Page 12 - Dijital KobiEfor Ekim 2024
P. 12
àá $.,á 2720$6<218
ve farklı sistemler arasında manuel Dayalı Otomasyon, RPA (Robotik Süreç
veri girişine gerek kalmadan süreçler Otomasyonu), Bulut Tabanlı Otomas-
daha verimli hale geliyor. Örneğin; sa- yon (Cloud-Based Automation), No-
tış yapılan bir müşteri kaydı otomatik Code/Low-Code Platformlar, Hyperau-
olarak muhasebe sistemine geçerek tomation, Kapsamlı Hyperautomation
faturalama sürecini başlatabiliyor. Yaklaşımı, Süreç Madenciliği (Process
• Risk yönetimi ve yasal uyum Mining), İşbirliği Otomasyonu (Collabo-
kolaylığı: ‘İş Akış Otomasyonu’, risk ration Automation), Otonom İş Akışları
• Standartlaşma ve süreç tutarlılı- yönetimini iyileştiriyor ve yasal uyum (Autonomous Workflows), Yapay Zeka
ğı: Otomasyon, iş süreçlerinin standart süreçlerini kolaylaştırıyor. Otomatik Destekli Otomatik Belge İşleme, Veri
hale getirilmesini sağlıyor. Manuel sü- süreçler sayesinde, yasal düzenleme- Odaklı Otomasyon, Mikro Hizmetler Mi-
reçlerde farklı kişiler farklı yaklaşımlar lere uygunluğu sağlamak için belirli marisi (Microservices Architecture), IoT
kullanabiliyor ve bu da tutarsızlıklara adımların atılması zorunlu hale getiri- (Nesnelerin İnterneti) Entegrasyonu
yol açabiliyor. Ancak otomatik iş akışla- liyor. Bu, hem iç denetimler hem de dış ile Otomasyon, Sürükle-Bırak (Drag-
rı belirli bir şablon ve süreç çerçevesin- denetimler için kritik öneme sahiptir. İş and-Drop) İş Akış Tasarımı, Blockchain
de işliyor, bu da süreçlerin her zaman akışlarının dijital ortamda kayıt altına (Blokzincir) Entegrasyonu, Mobil Uygu-
aynı standartlara uygun olarak yürü- alınması, denetim süreçlerini hızlandı- lamalarla Entegre Otomasyon.
tülmesini sağlıyor. Örneğin; müşteri rıyor ve belge yönetimini kolaylaştırıyor. Sanal Asistanlar ve Chatbot En-
fatura işlemlerinin her seferinde aynı Ayrıca, süreçlerde olası hataların önce- tegrasyonu, Otomasyon Güvenliği
adımlardan geçmesi, hataları azaltıyor den tespit edilmesi, işletmenin risklere (Automation Security), Otomatik Uç-
ve müşteri deneyimini iyileştiriyor. karşı daha hazırlıklı olmasını sağlıyor. tan Uca (End-to-End) Süreç Yönetimi,
• Gerçek zamanlı veri ve içgörü- • Yenilikçi rekabet avantajı: Oto- Karmaşık İş Süreçlerinin Otomasyo-
ler: ‘İş Akış Otomasyonu’, işletmelere masyon, işletmelere rekabet avantajı nu (Complex Workflow Automation),
gerçek zamanlı veri sağlama imkanı kazandırıyor. Süreçlerin hızlanması, İş Akışlarında Sürdürülebilirlik (Sus-
sunuyor. Süreçlerde hangi aşamaların hata oranlarının azalması ve maliyet- tainability in Workflow Automation),
tamamlandığını, hangi görevlerin ge- lerin düşmesi, işletmelerin rakipleri- Sanal Gerçeklik (VR) ve Artırılmış
ciktiğini ve hangi kaynakların en verimli ne göre daha hızlı ve etkili bir şekilde Gerçeklik (AR) ile İş Akış Otomas-
şekilde kullanıldığını anında görebil- hizmet sunmasını sağlıyor. Özellikle yonu, İş Süreçlerinde İnsan-Makine
me imkanı sunuyor. Bu, iş süreçlerinin yenilikçi ve dijitalleşmeye yatırım yapan Etkileşimi (Human-in-the-Loop Au-
daha dinamik bir şekilde yönetilmesi- firmalar, müşterilerine daha iyi dene- tomation), Sanal Çalışma Ortamları-
ne olanak tanıyor ve işletmelerin hızlı yimler sunarak pazar paylarını artıra- nın Otomasyonu (Virtual Workspace
aksiyonlar almasını sağlıyor. Ayrıca, biliyor. Ayrıca, otomatik süreçler daha Automation), Otomatik Yetenek Yö-
süreçler sürekli izlenebilir olduğu için esnek ve ölçeklenebilir olduğu için, netimi ve İş Gücü Planlaması, Çok
iyileştirilmesi gereken noktalar kolayca işletmeler değişen piyasa koşullarına Kanallı Otomasyon (Omnichannel
tespit edilebiliyor. daha hızlı adapte olabiliyor. Automation).
