Page 73 - KobiEfor-Mart-2021
P. 73

‘Türkiye’de ve Dünyada Derin Teknoloji        nin hizmet sağladığı ana sektörleri ‘sağlık’, ‘üretim ve
             Girişimciliği’ Raporu yayınlandı              yapı’, ‘savunma ve havacılık’ diye sıraladı.
             Teknopark İstanbul’un kuluçka merkezi Cube In-
           cubation öncülüğünde, Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı   Oyun pazarının hacmi 365 milyar dolara
           koordinasyonunda çalışan İstanbul Kalkınma Ajan-   yükselecek
           sı (İSTKA) işbirliğiyle yapılan çalışmayla hazırlanan   İndirilen uygulamaların şampiyonu oyun katego-
           “Türkiye’de ve Dünyada Derin Teknoloji Girişimciliği”   risi: We Are Social’ın Hootsuite ile birlikte hazırladığı
           başlıklı raporda özellikle Covid-19 salgınıyla derin   küresel ölçekli 2021 Dünya Dijital Raporu verilerine
           teknolojilere yönelik talebin arttığı belirtiliyor. Araş-  göre; internet erişiminin yüzde 92.6 oranında mobil
           tırmaya Türkiye’den 6 ana teknoloji kategorisi ve 12   telefonlar aracılığıyla sağlandığı dünyada, en çok indi-
           ana sektörde faaliyet gösteren 131 derin teknolo-  rilen uygulamalar içinde mobil oyunlar birinci sırada.
           ji girişiminin kurucuları ve/veya yöneticileri katıldı.   5 yılda yüzde 108 büyüyecek: Rapora göre, insan-
           Derin teknolojilerin, günümüz global sorunlarının   lar günde yaklaşık 7 saatini internette geçiriyor, gün-
           çözümünde önemli bir yere sahip olacağı düşünülü-  de ortalama 3.5 saat televizyon izleniyor, sosyal med-
           yor. Pandemiye yönelik ürün ve çözümler derin tek-  yada 2.5 saat vakit geçiriliyor ve ortalama 1 saat de
           nolojinin dünyaya armağanları. Derin teknoloji Ar-Ge   oyun oynanıyor. Mobil oyunlara gösterilen ilgi, oyun
           çalışmalarıyla desteklenerek büyüyor.           pazarının büyümesini ivmelendiriyor. Yatırım danış-
             Derin teknoloji alanında dünya çapında yapılan   manlığı hizmeti veren ARK’ın hazırladığı rapora göre,
           yatırımların en fazla fotonik ve elektronik kategori-             2020’de 175 milyar olan küresel
           sinde, en az da kuantum bilgisayarlarda yapıldığı gö-             oyun pazarı 2025’e kadar yak-
           rülüyor. 2020’de dünyada 51 farklı ülkede 1.305 farklı            laşık 365 milyar dolara yükse-
           şehirde derin teknoloji yatırımı gerçekleşti. ABD ve              lecek. 2020 itibarıyla 2.7 milyar
           Çin’in, 2015’ten 2018’e kadar derin teknoloji şirketle-           olarak belirlenen mobil oyuncu
           rine yapılan küresel yatırımların yaklaşık yüzde 81’ini           sayısının ise 2023’te 3 milyarı
           gerçekleştirdiği görülüyor. Sektörde pek çok Avrupa               geçmesi bekleniyor.
           ülkesi de öne çıkıyor.                                              Türkiye, Orta Doğu ve Afrika
             Teknopark İstanbul Genel Müdürü Bilal Topçu, “Yeni   Mesut      pazarında lider:  Küresel oyun
                                                            Şenel
           kuluçka binasıyla birlikte sağladığımız pek çok deste-            pazarının 2020’de bir önceki yıla
           ğin yanında sürdürülebilir, öngörülebilir ve Türkiye’de   göre dört kat büyüdüğüne dikkat çeken IFASTURK
           ilkleri gerçekleştiren benzersiz bir derin teknoloji giri-  Eğitim, Ar-Ge ve Destek Kurucusu Mesut Şenel, sek-
           şim ekosistemi oluşturmak hedefiyle ilerlemekteyiz”   törde Türkiye’nin Orta Doğu-Afrika pazarında lider
           diyor. Topçu, Türkiye’deki derin teknoloji girişimleri-  konumda yer aldığını söyledi.


              2020’de kişi başı 304 dolar online alışveriş yaptık
              Londra merkezli sosyal medya ajansı We Are      Her 100 kişiden 75’i online alışveriş yapıyor:
            Social’ın, Hootsuite ile birlikte hazırladığı 2021   Raporda, kişi başına düşen online alışveriş mik-
            Dünya Dijital Raporu’na göre, Türkiye’de 2019’da   tarının dünya ortalamasının çok gerisinde kaldığı
            kişi başına 158 Dolar (1120 TL) online alışve-  ortaya çıksa da alışveriş yapan kişi sayısının arttığı
            riş (e-ticaret) yapılırken, 2020’de bu rakam 304   belirlendi. İnternet kullanan 16-64 yaş aralığındaki
            Dolar’a (2150 TL) ulaştı. Son bir yıldaki yüzde   her 100 Türk’ten 75’i geçen yıl online alışveriş yaptı.
            92’lik artışa rağmen Türkiye di-                              İnternet, en uygun fiyata ulaşmak
            jital alışverişte 703 Dolar (4960                           isteyenlerin tercihi: Türkiye’nin ilk
            TL) olan dünya ortalamasının                                para iadeli alışveriş sitesi Avan-
            yarısına bile ulaşamadı. Ülkeler                            tajix.com’un Kurucu Ortağı Güçlü
            sıralamasında da Türkiye 2019’a                             Kayral, Türkiye Bilişim Sanayicileri
            göre bir basamak gerileyerek 29.                            Derneği’nin (TÜBİSAD) raporlarına
            sırada yer aldı. Kişi başı online                           göre de e-ticaretin her yıl ortalama
            alışveriş miktarında ilk üç sıra-                           yüzde 30-40 aralığında büyüdü-
            yı Güney Kore (2012 Dolar/14185                             ğünü anımsatarak, raporun bu yıl
            TL), İsviçre (1863 Dolar/13135 TL), İngiltere (1697   e-ticaret pazarının normalin üzerinde büyüyece-
            Dolar/11965 TL) paylaştı. 18 ülkede kişi başı on-  ğini gösterdiğini söyledi: “Hem Türkiye’de hem de
            line alışveriş miktarı 1000 Doların üzerinde ger-  yurt dışında yapılan araştırmalarda internetten
            çekleşti. 2019’da ise 10 ülkede kişi başı online   alışverişin tercih edilme nedenlerinin başında en
            alışveriş 1000 doların üstündeydi.             uygun fiyata ulaşmak geliyor.”
                                                                                        Mart 2021 KobiEfor 73
   68   69   70   71   72   73   74   75   76   77   78