Page 5 - Dijital KobiEfor Ekim 2023
P. 5
CRM Dünyasında Yapay Zekâ
Sadece CRM odağında bile pek çok işi bugün alıştığımız yönünden fazlasıyla
öteye taşıyacak yapay zekâya hazır mısınız? Merak etmeyin, işinizi elinizden
almıyor, sadece size hizmet ediyor, hatta yapıyor. En azından bugün için.
Yarının teknolojik gelişmelerine uzak kalmamak için AI desteği ile
hizmet sunacak olan Robosme CRM sistemini incelemenizi tavsiye ederim.
Hala geç değil başlamak için, ama daha önceden başlayan rakiplerinizin
yol aldığını söylemek gerekir.
zak değil, otuz yıl önce oto- maya çalışan müşterinin sorununun,
nom sistemler hayatımıza ne size doğru kategorizasyon ile gelme-
U zaman girecek diyorduk, yirmi sini sağlayacak.
yıl önce ise robotlar. Hepsi bir bir ha- • Hatta, çözüm havuzunuz var ise;
yatımızda artık. Evdeki temizlik robo- yani bilgi bankanız, bunu web’de bu-
tundan, bindiğimiz aracı üreten oto- labileceği veriler ile zenginleştirerek
nom robotlara kadar. Farkettiniz mi müşterinize sizin adınıza cevap vere-
bilmiyorum ancak, yapay zekâyı çok bilecek.
uzun zamandır konuşuyor olsak da • Potansiyel bir müşterinin size
toplumun önemli bir kesimi, hatta iş web sitesinden veya sosyal bir kanal-
dünyasının duayenleri bile neyi ifade dan ulaşması durumunda, geçmiş
ettiğini, nasıl bir şey olacağını bilmi- potansiyel müşteri verilerinizle kıyas-
yordu. Samimice paylaşmak isterim, layarak, buradan bir satış fırsatı çıkıp
arkasında yatan teknolojiyi ve mantığı çıkmayacağını size söyleyecek. Yani
hala çoğu kimse çözemedi. tamam/devam (go/no-go) kararınız-
da etkin bir rol alacak.
Algoritmanın ne olduğunu bile • Çok azımızın aşina olduğu robo-
topluma indirgeyebilmiş değilken, ar- tik süreç otomasyonlarını (RPA) aşa-
tık yapay zekâ ile yüz yüzeyiz. Aslında cak bir zekâ olduğunu söylemeliyim.
basitçe şöyle açıklamak doğru olur. Dolayısıyla sadece otomatik işlem
Veri bir yere kaydedilebilen, dolayısıy- yapmıyor, zekâ ile aşılacak sorunla-
la hacmi olan bir şey. Hafıza diyerek ra cevap veriyor. Dolayısıyla yukarı-
basitleştirebilirim. Bilgi ise öğrenme da bahsettiğim potansiyel müşteriyi
denen bir süreçten geçen veriler bü- çok kritik olan CRM sistemleri- sosyal medyadan araştırarak, payla-
tünü. Yani iki veri arasında kurulan ne yapay zekânın katacağı faydaları şımlarına duygusal analiz yapacak ve
bir ilişki. Yetmiş derece sıcaklık bir konuşalım. Özellikle insan üstü hız satın alma yetisini sorgulayacak.
veridir. Elinizin kırk dereceye kadar ile operasyon yapabilmesi ve hızlı
dayanabilmesi de bir veri. Eliniz yan- öğrenebilmesi ile öne çıkan yapay Sadece CRM odağında bile pek çok
dığında hissettiğiniz, öğrendiğiniz acı zekâ sistemler CRM sistemleri ile işi bugün alıştığımız yönünden fazla-
ise bilgidir. İşte insanoğlu sonunda birleşerek kullanıcıların vaktini alan sıyla öteye taşıyacak yapay zekâya
bir yerlerde duran verileri anlamlı- işleri ortadan kaldıracak veya alter- hazır mısınız? Merak etmeyin, işinizi
anlamsız ilişkilendirebilen algorit- natif yollarla kolaylaştıracak. Birkaç elinizden almıyor, sadece size hizmet
malar geliştirdi, sonra da içlerinden örneği sıralamak gerekirse; ediyor, hatta yapıyor. En azından bu-
anlam çıkarabilmesi için belli ayarlar • İletişimde olduğunuz müşterile- gün için.
ile öğrenebilme yetisini bilgisayarla- rinizin epostalarına cevap vermeniz
ra kazandırdı. Artık hiçbir şey eskisi gerektiğinde size yazacağınız metni Yarının teknolojik gelişmeleri-
gibi olamaz. İnsan yarattığı elektronik önerecek. ne uzak kalmamak için AI desteği ile
varlıklara yarattığı ruhu üfledi. • Web sitesinde sohbet (chat) hizmet sunacak olan Robosme CRM
kısmından iletişime geçen müşteri sistemini incelemenizi tavsiye ede-
İşin felsefesinden biraz uzakla- adaylarını CRM sistemine otomatik rim. Hala geç değil başlamak için,
şalım ve hepimizin para kazandığı, olarak tanımlayacak. ama daha önceden başlayan rakiple-
ticaretini sürdürdüğü işlerimiz için • Talep veya şikâyetini size ulaştır- rinizin yol aldığını söylemek gerekir.
Ekim 2023 KobiEfor Dijital 5