Page 95 - KobiEfor Kasım 2022
P. 95
TSKB, sıcak hava dalgalarının yarattığı etkilere dikkat çekiyor
TSKB Ekonomik Araştırma- ülkelerde yaşanacağına dikkat çekiyor.
lar, TSKB Yeşil Kuğu Platformu İklime Dair’in İklim Finansmanı başlığı altın-
kapsamında yayımladığı ‘İklime da, Avrupa Birliği’nde önceki 10 yıl ortalamasının
Dair’in sekizinci sayısında sıcak hava dalgalarının yaklaşık 10 katı seviyesinde seyreden doğal gaz
üretim, enerji ve doğal sermaye üzerindeki etkile- fiyatlarının, enerji sektöründe yeşil dönüşümün
rini ele alıyor. sisteme entegrasyonunu hızlandırdığı ortaya ko-
IMF’nin sıcak hava dalgası kaynaklı afetlerin yulurken, AB karbon fiyatlarının Temmuz’daki
2100 yılına kadar artmasını beklediğine işaret yaklaşık 100 Euro olan zirve seviyesinden gerile-
eden çalışma, bu artışın en fazla gelişmekte olan diği ifade ediliyor.
Medya ve reklam yatırımları 17 milyar 107 milyon TL’ye ulaştı
Türkiye’de 2022 ilk yarıyıl Medya ve Reklam Derneği (URYAD) ve Mobil Mecralar Araştırma Pa-
Yatırımları Raporu’na göre; medya yatırımları 12 zarlama ve Reklamcılık Derneği (MMA TR) adına
milyar 766 milyon TL, reklam bağımsız danışmanlık
yatırımları 4 milyar 341 mil- şirketi Deloitte tarafından
yon TL olarak açıklandı. hazırlandı.
Rapor, Reklamcılar Der- TV reklam yatırımları,
Ekim 2022
neği (RD), Reklamverenler 2022 ilk yarısında, geçen
Türkiye’de Tahmini
Derneği (RVD), İnteraktif Rek- yılın aynı dönemine göre
Medya ve Reklam
lamcılık Derneği (IAB), Açık- <DWóUóPODUó yüzde 61 artarak tarih bo-
hava Reklamcıları Vakfı (AR- 2022 ΟON 6 Ay Raporu yunca gerçekleşen en hızlı
VAK), Ulusal Radyo Yayıncıları büyüme oranına ulaştı.
Türk girişimleri CEO’lar ‘hafif ve kısa süreli’
97 milyon dolar yatırım aldı bir resesyon bekliyor
StartupCentrum’un yayınladığı rapora KPMG’nin her yıl düzenli olarak gerçekleştir-
göre 2022’nin 3. çeyreğinde Türkiye Startup diği Küresel CEO Araştırması’nın 2022’yi kap-
Ekosistemi’nde, 74 girişim, 202 yatırımcıdan 97 sayan sonuçlarına göre küresel çapta 1.300’den
milyon dolar yatırım aldı. Bu çeyrekle beraber fazla CEO’nun katıldığı araştırmaya göre her on
2022’de şu ana kadar 232 yerli girişim 1.49 mil- CEO’dan sekizi, önümüzdeki 12 ay içinde bir re-
yar dolar yatırım toplamış oldu. sesyon beklediğini söylerken, yedisi bu resesyo-
2022’nin üçüncü çeyreğinde yatırım adetinin sek- nun beklenen büyümeyi sekteye uğratacağına
tör dağılımında ‘Yapay Zeka & Makine Öğrenme- inanıyor.
si’ sektörü liderliğe Ekonomik çalkantıların devam etmesi nede-
geçti. ‘Yapay Zeka & niyle CEO’ların yüzde 39’u hâlihazırda işe alım-
Makine Öğrenmesi’ ları durdururken, yüzde 46’sı önümüzdeki 6 ay
sektörünü ‘E-ticaret, içinde işgücünü küçültmeyi düşünüyor.
Eğitim, Oyun ve Lojis- KPMG Türkiye Başkanı Mu-
tik’ sektörü izledi. rat Alsan, “Araştırmada orta-
Geçtiğimiz 3 ayda ya çıkan bulgular, bu olaylarla
en çok fonlanan ilk 3 mücadele eden ve üstesinden
sektör; 8 yatırım turu gelen yöneticilerin şirketlerinin
ile yapay zeka ve ma- dayanıklılığına daha fazla gü-
kine öğrenimi birinci- vendikleri ve bugün karşı kar-
liği, 6 yatırım turu ile şıya olduğumuz gerçek belir- Murat
E-ticaret sektörü ikin- sizliklerin bazılarını azaltmaya Alsan
ciliği ve 5’er yatırım odaklandıkları konusunda tem-
turu ile Oyun, Eğitim ve Lojistik üçüncülüğü paylaştı. kinli bir iyimserlik sağlayabilir” açıklamasını yaptı.
.DVÜP KobiEfor 91