Page 116 - KobiEfor Ekim 2021
P. 116
AJANS
Medya satın alma ve planlama ajansı; Soulecon Media
5HNDEHW HGHELOLU \HQL R\XQFXODU ROXåWXUX\RU
Soulecon Media Ajans Başkanı
Gürcan Pala, “Ülkemizden çıkan
firmaları ilk önce ülkemizde büyütmek”
misyonuyla hareket ettiklerini,
KOBİ’leri büyütmeye odaklandıklarını
belirterek, “Biz rekabet edebilir yeni
oyuncular oluşturuyoruz” diyor.
5|SRUWDM 'HQL] <$1,.7$ú
oulecon Media Ajans Başkanı Gürcan Pala,
“Soulecon Media; medya satın alma ve planla-
Sma ajansıdır. Ve tamamen çok önemli bir ihtiya-
ca istinaden kurulmuştur; KOBİ’ler nasıl büyür?” di-
yor ve ajansın kuruluş öyküsünü paylaşıyor: “2005’te
KOBİ’ler düzeyinde hizmet veren bir ajansta ilk işe
başladığımda çok kısa zamanda fark ettim ki; KOBİ
reklamverenlerin bu tarz bir ajans hizmetiyle dev
rakipleri arasında yer edinmesi çok zordu. 2007’de Gürcan
Pala
şahıs şirketi olarak Soulecon Media adıyla hizmet
vermeye başladık. 2012’den bu yana Pal Ajans Medya
firmalar haline geldi. Tabii bir de yapılan ihracatla bü-
Planlama Danışmanlık Reklam Hizmetleri Ltd. Şti.
yük oranda ithalatı da engellemiş olduk. Temelde cari
olarak yolumuza reklamverenlerimizle ve Soulecon
açığın azalmasına az ya da çok katkıda bulunduğumu-
Media markamızla devam ediyoruz.” zu net olarak söyleyebilirim ki en çok da bununla gurur
Profesyonel reklamveren bir şirketin tüm medya duyuyor ve bununla motive oluyoruz.”
partnerleri halihazırda bulunur. Pala, ancak yeni rek-
Gürcan Pala, bu başarıda reklamverenlerinin çalış-
lamveren KOBİ’lerin bu partnerlerinin olmadığına ve
kanlığı ve azminin de büyük payı olduğunun altını çizi-
nereden başlanılması gerektiğiyle ilgili bilgilerinin de
yor: “Tabii ki bunu tek biz yaptık, demiyoruz. Reklam-
bulunmadığına dikkat çekiyor: “Olmaması da gayet nor-
verenlerimizin kendi işlerine adanmışlıkları, ellerinden
mal. Biz bu durumlarda kendilerine bütçeleri dahilinde gelenin en iyisini işine aktarıyor olması, yatırımlarını
destek verebilecek kreatif, PR (halkla ilişkiler) veya sos-
kat, yat, arsa değil de işlerine yapıyor olmaları en büyük
yal medya ajanslarıyla da tanıştırıyor ve takip ediyoruz.
şansımızdı. Şu an portföyümüzde bulunan en büyük
Çünkü tüm sacayakları oturduğunda istenilen sonuca o
reklamverenlerimiz bundan 8-10 sene önce beraber
kadar yaklaşılıyor.” Soulecon Media’da en az 5 yıl dene- büyüdüğümüz firmalardan oluşmaktadır. Biz genelde
yimli 24 çalışanla hizmet sunduklarını aktaran Gürcan reklamverenlerimizi kendimiz oluşturuyoruz. Sektör-
Pala, geçen yıl Pandemi etkisiyle yüzde 50 büyüdükle-
de zaten halihazırda reklam veren firmaları alabilmek
rini, ancak bu yılın geçen yıl kadar parlak olmadığını,
için bir tahakküm var. Aynı firmalar aynı reklamveren-
enflasyondan arındırılmış yüzde 12-15 lik bir artışı ya- ler ve dolayısıyla oyunu kuran ağırlıklı global firmalar,
kalayabilirlerse bunu başarı olarak göreceğini söylüyor. reklamverenler. Yeni oyuncular eklenmediği sürece de
sektördeki mecralar, ajanslar bu aynı oyuncuların he-
“Biz rekabet edebilir yeni oyuncular gemonyasında hareket edecekler. Ajans olarak sektör-
oluşturuyoruz” deki en büyük farkımız; bu noktada ortaya çıkıyor. Biz
Gürcan Pala, Soulecon Media’nın esas misyonunu; rekabet edebilir yeni oyuncular oluşturuyoruz. Medya
“Ülkemizden çıkan firmaları ilk önce ülkemizde büyüt- sektörü daha çok yeni reklamverenlerle büyüyebilir.”
mek” diye açıklıyor: “Bu büyümenin getirdiği ekonomik
güçle reklam verenlerimiz Ar-Ge ve inovasyon çalış- “Yazılım şirketi kurduk”
malarına ağırlık verebiliyor, bütçe ayırabiliyorlar. So- Gürcan Pala, “Kısa ve orta vadede hedefimiz tüm hiz-
nuçta daha güçlü ihracat yapabilecek firmalar haline metlerimizi kendi yazdırdığımız bir yazılıma aktarabil-
geliyorlar. Ve çok şükür ki bugün sıfırdan başladığımız mek. Bu şekilde tüm reklamverenlerimizi bu yazılıma
firmalarımız on milyonlarca dolarlık ihracat yapan dev entegre edip kendilerine ait oluşturulacak ara yüzlerle
116 KobiEfor Ekim 2021