Page 56 - KobiEfor Ocak 2022
P. 56
'26<$ '(32/$0$ 9( 7$á,0$ +à=0(7/(5à
'HSRODPD YH 7Då×PD +L]PHWOHUL
Pandemi ile birlikte lojistik sektörünün
önemi daha da anlaşıldı. Bu dönemde
‘Depolama ve Taşıma Hizmetleri’nde
yeni teknolojilere ve yeşil dönüşüme
yatırım yapan şirketler ve ülkeler
küresel ticaretteki değişimi yakalıyor.
+D]ÖUOD\DQ 'HQL] <DQÖNWDû
andemi ile birlikte ‘Depolama ve Taşımacılık
Hizmetleri’nde büyük bir dönüşüm süreci ya-
Pşanıyor. Yeni teknolojilere odaklanan sektör,
ulusal ve uluslararası ölçekte yenilikçi hizmetler
sunmaya devam ediyor. Avrupa Yeşil Mutabakatı’nı
da dikkate alarak ‘Depolama ve Taşıma Hizmetleri’
alanında atılım ve yeni teknolojilere, yeşil dönüşüme
yatırım yapan şirketler ve ülkeler küresel ticarette-
ki değişimi yakalıyor. Sektörün büyüme potansiyeli,
2021 yılı değerlendirmesi ve 2022 yılı öngörülerini
sektörün aktörlerinin açıklamalarıyla aktarıyoruz:
larını Türkiye’ye çevirmesi konusunda; Türkiye’ye
yönelen satın alma eğilimlerinin 2022’de de artarak
Sektörün 2022 beklentileri
UTİKAD (Uluslararası Taşımacılık ve Lojistik Hizmet devam etmesini bekliyoruz.
• Lojistik ve taşımacılık süreçlerinde dijitalleşme ve
Üretenleri Derneği) Yönetim Kurulu Başkanı Ayşem otomasyon uygulamaları geliştiren kurumların rekabet
Ulusoy, Pandemi’den en çok etki- ortamında daha da artması beklenebilir. Lojistik sektö-
lenen sektörlerin başında lojistik ründe önümüzdeki dönemde dijitalleşmenin öneminin,
sektörünün geldiğini, özellikle ilk
dönemde yaşanan kaos ortamın- e-ticarete olan talebin daha da artmasını bekliyoruz.
• Lojistik sektöründe, ülkelerin kısıtlamaları kap-
da tüm Dünya ve bütün sektörlerin
samında yaşanan sorunlar ve özellikle karayolu ta-
birçok aksaklık yaşadığını, taşıma
şımacılığında yaşanan aksaklıklar daha uygun mali-
faaliyetlerinin durma noktasına
yetli ulaştırma türlerine yönelimi sağladı. Karayolu,
geldiğini belirtti: “Bu dönemde
Ayşem demiryolu, denizyolu ve havayolu gibi ulaştırma türle-
Ulusoy özellikle havayolu, karayolu ve de-
nizyolunda operasyonel sıkıntılar ri arasında entegrasyonun sağlanması 2022’de daha
yaşandı ancak havayolunda kargo uçaklarına olan talep önemli bir hale gelecektir.
arttı, denizyolunda konteynerlerin belirli bölgelerde bi- • Dünya’da hayatın durma noktasına geldiği bir anda
rikmesi ve diğer bölgelerdeki talepleri karşılayamaması dahi, lojistik sektörü gösterdiği refleksle, krizlere kar-
gibi sebeplerle navlunlar arttı, karayolunda yük sayısı ve şı ne kadar dayanıklı olduğunu da gözler önüne ser-
iş hacimlerinde artışlar oldu, demiryolu ise Pandemi’nin di. Bunda sektör paydaşlarının teknolojik altyapılarını
kurtarıcı taşıma modu oldu. Pandemi küresel ticarette Pandemi öncesinde de iyi bir şekilde dizayn etmesinin
tedarik krizini beraberinde getirdi. Çin’den gelen ham- önemi büyüktü. Bu altyapıların hem ülkemizde hem de
maddelere veya yan ürünlere bağımlı olmanın büyük bir dünyada geliştiğine tanık olacağız.
risk olduğunun farkına vardık ki tedarikçiler ürün ya da • Herşeye rağmen Pandemi sürecinde yaşanan ilk
hizmet aldıkları pazarları çeşitlendirme yoluna gittiler. şokun ardından hızlı bir şekilde aksiyon alarak krizin
Türkiye bu anlamda global bazlı şirketlerin operasyon- etkilerini büyük ölçüde bertaraf etmeyi başaran, iyi
larını Türkiye’ye taşımayı değerlendirmesi bakımından bir sınav veren Türk lojistik sektörünün bu dönemi de
avantaj sağladı. Küresel ticaretteki bu hedef değişimini geride bırakacağına inancımız tam ve UTİKAD olarak
Pandemi şoku ile başvurulmuş geçici bir yöntem olarak sektörümüzün daha iyi bir noktaya gelmesi için ne ya-
değerlendirmiyoruz. Türkiye’ye yönelen satın alma eği- pılması gerekiyorsa onu yapmaya devam edeceğiz.
limleri artarak devam edecektir.” • 2022’de sektörün öncelikleri: Üç kıtanın birbirine
Ulusoy, sektörün 2022 beklentilerini de özetledi: yaklaştığı bir noktada önemli bir lojistik üs vazifesi üstle-
• Çin’den yeterince hizmet ve tedarik sağlayama- nebilecek olan ülkemizde tüm taşıma modları kullanıla-
yan kimi küresel şirketlerin, satın alma operasyon- bilmektedir. Türkiye’de küresel ölçekte ve kalitede sunu-
56 KobiEfor Ocak 2022