Page 8 - Dijital KobiEfor Ekim 2023
P. 8

MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİ-CRM


                  CRM seçerken nelere                                          minde kolaylık sunuyor.
                  dikkat edilmeli?                                               • Satış sürecini optimize etme:
                  Şirketler, kullanacakları çözümü                             Satış işlemlerini hızlandıran, satış
               seçerken önce ihtiyaçlarını iyi analiz                          ekibinin performansını anlık izlen-
                                                                               mesini sağlayan CRM, pazarlama
               etmeli ve bu ihtiyaçları karşılaya-                             aşamasında, işlemi otomatik hale
               cak, tüm ekibin rahatça kullanabile-                            getirerek satış personelini tüm
               ceği bir çözüme yönelmelidir. CRM                               kampanya bilgilerine ve çapraz sa-
               çözümünü belirlemede fiyat önemli                               tışa yönlendiriyor, satış sürecini op-
               bir kriter gibi görünse de en önemli                            timize ediyor.
               kriter kullanım kolaylığıdır. Ekibin   muş müşteri servisi, firma açısından   • Pazarlama becerisini artırma:
               kullanamadığı ve verim alınamayan   daha fazla müşteri ve daha fazla   Pazarlama süreçlerini de optimize
                                               karlılık demek.
               bir CRM çözümüne ne kadar öden-   • Daha verimli müşteri hizmetle-  eden CRM çözümleri ile kolayca
               diğinin bir önemi yoktur.       ri: CRM çözümleriyle müşteri hizmet-  kampanya oluşturulup yönetilebi-
                                               leri ve çağrı merkezinde her zaman   liyor, alınan aksiyonların şirkete
                                                                               nasıl geri dönüş sağladığı sapta-
                  CRM’in şirketlere            doğru ve güncel müşteri bilgileri üze-
                  faydaları nelerdir?          rinden çalışılıyor. Böylece işletmenin   nabiliyor.
                                                                                 •  Zaman  ve maliyet  tasarrufu:
                  • Müşteri odaklı yaklaşım: CRM  bilgilendirme, yönlendirme, ürün ve   CRM ile bilgiler müşterinin ihtiyacına
               ile firma; müşteriyi dinleyen,  an-  hizmet sunma kalitesi artıyor.  uygun  sınıflandırıldığından, özellikle
               layan ve isteklerine hızla cevap   • Sürdürülebilir müşteri ilişkile- satış ve pazarlama personelinin gün
               veren, potansiyel müşterilere ula-  riyle müşteri yönetiminde kolaylık:  içinde zaman kaybetmesi önleniyor.
               şarak var olan müşterilerine yeni   CRM ile müşterilerden alınan tüm   • Kurumsal hafıza oluşuyor: Ku-
               sadık müşteriler ekleyen, ürünleri   bilgiler ve onlarla etkileşimler kayıt  rumsal bir hafıza oluşturarak var
               arasında çapraz satış gerçekleşti-  altına  alınıyor.  Böylece  müşteriler- olan ve potansiyel müşterileri, teda-
               ren ve siparişleri hızla satışa dö-  le  sürdürülebilir ilişkiler kuruluyor  rikçi ve dağıtım kanallarını gruplan-
               nüştüren bir kurum haline geliyor.  ve işletme karlılığı artırılıyor. Kayıt  dırmayı ve detaylandırmayı, dolayı-
                  • Karlılığı artırıyor: CRM ile te-  sürecini kolaylaştıran CRM, kontak  sıyla müşteri ilişkilerini verimli, etkin
               mel amaç; karlılığı arttırmaktır.   yönetimi, satış süreci yönetimi, ser- ve karlılıkla yönetmeyi sağlıyor.
