Page 81 - KobiEfor Ekim 2021
P. 81
Dünya markası olmak için
Bir dünya markası olmak için çok ciddi planlama,
vizyoner bir uzun vade stratejisi ve güçlü bir altyapı
gerektiğini vurgulayan Doç.Dr. Mustafa Aydın, “Bu-
nun yanında; ‘doğru hedef kitle’ye hitap etmek, tüm
Dünya’da kabul görecek bir marka imajı yaratmak
zorundasınız. ‘Markanızı doğru konumlandırmalı’,
hitap ettiğiniz kitleleri iyi araştırmak ve evrensel de-
ğerler üzerine markanızı inşa etmelisiniz” diyor.
lerinin şeffaf bir şekilde markalarımızla paylaşılması Doç. Dr. Mustafa Aydın; açıklamalarına devam
konusu. Pandemi dolayısıyla getirilen kısıtlamalarda ediyor: “Müşterinize bir duygu ve heyecan veren
ve kapanmalarda bile fatura ödemelerinin düşmediği deneyim yaşatmalı, markanızı bir insan gibi düşü-
ve bazı AVM yöneticilerinin giderlerini açıklamak iste- nerek yaşatmalı, geliştirmeli, hızla değişen Dünya
mediğini gördük.Tabii bu konuda şeffaf şekilde gider- standartlarına adapte etmelisiniz. Kaliteden asla
lerini açıklayan AVM yönetimlerini tenzih etmek gerek, ödün vermemeli, markanızı en üst standartlarda
ortak giderlerle ilgili açıklama yapmayan AVM’ler için tutmalısınız. Dijital ortamları en etkin şekilde kul-
de Ticaret Bakanlığımızın da gündeminde olduğunu lanmalı, markanızın gücünü her platformda yaşat-
bildiğimiz konunun, müeyyidesinin bir an önce gerçek- malısınız. Dünya çapında markaların yaratılması ve
leştirilmesini istiyoruz.” büyüyebilmesi ancak franchising sistemi ile müm-
kündür. Biz de Türkiye olarak, Türk markaları ola-
Yeşil Vatan Platformu rak çok yol kat etmiş olmamıza rağmen daha çok
Doç.Dr. Mustafa Aydın, sektör olarak Avrupa Ye- işimiz var. Hep beraber hiç durmadan, yorulmadan
şil Mutabakatı’na hazırlandıklarını da dile getiriyor: çalışmaya devam edeceğiz.”
“UFRAD olarak işbirliği içerisinde olduğumuz ‘Yeşil
Vatan Platformu’ başlıklı bir proje başlattık. 11 Ara-
lık 2019 tarihli ‘Avrupa Yeşil Mutabakatı-EU Green
Deal’, iklim ve çevreyle ilgili zorluklarla mücadele
konusunda Avrupa Birliği’nin (AB) önceki taahhüt-
lerini daha geniş ve daha etkili bir şekilde yeniden
düzenlemeyi amaçlayan yol haritasını da dikkate
alarak başlattığımız ‘Yeşil Vatan Platfomu’nda bu
konuyla ilgili başlıca, sıfır atık yönetimi, karbon
emüsyonunun (seragazlarının azaltılması), çevre
bilincinin oluşturulması ve bu konuda eğitimler dü-
zenlenmesi, özel sektör, ulusal ve uluslararası tüm
aktörler, kamu, kurum kuruluşları işbirliği ve koor-
dinasyonuyla insan faktöründen kaynaklanan çevre
sorunlarının azaltılmasına yönelik gerekli tedbirle- malarına destek olmaya devam edeceklerini anla-
rin alınması ile ilgili çalışmalar başlatılmıştır.” tıyor: “Artık biliyoruz ki dijitalleşme bir mecburiyet
Doç.Dr. Mustafa Aydın, ‘Yeşil Vatan Projesi’nin bir tek ve bizler de bu değişime ayak uydurmalıyız. Daha
fidanı kaybetmenin, vatan toprağından bir parça kay- fazla markamızı UFRAD çatısı altında toplayarak
betmek anlamına geldiği anlayışıyla, bireylerin çevre birbirimizden güç almak, daha etkin projeler geliş-
sorunlarının önemini kavraması ve bu sorunları orta- tirmek diğer bir hedefimiz. Elbette değişen dünyada
dan kaldırmak üzere önlemler alma bilincine erişme- franchise sisteminde de değişim kaçınılmaz. Önce-
sini sağlayarak, çevre ve iklim sorunu konusunda, uzun sinde sadece en iyi kalite ve hizmetle yatırımcıları
vadeli, döngüsel, sürdürülebilir bir yaklaşım sergileyip yakalayabilen firmalar artık dijitalleşmeyi de başarı
çevreye daha duyarlı ve farkındalığı yüksek bir toplu- hedeflerine eklemek zorunda. Kullanımı artık bir
mun oluşturulmasını amaçlamaktadır” diye konuşuyor. zorunluluk olan dijital platformları en verimli kul-
lanabilen markalar öne çıkacaktır. Markalar, dijital
“Dijitalleşme bir mecburiyet” pazarlamanın tüm kanallarını kullanmalılar. Bu
Doç.Dr. Mustafa Aydın, sektörün dijital dönüşümü yönde ciddi yatırım yapan markalar özellikle daha
için UFRAD olarak, yeni, dijital, farklı yazılımları, genç ve dinamik girişimcilere de kolaylıkla erişebi-
faydalı uygulama ve iş yapma modellerini üyeleriyle lecekler. Biz de bu yolda üyelerimize her türlü des-
buluşturarak markaların yeni normale ayak uydur- teği veriyoruz.”
Ekim 2021 KobiEfor 81