Page 91 - KobiEfor_Agustos_2020
P. 91
malarının amacının ürün satışı Bİ’lerin yüksek bütçeli olduğu dü-
değil, markanın tanıtımı ve itibar şüncesiyle biraz mesafeli durdu-
yönetimi olduğunu vurguluyor: ğu bir konu. Oysa özellikle kriz
“Bu da uzun soluklu bir çalışma dönemlerinde KOBİ’lerin en fazla
gerektiriyor. Bir kampanyanın üzerine eğilmesi gereken alan.
başarısı ise ne kadar farkındalık Sağlık analizi yapıldığında proje
yaratabildiğinize, mesajlarınızı bazlı ya da yıllık iletişim çalışma-
doğru aktarıp aktaramadığınıza ları, KOBİ’lerin büyümesine
bağlı. Markanızla ilgili doğru bir önemli oranda katkı sağlar. Bizim
algı yaratabilmeniz belirleyici tavsiyemiz KOBİ’lerin sürdürüle-
oluyor. Pandemi ve normalleşme bilir büyüme için PR yapması yö-
süreci ise kriz dönemi. Kriz dö- nünde. Çok büyük bütçeler ayır-
nemlerinde gerektiğinde sessiz madan da verimli, etkili PR yapıla-
kalarak ya da bu süreçlerin fır- bilir, proje bazlı iletişim çalışma-
satları kullanarak ama dikkatle ları yürütülebilir.”
iletişim yapmak; hassasiyetleri Leyla Karakoç, şunları söylü-
bilmek, olası sorunları öngörebil- yor: “İletişim uzun soluklu bir ça-
mek ve yönetebilmek, gündemi lışma ve elbette kriz anında değil,
çok iyi takip etmek, resmin bütü- krizden önce temel atmış olmak,
nünü görebilmek gerekiyor.” markayla ilgili bir algı oluşturmuş
olmak önemli. Bir de bazı marka-
Hedef; sürdürülebilir lar kriz dönemlerinde ilk olarak
büyüme iletişim kalemini gözden çıkarı-
ATENA İletişim Kurucu Ortağı yor, bu ise uzun vadeli düşünüldü-
Leyla Karakoç, ajansın hedefleri- ğünde büyük bir stratejik hata.
ni dile getiriyor: “Geçtiğimiz yıl İletişim sektörü tüm sektörler gi-
yüzde 20 büyüdük. Hedefimiz ag- Leyla Karakoç bi pandemiden etkilendi. Aynı za-
resif bir büyüme değil, amacımız manda medyadaki dönüşüm de
işimizi layıkıyla yaparak sürdürü- PR üzerinde belirleyici. Ama sek-
lebilir bir büyüme yakalamak. Agresif büyüme pla- tör yapısı gereği yeniliklere ve gelişmelere çok hız-
nımız yok ama birlikte çalıştığımız arkadaşlarımı- lı ayak uyduruyor.”
zın sayısını, yani istihdamı artırmak istiyoruz. Ba- “Dijitalleşme kaçınılmaz”: Karakoç, pandemi ve
sında özellikle son dönemde işsizlik çok arttı, çok normalleşme sürecinin kriz süreçleri olduğunu ha-
sayıda nitelikli, deneyimli, donanımlı arkadaşımız tırlatarak, dijitale yatırımın öneminin altını çiziyor:
işsiz kaldı. Ayrıca enerji, yenilenebilir enerji, iklim “Bunlar kriz süreçleri. Ve itibar yönetimi de kriz sü-
ve çevre alanlarında büyümek, daha fazla müşteri- reçlerinde yapılır. Bu süreçte, dijitalleşme kaçınıl-
ye hizmet sunma hedefimiz var. İklim krizi, çevre maz. Önemli olan markaların bu sürece doğru şe-
sorunları ve enerji dönüşümü hem dünyanın hem kilde adapte olabilmeleri.”
Türkiye’nin gündeminde. Özellikle küçük ve orta KOBİ’lere ve markalara öneriler: Leyla Karakoç,
ölçekli şirketler enerji dönüşümü, yenilenebilir bu süreçte KOBİ’ler ve markalara, ajans seçiminde
enerji konularında dikkat çekici yatırımlar yapıyor. dikkat etmeleri gerekenleri paylaşıyor: “Faaliyet
Biz de bu alanda yapılan çalışmalara destek olabil- gösterdikleri sektörlerde deneyimli ajansları tercih
meyi umut ediyoruz.” etmeleri önemli. Karşınızdakiler ne kadar gerçekçi
“KOBİ’ler kriz dönemlerinde iletişime daha bir de ona bakmaları gerek. Bazen ajanslar işi ala-
fazla önem vermeli”: Leyla Karakoç, verimli ve et- bilmek için gerçekçi olmayan vaatlerde bulunuyor.
kili PR çalışmaları yürütmek için çok büyük bütçe- Sonra da müşteri hayal kırıklığı yaşıyor. Ajans size
ler gerekmediğine dikkat çekiyor: “İletişim, KO- baştan ‘Bu yapılabilir, bu yapılamaz’ diyebilmeli.”
A€ustos 2020 KobiEfor 91