Page 11 - Dijital KobiEfor Ekim 2024
P. 11

İşletmelerin dijital dönüşüm
            yolculuğunu hızlandırıyor        ‘İş Akış Otomasyonu’ nedir?
            İş akış otomasyonu, modern işlet-
                                             İş akış otomasyonu, “Bir işyerinin  araçlar tarafından otomatik ola-
          melerin daha verimli, hızlı ve doğru ça-
          lışmasını sağlayan kritik bir teknoloji.   çalışanları, satış elemanları veya yö- rak yürütüldüğü bir süreçtir. Bu
                                           neticileri tarafından elle yapılan ve  teknoloji, bir iş sürecindeki tüm
          Manuel süreçlerin otomatikleştirilmesi,
                                           otomatik olmayan bir etkileşim ge- görevlerin ve kararların belirlenen
          maliyetleri azaltırken, verimliliği ve iş
                                           rektiren iş süreçlerinin tasarlanma- kurallar çerçevesinde otomatikleş-
          gücünün odaklanması gereken stratejik
                                           sı, icra edilmesi, izlenmesi ve arşiv- mesini sağlar. Örneğin; bir müşteri
          konulara yönelmesini sağlıyor. Teknolo-
                                           lenmesi için bir bilgisayar yazılımının  talebi geldiğinde, bu talebin doğru
          jinin gelişmesiyle birlikte iş akış oto-
          masyonu da evrim geçiriyor. Özellikle   kullanılmasıdır” diye tanımlanıyor.   departmana yönlendirilmesi, ilgili
                                             Bir başka tanıma göre; “Bir iş  kişilere bildirim gönderilmesi ve
          ‘Yapay Zeka (AI), Makine Öğrenimi (ML),
                                           sürecinin adım adım dijital olarak  sonuçların otomatik olarak rapor-
          RPA (Robotik Süreç Otomasyonu), IoT
                                           tasarlandığı ve ilgili görevlerin, in- lanması gibi işlemler iş akış oto-
          (Nesnelerin İnterneti), IIoT (Endüstriyel
                                           sanlar, yazılımlar veya diğer dijital  masyonuyla yapılabilir.”
          Nesnelerin İnterneti), Blockchain (Blok-
          zincir), Veri Analitiği ve Bulut (Cloud)’
          teknolojilerinin entegrasyonu, iş süreç-  az ihtiyaç duyulması, personel mali- reçleri manuel olarak yürütüldüğünde
          lerini daha akıllı, esnek ve verimli hale   yetlerini düşürüyor. Ayrıca süreçlerin  hata yapma olasılığı daha yüksektir.
          getiriyor, ‘İş Akış Otomasyonu’nu daha   hızlanması, daha az enerji ve zaman  Özellikle veri girişi gibi tekrarlayan
          ileri bir seviyeye taşıyarak işletmelerin   harcanmasını sağlayarak dolaylı ma- görevlerde, hatalar maliyetli sonuçla-
          dijital dönüşüm yolculuğunu hızlan-  liyetleri de azaltıyor.   ra yol açabiliyor. Bu hataları minimize
          dırıyor. ‘İş Akış Otomasyonu’ndaki bu   • Doğru ve hızlı karar alma: Verile- eden otomasyonla süreçler daha gü-
          trendler, iş dünyasının hızla değişen ih-  rin daha hızlı ve doğru bir şekilde top- venilir hale geliyor.
          tiyaçlarına yanıt verebilecek daha güçlü   lanmasına ve analiz edilmesine olanak   • Uyum ve güvenlik: Dijital olarak
          ve çevik otomasyon çözümleri sunuyor.   tanıyor. Bu da işletmelerin daha bilinçli  yürütülen iş akışları, yasal düzenle-
          İşletmeler, bu teknolojilere ayak uydur-  ve hızlı kararlar almasını sağlıyor. Ör- melere ve iç denetimlere uyumu kolay-
          dukça rekabet avantajlarını artırabile-  neğin; müşteri taleplerinin izlenmesi  laştırıyor. Ayrıca, iş süreçlerinin kayıt
          cek ve dijital dönüşüm süreçlerini daha   ve değerlendirilmesi otomatik hale  altına alınması ve dijital ortamda sak-
          başarılı bir şekilde yönetebilecek.   getirildiğinde, işletme müşteri ihti- lanması, denetim süreçlerinde ve yasal
                                         yaçlarına daha hızlı yanıt verebiliyor ve  uyum kontrollerinde kolaylık sunuyor.
