Page 72 - KobiEfor-Mart-2021
P. 72

3DQGHP°Q°Q HNRQRP° JQOãh



                             li önleyicisi esnafımız kademeli   lentilerinin; eğitim kalitesi, istihdam ve istikrar
                             olarak işyerlerini açtığında ciro ve   olduğunu ifade ediyor. TUİK’in gençlik istatistikle-
                             gelir kaybı desteği gibi destekler   rine göre yaşam memnuniyeti oranında genel bir
                             1 yıl daha sürdürülmeli. Sosyal   düşüş yaşandığını, OECD’nin 2020’de yayınladığı
                             güvenlik primlerini ödemekte   çalışmanın sonuçlarına göre, gençlerin en çok kay-
                             zorlanan esnafımız için bu prim-  gı duyduğu konuların başında akıl sağlığını takiben,
                             ler düşürülmeli ve defter tutma   istihdam ve kişisel gelir gibi ekonomik konuların
            Bendevi
                             hadleri ise yükseltilmeli” dedi.   geldiğini kaydeden Sarıoğlu, “Nüfusumuzun nere-
            Palandöken
                             Esnafı koruyan adımların atılma-  deyse üçte biri Z Kuşağı. Dolayısıyla genç işsizliği
           sını desteklediklerini kaydeden Palandöken, Peraken-  bizim ülke için en acil ele alınması gereken konu
           de Yasası hakkında yapılan çalışmaların esnafı koruyan   başlıkları arasında” diyor.
           nitelikle güncellenip kabul edilerek yürürlüğe girmesi-  Sarıoğlu, Tokyo’dan, Melbourne’e, İstanbul’dan,
           ni beklediklerini söyledi.                      Pittsburgh’a kadar aynı filmleri, aynı müzikleri takip
             “Yapılandırma taksitleri en az 6 ay ertelenme-  eden, gerçek anlamda ilk küresel kuşak olarak ta-
           li”:  Yapılandırma taksitlerinin en az 6 ay ertelen-  nımlanan Z kuşağının, azınlıklara ve çoklu kültüre en
           mesi gerektiğini vurgulayan Palandöken, ilk taksiti   yakın duran kuşaklardan bir tanesi olduğunun söy-
           ödemeyenin yapılandırmasının bozulacağını, yüz-  lenebileceğini dile getiriyor: “Z kuşağı için ‘eşitlik’
           binlerce esnafın yapılandırmasının bozulmak üzere   en hassas konuların başında geliyor, gelişme fırsatı
           olduğunu aktardı. Palandöken, ödemelerin normal-  sunan ve netleştirilmiş kariyer planlarını kendileriyle
           leşme sürecine göre belirlenmesi, matrak artırımı   paylaşabilecek kurumları tercih ediyorlar. Salt maaş
           ve stok affı getirilmesini istediklerini dile getirdi.   beklentisi dönemi sona erdi. Z Kuşağına ‘değerle-
                                                           rin uyuştuğu bir şirket’ ve ‘sosyal ihtiyaçların karşı-
             “Yakın geleceğe Z kuşağı yön verecek”         lanması’ tatmin edici maaşa ek olarak sunulmalı. Z
             Fenerbahçe Üniversitesi İletişim Fakültesi Halkla   Kuşağı, yaptığı işin takdir görmesini istiyor, standart
           İlişkiler ve Reklamcılık Bölümü Öğretim Üyesi Dr. Elif   mesai saatleri içerisinde çalışmak istemiyorlar. Es-
           Başak Sarıoğlu, yurtdışında bulabilecekleri yaşam   nek ve hibrit çalışma modelleri içerisinde çalışarak,
                             standartlarını, araştırma ve ge-  ortaya koyduklarının esas alınarak değerlendirilme-
                             liştirme yapabilme imkanlarını   sini bekliyorlar. Fikirlerini özgürce ifade edebilmek,
                             Türkiye’de sağlayabilirsek, Z Ku-  alınan kararlarda kendi fikirlerinin de değer gördü-
                             şağının da ilk tercihinin çoğun-  ğünü ve saygı duyulduğunu hissetmek istiyorlar.”
                             lukla vatanında kalmak; sevdik-
                             lerinden/ ailesinden ayrılmadan,   Covid-19 liderlerin rolünü değiştirdi
                             yetiştiği topraklarda yaşamına   KPMG’nin her yıl gerçekleştirdiği Küresel CEO
            Elif Başak       devam edebilmek olacağını söy-  Araştırması’nın Covid-19 Özel Versiyonu yayın-
            Sarıoğlu
                             lüyor: “Z Kuşağının beyin göçünü   landı. 2020’nin başında bin 300 CEO ile yapılan
           önlemenin ilk adımı onları daha iyi anlamak olmalı.”   (Türkiye’den de 15 CEO’nun katıldığı) araştırmanın
             Dünyada son 15-20 yıldır, Y kuşağının dünyayı   ardından Temmuz’daki ikinci araştırma pandeminin
           şekillendirdiğini, ancak yakın geleceğe Z kuşağının   iş liderlerinin gündemini nasıl değiştirdiğini ortaya
           yön vereceğini, hatta günümüzü de büyük ölçüde   koyuyor. Araştırmaya göre, Covid-19, iş dünyasını
           yönlendirenin dolaylı olarak da olsa bu nesil olduğu-  yöneten CEO’ların ‘liderlik’ anlayışını yeniden yapı-
           nu belirten Sarıoğlu, Z kuşağının doğma ve yetişme                landırıyor. CEO’lar artık kar et-
           döneminde iletişim teknolojisindeki değişimin hı-                 meye değil, şirketlerinin ama-
           zıyla birçok kırılma gerçekleştiğini, her konuda                  cına odaklı. İş dünyası liderleri
           derin bir farklılaşma olduğunu aktarıyor: “Fijital                görevlerini sadece şirket yönet-
           özellikleri sebebiyle, yani fiziksel karşılığı olan her            mekle sınırlı görmüyor, her biri
           şeyin dijital eşdeğerinin de olması beklentisi nede-              kendisini toplumsal değişimin
           niyle dijitalliğe erişemedikleri ortamlarda mutsuz                liderliği konusunda sorumlu
           olabiliyorlar. Dijital alt yapıya yapılacak yatırımlar   Murat    hissediyor. Büyümenin önünde-
                                                            Alsan
           ve dijitalle fiziksel deneyimlerin harmanlanabile-                 ki en önemli tehdit artık ticaret
           ceği projeler çok önemli kazandı. Çalışanlar artık,   savaşları ve buna bağlı ülkeselleşme değil, ‘yetenek
           Türkiye’de ikamet ederken başka ülkenin ekono-  riski’. Yeşil büyüme ve iklim öncelikli. Eski düzene
           misine hizmet edebiliyorlar. Bu da beyin göçünün   dönüş yolları kapandı. KPMG Türkiye Başkanı Murat
           dijitalleşme sonrası farklı bir versiyonu. Bunu önle-  Alsan, artık dünyanın eski normale dönmeyeceğini
           yebilmenin bir yolu da insanların ürettiklerine ülke-  belirterek, yeni bir gelecek tanımlama fırsatı bulun-
           mizde de aynı değeri verebilmekten geçiyor.”    duğunu ve üç eylem alanının kritik olacağını söyledi:
             Elif Başak Sarıoğlu, Z kuşağının öne çıkan bek-  “Sürdürülebilirlik, dijitalleşme ve güvenilirlik.”

           72 KobiEfor Mart 2021
   67   68   69   70   71   72   73   74   75   76   77