Page 5 - Dijital KobiEfor Ekim 2023
P. 5

CRM Dünyasında Yapay Zekâ



                  Sadece CRM odağında bile pek çok işi bugün alıştığımız yönünden fazlasıyla
                  öteye taşıyacak yapay zekâya hazır mısınız? Merak etmeyin, işinizi elinizden
                    almıyor, sadece size hizmet ediyor, hatta yapıyor. En azından bugün için.
                       Yarının teknolojik gelişmelerine uzak kalmamak için AI desteği ile
                  hizmet sunacak olan Robosme CRM sistemini incelemenizi tavsiye ederim.
                    Hala geç değil başlamak için, ama daha önceden başlayan rakiplerinizin
                                             yol aldığını söylemek gerekir.


                     zak değil, otuz yıl önce oto-                             maya çalışan müşterinin sorununun,
                     nom sistemler hayatımıza ne                               size doğru kategorizasyon ile gelme-
               U zaman girecek diyorduk, yirmi                                 sini sağlayacak.
               yıl önce ise robotlar. Hepsi bir bir ha-                          • Hatta, çözüm havuzunuz var ise;
               yatımızda artık. Evdeki temizlik robo-                          yani bilgi bankanız, bunu web’de bu-
               tundan, bindiğimiz aracı üreten oto-                            labileceği veriler ile zenginleştirerek
               nom robotlara kadar. Farkettiniz mi                             müşterinize sizin adınıza cevap vere-
               bilmiyorum ancak, yapay zekâyı çok                              bilecek.
               uzun zamandır konuşuyor olsak da                                  • Potansiyel bir müşterinin size
               toplumun önemli bir kesimi, hatta iş                            web sitesinden veya sosyal bir kanal-
               dünyasının duayenleri bile neyi ifade                           dan ulaşması durumunda, geçmiş
               ettiğini, nasıl bir şey olacağını bilmi-                        potansiyel müşteri verilerinizle kıyas-
               yordu. Samimice paylaşmak isterim,                              layarak, buradan bir satış fırsatı çıkıp
               arkasında yatan teknolojiyi ve mantığı                          çıkmayacağını size söyleyecek. Yani
               hala çoğu kimse çözemedi.                                       tamam/devam (go/no-go) kararınız-
                                                                               da etkin bir rol alacak.
                  Algoritmanın ne olduğunu bile                                  • Çok azımızın aşina olduğu robo-
               topluma indirgeyebilmiş değilken, ar-                           tik süreç otomasyonlarını (RPA) aşa-
               tık yapay zekâ ile yüz yüzeyiz. Aslında                         cak bir zekâ olduğunu söylemeliyim.
               basitçe şöyle açıklamak doğru olur.                             Dolayısıyla sadece otomatik işlem
               Veri bir yere kaydedilebilen, dolayısıy-                        yapmıyor, zekâ ile aşılacak sorunla-
               la hacmi olan bir şey. Hafıza diyerek                           ra cevap veriyor. Dolayısıyla yukarı-
               basitleştirebilirim. Bilgi ise öğrenme                          da bahsettiğim potansiyel müşteriyi
               denen bir süreçten geçen veriler bü-  çok  kritik  olan  CRM  sistemleri-  sosyal medyadan araştırarak, payla-
               tünü. Yani iki veri arasında kurulan   ne  yapay zekânın katacağı faydaları   şımlarına duygusal analiz yapacak ve
               bir ilişki. Yetmiş derece sıcaklık bir   konuşalım. Özellikle insan üstü hız   satın alma yetisini sorgulayacak.
               veridir. Elinizin kırk dereceye kadar   ile operasyon yapabilmesi ve hızlı
               dayanabilmesi de bir veri. Eliniz yan-  öğrenebilmesi ile öne çıkan yapay   Sadece CRM odağında bile pek çok
               dığında hissettiğiniz, öğrendiğiniz acı   zekâ  sistemler  CRM  sistemleri  ile   işi bugün alıştığımız yönünden fazla-
               ise bilgidir. İşte insanoğlu sonunda   birleşerek kullanıcıların vaktini alan   sıyla öteye taşıyacak yapay zekâya
               bir  yerlerde  duran  verileri  anlamlı-  işleri ortadan kaldıracak veya alter-  hazır mısınız? Merak etmeyin, işinizi
               anlamsız ilişkilendirebilen algorit-  natif yollarla kolaylaştıracak. Birkaç   elinizden almıyor, sadece size hizmet
               malar geliştirdi, sonra da içlerinden   örneği sıralamak gerekirse;   ediyor, hatta yapıyor. En azından bu-
               anlam çıkarabilmesi için belli ayarlar   • İletişimde olduğunuz müşterile-  gün için.
               ile öğrenebilme yetisini bilgisayarla-  rinizin epostalarına cevap vermeniz
               ra kazandırdı. Artık hiçbir şey eskisi   gerektiğinde size yazacağınız metni   Yarının teknolojik gelişmeleri-
               gibi olamaz. İnsan yarattığı elektronik   önerecek.             ne uzak kalmamak için AI desteği ile
               varlıklara yarattığı ruhu üfledi.   •  Web sitesinde sohbet (chat)   hizmet sunacak olan Robosme CRM
                                               kısmından iletişime geçen müşteri   sistemini incelemenizi tavsiye ede-
                  İşin felsefesinden biraz uzakla-  adaylarını CRM sistemine otomatik   rim. Hala geç değil başlamak için,
               şalım ve hepimizin para kazandığı,   olarak tanımlayacak.       ama daha önceden başlayan rakiple-
               ticaretini sürdürdüğü işlerimiz için   • Talep veya şikâyetini size ulaştır-  rinizin yol aldığını söylemek gerekir.

                                                                                        Ekim 2023 KobiEfor Dijital 5
   1   2   3   4   5   6   7   8   9   10