Page 46 - KobiEfor Ocak 2022
P. 46
3DQGHP°Q°Q HNRQRP° JQOãh
Küresel ödeme sektöründen KOBİ’lere 100 milyar dolarlık fırsat
McKinsey & Company, her 2.5 trilyon dolara ulaşmasını
yıl küresel ödeme sektörünü öngörüyoruz” dedi.
incelediği raporunu yayınla- Hilal, “Ayrıca genel olarak
dı. Hazırlanan rapora göre; ödemeler sektörünün sun-
küresel ödeme gelirleri, 11 duğu, küçük ve orta ölçekli
yıllık düzenli artış trendinin işletmelerdeki 100 milyar do-
ardından 2020’de Pandemi larlık fırsata dikkat çekiyor ve
nedeniyle yüzde 5 azaldı ve çok kanallı ticaretin, hizmetler
1.9 trilyon dolar olarak ger- üzerindeki etkilerini açıklıyo-
çekleşti. ruz” diye konuştu.
McKinsey & Company Tür- Sektörün, gelirlerdeki 11
kiye Ortağı Atakan Hilal, “Küresel ödeme gelirle- yıllık düzenli artış trendini kesintiye uğratan
rinin hızlı bir şekilde yıllık yüzde 6 ila 7 büyüme Pandemi’nin etkilerini, 2021’de telafi etmesi
yörüngesine dönmesini ve 2025’e kadar yaklaşık bekleniyor.
2022’de NaaS’ın (Hizmet Olarak Ağ) yükselişi
CİSCO, 13 ülkeden 1.534 BT uzmanının katıldığı ka alanlara yönlendiril-
bir anketle hazırlanan en yeni Küresel Ağ Trendleri mesini sağlayarak iş için
Raporu’nu yayınladı. Bu yıl rapor Hizmet Olarak Ağ kritik dönüşümleri des-
(NaaS) çözümlerine yoğunla- tekleyen stratejik olarak
şıyor. önemli çalışmalara daha
Raporda 2021 yılında karşı- fazla zaman harcanmasını mümkün kılması oldu-
laşılan en büyük ağ zorlukla- ğunu düşünüyor.
rı olarak sorunlara müdahale Cisco Orta Doğu ve Afrika CTO’su Osama Al-
(yüzde 45) ve yeni iş ihtiyaçla- Zoubi, “Hizmet olarak ağ (NaaS) modeli, yazılım,
rına uyum sağlanması (yüzde bulut ve UC gibi alanlarda şimdiden kendini ka-
40) gösterildi. Katılımcıların nıtladı. Bu çözümlerin ağların kullanıma sunulma
yüzde 46’sı NaaS çözümle- şeklinde devrim yapacağına inancım tam. 2022 ve
Osama rinin en büyük faydasının BT sonrasında bu uygulamaları takip etmek heyecan
Al-Zoubi
için ayrılan kaynakların baş- verici olacak” açıklamasını yaptı.
Televizyon ve dijital mecraların reklam yatırımları arttı
Dijital Pazarlama İletişimi lan, “Dijital pazarlama yatırımlarının her
Platformu (DPİP), Reklam- yıl bir önceki yıla göre 2-2.5 kat artaca-
verenler Derneği (RVD), İn- ğını düşünüyoruz. Kurun artmasına rağ-
teraktif Reklamcılık Derneği men yatırımların hızlıca kendisini amorti
ve Mobil Mecralar Araştırma etmesi, doğrudan
tarafından yayınlanan ‘Rek- hedef kitleye ula-
lamın Ekonomiye Katkısı şılması ve mini-
Araştırma Raporu’na göre, mum bütçelerin
2020 yılı Türkiye’de med- de kabul gördüğü
ya ve reklam yatırımlarının dijital pazarlama-
mecra paylarına bakıldı- da yatırımları dur-
ğında bunun yüzde 90’ının TV ve dijital mecraların durmuyor. Gelişen tekno-
oluşturduğu görülüyor. loji ve inovasyonla birlikte
Pandemi ile birlikte dijital mecralara yapılan Pandemi’de yakaladığımız
reklam yatırımlarının büyük oranda arttığını belir- ivmenin daha da katlanaca- Yasin
ten Dijital Pazarlama Okulu Kurucusu Yasin Kap- ğını öngörüyoruz” dedi. Kaplan
46 KobiEfor Ocak 2022