Page 56 - KobiEfor Ocak 2022
P. 56

'26<$   '(32/$0$ 9( 7$á,0$ +à=0(7/(5à



                     'HSRODPD YH 7Då×PD +L]PHWOHUL



           Pandemi ile birlikte lojistik sektörünün
           önemi daha da anlaşıldı. Bu dönemde
           ‘Depolama ve Taşıma Hizmetleri’nde
           yeni teknolojilere ve yeşil dönüşüme
           yatırım yapan şirketler ve ülkeler
           küresel ticaretteki değişimi yakalıyor.
             +D]ÖUOD\DQ  'HQL] <DQÖNWDû
                andemi ile birlikte ‘Depolama ve Taşımacılık
                Hizmetleri’nde büyük bir dönüşüm süreci ya-
          Pşanıyor. Yeni teknolojilere odaklanan sektör,
           ulusal ve uluslararası ölçekte yenilikçi hizmetler
           sunmaya devam ediyor. Avrupa Yeşil Mutabakatı’nı
           da dikkate alarak ‘Depolama ve Taşıma Hizmetleri’
           alanında atılım ve yeni teknolojilere, yeşil dönüşüme
           yatırım yapan şirketler ve ülkeler küresel ticarette-
           ki değişimi yakalıyor. Sektörün büyüme potansiyeli,
           2021 yılı değerlendirmesi ve 2022 yılı öngörülerini
           sektörün aktörlerinin açıklamalarıyla aktarıyoruz:
                                                           larını Türkiye’ye çevirmesi konusunda; Türkiye’ye
                                                           yönelen satın alma eğilimlerinin 2022’de de artarak
             Sektörün 2022 beklentileri
             UTİKAD (Uluslararası Taşımacılık ve Lojistik Hizmet   devam etmesini bekliyoruz.
                                                              • Lojistik ve taşımacılık süreçlerinde dijitalleşme ve
           Üretenleri Derneği) Yönetim Kurulu Başkanı Ayşem   otomasyon uygulamaları geliştiren kurumların rekabet
                             Ulusoy, Pandemi’den en çok etki-  ortamında daha da artması beklenebilir. Lojistik sektö-
                             lenen sektörlerin başında lojistik   ründe önümüzdeki dönemde dijitalleşmenin öneminin,
                             sektörünün geldiğini,  özellikle ilk
                             dönemde yaşanan kaos ortamın-  e-ticarete olan talebin daha da artmasını bekliyoruz.
                                                              • Lojistik sektöründe, ülkelerin kısıtlamaları kap-
                             da tüm Dünya ve bütün sektörlerin
                                                           samında yaşanan sorunlar ve özellikle karayolu ta-
                             birçok aksaklık yaşadığını, taşıma
                                                           şımacılığında yaşanan aksaklıklar daha uygun mali-
                             faaliyetlerinin durma noktasına
                                                           yetli ulaştırma türlerine yönelimi sağladı. Karayolu,
                             geldiğini belirtti: “Bu dönemde
            Ayşem                                          demiryolu, denizyolu ve havayolu gibi ulaştırma türle-
            Ulusoy           özellikle havayolu, karayolu ve de-
                             nizyolunda operasyonel sıkıntılar   ri arasında entegrasyonun sağlanması 2022’de daha
           yaşandı ancak havayolunda kargo uçaklarına olan talep   önemli bir hale gelecektir.
           arttı, denizyolunda konteynerlerin belirli bölgelerde bi-  • Dünya’da hayatın durma noktasına geldiği bir anda
           rikmesi ve diğer bölgelerdeki talepleri karşılayamaması   dahi, lojistik sektörü gösterdiği refleksle, krizlere kar-
           gibi sebeplerle navlunlar arttı, karayolunda yük sayısı ve   şı ne kadar dayanıklı olduğunu da gözler önüne ser-
           iş hacimlerinde artışlar oldu, demiryolu ise Pandemi’nin   di. Bunda sektör paydaşlarının teknolojik altyapılarını
           kurtarıcı taşıma modu oldu. Pandemi küresel ticarette   Pandemi öncesinde de iyi bir şekilde dizayn etmesinin
           tedarik krizini beraberinde getirdi. Çin’den gelen ham-  önemi büyüktü. Bu altyapıların hem ülkemizde hem de
           maddelere veya yan ürünlere bağımlı olmanın büyük bir   dünyada geliştiğine tanık olacağız.
           risk olduğunun farkına vardık ki tedarikçiler ürün ya da   • Herşeye rağmen Pandemi sürecinde yaşanan ilk
           hizmet aldıkları pazarları çeşitlendirme yoluna gittiler.   şokun ardından hızlı bir şekilde aksiyon alarak krizin
           Türkiye bu anlamda global bazlı şirketlerin operasyon-  etkilerini büyük ölçüde bertaraf etmeyi başaran, iyi
           larını Türkiye’ye taşımayı değerlendirmesi bakımından   bir sınav veren Türk lojistik sektörünün bu dönemi de
           avantaj sağladı. Küresel ticaretteki bu hedef değişimini   geride bırakacağına inancımız tam ve UTİKAD olarak
           Pandemi şoku ile başvurulmuş geçici bir yöntem olarak   sektörümüzün daha iyi bir noktaya gelmesi için ne ya-
           değerlendirmiyoruz. Türkiye’ye yönelen satın alma eği-  pılması gerekiyorsa onu yapmaya devam edeceğiz.
           limleri artarak devam edecektir.”                  • 2022’de sektörün öncelikleri: Üç kıtanın birbirine
             Ulusoy, sektörün 2022 beklentilerini de özetledi:    yaklaştığı bir noktada önemli bir lojistik üs vazifesi üstle-
             • Çin’den yeterince hizmet ve tedarik sağlayama-  nebilecek olan ülkemizde tüm taşıma modları kullanıla-
           yan kimi küresel şirketlerin, satın alma operasyon-  bilmektedir. Türkiye’de küresel ölçekte ve kalitede sunu-

           56 KobiEfor Ocak 2022
   51   52   53   54   55   56   57   58   59   60   61