Page 147 - ERP Satin Alma Rehberi
P. 147

Konsept







          Eğer işletmeniz bir vakıf şirketi değilse, ilk amacı kâr etmek

          olmalıdır. İşletmelerde kârlılığı artırmak için ya satışları ar-
 YENİ
 YENİ NESİL   ğun olarak yaşandığı günümüz koşullarında, işletmeler he-
  NESİL
          tırmak ve/veya maliyetleri düşürmek esastır. Rekabetin yo-


          deflerine ulaşmak için, finansal ve operasyonel alanlardaki


          performanslarını ölçüp buna göre stratejiler belirlemelidir.




                  urumsal performans yönetim sistemleri, artık  Şimdi, Fenerbahçe demişken, birkaç sene önce başım-
                  sadece bilgilerin tutulduğu bir yer olmaktan  dan geçen başka bir hikâyeyi anlatmak istiyorum. Benim
 ERP’LER
 ERP’LER  Ktanımlanıp  performanslarındaki  sapmaların  Bir gün Bağdat Caddesi’nde yürürken cep telefonuma

                  çıkmıştır; kuruluşların stratejik hedeflerinin  Fenerbahçe kombine kartım var, ayrıca kulübe üyeyim.
                                                             bir mesaj geldi. Mesajda siz Fenerbahçe üyesi 100 metre
          ölçüldüğü sistemlere dönüşmüştür.
                                                             ileride X mağaza var diyordu; yaptığımız araştırmalara
          Yeni Nesil ERP sistemleri artık daha çok müşteri odaklı,
                                                             göre, bu X mağazadan siz çok alışveriş yapıyorsunuz. Bu
          Endüstri 4.0 imkânlarından faydalanan ve Kişisel Veri-
          leri Koruma Kanunu gibi kanunlara uygun bir yapıya
                                                             layacak. Aslında bir CRM projesi gibi görünse de arka
          dönüşmelidir.                                      mesajı gösterirseniz X mağazası size %10 indirim sağ-
                                                             planda müşterinin finansal hareketlerini inceleyen ve

          İşletmelerimizde müşterilerimizi iç ve dış müşteriler  ERP’den data besleyen bir pazarlama aktivitesi.
          olarak ikiye ayırabiliriz. İç müşteriler çalışma arkadaş-
          larımız; dış müşterilerimiz ise bizimle ticaret yapan kişi,   Müşterimizi modellemeliyiz. Örnek vermek gerekirse,
          şirket, tedarikçiler vb. olabilir. İç müşterilerimizle çalı-  ben bir seneden beri diyet yapıyorum ve hayatımda ilk
          şırken onların hayatlarını kolaylaştıracak, hata yapma-  defa tam buğday ekmeği yiyorum. Benim yapmış oldu-
          larını engelleyecek sistemler kullanmaktayız. Bunların   ğum harcamalar incelendiğinde, kişiler diyet yaptıkları
          başında da ERP sistemleri gelmekte. ERP sistemleri ile   dönemlerde tam buğday ekmeğini daha çok kullanırlar
          genelde muhasebe, finans, insan kaynakları, üretim, sa-  gibi bir yorum yapılabilir.

          tın alma gibi modüller kullanırız. Müşteri ile hareket-  Bazı durumlarda da ihtiyacın tanımlanması önceden ge-
          lerimizi daha çok CRM uygulamalarında tutarız. CRM  rekmektedir. Mesela Amerika’daki çok ünlü bir mağaza
          uygulamamız ile ERP programımızın veya benzer prog-  bir bayana, devamlı yeni doğan bebek ihtiyaçları hak-
          ramların entegre olması çok önemlidir. Bu entegrasyon  kında mail atmaktadır. Bu bayanın babası bu mailleri
          ile tekrar bilgi girişi ortadan kalkıp hem zaman kazanılır  görüp siz ne yapıyorsunuz, kızım evli bile değil, çocuk
          hem de hata yapma olasılığı ortadan kalkar.        yapmaya mı teşvik ediyorsunuz diye serzenişte bulun-
                                                             muş. Ama 4 ay sonra doğum olmuş çünkü kızı hamiley-
 Hakan Cem Topal  Dış müşterilerimizi öncelikle iyi tanımamız ve özellikle   miş. Kredi kart ekstrelerinden kişinin hamile olduğunu
 Flokser Kimya  müşteri segmentasyonunu doğru yapmamız gerekiyor.   sistem  anlamış  ve  ileride  çocuğu  olacağını  düşünerek

          Müşterilerimizin finansal bilgilerinin analizi ve değer
 Dijital Dönüşüm Müdürü  matrislerinin yaratılması için ERP sistemleri son derece   ona göre kampanya yapmış.
          önemlidir. Hep verilen bir örnektir; İbrahim Tatlıses ve  Kârlılığımızı artırmak için satışlarımızı artırmamız gere-
          Ali Koç Mercedes’in müşteri aday listesinde aynı sınıfta  kir. Satışlarımızı artırmak için de müşterimizi iyi tanıyıp
          olabilirler. Ama İbrahim Tatlıses’e yaptığınız pazarlama  uygun pazarlama aktiviteleri yapmamız gerekir. İşte bu
          aktivitesini Ali Koç için yaparsanız, muhtemelen başa-  aşamada yeni nesil ERP’den aldığımız bilgiler bizler için
          rılı olamazsınız. Kişilik olarak tamamen farklı olan bu  çok önemli bir hâl almaktadır.
          kişilerin belki tek ortak noktaları Fenerbahçeli olmaları.




                                                                                                     ERP SATIN ALMA REHBERİ  147
   142   143   144   145   146   147   148   149   150   151   152