Page 116 - KobiEfor Ekim 2021
P. 116

AJANS



                 Medya satın alma ve planlama ajansı; Soulecon Media

            5HNDEHW HGHELOLU \HQL R\XQFXODU ROXåWXUX\RU



         Soulecon Media Ajans Başkanı
         Gürcan Pala, “Ülkemizden çıkan
         firmaları ilk önce ülkemizde büyütmek”
         misyonuyla hareket ettiklerini,
         KOBİ’leri büyütmeye odaklandıklarını
         belirterek, “Biz rekabet edebilir yeni
         oyuncular oluşturuyoruz” diyor.
            5|SRUWDM  'HQL] <$1,.7$ú

              oulecon Media Ajans Başkanı Gürcan Pala,
              “Soulecon Media; medya satın alma ve planla-
         Sma ajansıdır. Ve tamamen çok önemli bir ihtiya-
         ca istinaden kurulmuştur; KOBİ’ler nasıl büyür?” di-
         yor ve ajansın kuruluş öyküsünü paylaşıyor: “2005’te
         KOBİ’ler düzeyinde hizmet veren bir ajansta ilk işe
         başladığımda çok kısa zamanda fark ettim ki; KOBİ
         reklamverenlerin bu tarz bir ajans hizmetiyle dev
         rakipleri arasında yer edinmesi çok zordu. 2007’de   Gürcan
                                                           Pala
         şahıs şirketi olarak Soulecon Media adıyla hizmet
         vermeye başladık. 2012’den bu yana Pal Ajans Medya
                                                          firmalar haline geldi. Tabii bir de yapılan ihracatla bü-
         Planlama Danışmanlık Reklam Hizmetleri  Ltd. Şti.
                                                          yük oranda ithalatı da engellemiş olduk. Temelde cari
         olarak yolumuza reklamverenlerimizle ve Soulecon
                                                          açığın azalmasına az ya da çok katkıda bulunduğumu-
         Media markamızla devam ediyoruz.”                zu net olarak söyleyebilirim ki en çok da bununla gurur
            Profesyonel reklamveren bir şirketin tüm medya   duyuyor ve bununla motive oluyoruz.”
         partnerleri halihazırda bulunur.  Pala, ancak yeni rek-
                                                            Gürcan Pala, bu başarıda reklamverenlerinin çalış-
         lamveren KOBİ’lerin bu partnerlerinin olmadığına ve
                                                          kanlığı ve azminin de büyük payı olduğunun altını çizi-
         nereden başlanılması gerektiğiyle ilgili bilgilerinin de
                                                          yor: “Tabii ki bunu tek biz yaptık, demiyoruz. Reklam-
         bulunmadığına dikkat çekiyor: “Olmaması da gayet nor-
                                                          verenlerimizin kendi işlerine adanmışlıkları, ellerinden
         mal. Biz bu durumlarda kendilerine bütçeleri dahilinde   gelenin en iyisini işine aktarıyor olması, yatırımlarını
         destek verebilecek kreatif, PR (halkla ilişkiler) veya sos-
                                                          kat, yat, arsa değil de işlerine yapıyor olmaları en büyük
         yal medya ajanslarıyla da tanıştırıyor ve takip ediyoruz.
                                                          şansımızdı. Şu an portföyümüzde bulunan en büyük
         Çünkü tüm sacayakları oturduğunda istenilen sonuca o
                                                          reklamverenlerimiz bundan 8-10 sene önce beraber
         kadar yaklaşılıyor.” Soulecon Media’da en az 5 yıl dene-  büyüdüğümüz firmalardan oluşmaktadır. Biz genelde
         yimli 24 çalışanla hizmet sunduklarını aktaran Gürcan   reklamverenlerimizi kendimiz oluşturuyoruz. Sektör-
         Pala, geçen yıl Pandemi etkisiyle yüzde 50 büyüdükle-
                                                          de zaten halihazırda reklam veren firmaları alabilmek
         rini, ancak bu yılın geçen yıl kadar parlak olmadığını,
                                                          için bir tahakküm var. Aynı firmalar aynı reklamveren-
         enflasyondan arındırılmış  yüzde 12-15 lik bir artışı ya-  ler ve dolayısıyla oyunu kuran ağırlıklı global firmalar,
         kalayabilirlerse bunu başarı olarak göreceğini söylüyor.    reklamverenler. Yeni oyuncular eklenmediği sürece de
                                                          sektördeki mecralar, ajanslar bu aynı oyuncuların he-
            “Biz rekabet edebilir yeni oyuncular          gemonyasında hareket edecekler. Ajans olarak sektör-
            oluşturuyoruz”                                deki en büyük farkımız; bu noktada ortaya çıkıyor. Biz
            Gürcan Pala, Soulecon Media’nın esas misyonunu;   rekabet edebilir yeni oyuncular oluşturuyoruz. Medya
         “Ülkemizden çıkan firmaları ilk önce ülkemizde büyüt-  sektörü daha çok yeni reklamverenlerle büyüyebilir.”
         mek” diye açıklıyor: “Bu büyümenin getirdiği ekonomik
         güçle reklam verenlerimiz Ar-Ge ve inovasyon çalış-  “Yazılım şirketi kurduk”
         malarına ağırlık verebiliyor, bütçe ayırabiliyorlar. So-  Gürcan Pala, “Kısa ve orta vadede hedefimiz tüm hiz-
         nuçta daha güçlü ihracat yapabilecek firmalar haline   metlerimizi kendi yazdırdığımız bir yazılıma aktarabil-
         geliyorlar. Ve çok şükür ki bugün sıfırdan başladığımız   mek. Bu şekilde tüm reklamverenlerimizi bu yazılıma
         firmalarımız on milyonlarca dolarlık ihracat yapan dev   entegre edip kendilerine ait oluşturulacak ara yüzlerle

         116 KobiEfor Ekim 2021
   111   112   113   114   115   116   117   118   119   120   121