Page 47 - KobiEfor Aralık 2022
P. 47

.$5$<2/8 7$á,0$&,/,ã,





























                .DUD\ROX 7Då×PDF×O×æ× LNL] G|QåPHOL




         Türkiye’de lojistik ve taşımacılık               taşımacılığının payının son derece
         sektöründe denizyolu yük                         yüksek düzeyde olduğunu anımsatarak,
         taşımacılığının ardından en büyük                “Bu nedenle ulaşımda dijitalleşmeyi
         paya sahip ‘Karayolu Taşımacılığı’nın            yaratacak ve sürdürülebilir
         gündeminin başköşesinde dijital ve yeşil  kaynaklara yönelmeyi sağlayacak bilgi
         dönüşüm, özetle; ikiz dönüşüm var.               teknolojilerinin ivedilikle sektörümüze
         UTİKAD Yönetim Kurulu Başkanı Ayşem  yayılarak dönüşümün sağlanması
         Ulusoy, karbon emisyonunda karayolu              gerekmektedir” diyor.

              ojistik ve taşımacılık sektörünün en temel taşıma            km iken 2021’de 68.526 km’ye
              yöntemi olarak bilinen ‘Karayolu Taşımacılığı’;              ulaşmıştır. Türkiye, Asya, Avrupa
         L “Yüklerin otoyol ve kara araçları vasıtasıyla bir               ve Afrika kıtalarına olan yakınlığı
         noktadan başka bir noktaya aktarmasız, güvenli, hızlı,            dolayısıyla önemli bir geçiş konu-
         zamanında ve ucuz bir şekilde taşınması yöntemi” ola-             mundadır. Orta Asya, Kafkasya ve
         rak tanımlanıyor. Bir başka tanıma göre ise; “Belirli bir         Rusya Federasyonu’nu Avrupa’ya
         bedel karşılığında kapıdan kapıya aktarmasız teslimini            bağlayan uluslararası ulaştırma
         gönderici ile taşıyıcı arasında yapılan sözleşmeler, usul ve   Aysem  koridorlarının merkezinde yer al-
         esaslar, uluslararası anlaşmalar çerçevesinde sağlayan   Ulusoy   maktadır. Doğu-batı eksenindeki
         ve diğer taşıma sistemlerini de destekleyen bir taşıma-  genişlik avantajı sayesinde ülkemiz önemini artırmaktadır.
         cılık modu.” Türkiye’de lojistik ve taşımacılık sektöründe   Uluslararası karayolu güzergahları aynı zamanda liman-
         denizyolu yük taşımacılığının ardından en büyük paya sa-  lara ve sınır kapılarına da bağlantı sağlamaktadır” diyor.
         hip ve ülke ekonomisine önemli bir katkı sunan ‘Karayolu   Ayşem Ulusoy, uluslararası karayolu yük taşımacılı-
         Taşımacılığı’nın gündeminin başköşesinde yeşil ve dijital   ğının değer ve ağırlık olarak uluslararası denizyolu yük
         dönüşüm yani ikiz dönüşüm var.                   taşımacılığının ardından Türkiye’de en çok tercih edilen
                                                          taşıma modu olduğunu söylüyor: “Türkiye’nin dış ticaret
            “Karayolu taşımacılığı ve                     taşımalarında değer bazında ikinci sırayı alan karayolu ta-
            Türk taşımacılığının önü açıldı”              şımacılığının ithalattaki payı 2021’de yaklaşık yüzde 5.36
            UTİKAD (Uluslararası Taşımacılık ve Lojistik Hizmet   seviyelerindedir. Bu sonuçla 2021’de değer bazında ulus-
         Üretenleri Derneği) Yönetim Kurulu Başkanı Ayşem Ulu-  lararası karayolu taşımacılığı en yüksek değerlere ulaştı.”
         soy, “En eski taşıma modu olarak tanımlayabileceğimiz   Uluslararası yük taşımacılığında ağırlık bazında karayolu
         karayolu taşımacılığında diğer taşıma modlarıyla muka-  ile ihraç edilen yüklerin, ithal edilen yüklerden daha faz-
         yese edildiğinde karayolunda görece yatırım maliyetleri   la paya sahip olduğunu aktaran Ulusoy, ithalat yükleri-
         düşüktür. Türkiye’de karayolu uzunluğu 2020’de 68.451   nin ağırlık bazında payı en fazla yüzde 5.36 ile  2021’de
                                                                                      $UDOÜN 2022 KobiEfor 47
   42   43   44   45   46   47   48   49   50   51   52