyapı Bakanlığı’nın 2022 yılı uluslararası karayolu   anlaşma sağladı. Bunların ilki, temel amacı kara yolcu-
         taşımacılığına dair açıkladığı verilerin salgın ile tedarik   luğunun azaltılması ve denizyolu ve raylı sistemlere akta-
         zincirinde yaşanan değişikliklerin Türkiye’nin dünya tica-  rılması yani çoklu model taşımacılığın geliştirilmesi olan
         retindeki konumunu güçlendirdiğini ve ticarette yaşanan   14 Aralık 2021 tarihli ‘Yeni Ulaşım Taslağı’.” ‘Yeni Ulaşım
         artışın karayolu taşımacılığına yönelik talebi arttırdığını   Taslağı’na ilişkin bazı başlıkları şöyle: • 424 şehrin birbiri-
         vurguladığına dikkat çekiyor: “Özellikle son dönemde   ne bağlanması • Raylı taşımacılıkta yolcu trenlerinin 160
         atılan adımlar karayolu taşımacılığımızdaki avantajla-  km/saat, yük taşımacılığında ise 100 km/saat hıza ulaş-
         rımızdan faydalanma adına fark yaratmıştır. Avrupa’ya   ması • Raylı sistemlerle maksimum entegrasyon • Bü-
         yönelik taşımalarda Bulgaristan, Romanya, Sırbistan,   yük havalimanlarının raylı sistemlerle bağlanması • Raylı
         Macaristan gibi ülkelerde; Asya’ya yönelik taşımalarda   sistemlerde altyapıların iyileştirilmesi • Sınır geçişlerinde
         ise Rusya, Kazakistan ve Azerbaycan ile yaşanan transit   beklemelerin en aza indirilmesi • TEN_T rotası üzerinde-
         geçiş belgesi sorununun çözülmesi karayolu taşımacılı-  ki tüm şehirlerin paralelde sıfır emisyona geçişi • Projele-
         ğının ve genel manada Türk taşımacılığının önünü açtı.   rin bitiş tarihlerinin 2050’den 2040’a çekilmesi.

          50 KobiEfor $UDOÜN
   45   46   47   48   49   50   51   52   53   54   55