Page 95 - KobiEfor Kasım 2022
P. 95

TSKB, sıcak hava dalgalarının yarattığı etkilere dikkat çekiyor

               TSKB Ekonomik Araştırma-                    ülkelerde yaşanacağına dikkat çekiyor.
            lar, TSKB Yeşil Kuğu Platformu                    İklime Dair’in İklim Finansmanı başlığı altın-
            kapsamında yayımladığı ‘İklime                 da, Avrupa Birliği’nde önceki 10 yıl ortalamasının
            Dair’in sekizinci sayısında sıcak hava dalgalarının   yaklaşık 10 katı seviyesinde seyreden doğal gaz
            üretim, enerji ve doğal sermaye üzerindeki etkile-  fiyatlarının, enerji sektöründe yeşil dönüşümün
            rini ele alıyor.                               sisteme entegrasyonunu hızlandırdığı ortaya ko-
               IMF’nin sıcak hava dalgası kaynaklı afetlerin   yulurken, AB karbon fiyatlarının Temmuz’daki
            2100 yılına kadar artmasını beklediğine işaret   yaklaşık 100 Euro olan zirve seviyesinden gerile-
            eden çalışma, bu artışın en fazla gelişmekte olan   diği ifade ediliyor.


               Medya ve reklam yatırımları 17 milyar 107 milyon TL’ye ulaştı

               Türkiye’de 2022 ilk yarıyıl Medya ve Reklam   Derneği (URYAD) ve Mobil Mecralar Araştırma Pa-
            Yatırımları Raporu’na göre; medya yatırımları 12   zarlama ve Reklamcılık Derneği (MMA TR) adına
            milyar 766 milyon TL, reklam                                         bağımsız   danışmanlık
            yatırımları 4 milyar 341 mil-                                        şirketi Deloitte tarafından
            yon TL olarak açıklandı.                                             hazırlandı.
               Rapor, Reklamcılar Der-                                             TV reklam yatırımları,
                                         Ekim 2022
            neği (RD), Reklamverenler                                            2022 ilk yarısında, geçen
                                         Türkiye’de Tahmini
            Derneği (RVD), İnteraktif Rek-                                       yılın aynı dönemine göre
                                         Medya ve Reklam
            lamcılık Derneği (IAB), Açık-  <DWóUóPODUó                           yüzde 61 artarak tarih bo-
            hava Reklamcıları Vakfı (AR-  2022 ΟON 6 Ay Raporu                   yunca gerçekleşen en hızlı
            VAK), Ulusal Radyo Yayıncıları                                       büyüme oranına ulaştı.



               Türk girişimleri                                CEO’lar ‘hafif ve kısa süreli’
               97 milyon dolar yatırım aldı                  bir resesyon bekliyor

               StartupCentrum’un    yayınladığı  rapora        KPMG’nin her yıl düzenli olarak gerçekleştir-
            göre 2022’nin 3. çeyreğinde Türkiye Startup      diği Küresel CEO Araştırması’nın 2022’yi kap-
            Ekosistemi’nde, 74 girişim, 202 yatırımcıdan 97   sayan sonuçlarına göre küresel çapta 1.300’den
            milyon dolar yatırım aldı. Bu çeyrekle beraber   fazla CEO’nun katıldığı araştırmaya göre her on
            2022’de şu ana kadar 232 yerli girişim 1.49 mil-  CEO’dan sekizi, önümüzdeki 12 ay içinde bir re-
            yar dolar yatırım toplamış oldu.                 sesyon beklediğini söylerken, yedisi bu resesyo-
               2022’nin üçüncü çeyreğinde yatırım adetinin sek-  nun beklenen büyümeyi sekteye uğratacağına
            tör dağılımında ‘Yapay Zeka & Makine Öğrenme-    inanıyor.
                                    si’ sektörü liderliğe      Ekonomik çalkantıların devam etmesi nede-
                                    geçti. ‘Yapay Zeka &     niyle CEO’ların yüzde 39’u hâlihazırda işe alım-
                                    Makine Öğrenmesi’        ları durdururken, yüzde 46’sı önümüzdeki 6 ay
                                    sektörünü ‘E-ticaret,    içinde işgücünü küçültmeyi düşünüyor.
                                    Eğitim, Oyun ve Lojis-     KPMG Türkiye Başkanı Mu-
                                    tik’ sektörü izledi.     rat Alsan, “Araştırmada orta-
                                      Geçtiğimiz 3 ayda      ya çıkan bulgular, bu olaylarla
                                    en çok  fonlanan ilk 3   mücadele eden ve üstesinden
                                    sektör; 8 yatırım turu   gelen yöneticilerin şirketlerinin
                                    ile yapay zeka ve ma-    dayanıklılığına daha fazla gü-
                                    kine öğrenimi birinci-   vendikleri ve bugün karşı kar-
                                    liği, 6 yatırım turu ile   şıya olduğumuz gerçek belir-       Murat
                                    E-ticaret sektörü ikin-  sizliklerin bazılarını azaltmaya     Alsan
                                    ciliği ve 5’er yatırım   odaklandıkları konusunda tem-
            turu ile Oyun, Eğitim ve Lojistik üçüncülüğü paylaştı.  kinli bir iyimserlik sağlayabilir” açıklamasını yaptı.
                                                                                       .DVÜP      KobiEfor 91
   90   91   92   93   94   95   96   97   98   99   100