Page 11 - Dijital KobiEfor Ekim 2024
P. 11
İşletmelerin dijital dönüşüm
yolculuğunu hızlandırıyor ‘İş Akış Otomasyonu’ nedir?
İş akış otomasyonu, modern işlet-
İş akış otomasyonu, “Bir işyerinin araçlar tarafından otomatik ola-
melerin daha verimli, hızlı ve doğru ça-
lışmasını sağlayan kritik bir teknoloji. çalışanları, satış elemanları veya yö- rak yürütüldüğü bir süreçtir. Bu
neticileri tarafından elle yapılan ve teknoloji, bir iş sürecindeki tüm
Manuel süreçlerin otomatikleştirilmesi,
otomatik olmayan bir etkileşim ge- görevlerin ve kararların belirlenen
maliyetleri azaltırken, verimliliği ve iş
rektiren iş süreçlerinin tasarlanma- kurallar çerçevesinde otomatikleş-
gücünün odaklanması gereken stratejik
sı, icra edilmesi, izlenmesi ve arşiv- mesini sağlar. Örneğin; bir müşteri
konulara yönelmesini sağlıyor. Teknolo-
lenmesi için bir bilgisayar yazılımının talebi geldiğinde, bu talebin doğru
jinin gelişmesiyle birlikte iş akış oto-
masyonu da evrim geçiriyor. Özellikle kullanılmasıdır” diye tanımlanıyor. departmana yönlendirilmesi, ilgili
Bir başka tanıma göre; “Bir iş kişilere bildirim gönderilmesi ve
‘Yapay Zeka (AI), Makine Öğrenimi (ML),
sürecinin adım adım dijital olarak sonuçların otomatik olarak rapor-
RPA (Robotik Süreç Otomasyonu), IoT
tasarlandığı ve ilgili görevlerin, in- lanması gibi işlemler iş akış oto-
(Nesnelerin İnterneti), IIoT (Endüstriyel
sanlar, yazılımlar veya diğer dijital masyonuyla yapılabilir.”
Nesnelerin İnterneti), Blockchain (Blok-
zincir), Veri Analitiği ve Bulut (Cloud)’
teknolojilerinin entegrasyonu, iş süreç- az ihtiyaç duyulması, personel mali- reçleri manuel olarak yürütüldüğünde
lerini daha akıllı, esnek ve verimli hale yetlerini düşürüyor. Ayrıca süreçlerin hata yapma olasılığı daha yüksektir.
getiriyor, ‘İş Akış Otomasyonu’nu daha hızlanması, daha az enerji ve zaman Özellikle veri girişi gibi tekrarlayan
ileri bir seviyeye taşıyarak işletmelerin harcanmasını sağlayarak dolaylı ma- görevlerde, hatalar maliyetli sonuçla-
dijital dönüşüm yolculuğunu hızlan- liyetleri de azaltıyor. ra yol açabiliyor. Bu hataları minimize
dırıyor. ‘İş Akış Otomasyonu’ndaki bu • Doğru ve hızlı karar alma: Verile- eden otomasyonla süreçler daha gü-
trendler, iş dünyasının hızla değişen ih- rin daha hızlı ve doğru bir şekilde top- venilir hale geliyor.
tiyaçlarına yanıt verebilecek daha güçlü lanmasına ve analiz edilmesine olanak • Uyum ve güvenlik: Dijital olarak
ve çevik otomasyon çözümleri sunuyor. tanıyor. Bu da işletmelerin daha bilinçli yürütülen iş akışları, yasal düzenle-
İşletmeler, bu teknolojilere ayak uydur- ve hızlı kararlar almasını sağlıyor. Ör- melere ve iç denetimlere uyumu kolay-
dukça rekabet avantajlarını artırabile- neğin; müşteri taleplerinin izlenmesi laştırıyor. Ayrıca, iş süreçlerinin kayıt
cek ve dijital dönüşüm süreçlerini daha ve değerlendirilmesi otomatik hale altına alınması ve dijital ortamda sak-
başarılı bir şekilde yönetebilecek. getirildiğinde, işletme müşteri ihti- lanması, denetim süreçlerinde ve yasal
yaçlarına daha hızlı yanıt verebiliyor ve uyum kontrollerinde kolaylık sunuyor.
