Page 91 - KobiEfor_Agustos_2020
P. 91

malarının amacının ürün satışı                                 Bİ’lerin yüksek bütçeli olduğu dü-
           değil, markanın tanıtımı ve itibar                             şüncesiyle biraz mesafeli durdu-
           yönetimi olduğunu vurguluyor:                                  ğu bir konu. Oysa özellikle kriz
           “Bu da uzun soluklu bir çalışma                                dönemlerinde KOBİ’lerin en fazla
           gerektiriyor. Bir kampanyanın                                  üzerine eğilmesi gereken alan.
           başarısı ise ne kadar farkındalık                              Sağlık analizi yapıldığında proje
           yaratabildiğinize, mesajlarınızı                               bazlı ya da yıllık iletişim çalışma-
           doğru aktarıp aktaramadığınıza                                 ları,  KOBİ’lerin  büyümesine
           bağlı. Markanızla ilgili doğru bir                             önemli oranda katkı sağlar. Bizim
           algı yaratabilmeniz belirleyici                                tavsiyemiz KOBİ’lerin sürdürüle-
           oluyor. Pandemi ve normalleşme                                 bilir büyüme için PR yapması yö-
           süreci ise kriz dönemi. Kriz dö-                               nünde. Çok büyük bütçeler ayır-
           nemlerinde gerektiğinde sessiz                                 madan da verimli, etkili PR yapıla-
           kalarak ya da bu süreçlerin fır-                               bilir, proje bazlı iletişim çalışma-
           satları kullanarak ama dikkatle                                ları yürütülebilir.”
           iletişim yapmak; hassasiyetleri                                   Leyla Karakoç, şunları söylü-
           bilmek, olası sorunları öngörebil-                             yor: “İletişim uzun soluklu bir ça-
           mek ve yönetebilmek, gündemi                                   lışma ve elbette kriz anında değil,
           çok iyi takip etmek, resmin bütü-                              krizden önce temel atmış olmak,
           nünü görebilmek gerekiyor.”                                    markayla ilgili bir algı oluşturmuş
                                                                          olmak önemli. Bir de bazı marka-
              Hedef; sürdürülebilir                                       lar kriz dönemlerinde ilk olarak
           büyüme                                                         iletişim kalemini gözden çıkarı-
              ATENA İletişim Kurucu Ortağı                                yor, bu ise uzun vadeli düşünüldü-
           Leyla Karakoç, ajansın hedefleri-                              ğünde büyük bir stratejik hata.
           ni dile getiriyor: “Geçtiğimiz yıl                             İletişim sektörü tüm sektörler gi-
           yüzde 20 büyüdük. Hedefimiz ag-  Leyla Karakoç                 bi pandemiden etkilendi. Aynı za-
           resif bir büyüme değil, amacımız                               manda medyadaki dönüşüm de
           işimizi layıkıyla yaparak sürdürü-                             PR üzerinde belirleyici. Ama sek-
           lebilir bir büyüme yakalamak. Agresif büyüme pla-  tör yapısı gereği yeniliklere ve gelişmelere çok hız-
           nımız yok ama birlikte çalıştığımız arkadaşlarımı-  lı ayak uyduruyor.”
           zın sayısını, yani istihdamı artırmak istiyoruz. Ba-  “Dijitalleşme kaçınılmaz”: Karakoç, pandemi ve
           sında özellikle son dönemde işsizlik çok arttı, çok  normalleşme sürecinin kriz süreçleri olduğunu ha-
           sayıda nitelikli, deneyimli, donanımlı arkadaşımız  tırlatarak, dijitale yatırımın öneminin altını çiziyor:
           işsiz kaldı. Ayrıca enerji, yenilenebilir enerji, iklim  “Bunlar kriz süreçleri. Ve itibar yönetimi de kriz sü-
           ve çevre alanlarında büyümek, daha fazla müşteri-  reçlerinde yapılır. Bu süreçte, dijitalleşme kaçınıl-
           ye hizmet sunma hedefimiz var. İklim krizi, çevre  maz. Önemli olan markaların bu sürece doğru şe-
           sorunları ve enerji dönüşümü hem dünyanın hem   kilde adapte olabilmeleri.”
           Türkiye’nin gündeminde. Özellikle küçük ve orta    KOBİ’lere ve markalara öneriler: Leyla Karakoç,
           ölçekli şirketler enerji dönüşümü, yenilenebilir  bu süreçte KOBİ’ler ve markalara, ajans seçiminde
           enerji konularında dikkat çekici yatırımlar yapıyor.  dikkat etmeleri gerekenleri paylaşıyor: “Faaliyet
           Biz de bu alanda yapılan çalışmalara destek olabil-  gösterdikleri sektörlerde deneyimli ajansları tercih
           meyi umut ediyoruz.”                            etmeleri önemli. Karşınızdakiler ne kadar gerçekçi
              “KOBİ’ler kriz dönemlerinde iletişime daha   bir de ona bakmaları gerek. Bazen ajanslar işi ala-
           fazla önem vermeli”: Leyla Karakoç, verimli ve et-  bilmek için gerçekçi olmayan vaatlerde bulunuyor.
           kili PR çalışmaları yürütmek için çok büyük bütçe-  Sonra da müşteri hayal kırıklığı yaşıyor. Ajans size
           ler gerekmediğine dikkat çekiyor: “İletişim, KO-  baştan ‘Bu yapılabilir, bu yapılamaz’ diyebilmeli.”












                                                                                     A€ustos 2020 KobiEfor 91
   86   87   88   89   90   91   92   93   94   95   96