Page 6 - Dijital KobiEfor Ekim 2023
P. 6

MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİ-CRM































                 CRM ile sürdürülebilir ve başarılı büyüme



               Büyük şirketlerden KOBİ’lere kadar               etmek ve bu verileri kullanarak
               müşteri memnuniyeti odaklı her                   müşteri ilişkilerini geliştirmek
               ölçekteki şirket için CRM (Customer              için kullanılan strateji ve süreçler
               Relationship Management-Müşteri                  bütünü olan CRM, müşteri odaklı bir
               İlişkileri Yönetimi), başarılı bir büyüme        yaklaşımla işletmelerin müşterileriyle
               ve sürdürülebilirlik için kritik faktörler       daha etkili iletişim kurmasını, müşteri
               arasında yer alıyor.  Bir işletmenin             memnuniyetini ve satışları artırmasını,
               müşterileriyle etkileşimini yönetmek,            kısaca; müşteri ilişkilerini daha verimli
               müşteri verilerini toplamak, analiz              yönetmesini sağlıyor.


                    üreselleşmeyle birlikte ürün  taları görebilmesi, pazarlama stra- lum maliyetleri, uzun ve karmaşık
                    odaklı yönetim, yerini müşteri  tejilerini oluşturabilmesi ve planla- eğitimleri nedeniyle sadece büyük
               Kmemnuniyeti  odaklı  yöneti- ma yapabilmesi, gelecek hedeflerini  ölçekli kurumsal şirketlerin kullan-
               me bıraktı. Mevcut veya potansiyel  belirleyebilmesi, müşteri ilişkilerini  dığı çözümlerdi ancak bugün; Yapay
               müşterilerle ilişkilerini verimli, et- daha etkin, daha verimli ve karlı  Zeka (AI), Makine Öğrenmesi (Mac-
               kin ve karlı hale getirmek için kul- hale getirebilmesi; başarılı ve sür- hine Learning-ML), Derin Öğrenme
               lanılan yöntemler bütünü olan CRM  dürülebilir bir büyüme için CRM  (Deep Learning-DL), Büyük Veri (Big
               (Customer Relationship Manage- kritik bir faktör olarak öne çıkıyor.  Data), IoT (Nesnelerin İnterneti), IIoT
               ment-Müşteri İlişkileri Yönetimi),  Dijitalleşme fırtınasına tutulduğu- (Endüstriyel Nesnelerin İnterneti),
               tümleşik ve veri temelli yazılım çö- muz, hibrit ve evden çalışma mode- Bulut Bilişim (Cloud Computing)
               zümleriyle dijital dönüşen şirketle- line geçiş yapılan Pandemi süreci ve  Teknolojileri, Sanal Gerçeklik (VR) ve
               rin imdadına yetişiyor.         sonrasında CRM, şirketler için daha  Artırılmış Gerçeklik  (AR) Teknoloji-
                  TÜBİSAD-Bilişim Sanayicileri  da stratejik bir önem kazandı.    leri, Metaverse, Robotik Süreç Oto-
               Derneği’nin, Bilgi ve İletişim Tekno-  CRM çözümleri geçmişte kuru- masyonu (RPA) gibi yeni nesil tekno-
               lojileri Sektörü 2022 Pazar Verileri                            lojilerin gelişmesi, ERP (Kurumsal
               Raporu’na (Mayıs 2023) göre;2022’de                             Kaynak Planlaması), PLM (Ürün
               toplam BT (bilişim teknolojileri) har-                          Yaşam Döngüsü), MRP (Malzeme
               camalarının %15’ini bulut platform-                             Kaynak Planlaması), SCM (Tedarik
               lar oluşturuyor. Bunlar arasında                                Zinciri Yönetimi) gibi çözümlerle
               müşteri odaklı sistemlerde de CRM                               entegrasyonunun sağlanabilmesi,
               önplana çıkıyor. Yönetimin şirketin                             daha kolay ve kullanım odaklı yazı-
               gidişatını izleyebilmesi, yapılan ha-                           lımların ortaya çıkmasıyla KOBİ’ler

               6 KobiEfor Dijital Ekim 2023
   1   2   3   4   5   6   7   8   9   10   11