memnuniyeti artırabiliyor. • Esneklik ve ölçeklenebilirlik: Oto-
• Artan işbirliği ve ekipler arası masyon, iş süreçlerini daha esnek hale
koordinasyon: Otomasyon, farklı de- getiriyor ve işletmelerin büyüme hızına
partmanlar arasında daha iyi bir iş bir- ayak uydurmasını sağlıyor. Bir işletme
liği ve koordinasyon sağlıyor. Otomatik büyüdükçe iş yükü ve veri miktarı ar-
sistemler, verileri ve görevleri ilgili de- tıyor; manuel yöntemler bu durumda
partmanlara anında yönlendirebiliyor, yetersiz kalabiliyor. Ancak ‘İş Akış Oto-
bu da iletişim hatalarını ve zaman kay- masyonu’, süreçleri kolayca ölçekleye-
‘İş Akış Otomasyonu’nun bını önlüyor. Örneğin; satış ve müşteri biliyor, böylece işgücü artışına ihtiyaç
işletmelere faydaları hizmetleri ekiplerinin aynı sistemde duyulmadan daha fazla işin tamamlan-
• Verimlilik artışı: Manuel süreç- entegre olması, müşteri taleplerinin masına olanak tanıyor. Özellikle bulut
ler, özellikle tekrarlayan görevlerde, daha hızlı işlenmesine ve müşteri tabanlı çözümler, bu esnekliği destek-
zaman kaybına ve hatalara yol açabi- memnuniyetinin artmasına yol açıyor. liyor ve işletmelere değişen koşullara
liyor. Otomasyon, bu tür görevleri hız- Aynı zamanda süreçlerin izlenebilir ol- hızla adapte olma imkanı veriyor.
landırarak ve insan hatasını minimize ması, departmanlar arası sorumluluk • Müşteri memnuniyeti artışı: Oto-
ederek verimliliği artırıyor. Özellikle paylaşımını daha kolay hale getiriyor. masyon sayesinde müşteri hizmetleri
büyük hacimli işlerde bu fark belirgin • İyileştirilmiş iş süreçleri: Oto- daha hızlı ve etkili bir şekilde sunula-
hale geliyor. Örneğin, bir fatura işleme masyon, iş süreçlerini daha şeffaf hale biliyor. Müşteri talepleri ve şikayetleri
sürecinde her adımın otomatikleşme- getiriyor ve darboğazların daha kolay otomatik olarak doğru departmana
si, faturaların daha hızlı ve doğru bir tespit edilmesini sağlıyor. Ayrıca, sü- yönlendiriliyor ve süreç boyunca izle-
şekilde işlenmesini sağlıyor. reçlerin dijital olarak izlenmesi ve ra- nebiliyor. Bu, yanıt sürelerini kısaltarak
• Maliyet tasarrufu: Otomasyon, porlanması, işletmelerin performans- müşteri memnuniyetini artırıyor. Aynı
manuel iş gücüne olan ihtiyacı azalta- larını daha net bir şekilde görmelerine zamanda müşteri verilerinin otomatik
rak işletmelere önemli ölçüde maliyet yardımcı oluyor. Bu, sürekli iyileştirme olarak analiz edilmesi, kişiselleştirilmiş
tasarrufu sağlıyor. Özellikle tekrarla- ve optimizasyon için veri sağlıyor. hizmet sunma fırsatı yaratıyor ve müş-
yan işlemler için insan kaynağına daha • İnsan hatalarını azaltma: İş sü- teri sadakatini güçlendiriyor.
Ekim 2024 KobiEfor Dijital 11