Page 77 - KobiEfor-Mart-2021
P. 77
Medipol, Arçelik ve Opet gibi alanlarında lider ku- ve sorunsuz şekilde sonuçlandı, Ocak 2021 itibariyle
rumlara da hizmet veriyor. En hızlı büyüyen tekno- Dock9’ı bünyemize kattık. Kısa bir entegrasyon süre-
loji şirketlerin listelendiği Deloitte Technology Fast cinin sonunda 2021’in ikinci çeyreği içinde Dock9 artık
50 Programı’na 10 kez girmeyi başaran MagiClick, ‘MagiClick London’ olarak hayatına devam edecek.”
bugüne kadar BAI Global Innovation Awards, Global
Finance Awards, Efma, Global Banking & Finance 2023 hedefi; İngiltere pazarında
Review, IR Global Rankings ve The Stevies gibi or- yüzde 100 büyüme
ganizasyonlarda çok sayıda ödüle de layık görüldü.” Bugüne kadar yurtdışında çok sayıda proje gerçek-
Kritik projelere, hızlı ve kaliteli çözümler: Murat leştirdiklerini, her pazarın kendi içinde farklı dinamikle-
Kalaora, müşterilerinin MagiClick’i tercih etmesinin
re sahip olduğunu, genel iş yapış kültüründen tercih edi-
birkaç temel sebebi bulunduğuna değiniyor: “Bun- len teknolojilere kadar farklılık gösterebildiğini belirten
lardan ilki üstlendiğimiz projelere bütünleşik olarak
Kalaora, “Dock9 satınalması bize İngiltere’de halihazır-
bakıp resmin tümünü görebilmemiz. Hem teknoloji
da pazar dinamiklerine hakim ve başarıyla işlemekte
hem de tasarım kültürünü aynı anda ve aynı değerde olan bir yapıyla entegre olma imkanı sağlıyor. Müşteri
özümseyerek dijital dönüşüm süreçlerinin her aşa-
portföyünüzde ne kadar kurumlar bulunsa da yerel pa-
masını üstlenebilen şirketlerin sayısı çok fazla değil.
zarda başarı elde etmenin yolu büyük ölçüde yine aynı
Çoğu zaman çatışan farklı disiplinlerin ortak bir amaç
doğrultusunda verimli bir şekilde çalışmalarını sağ- pazarda sahip olduğunuz referanslardan geçiyor. Dock9
lamak hem uzun zaman içerisinde oluşan bir şirket İngiltere’de özelikle kredi kurumları ve sigorta alanında
önemli bir müşteri portföyüne ve bilinirliğe sahip. Do-
kültürünü hem de bu kültürün devamlı olmasını sağ-
layısıyla bu satınalmanın, sıfırdan bir ofis açma ile kar-
layabileyecek düzeyde bir şirket yapısı ve büyüklüğü-
nü gerektiriyor ki, MagiClick olarak bunu çok iyi ba- şılaştırıldığında bize en az 3-4 seneye karşılık gelen bir
ivme kazandırdığını düşünüyorum. İngiltere’deki mev-
şardığımızı düşünüyorum. Rekabette bizi öne geçiren
cut ve yeni müşterilere artık çok daha geniş bir hizmet
diğer bir konu tabii ki sektörel deneyim ve bilgi biriki-
mi. Örneğin; bankacılık ve finans sektörünü düşün- portföyü, yetenek seti ve uluslararası deneyimlerimizi
sunuyoruz ki bunun meyvelerini satınalmanın üstünden
düğümüzde bizim sunduğumuz bütünleşik hizmetleri
daha iki ay bile geçmeden hızla görmeye başladık. 2023
bu ölçekte onlarca finans kurumuna başarıyla vermiş
olan çok şirket yok. Müşterilerimiz genellikle çok bü- sonuna kadar İngiltere pazarında yüzde 100’lük bir bü-
yük ve hataya az tahammülü bulunan kurumlar. Ör- yüme sağlayarak halihazırda ciromuzun yaklaşık yüzde
neğin; dijital bankacılık uygulamaları veya kompleks 25’i düzeyinde olan yurtdışı gelirlerimizi yüzde 50’nin
üstüne çıkartmayı hedefliyoruz” açıklamasını yapıyor.
elektronik ticaret sistemlerinin oluşturulması gibi
kritik projeler sözkonusu olduğunda bu kurumlar bi-
zim gibi, projede ortaya çıkabilecek tüm problemleri İstanbul, Londra ve Dubai ofislerinde
önceden öngörebilen ve hızlı çözümler üretebilen de- 160 çalışan
neyimli bir iş ortağı ile çalışmayı tercih ediyorlar.”
MagiClick Kurucu Ortağı Renée Tiyano, “Bu sa-
Dock9, MagiClick London olacak: Yaklaşık beş yıldır
tın alma ile birlikte
Orta Doğu pazarında aktif olarak bulunduklarını ve ha-
lihazırda Birleşik Arap Emirlikleri, Katar ve Lübnan’ın hizmet sunduğumuz
en büyük bankalarına dijital iş ortağı olarak hizmet global müşteri port-
föyümüzü daha da
verdiklerini kaydeden Murat Kalaora, bu pazarlarda
genişletme fırsatı bulacağız. İstanbul, Londra ve
elde ettikleri başarıların sonrasında yaklaşık bir yıldır
daha gelişmiş ve büyük bir pazara sahip İngiltere’de Dubai ofislerinde 160’ın üzerinde çalışanımızla bu-
güne kadar kaydettiğimiz sağlıklı büyüme ivmesinin
ofis açmayı planladıklarını, bu pazara en doğru giriş
artarak devam edeceğini düşünüyoruz” dedi.
yönteminin de organizasyon ve müşteri anlamında
kendilerine hızlı bir baz oluşturabilecek bir satınalma Satın alma sonrasında MagiClick’in İngiltere
operasyonlarından sorumlu CEO’su olarak gö-
yapmak olduğuna karar verdiklerini anlatıyor: “Pazar
rev yapacak olan Mark Lusted ise şunları söyle-
araştırması ve alternatif şirketlerin değerlendirilme-
si sürecinin sonunda, bizim gibi bankacılık ve finans di: “13 yıl içinde bankacılık ve finans alanındaki
sektörüne yönelik dijital çözümler konusunda uzman- en saygın dijital çözüm sağlayıcı şirketlerden biri
haline getirdiğimiz Dock9’ın geleceğini, MagiClick
laşmış ve müşterileri arasında Aetna, Assurant, Arch
gibi bu alanda yüksek deneyime sahip sayılı şir-
Insurance, Castle Trust Bank, Kensington Mortgages,
Masthaven Bank, Tradex ve Virgin Money gibi önemli ketlerden biriyle birleştirmekten büyük mutluluk
duyuyoruz. MagiClick’in geniş deneyimi ve hizmet
finans kurumları bulunan Dock9’a teklif yapmaya ka-
portföyünü kendi yeteneklerimizle birleştirerek
rar verdik. Şirket ortaklarıyla tanıştığımız ilk günden
beri finansal hizmetler teknolojisinin geleceğine ba- İngiltere’de bugüne kadar elde ettiğimiz başarı-
lardan çok daha fazlasına kısa zamanda ulaşaca-
kış açımız, vizyonumuz ve iş yapış kültürümüz büyük
ğımızı düşünüyorum.”
ölçüde örtüştüğünden satınalma süreci oldukça hızlı
Mart 2021 KobiEfor 77