                                         memnuniyeti artırabiliyor.        • Esneklik ve ölçeklenebilirlik: Oto-
                                            •  Artan işbirliği ve ekipler arası  masyon, iş süreçlerini daha esnek hale
                                         koordinasyon: Otomasyon, farklı de- getiriyor ve işletmelerin büyüme hızına
                                         partmanlar arasında daha iyi bir iş bir- ayak uydurmasını sağlıyor. Bir işletme
                                         liği ve koordinasyon sağlıyor. Otomatik  büyüdükçe iş yükü ve veri miktarı ar-
                                         sistemler, verileri ve görevleri ilgili de- tıyor; manuel yöntemler bu durumda
                                         partmanlara anında yönlendirebiliyor,  yetersiz kalabiliyor. Ancak ‘İş Akış Oto-
                                         bu da iletişim hatalarını ve zaman kay- masyonu’, süreçleri kolayca ölçekleye-
            ‘İş Akış Otomasyonu’nun      bını önlüyor. Örneğin; satış ve müşteri  biliyor, böylece işgücü artışına ihtiyaç
            işletmelere faydaları        hizmetleri ekiplerinin aynı sistemde  duyulmadan daha fazla işin tamamlan-
            • Verimlilik artışı: Manuel süreç- entegre olması, müşteri taleplerinin  masına olanak tanıyor. Özellikle bulut
          ler, özellikle tekrarlayan görevlerde,  daha hızlı işlenmesine ve müşteri  tabanlı çözümler, bu esnekliği destek-
          zaman kaybına ve hatalara yol açabi- memnuniyetinin artmasına yol açıyor.  liyor ve işletmelere değişen koşullara
          liyor. Otomasyon, bu tür görevleri hız- Aynı zamanda süreçlerin izlenebilir ol- hızla adapte olma imkanı veriyor.
          landırarak ve insan hatasını minimize  ması, departmanlar arası sorumluluk   • Müşteri memnuniyeti artışı: Oto-
          ederek verimliliği artırıyor. Özellikle  paylaşımını daha kolay hale getiriyor.  masyon sayesinde müşteri hizmetleri
          büyük hacimli işlerde bu fark belirgin   •  İyileştirilmiş iş süreçleri: Oto- daha hızlı ve etkili bir şekilde sunula-
          hale geliyor. Örneğin, bir fatura işleme  masyon, iş süreçlerini daha şeffaf hale  biliyor. Müşteri talepleri ve şikayetleri
          sürecinde her adımın otomatikleşme- getiriyor ve darboğazların daha kolay  otomatik olarak doğru departmana
          si, faturaların daha hızlı ve doğru bir  tespit edilmesini sağlıyor. Ayrıca, sü- yönlendiriliyor ve süreç boyunca izle-
          şekilde işlenmesini sağlıyor.  reçlerin dijital olarak izlenmesi ve ra- nebiliyor. Bu, yanıt sürelerini kısaltarak
            •  Maliyet tasarrufu: Otomasyon,  porlanması, işletmelerin performans- müşteri memnuniyetini artırıyor. Aynı
          manuel iş gücüne olan ihtiyacı azalta- larını daha net bir şekilde görmelerine  zamanda müşteri verilerinin otomatik
          rak işletmelere önemli ölçüde maliyet  yardımcı oluyor. Bu, sürekli iyileştirme  olarak analiz edilmesi, kişiselleştirilmiş
          tasarrufu sağlıyor. Özellikle tekrarla- ve optimizasyon için veri sağlıyor.   hizmet sunma fırsatı yaratıyor ve müş-
          yan işlemler için insan kaynağına daha   • İnsan hatalarını azaltma: İş sü- teri sadakatini güçlendiriyor.
                                                                                 Ekim 2024 KobiEfor Dijital 11
   6   7   8   9   10   11   12   13   14   15   16