Page 7 - Dijital KobiEfor Ekim 2023
P. 7

de CRM çözümlerinin sağladığı tüm   CRM nedir?
               avantajlardan yararlanmaya başladı.
                  Bulut tabanlı CRM’ler, altyapı, ba-  CRM (Customer Relationship  sonuçta en karlı hale getirmek için
               kım ve kurulum masraflarını ortadan   Management-Müşteri İlişkileri Yö- kullandıkları yöntemler bütünü.”
               kaldırırken; internet olan her yerden   netimi); “Bir şirketin mevcut ve po-  CRM ayrıca; “firmaların sahip
               müşteri ve satış verilerine ulaşılma-  tansiyel müşterileriyle etkileşimini  oldukları teknoloji, strateji ve uy-
               sını sağladı. Mobil uygulama desteği   yönetmek için bir yaklaşım” olarak  gulamaları  mevcut  müşterilerini
               sunan  bir  CRM  ile;  sahada  çalışan   niteleniyor. “Bir şirketin mevcut ve  koruyacak,  potansiyel müşteriler
               ekipler, müşterilere toplantıya giden   potansiyel müşterileriyle ilgili bil- kazanacak ve müşteri sadakati oluş-
               satıcılar, servise çıkan servis perso-  gileri yönetmesine, izlemesine ve  turacak şekilde kullanmaları” diye
               neli, ihtiyaç duyduğu tüm bilgilere   depolamasına yardımcı olan, tüm- de tanımlanıyor. Bir tanım da şöyle:
               anında ulaşabilirken, ofise dönme-  leşik ve veri temelli yazılım çözüm- “Şirketlerin tüm müşteri etkileşim-
               den veri girişi yapabiliyor ve ekip ar-  lerinden oluşan bir set” olarak da  lerinin kaydedilmesi sonucu orta-
               kadaşlarıyla paylaşabiliyor.     tanımlanan CRM’in bir diğer tanımı  ya çıkan verilerle; şirketlerin ticari
                  Yapay Zeka (AI), ML, DL, IoT, IIoT,   ise şöyle: “Firmaların var olan veya  ilişkilerini güçlendirmek, karlılığı
               AR ve VR, Metaverse, BI gibi yeni nesil   potansiyel  müşterileriyle  kurduk- arttırmak için kullandıkları teknoloji,
               teknolojilerle zenginleştirilmiş CRM   ları ilişkiyi en verimli, en etkin ve  strateji ve uygulamaların bütünü.”
               teknolojileri, müşteri ilişkileri yöneti-
               minde şirketlere karlılık, hız, güvenlik,   çek zamanlı bildirimler ve uyarılarla  sağlıyor. Satış fırsatlarını, potansiyel
               kalite ve verimlilik artışı sağlıyor. Akıllı   çalışanların sosyal medya da dahil  müşterileri, borç bakiyelerini ve stok
               Otomasyon-Al ve RPA’nın birleşimin-  herhangi bir kanalda müşterilerine  durumunu, müşterilerle ilgili verileri,
               den oluşan Akıllı CRM Otomasyonu,   hızla yanıt vermelerini sağlıyor.  yazışmaları, telefon kayıtları, fatura-
               veri girişlerinin yanı sıra müşteri seg-                        lar ve şikayetleri bir araya toplayan
               mentasyonu, sezgisel aday müşteri   CRM’in işlevi, kapsamı      CRM,  etkin,  verimli,  hızlı,  karlı  ve
               puanlama ve satış tahmini gibi kar-  nedir, hangi alanlarda     stratejik bir yönetim imkanı sunuyor.
               maşık süreçleri de otomatikleştirme-  kullanılır?
               ye imkan sunuyor.
                                                 Büyük holdinglerden KOBİ’lere
                                               (küçük, orta ve mikro ölçekli fir-
                                               malara) kadar her ölçekteki şir-
                                               ket, satışını, karlılıklarını ve müş-
                                               teri memnuniyetini artırmak için
                                               başvurduğu yöntemlerin başında
                                               CRM yazılımları geliyor. Öncelikle
                                               müşterinin neye ihtiyaç duydu-    Müşteriyle ilk temastan, satış, fa-
                                               ğunu  iyi  anlamak  ve  bu  ihtiyaca  turalama ve tahsilata kadar olan tüm
                  Hiper kişiselleştirme sağlayan   uygun  ürünler  geliştirmek,  son- süreçleri tek elden yönetmeyi sağla-
               CRM çözümleri, chatbotlarla oyunu   rasında  ürünü  doğru  müşteriye,  yan CRM yazılımları, yalnızca bir müş-
               değiştiriyor. Al destekli CRM analitik-  doğru zamanda, doğru fiyatla ve  teri veri tabanı olarak değil, pazarla-
               leri, milyonlarca müşterinin ihtiyaçla-  doğru bir yerde sunmak gerekiyor. ma faaliyetlerine yardım eden araçları
               rını, tercihlerini ve menfaatlerini be-  CRM yazılımları, müşteriyi dinle- da etkin şekilde çalıştıran platformlar.
               lirleyip müşteriye özel ürün, hizmet,   yerek satış için yeni stratejiler geliş- CRM yazılımları müşteri takip progra-
               içerik ve deneyimlerin gerçek za-  tirmeyi amaçlıyor. CRM, mevcut müş- mı olarak da şirketlere müşteri ilişki-
               manlı teslimine yardımcı olmak için   teriyi korumanın yanı sıra potansiyel  leri yönetiminde kolaylık sunuyor.
               araştırma yapma ve analiz gücüne  müşteriye de ulaşarak yeni müşteri-
               sahip. Sanal ve Artırılmış Gerçeklik  ler kazanmak ve tüm bu müşteri kit-  CRM altyapısı
               Teknolojileri ile Metaverse, CRM çö- lesini elde tutarak; markaya ve ürüne   nasıl olmalıdır?
               zümlerinde müşterilere daha keyifli,  bağımlı sadık müşteriler elde etmek   Sadık müşteri kitlesi oluşturmayı
               farklılaştırılmış deneyimler sunmayı,  amacıyla yapılan tüm çalışmaları  ve elde edilen tüm verilerin analiz
               müşteri, saha hizmetleri, pazarlama  kapsıyor. CRM yazılımlarıyla müşte- edilmesini sağlayan CRM yazılım-
               ve satışta kullanılan IoT ise verileri  ri kendini özel hissediyor, dolayısıyla  ları, satışı ve karlılığı arttırıyor. CRM
               daha  kişisel  ve  proaktif  hale  getir- firma, marka veya ürün için bağımlı- yazılımları ile müşteri verileri sak-
               meyi sağlıyor. Mobil CRM ise satış,  lık ve müşteri sadakati oluşuyor. CRM  lanıp analiz edilirken aynı zamanda
               hizmet  ve  pazarlamayı,  pazarlama  yazılımları, kurumsal bir hafıza oluş- çalışanlar da kontrol ediliyor. İyi bir
               ekiplerinin cebine taşıyor. Mobil CRM,  turarak var olan ve potansiyel müşte- CRM yazılımı; iyi bir teknik altyapıyla
               yüksek kaliteli aktivite takibini, üçün- rileri, tedarikçi ve dağıtım kanallarını  birlikte müşteri, pazarlama, satış ve
               cü taraf araçlarla entegrasyonu, ger-  gruplandırmayı ve detaylandırmayı   teknik servis yönetiminden oluşuyor.

                                                                                         Ekim 2023 KobiEfor Dijital 7
   2   3   4   5   6   7   8   9   10   11   12