Page 81 - KobiEfor Ekim 2021
P. 81

Dünya markası olmak için

                                                             Bir dünya markası olmak için çok ciddi planlama,
                                                           vizyoner bir uzun vade stratejisi ve güçlü bir altyapı
                                                           gerektiğini vurgulayan Doç.Dr. Mustafa Aydın, “Bu-
                                                           nun yanında; ‘doğru hedef kitle’ye hitap etmek, tüm
                                                           Dünya’da kabul görecek bir marka imajı yaratmak
                                                           zorundasınız. ‘Markanızı doğru konumlandırmalı’,
                                                           hitap ettiğiniz kitleleri iyi araştırmak ve evrensel de-
                                                           ğerler üzerine markanızı inşa etmelisiniz” diyor.
         lerinin şeffaf bir şekilde markalarımızla paylaşılması   Doç. Dr. Mustafa Aydın; açıklamalarına devam
         konusu. Pandemi dolayısıyla getirilen kısıtlamalarda   ediyor: “Müşterinize bir duygu ve heyecan veren
         ve kapanmalarda bile fatura ödemelerinin düşmediği   deneyim yaşatmalı, markanızı bir insan gibi düşü-
         ve bazı AVM yöneticilerinin giderlerini açıklamak iste-  nerek yaşatmalı, geliştirmeli, hızla değişen Dünya
         mediğini gördük.Tabii bu konuda şeffaf şekilde gider-  standartlarına adapte etmelisiniz.  Kaliteden asla
         lerini açıklayan AVM yönetimlerini tenzih etmek gerek,   ödün vermemeli, markanızı en üst standartlarda
         ortak giderlerle ilgili açıklama yapmayan AVM’ler için   tutmalısınız. Dijital ortamları en etkin şekilde kul-
         de Ticaret Bakanlığımızın da gündeminde olduğunu   lanmalı, markanızın gücünü her platformda yaşat-
         bildiğimiz konunun, müeyyidesinin bir an önce gerçek-  malısınız. Dünya çapında markaların yaratılması ve
         leştirilmesini istiyoruz.”                        büyüyebilmesi ancak franchising sistemi ile müm-
                                                           kündür. Biz de Türkiye olarak, Türk markaları ola-
            Yeşil Vatan Platformu                          rak çok yol kat etmiş olmamıza rağmen daha çok
            Doç.Dr. Mustafa Aydın, sektör olarak Avrupa Ye-  işimiz var. Hep beraber hiç durmadan, yorulmadan
         şil Mutabakatı’na hazırlandıklarını da dile getiriyor:   çalışmaya devam edeceğiz.”
         “UFRAD olarak işbirliği içerisinde olduğumuz ‘Yeşil
         Vatan Platformu’ başlıklı bir proje başlattık. 11 Ara-
         lık 2019 tarihli ‘Avrupa Yeşil Mutabakatı-EU Green
         Deal’, iklim ve çevreyle ilgili zorluklarla mücadele
         konusunda Avrupa Birliği’nin (AB) önceki taahhüt-
         lerini daha geniş ve daha etkili bir şekilde yeniden
         düzenlemeyi amaçlayan yol haritasını da dikkate
         alarak başlattığımız ‘Yeşil Vatan Platfomu’nda bu
         konuyla ilgili başlıca, sıfır atık yönetimi, karbon
         emüsyonunun (seragazlarının azaltılması), çevre
         bilincinin oluşturulması ve bu konuda eğitimler dü-
         zenlenmesi, özel sektör, ulusal ve uluslararası tüm
         aktörler, kamu, kurum kuruluşları işbirliği ve koor-
         dinasyonuyla insan faktöründen kaynaklanan çevre
         sorunlarının azaltılmasına yönelik gerekli tedbirle-  malarına destek olmaya devam edeceklerini anla-
         rin alınması ile ilgili çalışmalar başlatılmıştır.”   tıyor: “Artık biliyoruz ki dijitalleşme bir mecburiyet
            Doç.Dr. Mustafa Aydın, ‘Yeşil Vatan Projesi’nin bir tek   ve bizler de bu değişime ayak uydurmalıyız. Daha
         fidanı kaybetmenin, vatan toprağından bir parça kay-  fazla markamızı UFRAD çatısı altında toplayarak
         betmek anlamına geldiği anlayışıyla, bireylerin çevre   birbirimizden güç almak, daha etkin projeler geliş-
         sorunlarının önemini kavraması ve bu sorunları orta-  tirmek diğer bir hedefimiz. Elbette değişen dünyada
         dan kaldırmak üzere önlemler alma bilincine erişme-  franchise sisteminde de değişim kaçınılmaz. Önce-
         sini sağlayarak, çevre ve iklim sorunu konusunda, uzun   sinde sadece en iyi kalite ve hizmetle yatırımcıları
         vadeli, döngüsel, sürdürülebilir bir yaklaşım sergileyip   yakalayabilen firmalar artık dijitalleşmeyi de başarı
         çevreye daha duyarlı ve farkındalığı yüksek bir toplu-  hedeflerine eklemek zorunda. Kullanımı artık bir
         mun oluşturulmasını amaçlamaktadır” diye konuşuyor.  zorunluluk olan dijital platformları en verimli kul-
                                                          lanabilen markalar öne çıkacaktır. Markalar, dijital
            “Dijitalleşme bir mecburiyet”                 pazarlamanın tüm kanallarını kullanmalılar. Bu
            Doç.Dr. Mustafa Aydın, sektörün dijital dönüşümü   yönde ciddi yatırım yapan markalar özellikle daha
         için UFRAD olarak, yeni, dijital, farklı yazılımları,   genç ve dinamik girişimcilere de kolaylıkla erişebi-
         faydalı uygulama ve iş yapma modellerini üyeleriyle   lecekler. Biz de bu yolda üyelerimize her türlü des-
         buluşturarak markaların yeni normale ayak uydur-  teği veriyoruz.”
                                                                                      Ekim 2021 KobiEfor 81
   76   77   78   79   80   81   82   83   84   85   86