• Daha iyi çalışan deneyimi: İş • Hızlı adaptasyon ve iş süreçlerin- Dijital İkizler (Digital Twins), Sür-
akışlarının otomatikleştirilmesi, ça- de dönüşüm: Otomasyon sistemleri, dürülebilir İş Akışları ve Karbon Ayak
lışanların rutin ve tekrarlayan görev- yeni süreçlerin ve stratejilerin hızla İzi Yönetimi, Kapsayıcı Otomasyon
lerden kurtulmasına olanak tanıyor. uygulanmasına olanak tanıyor. İşlet- (Inclusive Automation), Bağlamsal
Bu sayede çalışanlar, daha yaratıcı meler yeni bir ürün çıkardığında ya da Otomasyon (Contextual Automati-
ve stratejik görevlere odaklanabiliyor. iş modelinde değişiklik yaptığında, iş on), Sınırsız Ölçeklenebilirlik (Un-
Rutin işlerin otomatik hale getirilmesi, akışları hızlı bir şekilde güncellenebi- limited Scalability), Hizmet Olarak
çalışanların iş yükünü hafifletiyor ve liyor ve değişikliklere adaptasyon sağ- Otomasyon (Automation as a Servi-
motivasyonlarını artırıyor. Aynı zaman- lanıyor. Bu esneklik, işletmelerin pazar ce-AaaS), Yaratıcı Otomasyon (Crea-
da, iş süreçlerinin daha net ve şeffaf dinamiklerine ve müşteri beklentile- tive Automation), Akıllı Sözleşmeler
olması, çalışanların neyi, ne zaman ve rine anında yanıt vermesine yardımcı (Smart Contracts), Çapraz Fonksi-
nasıl yapmaları gerektiğini daha iyi an- oluyor. Ayrıca, iş süreçlerinde sürekli yonel Otomasyon (Cross-Functional
lamalarına yardımcı oluyor. iyileştirme yapılması, işletmelerin re- Automation).
• Hızlı ve etkili entegrasyon: Mo- kabet gücünü artırıyor.
dern iş akış otomasyonu sistemleri,
işletmelerin kullandığı diğer yazılım ve ‘İş Akış Otomasyonu’nda
sistemlerle entegrasyonu kolaylaştırı- son trendler
yor. CRM, ERP ve muhasebe sistemleri Yapay Zeka (AI) ve Makine Öğreni-
gibi farklı yazılımlar arasında veri alış- mi (ML) Entegrasyonu, Yapay Zeka ile
verişi otomatik olarak gerçekleşiyor. Duygusal Zeka (Emotional AI) Enteg-
Bu entegrasyonla veri akışı hızlanıyor rasyonu, Yapay Zeka Destekli Tahmine
12 KobiEfor Dijital Ekim 2024