                  • Satışı kolaylaştırıyor: CRM ile   vis yönetimi, kampanya yönetimi gibi   • Kurum kültürü ve işleyişin kalıcı
               müşteri  klasik anlamda  genellen-  hizmetler sunuyor. CRM yalnızca bir  olmasına yardım:  CRM teknolojile-
               mez, analiz yapılabildiği için detay-  müşteri veri tabanı olarak değil, pa- riyle müşteri bilgilerini tüm işletme-
               lara inilir. Satış aşamasında CRM   zarlama  faaliyetlerine yardım  eden  nin istediği zaman ulaşıp yönetebi-
               ile müşterilerin tüm satın alma alış-  araçları da etkin şekilde çalıştı- leceği  şekilde  saklamak  mümkün;
               kanlıkları ve detayları bilindiğinden,   ran platformlardır. CRM yazılımları  böylece sistem, personel ve orga-
               satış işlemi kolaylaşıyor.      müşteri takip programı olarak da  nizasyon yapısı gibi değişkenlerden
                  • Mevcut müşterilerle daha iyi   şirketlere müşteri ilişkileri yöneti- bağımsız çalışıyor.
               iletişim kurma:  CRM çözümleriyle
               şirketin tüm müşteri etkileşimle-   CRM’de dikkat çeken çözümler ve teknolojiler
               rini bir araya toplayıp kolayca takip
               edebilmek mümkün. Böylece müş-      Yapay Zeka, Makine Öğrenmesi  ri, CRM Yazılımları, CRM’de Yapay
               terilerle iletişim daha nitelikli hale   (Machine Learning), Derin Öğren- Zeka, Akıllı  CRM  Otomasyonu,
               geliyor ve onlara daha iyi hizmet su-  me (Deep Learning), İş Zekası (BI);  Bulut Tabanlı CRM, Mobil CRM,
               nulabiliyor.                     Gömülü İş Zekası (Embedded BI),  Yapay Zeka Özellikli Müşteri Veri
                  • Verileri satışa dönüştürme: Müş-  Ortak Çalışmaya Dayalı İş Zekası,  Platformu (CDP), B2B CRM, Ana-
               teri verilerini satışa dönüştürmeyi   Mobil İş Zekası, Chatbot-Diyalog- litik CRM, Sosyal CRM (SCRM),
               sağlıyor.                        sal Yapay Zeka, İş Analitiği (BA),  CRM Sohbet Botları, Sipariş Yöne-
                  • Potansiyel müşterileri yakala-  Büyük Veri (Big Data), Metaver- timi, Pazarlama Otomasyonu, Akıl-
               maya yardım: CRM ile potansiyel müş-  se, Nesnelerin İnterneti (IoT), IIoT  lı Karar Destek Sistemleri (IDSS),
               teriler, mevcut müşteriler gibi kate-  (Endüstriyel Nesnelerin İnterneti),  Satış Otomasyonu, İlişki Yönetimi,
               gorilendirilebiliyor, etkileşimleri takip   Bulut (Cloud) Bilişim ve Tekno- Veritabanı Yönetimi / Veri Ambarı /
               edilerek ürün, hizmet veya işletmeyle
               kurulan ilişkiler analiz edilebiliyor.  lojileri, Uç Bilişim / Sınır Bilişim  Veri Madenciliği / Veri Kümeleme,
                  • Daha fazla müşteri ve daha   (Edge Computing), Sanal Gerçeklik  Veri Ambarları, Kurumsal Zeka ve
               ve fazla karlılık: Müşteriyi düzenli,   Teknolojileri, OT / VT Teknolojileri,  Performans Yönetimi, Bütçe Yöne-
               etkili, verimli dinlemek ve iletişim;   Giyilebilir Teknolojiler ve Cihazlar,  timi, Satış Bütçesi, Tedarik Zinciri
               dolayısıyla etkin ve karlı bir ‘Müşte-  Akıllı Cihazlar, Akıllı Platformlar,  Yönetimi, Karar Destek Sistemleri,
               ri İlişkileri Yönetimi’ için şirketlerin   Drone’lar, Otonom Araçlar, Ro- E-Posta, Otomatik Çağrı Dağıtma,
               CRM yazılımları kullanması gereki-  botlar, Robotik Süreç Otomasyonu  Arka Uç Entegrasyon, Bilgisayar-
               yor. İyi bir CRM uygulamasıyla kurul-  (RPA), Siber Güvenlik Teknolojile- Telefon Entegrasyonu (CTI).

               8 KobiEfor Dijital Ekim 2023
   3   4   5   6   7   8   9   10   11   12   13