Page 12 - Dijital KobiEfor Ekim 2024
P. 12

àá $.,á 2720$6<218



                                         ve farklı sistemler arasında manuel  Dayalı Otomasyon, RPA (Robotik Süreç
                                         veri girişine gerek kalmadan süreçler  Otomasyonu), Bulut Tabanlı Otomas-
                                         daha verimli hale geliyor. Örneğin; sa- yon (Cloud-Based Automation), No-
                                         tış yapılan bir müşteri kaydı otomatik  Code/Low-Code Platformlar, Hyperau-
                                         olarak muhasebe sistemine geçerek  tomation, Kapsamlı Hyperautomation
                                         faturalama sürecini başlatabiliyor.  Yaklaşımı, Süreç Madenciliği (Process
                                            • Risk yönetimi ve yasal uyum  Mining), İşbirliği Otomasyonu (Collabo-
                                         kolaylığı: ‘İş Akış Otomasyonu’, risk  ration Automation), Otonom İş Akışları
            • Standartlaşma ve süreç tutarlılı- yönetimini iyileştiriyor ve yasal uyum  (Autonomous Workflows), Yapay Zeka
          ğı: Otomasyon, iş süreçlerinin standart  süreçlerini kolaylaştırıyor. Otomatik  Destekli Otomatik Belge İşleme, Veri
          hale getirilmesini sağlıyor. Manuel sü- süreçler sayesinde, yasal düzenleme- Odaklı Otomasyon, Mikro Hizmetler Mi-
          reçlerde farklı kişiler farklı yaklaşımlar  lere uygunluğu sağlamak için belirli  marisi (Microservices Architecture), IoT
          kullanabiliyor ve bu da tutarsızlıklara  adımların atılması zorunlu hale getiri- (Nesnelerin İnterneti) Entegrasyonu
          yol açabiliyor. Ancak otomatik iş akışla- liyor. Bu, hem iç denetimler hem de dış  ile Otomasyon, Sürükle-Bırak (Drag-
          rı belirli bir şablon ve süreç çerçevesin- denetimler için kritik öneme sahiptir. İş  and-Drop) İş Akış Tasarımı, Blockchain
          de işliyor, bu da süreçlerin her zaman  akışlarının dijital ortamda kayıt altına  (Blokzincir) Entegrasyonu, Mobil Uygu-
          aynı standartlara uygun olarak yürü- alınması, denetim süreçlerini hızlandı- lamalarla Entegre Otomasyon.
          tülmesini sağlıyor. Örneğin; müşteri  rıyor ve belge yönetimini kolaylaştırıyor.   Sanal Asistanlar ve Chatbot En-
          fatura işlemlerinin her seferinde aynı  Ayrıca, süreçlerde olası hataların önce- tegrasyonu, Otomasyon Güvenliği
          adımlardan geçmesi, hataları azaltıyor  den tespit edilmesi, işletmenin risklere  (Automation Security), Otomatik Uç-
          ve müşteri deneyimini iyileştiriyor.   karşı daha hazırlıklı olmasını sağlıyor.   tan Uca (End-to-End) Süreç Yönetimi,
            • Gerçek zamanlı veri ve içgörü-  •  Yenilikçi rekabet avantajı: Oto- Karmaşık İş Süreçlerinin Otomasyo-
          ler: ‘İş Akış Otomasyonu’, işletmelere  masyon, işletmelere rekabet avantajı  nu (Complex Workflow Automation),
          gerçek zamanlı veri sağlama imkanı  kazandırıyor. Süreçlerin hızlanması,  İş Akışlarında Sürdürülebilirlik (Sus-
          sunuyor. Süreçlerde hangi aşamaların  hata oranlarının azalması ve maliyet- tainability in Workflow Automation),
          tamamlandığını, hangi görevlerin ge- lerin düşmesi, işletmelerin rakipleri- Sanal Gerçeklik (VR) ve Artırılmış
