Page 82 - KobiEfor Ekim 2021
P. 82
)5$1&+à6à1*
Küçük esnaf, CarrefourSA’nın Bayilik Çengelköy Börekçisi,
sistemiyle işini büyütüyor franchise ile dünyaya açılıyor
Sabancı Holding ve Carrefour Grup iştiraki Carrefour-
SA, küçük esnafı desteklemek amacıyla başlattığı Bayilik İstanbul’dan dünyaya lezzet efsanesi yayılmaya
sistemi çerçevesinde yeni marketler açmaya devam ediyor. devam ediyor. İstanbul’da en iyi börekçiler arasın-
CarrefourSA İcra Kurulu Üyesi ve Yatırım, İnşa- daki yerini yarım asırdır koruyan ve gurmelerin en
at ve Satınalma Genel Müdür Yardımcısı Bulut Batum,
çok uğrak mekanlarından olan Çengelköy Börek-
CarrefourSA’nın Bayilik sisteminin bir yansıması olan
çisi artık İstanbul dışına da açılmaya başladı.
Heybeliada’daki markette Börek denince akla gelen ilk lezzet mekanla-
şunları dile getirdi: “Mev- rından olan Çengelköy Bö-
cut pandemi koşulları
rekçisi uzun yıllar İstanbul’da
çerçevesinde yeni market
yatırımları ve market ye- boğaz hattı üzerinde kendi
nileme çalışmalarına ara şubeleriyle hizmet veriyordu.
2018’de İstanbul ve İstan-
vermeden devam ediyo-
ruz. Yeni Neslin Sabancısı bul dışına bayilikler vermeye
vizyonuyla müşterilerimi- başlayan Çengelköy Börekçi-
ze doğru ürün ve kaliteli si, 2020’de bayileri ile birlikte
hizmet sunabilmek için 16 şube sayısına ulaştı. ‘Bir
alt yapısını dijitalleştirdiğimiz, üst yapısında daha ferah İstanbul Klasiği’ mottosu ile
bir alışveriş imkanı sunduğumuz marketlerimizdeki tra- kendini ifade eden Çengelköy
fiğin arttığını gözlemleyebiliyoruz. Sürdürülebilir bir şe- Börekçisi, yakın zamanda hiz-
kilde market yatırımlarına devam edeceğiz.” mete başlayan Ataşehir Ör-
Bulut Batum, doğru üreticiyle müşterilerine doğru nek Mahallesi şubesi ile 16.
ürünü, doğru bir hizmet ve fiyatla sunduklarını, Bayilik bayiliğini vermiş oldu.
sistemiyle de küçük esnafa rekabette birkaç adım öne Klasik lezzetleri kadar ürün
çıkma şansı tanıdıklarını söyledi: “Küçük esnafı destek- ve hizmetteki kalite ve titiz-
lemek amacıyla başlattığımız Bayilik sistemi, ülkemiz- likleriyle de bilinen Çengelköy
den, özellikle de kadın girişimcilerden büyük büyük ilgi Börekçisi Türkiye’nin ilk TSE
görüyor. Bayilik sistemiyle küçük esnafımızı sürdürülebi-
helal sertifikalı börekçisi ola-
lir bir gelişime sahip CarrefourSA’nın marketler zincirine rak kayıtlara geçmiştir.
dahil ediyoruz. Böylelikle büyüyoruz ancak bizleri en çok TSE HYB, TSE Helal Uy-
sevindiren gelişme, kadın girişimcilerin başvuru yapıyor gunluk Belgesi, TSE Covid-19
olması… Kadınların yönetimde olduğu market sayısının
Gıda Üretim Belgesi, ISO
artmasını istiyoruz, kadın istihdamını çok önemsiyoruz.
22000 Gıda Güvenliği Yönetim
Bayilik şartlarını karşılayabilen tüm kadınları Carrefour-
SA ile çalışmaya davet ediyoruz. Öncelikle motivasyonu Sistemi Belgeleri de bulunan
marka artık kaliteli, lezzetli
yüksek olan, yerel bir market sahibi veya farklı bir bayiliği
ve güvenilir ürünlerini mo-
olup kazan-kazan ilişkisine dayalı bir işletme açmak is-
teyen, müşteri hizmetlerinde yetenekli, yönetim becerisi dern üretim, paketleme ve lo-
bulunan, ticaret yapmak için herhangi bir sicil engeli ol- jistik imkanlarıyla Türkiye’nin
mayan her adayı değerlendirmeye alıyoruz. Başvurduk- her yerine ve Türkiye dışındaki bazı lokasyonlara
ları şehirlerin il veya ilçe merkezlerinde güçlü bir lokas- ulaştırmaya hazır.
yona sahip, gerekli teminatı karşılayabilen ve en az 1 yıllık Çok beğenilen kol börekleri ve sade börekle
şirket sahipleriyle görüşüyoruz. Geçen sene başlayan birlikte su böreği, çengelköy lokumu, patentli
Bayilik sistemiyle 43 market faaliyet gösteriyor.” spesiyal böreği, meşhur sokak poğaçaları ile be-
CarrefourSA Heybeliada Mini Mağaza Müdürü Nükhet raber %100 halis tereyağlı baklava ve kadayıf se-
Nursen Kaplan; “CarrefourSA’nın kadın girişimcilere olan çenekleriyle zengin ürün gamına sahip Çengel-
desteğini duyduktan sonra bayilik verdiğini öğrendim. Bu köy Börekçisi’nin franchise hedefi; kısa zamanda
kararımda markanın güvenilir olması da çok etkili oldu. gelen teklifleri de değerlendirerek şehir merkez-
CarrefourSA gibi çok profesyonel bir marka ile çalışarak lerinde öncelikli olarak bayilikler vermek. Çen-
bu işi nasıl yapılabileceğini öğrenmeye başladım. Carrefo- gelköy Börekçisi’nin en hassas olduğu nokta; çok
urSA, bana önemli olanın markayı doğru temsil etmek ve sayıda bayilikten ziyade, etkin lokasyonlarda iyi
marka standartlarını doğru bir şekilde uygulamak oldu-
ve sürekli hizmet verecek, markanın geleneksel
ğunu aktardı. Yatırım tarafında da teknik, lojistik ve pazar-
çizgisini bozmadan, kaliteli hizmetten taviz ver-
lama anlamında büyük desteklerini gördüm. Çok doğru meyecek bayilerle çalışmak.
bir marka ile çalışmanın mutluluğunu yaşıyorum” dedi.
82 KobiEfor Ekim 2021