Page 47 - KobiEfor Aralık 2022
P. 47
.$5$<2/8 7$á,0$&,/,ã,
.DUD\ROX 7Då×PDF×O×æ× LNL] G|QåPHOL
Türkiye’de lojistik ve taşımacılık taşımacılığının payının son derece
sektöründe denizyolu yük yüksek düzeyde olduğunu anımsatarak,
taşımacılığının ardından en büyük “Bu nedenle ulaşımda dijitalleşmeyi
paya sahip ‘Karayolu Taşımacılığı’nın yaratacak ve sürdürülebilir
gündeminin başköşesinde dijital ve yeşil kaynaklara yönelmeyi sağlayacak bilgi
dönüşüm, özetle; ikiz dönüşüm var. teknolojilerinin ivedilikle sektörümüze
UTİKAD Yönetim Kurulu Başkanı Ayşem yayılarak dönüşümün sağlanması
Ulusoy, karbon emisyonunda karayolu gerekmektedir” diyor.
ojistik ve taşımacılık sektörünün en temel taşıma km iken 2021’de 68.526 km’ye
yöntemi olarak bilinen ‘Karayolu Taşımacılığı’; ulaşmıştır. Türkiye, Asya, Avrupa
L “Yüklerin otoyol ve kara araçları vasıtasıyla bir ve Afrika kıtalarına olan yakınlığı
noktadan başka bir noktaya aktarmasız, güvenli, hızlı, dolayısıyla önemli bir geçiş konu-
zamanında ve ucuz bir şekilde taşınması yöntemi” ola- mundadır. Orta Asya, Kafkasya ve
rak tanımlanıyor. Bir başka tanıma göre ise; “Belirli bir Rusya Federasyonu’nu Avrupa’ya
bedel karşılığında kapıdan kapıya aktarmasız teslimini bağlayan uluslararası ulaştırma
gönderici ile taşıyıcı arasında yapılan sözleşmeler, usul ve Aysem koridorlarının merkezinde yer al-
esaslar, uluslararası anlaşmalar çerçevesinde sağlayan Ulusoy maktadır. Doğu-batı eksenindeki
ve diğer taşıma sistemlerini de destekleyen bir taşıma- genişlik avantajı sayesinde ülkemiz önemini artırmaktadır.
cılık modu.” Türkiye’de lojistik ve taşımacılık sektöründe Uluslararası karayolu güzergahları aynı zamanda liman-
denizyolu yük taşımacılığının ardından en büyük paya sa- lara ve sınır kapılarına da bağlantı sağlamaktadır” diyor.
hip ve ülke ekonomisine önemli bir katkı sunan ‘Karayolu Ayşem Ulusoy, uluslararası karayolu yük taşımacılı-
Taşımacılığı’nın gündeminin başköşesinde yeşil ve dijital ğının değer ve ağırlık olarak uluslararası denizyolu yük
dönüşüm yani ikiz dönüşüm var. taşımacılığının ardından Türkiye’de en çok tercih edilen
taşıma modu olduğunu söylüyor: “Türkiye’nin dış ticaret
“Karayolu taşımacılığı ve taşımalarında değer bazında ikinci sırayı alan karayolu ta-
Türk taşımacılığının önü açıldı” şımacılığının ithalattaki payı 2021’de yaklaşık yüzde 5.36
UTİKAD (Uluslararası Taşımacılık ve Lojistik Hizmet seviyelerindedir. Bu sonuçla 2021’de değer bazında ulus-
Üretenleri Derneği) Yönetim Kurulu Başkanı Ayşem Ulu- lararası karayolu taşımacılığı en yüksek değerlere ulaştı.”
soy, “En eski taşıma modu olarak tanımlayabileceğimiz Uluslararası yük taşımacılığında ağırlık bazında karayolu
karayolu taşımacılığında diğer taşıma modlarıyla muka- ile ihraç edilen yüklerin, ithal edilen yüklerden daha faz-
yese edildiğinde karayolunda görece yatırım maliyetleri la paya sahip olduğunu aktaran Ulusoy, ithalat yükleri-
düşüktür. Türkiye’de karayolu uzunluğu 2020’de 68.451 nin ağırlık bazında payı en fazla yüzde 5.36 ile 2021’de
$UDOÜN 2022 KobiEfor 47