Page 46 - KobiEfor Ocak 2022
P. 46

3DQGHP°Q°Q HNRQRP° JQOãh




             Küresel ödeme sektöründen KOBİ’lere 100 milyar dolarlık fırsat

               McKinsey & Company, her                                       2.5 trilyon dolara ulaşmasını
            yıl küresel ödeme sektörünü                                      öngörüyoruz” dedi.
            incelediği raporunu yayınla-                                       Hilal, “Ayrıca genel olarak
            dı. Hazırlanan rapora göre;                                      ödemeler sektörünün sun-
            küresel ödeme gelirleri, 11                                      duğu, küçük ve orta ölçekli
            yıllık düzenli artış trendinin                                   işletmelerdeki 100 milyar do-
            ardından 2020’de Pandemi                                         larlık fırsata dikkat çekiyor ve
            nedeniyle yüzde 5 azaldı ve                                      çok kanallı ticaretin, hizmetler
            1.9 trilyon dolar olarak ger-                                    üzerindeki etkilerini açıklıyo-
            çekleşti.                                                        ruz” diye konuştu.
               McKinsey & Company Tür-                                         Sektörün, gelirlerdeki 11
            kiye Ortağı Atakan Hilal, “Küresel ödeme gelirle-  yıllık düzenli artış trendini kesintiye uğratan
            rinin hızlı bir şekilde yıllık yüzde 6 ila 7 büyüme   Pandemi’nin etkilerini, 2021’de telafi etmesi
            yörüngesine dönmesini ve 2025’e kadar yaklaşık   bekleniyor.



               2022’de NaaS’ın (Hizmet Olarak Ağ) yükselişi
               CİSCO, 13 ülkeden 1.534 BT uzmanının katıldığı   ka alanlara yönlendiril-
             bir anketle hazırlanan en yeni Küresel Ağ Trendleri   mesini sağlayarak iş için
             Raporu’nu yayınladı. Bu yıl rapor Hizmet Olarak Ağ   kritik dönüşümleri des-
                               (NaaS) çözümlerine yoğunla-  tekleyen stratejik olarak
                               şıyor.                       önemli çalışmalara daha
                                 Raporda 2021 yılında karşı-  fazla zaman harcanmasını mümkün kılması oldu-
                               laşılan en büyük ağ zorlukla-  ğunu düşünüyor.
                               rı olarak sorunlara müdahale   Cisco Orta Doğu ve Afrika CTO’su Osama Al-
                               (yüzde 45) ve yeni iş ihtiyaçla-  Zoubi, “Hizmet olarak ağ (NaaS) modeli, yazılım,
                               rına uyum sağlanması (yüzde   bulut ve UC gibi alanlarda şimdiden kendini ka-
                               40) gösterildi. Katılımcıların   nıtladı. Bu çözümlerin ağların kullanıma sunulma
                               yüzde 46’sı NaaS çözümle-    şeklinde devrim yapacağına inancım tam. 2022 ve
              Osama            rinin en büyük faydasının BT   sonrasında bu uygulamaları takip etmek heyecan
              Al-Zoubi
                               için ayrılan kaynakların baş-  verici olacak” açıklamasını yaptı.



             Televizyon ve dijital mecraların reklam yatırımları arttı

               Dijital Pazarlama İletişimi                          lan, “Dijital pazarlama yatırımlarının her
            Platformu (DPİP), Reklam-                               yıl bir önceki yıla göre 2-2.5 kat artaca-
            verenler Derneği (RVD), İn-                             ğını düşünüyoruz. Kurun artmasına rağ-
            teraktif Reklamcılık Derneği                            men yatırımların hızlıca kendisini amorti
            ve Mobil Mecralar Araştırma                             etmesi, doğrudan
            tarafından yayınlanan ‘Rek-                             hedef kitleye ula-
            lamın Ekonomiye Katkısı                                 şılması ve mini-
            Araştırma Raporu’na göre,                               mum bütçelerin
            2020 yılı Türkiye’de med-                               de kabul gördüğü
            ya ve reklam yatırımlarının                             dijital pazarlama-
            mecra paylarına bakıldı-                                da yatırımları  dur-
            ğında bunun yüzde 90’ının TV ve dijital mecraların   durmuyor. Gelişen tekno-
            oluşturduğu görülüyor.                          loji ve inovasyonla birlikte
               Pandemi ile birlikte dijital mecralara yapılan   Pandemi’de yakaladığımız
            reklam yatırımlarının büyük oranda arttığını belir-  ivmenin daha da katlanaca-        Yasin
            ten Dijital Pazarlama Okulu Kurucusu Yasin Kap-  ğını öngörüyoruz” dedi.              Kaplan


           46 KobiEfor Ocak 2022
   41   42   43   44   45   46   47   48   49   50   51