Page 117 - KobiEfor Ekim 2021
P. 117
bilgiye daha şeffaf, hızlı ulaşmalarını sağlayacağız. Ayrıca talep ne noktada? Offline tarafta sınırlı sayıda mecra
bu verileri kendi satış raporlarına, pazarlama, muhase- olduğundan analiz edip bundan emin olmak, dijitale
be-finansla da entegre edebileceğiz” diyor ve günümüz- göre daha kolay. Performans tarafı için değil, display
de yazılım birinci öncelik haline geldiği için ayrıca yazılım ve Rich Medya uygulamaları için söylüyorum. Perfor-
şirketi kurduklarını da açıklıyor: “Sadece kendi ajansımız mans tarafında her firmanın kendisinin yapmasının
için değil, hizmet verdiğimiz firmaların tüm ihtiyaçlarını daha doğru olacağı kanaatindeyim. Kimse sizin işini-
yönetebilmesi ve takip edebilmesi için de hizmet verece- zi sizden daha iyi bilemez. Optimizasyon için dinamik
ğiz. Tabii bu hizmetler ağırlıklı medya yatırımlarıyla ala- veriler sadece firma içerisinden çıkabilir. Ya da hizmet
kalı olacak. Özellikle yurtdışı medya yatırımlarının takibi inhouse olarak alınmalı. Bütün firmalarımıza da bunu
çok daha fazla önem arz ediyor. Bizim gibi kendini firma- söylüyoruz. Dolayısıyla biz ajans olarak reklamveren-
larına endekslemiş ajansların başarısı aslında firmaların lerimizin bütçelerinin -tutarlardan dolayı- daha fazla
başarısıyla doğru orantılı. Son 2 yılda toplam yüzde 90 korunması gereken offline tarafta hizmet veriyoruz.”
civarında büyüdük. Pandemide oluşabilecek ihtiyaçları Pandemi öncesine dönüş sözkonusu: Artık pandemi
belirleyip reklamverenlerimizle iletişime geçtik. Pande- öncesi eski alışkanlıklara geri dönüldüğünü, bu dönem-
mide satışların artacağını düşündüğümüz sağlık (OTC) ve de belirgin şekilde e-ticarette artış olduğunu kaydeden
bilişim (özellikle bilgisayar) gibi sektörlerdeki reklamve- Pala, “Son 3 yıldır yazılım şirketimiz tüm dünyada aynı
renlerimizi reklam vermeleri ve bütçelerini artırmaları anda satışın uygulanabilir olması için entegrasyon, yö-
konusunda biraz zorladık. Düşündüğümüz gibi de oldu. netim ve lojistik alanlarında çalışmalarına devam edi-
Süreç boyunca çok iyi dönüş aldılar ve reklam vermeye yor” diyor. Pala, mecralarda reklamverenlerin ileri tarihli
devam ettiler. Dönüş alamayacağını düşündüğümüz rek- rezervasyonları bulunduğunu, TV’de rating fiyatlarının
lamverenlerimize de fikrimizi ilettik. Hedeflerimizi revize en yüksek seviyesinde olduğunu paylaşıyor: “Mecra fi-
etmemizi gerektirecek bir durum yaşamadık. Şu dönem- yatları Ekim-Kasım’da da artarak ilerleyecektir. 2021’in
de sürekli finansal sağlamlığımızın devamı önceliğimiz.” sonundan 2022 Mart’ına kadar reklamverenler reklam-
“Kimse sizin işinizi sizden iyi bilemez”: Gürcan larını azaltacak. 2022’de olası bir erken seçim sürecinde
Pala, her gün reklam pastasından daha da büyük medya harcamaları bir belirsizliğe girebilir.”
pay alan dijitalleşmenin hedef kitlenin seçilebilmesi
ve sonraki hareketlerinin takibinde reklamverenlerin KOBİ’lere ve markalara öneriler
ürünlerinin ve / veya hizmetlerinin birebir en ince de- Gürcan Pala, bu süreçte KOBİ’lere ve markalara
tayına kadar anlatabilmesine olanak tanıdığına dik- şunları öneriyor: “Medya çok dinamik bir yapıya sahip,
kat çekiyor. Pala, yıllık reklam harcamalarında off- fiyatlar ve mecraların içerikleri çok hızlı değişiyor. Ön-
line (dijital olmayan) tarafta ayrılan bütçeyle dijitale celikle reklamverenin bu değişimleri firmanın lehine
ayrılan bütçe arasında çok büyük bir fark olduğunu, çevirip takip edecek, kendisine zaman ayıracak, onlar
reklamverenlerin hala yüzde 80 TV, açıkhava, radyo için düşünecek ajanslarla çalışması gerek. Özellikle
vb. reklamlarını tercih ettiğini anlatıyor. Sadece dijital KOBİ’ler, ajansların referanslarına nasıl katkı sağla-
reklamı vererek marka olmuş bir firma bilmediğini dığını sorgulamalı. KOBİ’ler reklam vererek büyümeyi
aktaran Pala, veriler net işlenmedikçe yapılan işten hedefliyorlarsa, kampanyalarını mümkünse yılın ilk 2
emin olamadıklarını ifade ediyor: “Satın alma ajans- ayı gerçekleştirebilirler. Firmaların kendi hedef kitle-
ları meslek hastalığı olarak biraz paranoyaktır. Ya da lerine erişim bedeli bu aylarda diğer aylara göre daha
öyle olmalılar. Sürekli bir şüphe aklımızda belirir. Ger- makul seviyelerde oluşmaktadır. Aynı bütçeyle daha
çekten bu fiyat doğru mu, bunu hak ediyor mu, arz- fazla kişiye ulaşmak mümkün.”
Ekim 2021 KobiEfor 117