Page 48 - KobiEfor Aralık 2022
P. 48
.$5$<2/8 7$á,0$&,/,ã,
Yeni Yusufeli yolları açıldı
Yusufeli Yeni Yer- büyük bölümü tünel, köprü ve viyadüklerle geçilerek
leşim Yeri’nde ‘Yu- Artvin’in yüksek turizm potansiyeline sahip eşsiz do-
sufeli Barajı ve HES, ğasını da koruduk. Yusufeli Barajı Relokasyon Yolları;
Yeni Bağlantı Yolları Yusufeli-Sarıgöl-Öğdem ile Yusufeli-İspir gibi yerel yol
ve Tünelleri ile Yeni ağlarının da konforlu karayolu bağlantısını sağladık.”
Yerleşim Bölgesi Açı-
Recep
lış Töreni’ne katılan Tayyip “Kuzey Marmara Otoyolu ile
Cumhurbaşkanı Re- Erdoğan yılda 5.3 milyar TL tasarruf ediyoruz”
cep Tayyip Erdoğan;
Bakan Adil Karaismailoğlu, Kuzey Marmara Otoyo-
56.7 km uzunluğunda 39 tünel, 3 bin 615 m’lik 19
lu ile İstanbul’da kesintisiz ulaşım imkanı sağlandığı-
köprü ve viyadük bulunan Yusufeli Barajı Relokasyon nı belirterek, “Projemizle
Yolları’nı hizmete açtı. Yeni Yusufeli yollarının açılışına zamandan 3 milyar 236
katılan Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğ- milyon TL, akaryakıttan 2
lu, Yusufeli Barajı’nın etrafında 56.7 km’lik tünel inşa
milyar 147 milyon TL olmak
edildiğini, tünellerin yönetimi için T-11 ve T-12 tünel-
üzere yıllık toplam 5 mil-
leri arasında Yusufeli yeni ilçe merkezinde Tünel Kont- yar 383 milyon TL tasarruf Adil
rol Merkezi bulunacağını, güzergahtaki geniş ve zorlu ediyoruz. Kuzey Marmara Karaismailoğlu
vadi geçişlerinin; toplam uzunluğu 2 bin 188 m olan Otoyolu açıldığı günden bu yana 1.3 milyar saat tasar-
4 teknolojik köprü ile sağlanacağını anlattı: “Yusufeli
ruf sağlandı. Karbon emisyonu 425 bin 150 ton azaldı”
Viyadüğü’nü 2023 içerisinde trafiğe açmayı hedefliyo-
dedi. Karaismailoğlu, otoyolları 3 bin 633 km’ye ulaş-
ruz. Karadeniz Bölgesi’nin büyük projeleri arasında yer tırdıklarını, Kuzey Marmara Otoyolu’nun da Türkiye’nin
alan Yusufeli Barajı Relokasyon Yolları ile hem ulaşımı en büyük otoyol projeleri arasında yer aldığını, İstanbul
hızlı, konforlu ve güvenli hale getireceğiz hem de bölge trafiğine girmeden hızlı, konforlu ve güvenli bir yolcu-
ekonomisini canlandıracağız. Ülke ekonomisine önemli
luk imkanının oluşturulduğunu söyledi.
katkılar sağlayacak Yusufeli Barajı; enerjiden şehircili-
“Sanayinin can damarlarını katediyor”: Karaisma-
ğe, ulaştırmadan çalışma hayatına kadar pek çok sek- iloğlu, “Kuzey Marmara Otoyolu Projesi; İstanbul’un
törü doğrudan etkileyecek. Projeyle Artvin’i Erzurum’a, batısındaki Kınalı mevkiinden başlıyor. Sanayinin can
Kafkasları ve Karadeniz sahil kesimini Doğu ve Güney- damarları İstanbul, Koca-
doğu Anadolu’ya bağlayan kuzey-güney aksının stan-
eli, Sakarya illerini kuzey-
dardını önemli ölçüde yükselterek, bölgeler arası ticari
den kat edip, Sakarya’nın
hareketliliğin artırılmasına da katkı sağladık. Artvin Er- Akyazı ilçesi yakınlarında
zurum yolu daha güvenli ve konforlu hale geldi. Yolun sonlanıyor. 398 km uzun-
luğundaki Kuzey Marmara
Otoyolu, 38 km’lik Nakkaş-Başakşehir kesiminin de
açılmasıyla birlikte toplam 436 km’ye ulaşacak. İstan-
bul-İzmir Otoyolu ve TEM Otoyolu’na birkaç noktadan
entegre olan Kuzey Marmara Otoyolu, ilerleyen zaman-
larda Kınalı-Tekirdağ-Çanakkale-Savaştepe Otoyolu’na
bağlandığında, ülkemizdeki ekonomik aktivitelerin en
yoğun olduğu Marmara Bölgesi’nin etrafında yüksek
standartlı bir otoyol ağı kurulmuş olacak” diye konuştu.
Projenin en önemli ayaklarından birinin de Yavuz Sultan
Selim Köprüsü olduğuna dikkati çeken Karaismailoğlu,
Avrupa’nın Asya’ya üçüncü defa bağlandığını, köprüden
günde yaklaşık 135 bin aracın geçiş yaptığını aktardı.
olurken ihracat yüklerinin ağırlık bazında payının en fazla değerinde yıl sonuna doğru artış gözlemlendi, 2021’de
yüzde 24.68’le 2015’te olduğunu kaydediyor: “Karayolu uluslararası karayolu taşımacılığında ihracatta da itha-
yük taşımacılığında ağırlık bazında taşınan yüklerde hem latta da en yüksek değere Aralık’ta ulaşılmıştır. 2021’de
ithalatta hem de ihracatta 2021’de en yüksek ton değerine uluslararası karayolu taşımacılığı ihraç taşıma sayısı 1.5
ulaşıldı. 2021’in 12 aylık döneminde ihracat taşımalarının milyonu aşarak 225 milyar dolar toplam ihracatımızın
değeri ithalat taşımalarının değerinden her zaman yük- içinde önemli bir paya sahip oldu.”
sek gerçekleşti. Hem ihracat hem ithalat taşımalarının Ulusoy, Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı verilerine göre
48 KobiEfor $UDOÜN