Page 94 - KobiEfor Kasım 2022
P. 94
g1(0/à 127/$5
2023’te küresel ekonomi yüzde 1.5 büyüyecek
Allianz Trade tarafından yayınlanan 2022–2023 güz edilirken, büyüme tahminleri 2022’de yüzde 2.9’a ve
dönemi için ‘Küresel Ekonomik Görünüm’ raporuna 2023’te yüzde 4.5’e düşürüldü.
göre enerji krizi ve artan faiz oranları, 2023’te küresel Raporda yer alan verilere göre bazı Gelişmekte
GSYH büyümesini yüzde 1.5’e çekecek. Rapor, küresel olan Ülkeler (GoÜ) ödemeler dengesi krizi riskiyle
büyümenin 2022’nin ikinci çeyreğinde yüzde 0.6 ora- karşı karşıya bulunuyor. Türkiye’nin yanı sıra Arjantin,
nında daraldıktan sonra, dördüncü çeyrekte negatife Şili, Kolombiya, Mısır, Macaristan, Kenya, Pakistan,
döneceğini ve 2023’ün ortasından önce toparlanmaya- Polonya ve Romanya’da mali dengeye yönelik riskler
cağını öngörüyor. halihazırda tehlikeli seviyelerde.
2023’te Euro Bölgesi’nde büyümenin, yükselen GoÜ’lere dair ekonomik tahminleri değerlendiren
enerji fiyatları ve düşük güven nedeniyle yüzde 0.8’e Allianz Trade Türkiye CEO’su Ahmet Ali Bugay, “Gö-
gerileyebileceği ifade ediliyor. Rapora rünümün yönü, önemli ölçüde büyük eko-
göre, hızla yükselen faiz oranları ve düşen nomilerdeki finansal sıkılaştırmanın etki-
reel harcanabilir gelirler, ABD’de bir konut durgunlu- sine ve mali desteğin etkinliğine bağlı olacak” dedi.
ğuna neden olacak. ABD, sıkılaşan parasal ve finan- Ahmet Ali Bugay, GoÜ’lerin para birimlerinin ço-
sal koşulların yanı sıra ara seçimlerden sonra olum- ğunun 2022’de güçlü dolar karşısında değer kaybet-
suz bir dış konjonktür ve mali desteğin azalmasıyla tiğini ancak yalnızca birkaçının eurodan daha kötü
GSYH’de yüzde 0.7’lik bir düşüş kaydedecek. Çin’in durumda olduğunu ifade etti. Türkiye’nin durumunun
ise 2022’deki çok düşük büyüme seviyesinin ardın- ise Arjantin, Ukrayna ve Venezuela’da olduğu gibi
dan ekonomik toparlanmasının zor olacağı tahmin kendine özgü sebeplerden kaynaklandığını söyledi.
Gençlerden ‘sessiz istifa’ alarmı
Bir sosyal medya gönderisiyle başlayan ve kısa süre- hissetmeyenlerin oranı yüzde 33.5
de viral olan ‘Sessiz İstifa’ kavramı ülkemizde de gün- olarak tespit edildi. İşyerine kendini
dem oldu. ‘Büyük İstifa’ kavramının ardından konuşul- ait hissedenlerin oranı ise sadece Emre
maya başlanan kavram, gerçek bir istifa olmayan, genel yüzde 18.5. ‘Sessiz İstifa’ hakkın- Aykan
anlamıyla ‘işte en azını yapmak, yapılması gerekenler da ne düşünüyorsunuz? sorusuna
dışında hiçbir şey yapmamak, özel hayatı korumak ve gençlerin yüzde 24’ünün ‘sessiz istifa sürecindeyim’
daha az sorumluluk almak’ olarak ifade edilen sessiz bir demesi ve yüzde 46.6’sının bu kavrama yatkın oldu-
vazgeçiş süreci olarak tanımlanıyor. ğunu belirtmesi, Dünya gündeminde olan konunun
Gençlerin kariyer platformu Youthall, insan kaynağı Türkiye’de de yaygın olduğunu ortaya koydu. Gençlerin
tarafından konunun yansımalarını ve eğilimlerini ölçmek yüzde 15’i ‘bu yaklaşıma yatkın değilim’ derken, ‘ne ol-
adına gerçekleştirdiği ‘Sessiz İstifa’ araştırmasının so- duğunu bilmiyorum’ diyenlerin oranı 14.4’te kaldı.
nuçlarını açıkladı. Youthall CEO’su Emre Aykan, “Özellikle Pandemi son-
Araştırmaya katılan çalışanların yüzde 58.1’i çalışma rası iş dünyasında yükselen yeni akımların öncüleri olan
hayatlarında iş-yaşam dengesini kuramadıklarını be- Z jenerasyonu, bu akımda da başı çekiyor. Buna hayatla-
lirtirken “Bunu başarabiliyorum” diyenlerin oranı yüz- rında yolunda gitmeyen konulara önceki jenerasyonlara
de 41.9 oldu. Çalıştığı işyerine aidiyetin de sorgulandığı göre tahammüllerinin daha düşük olmasını neden gös-
araştırmada, dönemsel olarak hissiyatının değiştiğini terebiliriz fakat çözüm yollarının da onlarla oluşturabile-
söyleyenlerin oranı yüzde 48 iken, işyerine kendilerini ait ceğini düşünüyorum” diye konuştu.
Gençler için ekonomi, yaşlılar için iklim önemli
Epson, ikinci kez hazırladığı İklim Gerçekliği Epson’un Küresel Başkanı Yasunori Ogawa,
Barometresi’nin sonuçlarına göre Türkiye’de 55 “Epson’ın kurumsal amacı, yaşamları ve gezegeni
yaş üzeri katılımcıların yüzde 57.9’u için en acil iyileştirmeye odaklanmıştır ve bunu başarmak için
sorun iklim değişikliği. Ekonomi- önemli kaynaklar ayıracağız” dedi.
yi iklimden daha çok önemseyen Epson Avrupa Sürdürülebilirlik
16-24 yaş arası için bu oran yüzde Direktörü Henning Ohlsson, “İşbir-
19.6. Türkiye’de katılımcıların yüz- liği yaparak ve çözümler bularak,
de 40.5’i, yaşamı boyunca bir kez toplu olarak hepimiz eyleme ilham
iklim değişikliği felaketini önleye- Yasunori verebilir ve değişimi sağlayabiliriz” Henning
ceğimiz konusunda iyimser. Ogawa açıklamasını yaptı. Ohlsson
90 KobiEfor .DVÜP