          ciktiğini ve hangi kaynakların en verimli  ne göre daha hızlı ve etkili bir şekilde  Gerçeklik (AR) ile İş Akış Otomas-
          şekilde kullanıldığını anında görebil- hizmet sunmasını sağlıyor. Özellikle  yonu, İş Süreçlerinde İnsan-Makine
          me imkanı sunuyor. Bu, iş süreçlerinin  yenilikçi ve dijitalleşmeye yatırım yapan  Etkileşimi (Human-in-the-Loop Au-
          daha dinamik bir şekilde yönetilmesi- firmalar, müşterilerine daha iyi dene- tomation), Sanal Çalışma Ortamları-
          ne olanak tanıyor ve işletmelerin hızlı  yimler sunarak pazar paylarını artıra- nın Otomasyonu (Virtual Workspace
          aksiyonlar almasını sağlıyor. Ayrıca,  biliyor. Ayrıca, otomatik süreçler daha  Automation), Otomatik Yetenek Yö-
          süreçler sürekli izlenebilir olduğu için  esnek ve ölçeklenebilir olduğu için,  netimi ve İş Gücü Planlaması, Çok
          iyileştirilmesi gereken noktalar kolayca  işletmeler değişen piyasa koşullarına  Kanallı Otomasyon (Omnichannel
          tespit edilebiliyor.           daha hızlı adapte olabiliyor.   Automation).
            •  Daha iyi çalışan deneyimi:  İş   • Hızlı adaptasyon ve iş süreçlerin-  Dijital İkizler (Digital Twins), Sür-
          akışlarının otomatikleştirilmesi, ça- de dönüşüm: Otomasyon sistemleri,  dürülebilir İş Akışları ve Karbon Ayak
          lışanların rutin ve tekrarlayan görev- yeni süreçlerin ve stratejilerin hızla  İzi Yönetimi, Kapsayıcı Otomasyon
          lerden kurtulmasına olanak tanıyor.  uygulanmasına olanak tanıyor. İşlet- (Inclusive Automation), Bağlamsal
          Bu sayede çalışanlar, daha yaratıcı  meler yeni bir ürün çıkardığında ya da  Otomasyon (Contextual Automati-
          ve stratejik görevlere odaklanabiliyor.  iş modelinde değişiklik yaptığında, iş  on), Sınırsız Ölçeklenebilirlik (Un-
          Rutin işlerin otomatik hale getirilmesi,  akışları hızlı bir şekilde güncellenebi- limited Scalability), Hizmet Olarak
          çalışanların iş yükünü hafifletiyor ve  liyor ve değişikliklere adaptasyon sağ- Otomasyon (Automation as a Servi-
          motivasyonlarını artırıyor. Aynı zaman- lanıyor. Bu esneklik, işletmelerin pazar  ce-AaaS), Yaratıcı Otomasyon (Crea-
          da, iş süreçlerinin daha net ve şeffaf  dinamiklerine ve müşteri beklentile- tive Automation), Akıllı Sözleşmeler
          olması, çalışanların neyi, ne zaman ve  rine anında yanıt vermesine yardımcı  (Smart Contracts), Çapraz Fonksi-
          nasıl yapmaları gerektiğini daha iyi an- oluyor. Ayrıca, iş süreçlerinde sürekli  yonel Otomasyon (Cross-Functional
          lamalarına yardımcı oluyor.    iyileştirme yapılması, işletmelerin re- Automation).
            • Hızlı ve etkili entegrasyon:  Mo- kabet gücünü artırıyor.
          dern iş akış otomasyonu sistemleri,
          işletmelerin kullandığı diğer yazılım ve   ‘İş Akış Otomasyonu’nda
          sistemlerle entegrasyonu kolaylaştırı-  son trendler
          yor. CRM, ERP ve muhasebe sistemleri   Yapay Zeka (AI) ve Makine Öğreni-
          gibi farklı yazılımlar arasında veri alış- mi (ML) Entegrasyonu, Yapay Zeka ile
          verişi otomatik olarak gerçekleşiyor.  Duygusal Zeka (Emotional AI) Enteg-
          Bu entegrasyonla veri akışı hızlanıyor  rasyonu, Yapay Zeka Destekli Tahmine

          12 KobiEfor Dijital Ekim 2024
   7   8   9   10   11   12   13   14   15   16   17