Page 12 - Dijital KobiEfor Aralık 2023
P. 12

àá $.,á, 9( 53$ dg=h0/(5à



                                                                           ‘İş Akışı ve RPA
                                                                           Çözümleri’nin
                                                                           işletmelere faydaları
                                                                           • Hız, verimlilik, zaman, esnek-
                                                                         lik, çeviklik, tasarruf: Tüm süreçler-
                                                                         de zaman, hız, verimlilik, esneklik,
                                                                         çeviklik, kalite ve maliyet tasarrufu,
                                                                         otomatikleştirme sağlıyor. Daha önce
                                                                         aynı süreçleri yöneten bir çalışanın
                                                                         verileri toplaması, değerlendirmesi,
                                                                         kontrolü, raporlaması ve gönderimi
                                                                         saatler alırken RPA robotları tüm bu
            •  Geçici Otomasyon ve Duruma  tirme kapasitesine sahip.     süreci otomatize ederek ciddi ölçüde
         Uyarlanabilirlik                   • Hibrit İş Akışları: Farklı sis- hızlandırıyor. Bir çalışandan daha hızlı
            • İşbirlikçi Otomasyon       temler arasında geçiş yapabilen ve  görevleri yerine getirebiliyor, zaman
            • Proaktif Otomasyon ve Öngörü  birbirleriyle etkileşimde bulunabilen  içinde durmadan, yavaşlamadan veya
         Analitiği: İleri analitik tekniklerin  çözümler öne çıkıyor. Bu, birden fazla  dikkati dağılmadan tutarlı bir şekilde
         kullanımıyla, RPA’nın proaktif bir  platform veya uygulama arasında iş  7/24 çalışmaya devam edebiliyor. İşçi-
         şekilde süreçleri yönlendirmesi ve  akışlarını entegre etme ve yönetmeyi  lik maliyetleri, işçi sağlığı ve iş güven-
         gelecekteki ihtiyaçları öngörmesi  kolaylaştırıyor.             liği açısından iş kazaları risklerini mi-
         sağlanıyor.                        • Doküman ve Metin Analitiği: Bel- nimize etmeyi sağlıyor.  Mobil cihazlar
            • Sürekli İzleme ve Optimizasyon:  ge yönetimi, anlama ve işleme süreç- üzerinden kullanılabilmesi zaman ve
          Süreçlerin sürekli izlenmesi ve verile- lerinde kullanılıyor. RPA sistemleri,  mekandan bağımsız yönetim ve ayrıca
          rin analiz edilerek sürekli iyileştirme  metin verilerini daha etkili işleyebilir  kağıt tasarrufu sağlıyor.
          döngüsü oluşturulması, ‘İş Akışı ve  hale geliyor.               • Kalite ve verimi arttırıyor, ino-
          RPA Çözümleri’nde önemli bir trend.  • Düşük Kodlu ve Kodsuz Plat- vasyona vakit kazandırıyor: Hizmet,
            • Sürekli İyileştirme ve Ölçeklene- formlar: Kullanıcıların kod yazmaya  yönetim, doküman ve arşiv yönetimi-
         bilirlik: ‘İş Akışı ve RPA Çözümleri’, sü- gerek duymadığı, daha kolay ve hızlı  nin kalitesini artırıyor. Müşteriler için

         rekli iyileştirme ve ölçeklenebilirlik için  platformlar. Böylece işletmeler, daha  daha yüksek değer sağlamak üzere
         tasarlanıyor. Böylece süreçler sürekli  hızlı, esnek otomasyon uygulamaları  otomatikleştirilmiş görevler saniyeler
         optimize edilebiliyor, büyüme veya de- geliştirebiliyor.        ve dakikalar içinde tamamlanabiliyor.
         ğişen ihtiyaçlara uyum sağlanabiliyor.  • Veri Güvenliği ve Uyum: ‘İş  Çalışan ve şirketin operasyonel ve-
            • Sürekli Öğrenen Sistemler: ‘İş  Akışı ve RPA Çözümleri’, veri gü- rimliliği artıyor ve çalışanın rutin işler
         Akışı ve RPA Çözümleri’, sürekli veri  venliği standartlarına ve yasal ge- yerine daha inovatif çalışmalara vakit
         analizi ve öğrenme üzerine odaklana- rekliliklere uyum sağlamak için  ayırmasına olanak sunuyor.
         rak, süreçlerini sürekli olarak iyileş- daha fazla odaklanıyor.   • Standartlar, stratejik adımlar ve

             2025’te iş arkadaşımız yapay zeka olacak

             Softtech 2023 Teknoloji Raporu’nda                          ‘Yapay Şirket, İnsansı Yapay Zeka,
           yer alan, 2080’e kadar öngörülen tek-                         Artırılmış İnsan ve İnsan Ömrü, Di-
           nolojik gelişmeleri kapsamına alan                            jital Gerçeklik ve Giyilebilir Görün-
           Teknoloji Radarı’na göre; yapay zeka                          mez Teknoloji.’ Bu dönemde ‘Dijital
           pek çok işi üstlenebilecek bir ‘iş ar-                        Finans’ da radara giren başlıklardan.
           kadaşı’ niteliğiyle 2025’e kadar haya-                          Softtech Genel Müdürü M. Bülent
           tımızda daha fazla yer kaplayacak.                            Özçengel, pek çok
             2025’e kadar Yapay Zeka İş Arka- ise ‘Çalışansız Organizasyonlar, Ya- alanda yeni teknolo-
           daşları, Uç Yapay Zeka, 5G, Sürdürü- pay Zeka Meslek Uzmanları, Dijital  jilere uyum sağlayan
           lebilirlik ve Çevre ile İzleme Teknolo- Finans, Dijital Duyu Etkileşimi, Oto- şirketlerin ayakta ka-
           jileri konuları öne çıkıyor. Metaverse,  nom Araçlar, Temel Gelir, Kuantum  lacağını, kriz dönem-
           blockchain, artırılmış gerçeklik ve  Yapay Zeka, Dijital İş Hayatı, Sanal  lerinde de teknolojiye
           sürdürülebilirlik konuları da 2023’te  Evrenler, Dijital Mülkiyet ve Hizmet  yatırım yapan, dijital
           gündemde kalmaya devam edecek.   Olarak Her Şey’ önemli gündem  dönüşümde yol kat   M. Bülent
                                                                                               Özçengel
             Teknoloji Radarı’nda 2025’ten  maddelerinden. 2040 sonrasını kap- etmiş firmaların kriz-
           2040’a kadar olan Geçiş Dönemi’nde  sayan Dijital Çağ’ın ana konuları ise;  lerden daha güçlü çıkacağını söyledi.


            KobiEfor Dijital $UDOÜN
   7   8   9   10   11   12   13   14   15   16   17