Page 4 - Dijital KobiEfor Mart 2024
P. 4
'2.h0$1 9( $5áà9 <g1(7à0 7(.12/2-à/(5à
Rekabet avantajı, verimlilik,
müşteri memnuniyetini artırıyor;
$N×OO× YHUL \|QHWLPL LoLQ
'RNPDQ YH $UåLY
<|QHWLP 7HNQRORMLOHUL
Akıllı veri yönetiminde öne çıkan
teknolojilerden; ‘Doküman ve Arşiv
Yönetim Teknolojileri’, kırtasiyeciliği,
bürokrasiyi, yönetim ataletini dışarı
atıp, şirketlere; hız, çeviklik, esneklik,
verimlilik katıyor, yüksek oranda
zaman ve maliyet tasarrufu, rekabet
avantajı ve müşteri memnuniyeti sağlıyor.
ağımızın yeni altını; veri. küman ve Arşiv Yönetim Teknoloji- Gelirin yüzde 25’i kadar tasar-
Veri çağında yaşanan diji- leri’, akıllı veri yönetiminde dikkat ruf ve ‘kağıtsız ofis’ ortamı sağ-
Ç tal dönüşüm fırtınasında, çeken teknolojilerden. Şirketlerin, layan ve yapay zeka tabanlı yeni
verisini yönetebilen şir- stokçuluk, kırtasiyecilik, bürokra- nesil teknolojilerle zenginleşti-
ketler, gelecekte varlığını sür- si ve yönetim ataletini dışarı atan, rilen ‘Doküman ve Arşiv Yönetim
dürebilecek. Uzmanlar, bir ku- maliyetlerini azaltan, iş süreçle- Teknolojileri’, iş süreçlerini diji-
rumda verilerin, bilgilerin ve rini optimize eden ‘Doküman ve talleştirerek, iş akışlarının otoma-
belgelerin %70’ten fazlasının ya- Arşiv Yönetim Teknolojileri’, şir- tikleştirilmesini sağlıyor. Başarılı
pısal olmayan e-posta, MS-Word- ketler için sadece bir ihtiyaç değil, bir belge arşiv sistemi sunan bu
Excel-PowerPoint ve PDF gibi aynı zamanda önemli bir stratejik teknolojiler; veriler, bilgiler, do-
dokümanlardan oluştuğunu, ça- araç. Yenilikçiliği teşvik eden, ku- kümanlar (belgeler) ve arşive,
lışanların mesaisinin %40-60’ını rumsal belleği güçlendiren çev- dolayısıyla bilgiye erişim süresi-
belgeler ve yazışmalarla ilgili ru- redostu bu teknolojiler, şirketlere ni olağanüstü kısaltarak; kurum,
tin işlemlerin aldığını, bu işlem- yüksek oranda hız, çeviklik, es- kuruluş veya şirket bürokrasisini
lerinse işçilik maliyetlerinin or- neklik, kalite, güvenlik, zaman ve robotik bir hıza ulaştırıyor.
talama %20-45’ine ve cironun da maliyet tasarrufu, verimlilik, re- Fiziki olarak işyerinden çalışma
ortalama %12-15’ine eşit olduğu- kabet avantajı ve müşteri memnu- modelinin yanı sıra uzaktan çalış-
nu ifade ediyor. Gartner’ın araştır- niyeti sağlıyor. ma ve uzaktan çalışmayla ofisten
masına göre, şirketler bilgilerinin
yaklaşık %80-%95’ini kâğıt dokü- ‘Doküman Yönetim Sistemi (DYS)’ nedir?
manlarda ve elektronik ortamda-
Sayısal ortamdaki veri, bil-
ki belgelerde tutuyor, belgelerin
gi dokümanların (belgelerin)
yaklaşık %25’i yanlış yerlerde tu-
organizasyonu ve yönetimi için
tuluyor ve çalışanlar zamanlarının
geliştirilmiş uygulamalar olan
%60’ını bu dokümanları arayarak
Doküman Yönetim Sistemi (DYS),
geçiriyor. Bu yanlış çalışma yönte-
şöyle tanımlanıyor: “Kağıda ak-
mi ise şirket gelirlerinin %15’ine
tarılmaya aday bilginin elektro-
olumsuz maliyet olarak yansıyor.
nik ortamda tutulup yönetilme-
Şirketlerin fiziki ve dijital or-
si.” Bir diğer tanıma göre; “İş
tamda sahip olduğu veriler, bilgi-
dosyalarını düzenlemek, güvenli ketlemek için kullanılan bir bel-
ler, dokümanlar (belgeler) ve ar-
hale getirmek, depolamak, diji- ge yönetim sistemi, otomatik bir
şivlerin dijital ortama taşınmasını
talleştirmek, arşivlemek ve eti- iş yazılımı çözümü.”
ve yönetilebilmesini sağlayan ‘Do-
4 KobiEfor Dijital Mart 2024